pd
door pd3mlp Nov 26, 2014 om 23:32
Computers & telefonie

Contract loopt door na overlijden

Mijn vader is 5 september jl. Overleden en had een abonnement bij R&G beveiliging. Na telefonisch contact heb ik per mail melding gedaan met kopie van akte van overlijden waarna ik een brief terug kreeg met het antwoord dat mijn vader een contract had afgesloten van 132 maanden startend in 2008 en eindigend in 2019! Het contract zou automatisch over gaan op de erven, en als wij het contract willen beëindigen zouden we de misgelopen inkomsten á +/- €720,- moeten betalen...

Vraag 1: vervalt zo'n contract niet bij overlijden?

Vraag 2: kan een contract wat met een rechtspersoon welke is overleden automatisch over gaan op de erven?

Vraag 3: Kunnen ze dan zomaar verwachten dat de erven de kosten betalen?

16266 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2014 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onredelijk contract! Contractant is gestorven en contract kan nimmer overgaan op de erven. Vanwege het feit dat contractant, uw vader, stierf op 5 september jl. wordt van rechtswege het contract/overeenkomst ontbonden.

Een contract van 132 maanden, dus 11 jaar, is een abnormaal contractduur bepaalde tijd.

Wat staat in het contract hierover vermeld?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2014 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de normale gang van zaken is bij overlijden van de persoon die een contract heeft deze dan niet meer geldig is. Overmacht is volgens mij de rede. Maar ga ins met een jurist om advies.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2014 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat de woning van uw vader ook opgeheven wordt. Uiteraard loopt dat contract niet door naar de erven. Dat bedrijf is goed gek. Uiteraard niet betalen.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

je zou je beneficiair kunnen laten onterven dan heb je wel de lusten niet de lasten
hebben wij ook laten doen bij de rechtbank kostte ongeveer €100 voor het hele gezin 5 personen

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een contract mag tegenwoordig niet langer dan 1 jaar duren en vervalt automatisch bij het overlijden. DUS NIET BETALEN. Ga er anders me naar een rechtswinkel.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het contract is gesloten toen langere periode nog was toegestaan.....

Maar, gewoon bank rekening opzeggen, huis verkopen of huur opzeggen en zij zitten met niet inbare vordering.
Niet U maar alle erfgenamen moeten een deel van dit vergoeden dus het word voor hun erg veel zoekwerk naar alle erfgenamen en om dit binnen te halen dus veel werk voor weinig geld.

Bovendien, het bedrijf zal minder klanten krijgen omdat iedereen hier kan lezen hoe onredelijk ze zijn!

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

een contract komt te vervallen als die persoon is overleden en kan nooit over gaan naar degeen die erft !!!! omdat een contract op naam is afgesloten van die persoon

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor afhandeling 'n Jurist (Rechtsbijstandverzekering ?) raadplegen is het verstandigst omdat die ook de details bestudeert en bekend is met eventuele jurisprudentie.
Als Uw vader https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?t=67198 (januari 2009) eerst had geraadpleegd dan was hij hier vast en zeker niet ingestonken ....

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch te gek om van te spreken, dat nabestaanden de kosten van overleden moeten overnemen. Ik geloof dat u een verhuisbericht moet sturen (waar uw vader begraven/uitgestrooid ligt). Ik kan me voorstellen dat sommige dingen betaald moeten worden, maar als iemand is overleden kan men toch niet verwachten dat alle vaste lasten/abonnementen door blijven lopen. Ik neem aan dat het inkomen ook stopt of wordt deze tot het oneindige ook door betaald. Tjonge, als dat zo is wordt het een nog grotere puinhoop dan het als is. Gewoon even de wetswinkel om raad vragen, of een advocaat vragen het eerste consult is gratis volgens mij.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi pd3mlp,

Het is in zo'n geval altijd lastig te kiezen tussen twee kwaden.
De ene optie is het beveiligingsbedrijf dood te zwijgen (zie de eerdere reacties van hierboven).
De andere optie is een zakelijke (juridische) brief te schrijven aan de beveiliger waarin je onomwonden duidelijk maakt dat een contract dat meerdere jaren duurt niet overeenstemt met de huidige wet. Abonnementen, verzekeringen en zo moeten opzegbaar zijn binnen een redelijke termijn, dus meestal per maand.
Zeg het abonnement dus schriftelijk (aangetekend) op b.v. per 1 januari 2015. Ja, ze kennen jouw adres dan zeker.

En dan even een tip: als jouw vader als bedrijf en niet op persoonlijke titel het contract is aangegaan dan zit je wel een de gehele termijn vast, maar kan je om coulance vragen. Heeft jouw vader getekend als consument, dan gelden de consumentenwetten, Wetboek 7. Dus opzegbaar, want hun algemene voorwaarden kunnen niet boven de wet staan, ook al staat het wel in hun voorwaarden.

Succes,

Erky

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard mag ook nu nog steeds een contract langer duren dan één jaar. Kijk maar naar bijvoorbeeld energiecontracten. Maar als iemand komt te overlijden en de dienstverlening wordt niet meer afgenomen, vervalt het contract.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allen,

Er is bij Kassa al eerder iets geschreven over deze firma.
Kijk eens hier. Oké, het was in 2009.

Een ander feit is dat ze lijken te verbieden dat iemand verwijst naar hun website. Kijk eens hoe ze zich daar indekken. Onder gebruikersvoorwaarden helemaal onder aan de homepage.

De algemene voorwaarden zijn op de site niet te vinden, slechte zaak die pleit voor onze vraagsteller! zie: www.reng en vervolgens beveiliging.nl. Ik verwijs nu dus niet naar het bewuste bedrijf.

Groet.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Artikel 258 Burgerlijk Wetboek Boek 6

Boek 6. Algemeen gedeelte van het verbintenissenrecht
Titel 5. Overeenkomsten in het algemeen
Afdeling 4. Rechtsgevolgen van overeenkomsten
Artikel 258
1.
De rechter kan op verlangen van een der partijen de gevolgen van een overeenkomst wijzigen of deze geheel of gedeeltelijk ontbinden op grond van onvoorziene omstandigheden welke van dien aard zijn dat de wederpartij naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst niet mag verwachten. Aan de wijziging of ontbinding kan terugwerkende kracht worden verleend.
2.
Een wijziging of ontbinding wordt niet uitgesproken, voor zover de omstandigheden krachtens de aard van de overeenkomst of de in het verkeer geldende opvattingen voor rekening komen van degene die zich erop beroept.
3.
Voor de toepassing van dit artikel staat degene op wie een recht of een verplichting uit een overeenkomst is overgegaan, met een partij bij die overeenkomst gelijk.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het zo dat een contract ook na het overlijden van een persoon gewoon moet worden voldaan
Het is vreemd dat er geen wet is die zegt van de persoon is overleden en dan vervalt het contract maar omdat er nog erfgenamen zijn zullen die aan het contract worden gehouden.
Wel zijn er bedrijven die er anders over denken maar ook daar zou het zo zijn dat de plaatsing & verwijdering kosten wel moeten worden betaald.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht als mosterd na de maaltijd zou ik er nog dit over willen zeggen. De overleden vader had het volste recht het contract af te sluiten, zonder toestemming van wie dan ook, maar de nabestaanden/erfgenamen hoefden hier niets van te weten en konden dus ook niet aangeven of ze het er mee eens waren. Zou toch een mooie boel worden als men opgezadeld kan worden met verplichtingen die door een ander zijn aangegaan. Bovendien, wat/wie valt er nog te beveiligen als de contractant is overleden?
Inderdaad, niet betalen en dat in een helder beargumenteerde brief aan het betreffende bedrijf laten weten.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen een fatsoenlijk bedrijf dat denkt dit nog te kunnen incasseren.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

de erven zijn helemaal niet verplicht iets over te nemen bij overlijden , contracten komen bij overlijden gewoon te vervallen

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vader overleed 23 oktober 1993. Ik zegde een contract van hem op en kreeg te horen dat dat contract voor 1 oktober opgezegd had moeten worden. Ja, weet ik, maar toen wist ik nog niet dat mijn vader op 23 oktober zou sterven.
Uiteindelijk werd ik zo boos dat ik zei: joh, dan zeg je niets op, maar IK betaal niets, laat dat duidelijk zijn. Nooit meer iets van gehoord. Ze proberen je gewoon af te bluffen. Terugblaffen en laten zien dat je niet onder de indruk bent.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste pd3mlp,

allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw vader.
Uit eerdere reacties hebt u al wel begrepen dat u niet hoeft te betalen.
Ik vind het te bizar voor woorden dat een bedrijf als 'R&G beveiliging' (wat voor bescherming/beveiliging zou moeten staan) zich als een stelletje criminelen gedraagt.
Te gek voor woorden, wat een asociaal tuig zeg.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 28 nov 2014, 16:29: Er is geen een fatsoenlijk bedrijf dat denkt dit nog te kunnen incasseren.

Hoe zou Pretium in een dergelijk geval hebben gereageerd?

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al die mensen die beweren dat contracten vervallen bij overlijden zwetsen.
Contracten lopen door. Die moeten worden opgezegd door de executeur testementair. Meestal is daarvoor een briefje met overlijdensverklaring van de gemeente voldoende.

Maar het hoeft niet. Zodra je de erfenis aanneemt dan ben je ook gehouden het contract na te komen.
Dat betekent: oppassen. Als je beneficiair erft hoef je de schulden niet te voldoen.
Maar of dit contract ook als schuld gezien wordt ... dat moet eerst nog maar uitgezocht worden door deze of gene.
En als je inmiddels al wat spulletjes hebt meegenomen, nog voordat je beneficiair erven hebt laten vastleggen door de notaris, ja, dan heb je de erfenis in volle omvang aangenomen en ben je het haasje. Ook als er meerdere erfgenamen zijn is het zo dat de schuld in principe op een persoon kan komen te vallen. Het bedrijf kan de volle schuld op je verhalen. Jij moet maar uitzoeken wie de andere erfgenamen zijn. Dat hoeft het bedrijf niet.

HEt enige wat je kunt proberen is schriftelijk verklaren dat je het niet eens bent met de contractvoorwaarden en dat je afwacht tot het bedrijf het voor de rechter brengt. En dan voor de rechter op ondredelijkheid en onbillijkheid doelen.
Een elfjarig contract lijkt me onredelijk als het bedrijf daar geen fatsoenlijke prestatie tegenover kan zetten. Wie of wat moet er beveiligd worden is dan het thema.

Stilzwijgen is uit den boze! JE kop in het zand steken, dan verlies je kostbare tijd om de boel nu al proberen naar je hand te zetten door onderzoek te doen en duidelijk te zijn. MAar zorg ervoor dat het bedrijf de stap naar de rechter maakt.
En betaal niet.

Risico: het kan zijn dat als je de rechtszaak verliest je de kosten alsnog inclusier wettelijke rente voor de kiezen krijgt.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al die mensen die beweren dat contracten vervallen bij overlijden zwetsen.
Contracten lopen door. Die moeten worden opgezegd door de executeur testementair. Meestal is daarvoor een briefje met overlijdensverklaring van de gemeente voldoende.

Maar het hoeft niet. Zodra je de erfenis aanneemt dan ben je ook gehouden het contract na te komen.
Dat betekent: oppassen. Als je beneficiair erft hoef je de schulden niet te voldoen.
Maar of dit contract ook als schuld gezien wordt ... dat moet eerst nog maar uitgezocht worden door deze of gene.
En als je inmiddels al wat spulletjes hebt meegenomen, nog voordat je beneficiair erven hebt laten vastleggen door de notaris, ja, dan heb je de erfenis in volle omvang aangenomen en ben je het haasje. Ook als er meerdere erfgenamen zijn is het zo dat de schuld in principe op een persoon kan komen te vallen. Het bedrijf kan de volle schuld op je verhalen. Jij moet maar uitzoeken wie de andere erfgenamen zijn. Dat hoeft het bedrijf niet.

HEt enige wat je kunt proberen is schriftelijk verklaren dat je het niet eens bent met de contractvoorwaarden en dat je afwacht tot het bedrijf het voor de rechter brengt. En dan voor de rechter op ondredelijkheid en onbillijkheid doelen.
Een elfjarig contract lijkt me onredelijk als het bedrijf daar geen fatsoenlijke prestatie tegenover kan zetten. Wie of wat moet er beveiligd worden is dan het thema.

Stilzwijgen is uit den boze! JE kop in het zand steken, dan verlies je kostbare tijd om de boel nu al proberen naar je hand te zetten door onderzoek te doen en duidelijk te zijn. MAar zorg ervoor dat het bedrijf de stap naar de rechter maakt.
En betaal niet. Als je recht je dat waard is.

720 EUR is wellicht niet eens zoveel als er meerdere erfgenamen zijn waar je de kosten kunt delen.

Risico: het kan zijn dat als je de rechtszaak verliest je de kosten alsnog inclusier wettelijke rente voor de kiezen krijgt.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2014 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat hier bijvoorbeeld niet over een gehuurde cv ketel met een leasecontract van 12 jaar, maar een abonnement op ern meldkamer bij problemen. Die er uiteraard niet meer komen. Want de overledene woont niet meer in dat huis.

Persoonlijk zou ik die eventuele rechtzaak met een gerust hart tegemoet zien.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2014 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het contract met de meld kamer komt te vervallen...

