sw
door swart1949 Apr 7, 2014 om 22:45
Huishouden & energie

Contract energie

Ik wil overgaan van E-On naar energie Direct en die hadden mij beloofd dat die overgang vlekkeloos zou verlopen. Ik heb daar ook telefonisch contact over opgenomen en zij bevestigde mij dat alles goed was gegaan. Nu krijg ik vandaag een boete voor contract breuk van 100 euro.

Hoe moet ik dat probleem nu oplossen

785 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swart1949 - Apr 8, 2014 om 05:16
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=jantje7 schreef op maandag 7 apr 2014, 22:50]Het is maar de vraag hoelang uw vorige contract nog liep. Heeft Energie Direct niet de goede einddatum genomen, zijn ze fout. Onderling hebben de energieleveranciers afgesproken dat er met de einddatum van het lopende contract rekening wordt gehouden. Maar als u een contract had van 3 jaar en u heeft het na 2 jaar opgezegd, ja dan volgt deze boete van € 100,-

DE einddatum was nu 8 april en energie direct heeft het contact in laten gaan 26 maart

jantje7
door jantje7 - Apr 8, 2014 om 05:16
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

Het is maar de vraag hoelang uw vorige contract nog liep. Heeft Energie Direct niet de goede einddatum genomen, zijn ze fout. Onderling hebben de energieleveranciers afgesproken dat er met de einddatum van het lopende contract rekening wordt gehouden. Maar als u een contract had van 3 jaar en u heeft het na 2 jaar opgezegd, ja dan volgt deze boete van € 100,-

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 08:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan ligt de fout bij Energie Direct.

Lees wat Consuwijzer hier over schrijft. Klik hier

Dus als Energie Direct bij die gedragscode is aangesloten, moeten zij dat vergoeden.

energiedirect
door energiedirect - Apr 8, 2014 om 15:27
37 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste swart1949,

Ik wil je graag helpen om te controleren of je de opzegvergoeding van je vorige leverancier kan claimen.

Kun je in een bericht naar onlineservice@energiedirect.nl je postcode en huisnummer of klantnummer sturen? Dan kan ik je de juiste informatie verstrekken.

Groetjes Shifayz

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer