he
door henry1942 Sep 6, 2015 om 01:31
Voeding & gezondheid

Consumtiebonnen

Kreeg bonnen waarop stond "consumptiebon , één per persoon bij het diner, NIET voor Sterke dranken.
Kreeg van de uitbater hier geen pilsje of wijntje op, hij zei dat de bonnen alleen voor alcoholische vrije drank was. "
Klopt dit?? Was bij een franchise zaak en die uitbater zei, dat hij niets met het concern te maken had en zelf wel bepaalde wat en hoe!!

1493 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2015 om 11:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henry1942,

Lijkt mij wel te kloppen.
Er stond op: Niet voor sterke (=alcoholische?) drank.
Je zou dit eens bij de uitgever van deze bonnen kunnen navragen.

Met vr.gr.

he
door henry1942 - Sep 6, 2015 om 12:16
100 Antwoorden / 28 Vragen

Edric 3 zie onderstaand en daar gaat het nu allemaal om , dus TOPANTWOORD????

Zwak en sterk alcoholisch[bewerken]
Dranken die minder dan vijftien volumeprocenten alcohol bevatten zijn licht- of laag-alcoholisch en worden 'zwak alcoholisch' genoemd. Dranken die meer dan vijftien volumeprocent alcohol bevatten zijn hoog-alcoholisch en worden 'sterk alcoholisch' genoemd. Door destillatie van een laag-alcoholische drank (of vloeistof) wordt een hoog-alcoholische drank ofwel een "gedistilleerd" verkregen, zoals whisky, cognac of rum. Ook likeur wordt tot de hoog-alcoholische dranken gerekend. Een hoog-alcoholisch drank wordt ook wel aangeduid als sterkedrank. Op de verpakking van alcoholische dranken staat het alcoholpercentage vermeld.

gerbera
door gerbera - Sep 6, 2015 om 12:36
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De term sterke drank is op veelerlei wijze uit te leggen. Deze uitbater maakt hiervan dat alle alcoholische dranken zijn uitgesloten. Op zich niet zo vreemd omdat hier de meeste winst op wordt gemaakt. Maar het was beter geweest dat dit zo op de bon had gestaan.

diumenge
door diumenge - Sep 6, 2015 om 12:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een pilsje of wijntje is geen sterke drank, de uitbater had het dus mis. Over zijn instelling dat hij als franchiser niets met het concern te maken heeft moet u klagen bij het concern, tenzij het uitdrukkelijk op de coupon staat. Hoe kan je als consument tenslotte weten of het een normale of franchise-vestiging betreft?

ho
door hopetobehelping - Sep 6, 2015 om 12:40
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste henry1942,

hoop dat u toch lekker en gezellig heeft gegeten na de discussie over de consumptiebon.

De vraag is eigenlijk van wie u die consumptiebon heeft gekregen.
Als u deze consumptiebon van de uitbater heeft gekregen dan had hij u hier een pilsje of een wijntje moeten geven. Een pilsje of een wijntje is geen sterke drank.
Dit is wat Wikipedia over 'sterke drank' schrijft, klik hier.
Als u deze consumptiebon van een ander ('het concern') heeft gekregen (gekocht) dan heeft diegene u dus een consumptiebon gegeven waarop het foute opschrift staat. Dan zult u bij die ander ('het concern') moeten zijn om verhaal te halen.

tenormin
door tenormin - Sep 6, 2015 om 13:33
16824 Antwoorden / 108 Vragen

Weet bijna zeker dat bier en wijn onder zwak alcoholisch vallen. Mij lijkt het dat de uitbater op de consumptie bonnen gewoon winst wilde halen. 't Is dan ook niet terecht, naar mijn mening dan.

ro
door ron530 - Sep 6, 2015 om 13:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=henry1942 schreef op zondag 6 sep 2015, 01:31]Kreeg bonnen waarop stond "consumptiebon , één per persoon bij het diner, NIET voor Sterke dranken.
Kreeg van de uitbater hier geen pilsje of wijntje op, hij zei dat de bonnen alleen voor alcoholische vrije drank was. "
Klopt dit?? Was bij een franchise zaak en die uitbater zei, dat hij niets met het concern te maken had en zelf wel bepaalde wat en hoe!!
Wat de franchise nemer klopt want een franchise nemer hoeft niet met de actie van het concern mee te gaan.

diumenge
door diumenge - Sep 6, 2015 om 15:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 6 sep 2015, 13:54]
Wat de franchise nemer klopt want een franchise nemer hoeft niet met de actie van het concern mee te gaan.
En hoe moet je weten dat het een franchiser betreft? Lekker makkelijk wel op de (goede?) naam meeliften, maar niet meedoen met eventuele acties. Weet niet of het verplicht is, maar dat vermelden op de actiebon of het actieproduct lijkt mij wel het minste wat het concern kan doen. Ik zou zo'n franchiser in ieder geval vermijden in het vervolg (kom er maar in wimmi...).

zoekster
door zoekster - Sep 6, 2015 om 15:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 6 sep 2015, 13:54][quote=henry1942 schreef op zondag 6 sep 2015, 01:31]Kreeg bonnen waarop stond "consumptiebon , één per persoon bij het diner, NIET voor Sterke dranken.
Kreeg van de uitbater hier geen pilsje of wijntje op, hij zei dat de bonnen alleen voor alcoholische vrije drank was. "
Klopt dit?? Was bij een franchise zaak en die uitbater zei, dat hij niets met het concern te maken had en zelf wel bepaalde wat en hoe!!
Wat de franchise nemer klopt want een franchise nemer hoeft niet met de actie van het concern mee te gaan.
Je doet er wel of je doet er niet aan mee. Maar als de uitbater zegt dat de bonnen voor niet-alcoholische dranken gelden, dan doet hij dus wel mee aan de bonnenactie en dan kan hij daar niet even zijn eigen invulling eraan geven. Dan gelden de consumptiebonnen alleen niet voor sterke drank. Pils en wijn zijn geen sterke dranken, dat zijn whiskey, wodka, rum e.d.
Dus in dit geval zit de uitbater fout.

Ik vraag me af over welk concern dit gaat. Dat maakt het misschien wat eenvoudiger om te zien over welke actie het gaat en welke voorwaarden er aan zijn verbonden. Franchisers kunnen overigens niet onder elke actie van een concern uitkomen. Daar zijn in de contracten afspraken over gemaakt.

Wel de laatste keer dat je bij zo'n tent naar binnen stapt.