kriekra
door kriekra Feb 10, 2013 om 17:30
Computers & telefonie

Cookie melding uitzetten

Ik word gillend gek van al die bloedirritante, totaal nutteloze cookie meldingen. Ik wil kunnen instellen dat ik standaard cookies accepteer en verder af zijn van dit tergende *** geneuzel en weer gewoon normaal kunnen internetten zoals ik dat gewend was. Is dit mogelijk en zoja, hoe doe je dit?
Alvast heel hartelijk bedankt voor de tips.

26997 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kriekra,

Lees maar eens hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kriekra,

Kijk even hier KLIK en/of tik even op internet in : Nick Sulkers en/of cookiesok.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yes, het werkt. Bedankt en nog een fijne avond.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kriekra,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een vorige vraag over internetbankieren ging het over het feit dat het slotje in de adresbalk niet meer normaal uit zag. Ik ontdekte toen dat dat bij mij ook het geval was (oranje driehoekje door het slotje). Ik ging op zoek en na enig geëxperimenteer ontdekte ik dat de bovengenoemde extensie 'CookiesOK' de boosdoener was.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lmtvz,
Goed dat je dat hier meldt. Ik heb cookiesok niet geïnstalleerd omdat het nog in een beginstadium verkeert en er ook nog weinig ervaring mee is. Nergens op internet heb ik iets kunnen vinden over bijv. nadelen.
Heb je dit overigens aan de ontwerper gemeld?

vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aurora1:

Neen, ik heb het niet aan de ontwerper gemeld. Ik heb wel even de vraag opgezocht waar dit thema aan de orde was. Volgens Freya was het trouwens logisch dat deze extensie voor problemen zorgt.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had de bedoelde vraag ook opgezocht en de reactie van Freya gelezen. Nog dank voor de link.
Misschien ga ik het dan nog aan de welwillende (en jonge) ontwerper melden.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf een felle tegenstander van dergelijke zaken.

Daarmee los je het probleem niet op.

Oke, je krijgt die melding niet meer, maar je gaat dan wel altijd akkoord met die cookies.

Trouwens, veel mensen begrijpen werkelijk geen moer van die cookiewet.
Helaas ook veel webmasters en webdesigners ook niet.

Men denkt dat altijd de bezoeker geïnformeerd moet worden dat er cookies gebruikt worden.

Zelf beheer ik diverse websites die ook gebruik maken van cookies, maar ik vraag nergens op die websites of de bezoeker toestemming geeft dat er van cookies gebruik gemaakt mogen worden en ik informeer ook de bezoekers niet. Dat is namelijk niet nodig.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 11 feb 2013, 00:21: Ik ben zelf een felle tegenstander van dergelijke zaken.

Daarmee los je het probleem niet op.

Oke, je krijgt die melding niet meer, maar je gaat dan wel altijd akkoord met die cookies.

Trouwens, veel mensen begrijpen werkelijk geen moer van die cookiewet.
Helaas ook veel webmasters en webdesigners ook niet.

Veel mensen begrijpen ook geen moer van "dergelijke zaken", maar voelen zich dan wel geroepen daar even hun "gefundeerde" mening over te geven. Altijd een beetje jammer, zeker als je niet eens even de moeite wil nemen om zeker te zijn dat je weet waar je over praat.

Je krijgt de melding wel!!!!

Het enige verschil is dat je niet zelf hoeft te melden dat je akkoord gaat met de cookie. Dat doet het programma voor je.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 08:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz: In een vorige vraag over internetbankieren ging het over het feit dat het slotje in de adresbalk niet meer normaal uit zag. Ik ontdekte toen dat dat bij mij ook het geval was (oranje driehoekje door het slotje). Ik ging op zoek en na enig geëxperimenteer ontdekte ik dat de bovengenoemde extensie 'CookiesOK' de boosdoener was.

Beste Itmz,

Ik heb het probleem bij mijzelf niet kunnen reproduceren.

Ik vermoed dat het aan de 'fallback service' gerelateerd is. (staat deze ingeschakeld?)
Het oranje slotje betekent volgens mij dat de verbinding niet volledig versleuteld is wat zou kunnen onstaan omdat de aanvraag naar cookiesok.com niet versleuteld word.
Dit zou dan ook weinig kwaad kunnen maar oogt verder natuurlijk onprettig.

Dit is natuurlijk maar even een snelle aanname, graag zou ik samen met u nog even verder kijken of we het probleem definitief kunnen vinden en verhelpen.

Kunt u mij in ieder geval voorzien van de uw browser met het bijhorende ersienummer en het versienummer van uw CookiesOK installatie. (zie http://www.cookiesok.com, hier staat bovenaan uw huidig versienummer)

U kunt mij bereiken via nick@cookiesok.com of natuurlijk via een reactie hieronder.

Ik hoor graag van u,

Mvg,
Nick Sulkers

aurora1:
@lmtvz,
Goed dat je dat hier meldt. Ik heb cookiesok niet geïnstalleerd omdat het nog in een beginstadium verkeert en er ook nog weinig ervaring mee is. Nergens op internet heb ik iets kunnen vinden over bijv. nadelen.
Heb je dit overigens aan de ontwerper gemeld?

vr.gr.
Ik ben trots te kunnen vermelden dat ook ik vrijwel niets over nadelen heb kunnen vinden.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nicksulkers,

Een leuk tooltje, maar is het je bekend dat een ieder die de laatste reguliere versie van Firefox gebruikt in combinatie met Win-XP (versie 11), het niet kan installeren?
Jouw toolte werkt voor Firefox gebruikers vanaf versie 13 las ik.
Komt er nog een versie die daar wel mee overweg kan?

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op maandag 11 feb 2013, 09:38: @nicksulkers,

Een leuk tooltje, maar is het je bekend dat een ieder die de laatste reguliere versie van Firefox gebruikt in combinatie met Win-XP (versie 11), het niet kan installeren?
Jouw toolte werkt voor Firefox gebruikers vanaf versie 13 las ik.
Komt er nog een versie die daar wel mee overweg kan?

Dit was mij nog niet bekend.
Ik heb bij het online zetten 13 inderdaad als minimum versienummer opgegeven maar, dit is niet gebaseerd op noodzaak.
Ik heb deze nu omgezet naar 10, hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn.
Mocht dit niet zo zijn zou je mij dan even willen contacteren? Dan kijken we nog even verder of we het anders kunnen verhelpen.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

nicksulkers schreef op maandag 11 feb 2013, 09:47:
Dit was mij nog niet bekend.
Ik heb bij het online zetten 13 inderdaad als minimum versienummer opgegeven maar, dit is niet gebaseerd op noodzaak.
Ik heb deze nu omgezet naar 10, hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn.
Mocht dit niet zo zijn zou je mij dan even willen contacteren? Dan kijken we nog even verder of we het anders kunnen verhelpen.

Prima...
Ik merkte het met een andere computer vandaar.
Met deze gebruik ik Firefox 18.0.2 en zal zo je tooltje eens uitproberen.
Suc6 in ieder geval...

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op maandag 11 feb 2013, 05:19:
Waardoor weer voorbij gegaan wordt WAAROM die vraag wordt gesteld of mededeling gedaan wordt.

Nee, daar wordt niet aan voorbij gegaan, want het is helemaal niet aan de orde. Dat jij er nu weer over begint om je zoveelste standaard riedel af te kunnen draaien interesseert echt niemand.

@ nick

ltmz verwijst al naar het topc waarin die vraag aan de orde kwam.
Problemen zijn bij het contact naken met ING en ASN.
Browser die hij gebruikt is SRWare Iron.
Hoe het probleem aan CookiesOK kan liggen ontgaat mij een beetje.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@^^:

Ik heb dit topic met verbazing doorgelezen. Denken 'experts' dan helemaal niet meer na en nemen ze maar klakkeloos over wat ze op internet vinden? Ik zou nooit een plug-in als CookiesOK adviseren en raad het dan ook iedereen af om te gebruiken. Ik bedoel maar, een plug-in die op een pop-up venster, zonder tussenkomst van de gebruiker op (Ok) klikt?
En nu maar wachten op de criminelen die hun virussen op je computer gaan installeren via een venster die zich voordoet als een 'cookie-venster'......
En die criminelen kunnen zich nog verdedigen ook: 'Tja, de gebruiker heeft wel op (Ok) geklikt.....'

Mensen die klagen dat ze op bepaalde websites telkens weer die cookiemelding krijgen als ze de website opnieuw bezoeken, zijn waarschijnlijk ook de mensen die, op advies van anderen, die cleaners gebruiken om hun computer 'schoon' te houden.....
Ja, dan komt die melding iedere keer weer terug. Als je die cleaners niet gebruikt en je accepteert die cookiemelding, dan komt die cookiemelding echt niet meer terug.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vloekwolk!

Ze hebben een bericht verwijderd die exact de vinger op de zere plek legde.

Grrrr.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dergelijke plugins zijn gewoon dom.

Waar gaat het om?

De consument is het niet eens dat men via tracking cookies gevolgd kan worden. Dus men wilt niet gevolgd worden.
Maar door gebruik te maken van dergelijke plugins gaat men wel akkoord dat men gevolgd mag worden.

????
Nogal tegenstrijdig.

Men is het niet eens dat men gevolgd kan worden, maar men geeft wel toestemming om gevolgd te kunnen worden om maar van die melding af te zijn.

Daarom is er ook zo'n ophef over dergelijke plugins.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op maandag 11 feb 2013, 10:31: @^^:

Ik heb dit topic met verbazing doorgelezen. Denken 'experts' dan helemaal niet meer na en nemen ze maar klakkeloos over wat ze op internet vinden? Ik zou nooit een plug-in als CookiesOK adviseren en raad het dan ook iedereen af om te gebruiken. Ik bedoel maar, een plug-in die op een pop-up venster, zonder tussenkomst van de gebruiker op (Ok) klikt?
En nu maar wachten op de criminelen die hun virussen op je computer gaan installeren via een venster die zich voordoet als een 'cookie-venster'......
En die criminelen kunnen zich nog verdedigen ook: 'Tja, de gebruiker heeft wel op (Ok) geklikt.....'

Mensen die klagen dat ze op bepaalde websites telkens weer die cookiemelding krijgen als ze de website opnieuw bezoeken, zijn waarschijnlijk ook de mensen die, op advies van anderen, die cleaners gebruiken om hun computer 'schoon' te houden.....
Ja, dan komt die melding iedere keer weer terug. