mr
door mrstorminus Mar 30, 2015 om 10:54
Geldzaken & recht

Contributie

Als teamleider van een vriendenteam (senioren, leeftijd 20/25) bij een lokale voetbalvereniging is na 2 seizoenen voetballen grote ergernis ontstaan binnen het team. De reden: geen scheidsrechter.

Meerdere teamleden hebben mij gevraagd om dit aan te kaarten bij onze senioren coördinator, die weer in contact staat met de scheidsrechter coördinator. Deze geeft echter aan dat hij geen oplossing heeft voor het scheidsrechter tekort en adviseert om een van onze eigen spelers te laten fluiten, deze hebben echter amper voetbal ervaring en komen bovendien om te voetballen.

Het resultaat is dan ook dat er ongeorganiseerde wedstrijden worden gespeeld met de gevolgen van dien. Wij hebben als team totaal €8500! contributie betaald over 2 seizoenen. Wij zijn dan ook van mening dat de club naast kleding, een veld en een competitie indeling ook verantwoordelijk moet zijn voor een degelijke scheidsrechter.

Graag ontvang ik advies over deze zaak.

Mvg,

Martijn

991 5 Rapporteer

mr
door mrstorminus - Mar 30, 2015 om 11:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid: wij hebben in de 2 seizoenen, waarvan we welk seizoen ongeveer 12 wedstrijden thuis afwerken, ongeveer 3 of 4x een scheidsrechter toegewezen.

me
door mein33 - Mar 30, 2015 om 11:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mrstorminus,

U heeft uw vraag geplaatst op een consumenten forum.
Het scheidsrechter probleem kan hier, met enige zekerheid, niet worden opgelost.
U zult daarvoor echt bij de leiding van de club moeten zijn en/of de mogelijkheid bekijken of er hulp van de KNVB kan worden ingeroepen.

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2015 om 13:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is een probleem dat meer voorkomt, lees eens klik hier als voorbeeld, waarin ook een tip staat.
In de regel zijn clubscheidsrechters vrijwilligers net zoals bijv. voor de bardienst, dus als mensen die lid van een club worden zelf niet bereid zijn om scheidsrechter te worden zal er doorgaans een tekort aan scheidsrechters zijn. Voor mensen die amper kunnen voetballen kan het zelfs handig zijn om een scheidsrechterscursus te volgen om zo de spelregels goed te leren.
Is de contributie van het team per persoon hoger dan door andere leden wordt betaald? Is deze contributie inclusief de kosten voor het kledingfonds?
Het is al gezegd: het probleem aankaarten bij het bestuur en ook in de voorwaarden kijken of de club verplicht is bij elke wedstrijd een scheidsrechter te leveren.

agent327
door agent327 - Mar 30, 2015 om 13:12
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mrstorminus schreef op maandag 30 mrt 2015, 10:54]Als teamleider van een vriendenteam (senioren, leeftijd 20/25) bij een lokale voetbalvereniging is na 2 seizoenen voetballen grote ergernis ontstaan binnen het team. De reden: geen scheidsrechter.

Meerdere teamleden hebben mij gevraagd om dit aan te kaarten bij onze senioren coördinator, die weer in contact staat met de scheidsrechter coördinator. Deze geeft echter aan dat hij geen oplossing heeft voor het scheidsrechter tekort en adviseert om een van onze eigen spelers te laten fluiten, deze hebben echter amper voetbal ervaring en komen bovendien om te voetballen.

Het resultaat is dan ook dat er ongeorganiseerde wedstrijden worden gespeeld met de gevolgen van dien. Wij hebben als team totaal €8500! contributie betaald over 2 seizoenen. Wij zijn dan ook van mening dat de club naast kleding, een veld en een competitie indeling ook verantwoordelijk moet zijn voor een degelijke scheidsrechter.

Graag ontvang ik advies over deze zaak.

Mvg,

Martijn

Laat je indelen in de reserve 4e klasse. Win al je wedstrijden en zorg ervoor dat je promoveert. In de reserve 3e klasse ben je verzekerd van een scheidsrechter.

Kijk verder je aanmeldingsformulier even na om te kijken of ze bij thuiswedstrijden een scheidsrechter garanderen. Als dat het geval is kan je ze voor de rechter slepen.

Welke club is het?

pi
door pieterwolters - Mar 30, 2015 om 18:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden bij de jeugd een vergelijkbaar probleem en daar is het opgelost door een aantal vaders een scheidsrechterscursus te geven. Misschien is het voor jullie club een mogelijkheid om een aantal teamleden zo'n cursus te geven? Ik heb zelf totaal geen voetbalervaring, maar na die cursus kon ik in ieder geval de club helpen.