Maar als er een gratis alarm op afbetaling met meldkamer contract bij zit...
Dan is het vergelijkbaar met de Feenstra ketels die in 12 jaren afgelost worden met service contract...
Die zijn afkoopbaar maar bij overlijden moet de rest wel betaald worden.

Dus is het alarm betaald of op afbetaling gekocht?
Een alarm centrale kost geld en de installatie maar wat kost nu welk deel?

Zij moeten wel bewijzen leveren en die moeten duidelijk zijn.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2014 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

mof schreef op vrijdag 28 nov 2014, 23:46:
Al die mensen die beweren dat contracten vervallen bij overlijden zwetsen.

Gewoon normale logica, normaal fatsoen. Een 'beveiligingsbedrijf' dat een contract afsluit waarvan de contractant helaas komt te overlijden houd vast aan het contract om de woning van de overledene te beveiligen (voor wie ?). Denkt u nu echt dat er ook maar 1 rechter in Nederland is die een uitspraak doet in de trend van 'inderdaad, de overledene had voor zijn veiligheid een contract afgesloten en dat moet, ondanks dat niemand er iets meer aan heeft, nageleefd worden'.
Dat nog los gezien van het feit dat 'R&G beveiliging' niet echt veel schijnt te hebben met begrippen als fatsoen en respect .... en dat voor een beveiligingsbedrijf, geen knip voor de neus waard zo'n bedrijf.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2014 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste noch gecondoleerd. Dit bedrijf is echt niet goed bezig en zou met recht een koude douche verdienen. In alle gevallen vervalt een contract bij overlijden. Dit heeft ook helemaal niets met het aanvaarden van de erfenis te maken. Je erft ook geen huurcontract (soms zouden we bijna wensen dat dat wel zo was). Dus zelfs als al 1 week na het afsluiten van een contract iemand komt te overlijden vervalt dit contract. Alleen indien de partner of een volwassen kind het contract mede heeft afgesloten dan blijft het contract lopen.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2014 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

R&G BEVEILIGINGEN is een heel foute club die nog eerder dan Erky al aangeeft, nl al vanaf 2006 slachtoffers maakt. Directeur Ron van Barneveld heeft inmiddels z'n hielen gelicht en is nu directeur van Bureau OTIZ BV.

Persoonlijk zo ik er niet zoveel moeite meehebben om de betalingen stop te zetten. Ik zie een oplichter nog niet zo snel naar een deurwaarder gaan en al helemaal niet naar de rechter. Leg het te betalen geld anders even apart. Oplichters hebben vrij spel in NL. Je moet dezelfde taal spreken. Stoppen dus met die betalingen. Ze zullen je ongetwijfeld gaan intimideren, maar niets van aan trekken.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2014 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

iljaha schreef op vrijdag 28 nov 2014, 18:03: Mijn vader overleed 23 oktober 1993. Ik zegde een contract van hem op en kreeg te horen dat dat contract voor 1 oktober opgezegd had moeten worden. Ja, weet ik, maar toen wist ik nog niet dat mijn vader op 23 oktober zou sterven.
Uiteindelijk werd ik zo boos dat ik zei: joh, dan zeg je niets op, maar IK betaal niets, laat dat duidelijk zijn. Nooit meer iets van gehoord. Ze proberen je gewoon af te bluffen. Terugblaffen en laten zien dat je niet onder de indruk bent.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2014 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

iljaha schreef op vrijdag 28 nov 2014, 18:03: Mijn vader overleed 23 oktober 1993. Ik zegde een contract van hem op en kreeg te horen dat dat contract voor 1 oktober opgezegd had moeten worden. Ja, weet ik, maar toen wist ik nog niet dat mijn vader op 23 oktober zou sterven.
Uiteindelijk werd ik zo boos dat ik zei: joh, dan zeg je niets op, maar IK betaal niets, laat dat duidelijk zijn. Nooit meer iets van gehoord. Ze proberen je gewoon af te bluffen. Terugblaffen en laten zien dat je niet onder de indruk bent.

Mijn vader overleed,vrij plotseling in dec.2009.Hij woonde in een verzorgingstehuis en binnen enkele dagen moest zijn kamer worden leeg gemaakt.Toen ik zijn telefoon abonnement wilde opzeggen bij de KPN kreeg ik ook te horen dat er een opzeg termijn aan vast zat van 1 maand.Ik heb toen ook gezegd,dat met overlijden dat toch anders is.Maar de telefoniste zei:Nee hoor,er moet 1 maand van te voren worden opgezegd.Toen ik vroeg of zij wist wanneer ze ging sterven,viel het gesprek stil.Maar na veel gepraat kon het abonnement toch na 4 dagen worden stopgezet.