komsja
door komsja Oct 15, 2014 om 18:52
Auto & vervoer

Contactslot

Het contactslot van de charisma bleek kapot te zijn (sleutel ging er niet meer uit) het garage bedrijf zou een nieuw of ander slot van de sloop(maakt niet uit alstie het maar doet)plaatsen maar ze zeggen dat de auto niet meer wil starten omdat de auto eerst uitgelezen moet worden om zo het andere contactslot te laten werken.
Zou dat kunnen kloppen of is het een smoes om te verbloemen dat ze geen tijd hadden vanwege een uitlopende reparatie aan een andere auto

5468 8 Rapporteer

sw
door swat1500 - Oct 15, 2014 om 19:01
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou kunnen. De start blokkering werkt vaak via het contactslot dan moet deze de gebruikte sleutel herkennen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 15, 2014 om 19:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat klopt inderdaad elke sleutel is voorzien met een code, tenminste van de laatste ik denk meer dan 10 jaren.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 15, 2014 om 19:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Alleen met het oude uitleesbaar contactslot en de nieuwe kan een dealer het doen.
Niet elk merk kan overal overgezet worden en Mitsubishi zal wel een dealer bezoek worden.....

me
door mein33 - Oct 16, 2014 om 14:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als uw auto voorzien van een startonderbreker (af fabriek) en/of centrale deurenbediening met/zonder de afstandsbediening van de sleutel dan is het opnieuw invoeren in de boordcomputer noodzakelijk.
Als alleen het slot moet worden vervangen zonder dat deze een elektrische aansluiting heeft dan is dit niet nodig.
Ga vooralsnog uit van de eerst aangegeven optie(s).

komsja
door komsja - Oct 16, 2014 om 17:00
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het blijkt dat het niet willen starten(aanslaan)niet aan het andere contactslot ligt maar dat het ligt aan de defecte benzinepomp dat is aan de ene kant wel heel toevallig maar aan de andere kant zou het best kunnen want de motor liep stationar soms onregelmatig maar er word op hun kosten een andere benzinepomp ingezet en hoop dat het probleem dan opgelost is.

grindweg
door grindweg - Oct 17, 2014 om 20:06
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=komsja schreef op donderdag 16 okt 2014, 17:00]Het blijkt dat het niet willen starten(aanslaan)niet aan het andere contactslot ligt maar dat het ligt aan de defecte benzinepomp dat is aan de ene kant wel heel toevallig maar aan de andere kant zou het best kunnen want de motor liep stationar soms onregelmatig maar er word op hun kosten een andere benzinepomp ingezet en hoop dat het probleem dan opgelost is.

er zijn dus twee dingen de sleutel wilde er niet uit en de auto starten niet na reparatie.
als de pomp wel aangestuurd word en de pomp draait niet dan is dat het probleem van niet aanslaan.
echter de start blokkering zit in het contact slot( er zit een antenne ring op) en in de sleutel een chip die inderdaad geprogameerd moet worden.
als dat niet gebeurt dan geeft de ecu o.a de pomp niet vrij en ook de ontsteking niet.

ro
door ron530 - Oct 17, 2014 om 20:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De chips in de oorspronkelijke sleutels communiceren met de computers in de auto als de chip herkent wordt start de auto en is er niets aan het handje. Veranderd er iets door een een nieuw contactslot met een andere sleutel klopt er volgens de auto iets niet dus gaat niet starten. Kun je twee dingen doen van de oude sleutels de chip overzetten of de nieuwe sleutels door de dealer in laten lezen.

komsja
door komsja - Oct 21, 2014 om 17:41
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Begin te vermoeden dat o.a grindweg en ron530 ook weleens gelijk kunnen hebben want de auto zou gisteren of vandaag klaar zijn maar nog niks gehoord en het alleen vervangen van de pomp kan toch geen dagen in beslag nemen.