je
door jeanette1970 Jan 20, 2015 om 20:05
Geldzaken & recht

Contributie sportschool

Mijn zoon is anderhalf jaar geleden verhuisd en heeft dit destijds doorgegeven aan de sportschool waar hij toen nog regelmatig kwam. Maar het laatste jaar is hij helemaal niet meer geweest, en dat kan men zien bij de sportschool omdat je gebruikt maakt van een pasje als je komt sporten. Ruim een jaar heeft de sportschool wel contributie afgeschreven, maar hebben ze nooit eens contact opgenomen met mijn zoon waarom hij niet meer kwam. In december kreeg hij inneens een herinnering op zijn oude adres dat de contributie niet afgeschreven kon worden. Aan de ene kant dus fout van mijn zoon, die door zijn ADD gewoonweg niet let op dat soort dingen, aan de andere kant vind ik het ook niet ok van de sportschool dat ze maar blijven incasseren, ruim 30 euro per maand, meer dan een jaar lang. Is dit iets waar je nog iets mee kunt? Dat ze geheel of gedeeltelijk iets terug betalen? Aangezien ze dus ook zijn adreswijziging destijds niet doorgevoerd hebben en we ook op zijn oude adres(bij mij dus) nooit geen post ontvangen hebben.

705 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2015 om 20:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jeanette1970,

.....Ruim een jaar heeft de sportschool wel contributie afgeschreven, maar hebben ze nooit eens contact opgenomen met mijn zoon waarom hij niet meer kwam.....
Nee, waarom zouden ze.
Zoon heeft een abonnement afgesloten en niet tijdig opgezegd.
.....Aan de ene kant dus fout van mijn zoon, die door zijn ADD gewoonweg niet let op dat soort dingen.....
Nee, maar dat is niet de verantwoordelijkheid van de sportschool.
Zoon - of iemand namens hem - moet zelf de afschrijvingen in de gaten houden.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2015 om 20:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn zoon is anderhalf jaar geleden verhuisd en heeft dit destijds doorgegeven aan de sportschool waar hij toen nog regelmatig kwam. Maar het laatste jaar is hij helemaal niet meer geweest, en dat kan men zien bij de sportschool omdat je gebruikt maakt van een pasje als je komt sporten.

Of je nu wel of niet komt "sporten", maakt ze niet uit, als er maar wèl betaald wordt. Hij had mogen komen en kunnen komen.

Ruim een jaar heeft de sportschool wel contributie afgeschreven, maar hebben ze nooit eens contact opgenomen met mijn zoon waarom hij niet meer kwam.

Dat laatste doet geen enkele sportschool.

In december kreeg hij in eens een herinnering op zijn oude adres dat de contributie niet afgeschreven kon worden.

Als hij of geen saldo heeft of een andere reden heeft gehad, hij heeft kennelijk niet opgezegd en het pasje ingeleverd tegen reçu.

Aan de ene kant dus fout van mijn zoon, die door zijn ADD gewoonweg niet let op dat soort dingen, aan de andere kant vind ik het ook niet ok van de sportschool dat ze maar blijven incasseren, ruim 30 euro per maand, meer dan een jaar lang.

Er is niet opgezegd, en er liep een abonnement, dus konden en mogen ze contractueel incasseren.

Is dit iets waar je nog iets mee kunt? Dat ze geheel of gedeeltelijk iets terug betalen? Aangezien ze dus ook zijn adreswijziging destijds niet doorgevoerd hebben en we ook op zijn oude adres(bij mij dus) nooit geen post ontvangen hebben.

Nee u kunt hier niets mee, behalve zo spoedig mogelijk OPZEGGEN, pas inleveren TEGEN RECU en dan het rekening nummer definitief blokkeren.

tenormin
door tenormin - Jan 20, 2015 om 22:24
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Dus komt het er "blond" op neer dat er NU opgezegd moet worden (wel met nieuw adres!) en dat het betaalde geld dus weggegooid is. De sportschool kan dus niet letten op aandoeningen, hoe vervelend ook, van hun leden. En vergeet, zoals al is geschreven, niet het pasje in te leveren.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2015 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom lette u dan niet op die dingen als u weet dat uw zoon dat niet in de gaten houdt?