se
door secricible Oct 2, 2015 om 18:20
Huishouden & energie

Contract vroegtijdig opzeggen bij slechte service?

Maandag ga ik ook rechtsbijstand bellen, maar was benieuwd of hier mensen nog advies hebben.
3jaar geleden hebben wij een contract afgesloten voor 5jaar voor alarmsysteem met koppeling naar centrale. Na de bedenktijd zijn ze de boel aan komen sluiten. Hierbij ontstond een hoop gedoe, het pakket bleek niet voldoende te zijn voor ons huis en er moesten extra sensoren aangeschaft worden. We hebben daarom de verkoper van het alarmsysteem gebeld die de fout erkende en ons als service deze sensoren geschonken heeft. Na een jaar kregen we te horen dat er nog een factuur open stond voor 2 sensoren, maar na communiceren bleek dit idd een fout te zijn en zou het alsnog opgelost zijn.
Na 2 jaar verhuisde we en namen het systeem mee naar ons nieuwe huis. Hier is alles weer door hen opnieuw aangelegd en zijn er enkele extra sensoren geplaatst omdat we hier meer deuren hadden die beveiligd moesten worden. Door de drukte van de verhuizing zijn we echter totaal vergeten deze facturen te betalen.
Hier kwamen we achter toen we belde naar hun klantenservice omdat het systeem niet werkte. Zonder uitleg werden we doorverbonden naar een dame die als taak had ons alsnog te laten betalen met niet al te vriendelije bewoordingen. Er bleken nog facturen open te staan en of we die direct wilde betalen. Thuis de boel uitgezocht, maar bij deze facturen bleek ook weer die factuur 3 jaar geleden te zitten! Weer uitleg gegeven en uiteindelijk zwart op wit mail gehad van deze dame dat alles betaald was, prima.
Ondertussen zijn we weer een jaar verder en ondertussen alweer 2x gebeld op onvriendelijke (zeg maar grove) wijze dat we een factuur open hebben staan. Het kost ons iedere keer een hoop gedoe om weer uit te leggen hoe de situatie is en iedere keer zeggen ze "te zorgen dat het niet meer gebeurt" maar het achtervolgd ons nu al 3 jaar. Het vertrouwen in de organisatie is ondertussen ook weg door de slechte service, communicatie en organisatie. Eigenlijk willen we gewoon de boel opzeggen door gebrek aan vertrouwen.... In hoeverre hebben we een poot om op te staan?

712 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pi
door pieterwolters - Oct 2, 2015 om 18:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat ik lees is dat het bedrijf extra sensoren gratis heeft gegeven, dat jullie rekeningen niet hadden betaald en dat de communicatie in jullie oren "grof" is. Ik zie niet zo gauw een gegronde reden om het contract te stoppen.

zoekster
door zoekster - Oct 2, 2015 om 18:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dat is erg lastig. De verkoper levert een product en u betaalt. In feite wordt de overeenkomst van beide kanten nagekomen. Dus het lijkt me niet dat u er vanaf kan.
U heeft zwart op wit dat de rekening is betaald/kwijtgescholden. Dus het zijn in feite loze beschuldigingen die iedere keer weer worden rechtgezet.

Ik zou het nu op een andere manier aanpakken. U geeft aan dat u wordt geschoffeerd. Dat is bepaald geen reclame voor de zaak.

Zegt u welke organisatie dit is, die zo slordig met de afspraken omgaat. U kunt dat ook doen op klacht.nl en klachtenkompas.nl

Geloof me, dan gaat er ergens wel een wekker rinkelen daar in het bedrijf en zullen ze er voor uitkijken u ieder jaar weer hetzelfde geintje te flikken.

se
door secricible - Oct 2, 2015 om 18:44
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 2 okt 2015, 18:23]Wat ik lees is dat het bedrijf extra sensoren gratis heeft gegeven, dat jullie rekeningen niet hadden betaald en dat de communicatie in jullie oren "grof" is. Ik zie niet zo gauw een gegronde reden om het contract te stoppen.

Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk dan. Voor de sensoren die ons "kado" zijn gedaan worden wij nu enkele keren per jaar gebeld en wordt ons duidelijk gemaakt dat wij al 3 jaar een rekening moeten betalen en of wij dat snel willen doen. De toon in die gesprekken is er een alsnog wij notoire wanbetalers zijn, uitleggen wat er gaande is is moeizaam.
Wij zijn idd eenmalig in gebreken gebleven om te betalen. Zodra dit ons bekend was (want: geen herinnering oid ontvangen) hebben wij diezelfde dag nog betaald en de dag erna verificatie gehad dat alles betaald was en in orde was. Helaas hierna weer diverse keren telefoontjes gehad over de eerste sensoren.

Ik realiseer me dat zij hun overeenkomsten nakomen, maar wat me steekt is dat ik de verantwoordelijkheid over de beveiliging in handen heb liggen van een organisatie die blijkbaar zelfs al moeite heeft met het op orde houden van administratie en een organisatie met een gebrek aan professionaliteit. Dit voelt erg onprettig, vandaar dat wij liever zouden kijken naar een professionelere organisatie.

Ik wacht even contact met rechtsbijstand af. Mocht dit niets opleveren ga ik idd de stap maken naar het noemen van namen.

ho
door hopetobehelping - Oct 2, 2015 om 19:52
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste secricible,

zoals u zelf ook al aangeeft wordt het contract dat is afgesloten (voor 5 jaar) door zowel u als de leverancier/verkoper nagekomen. Daarmee is er dus geen sprake van een wanprestatie of iets dergelijks waardoor u het contract zou kunnen opzeggen.
Ik verwacht dat uw rechtsbijstandsverzekering u hetzelfde gaat vertellen.
Buitengewoon storend en niet fijn dat u met enige regelmaat wordt lastig gevallen met een rekening voor de extra sensoren welke u destijds heeft gekregen (en wat al lang is afgehandeld).
Geen idee welke actie u al ondernomen heeft, mocht u het nog niet gedaan hebben dan zou ik als ik u was een klacht bij het desbetreffende bedrijf indienen en ze vriendelijk doch dringend verzoeken om dit voor eens en voor altijd op te lossen. Uiteraard ook de vraag erbij of men dit de manier vind om met klanten om te gaan.
Levert dat niets op dan zou u ook nog kunnen kijken of ze zijn aangesloten bij een branche vereniging om daar uw beklag te doen.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2015 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hinderlijk bedrijf dus en domme acties van hen. Gelukkig hoeft u nog maar twee jaar klant bij hen te blijven.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer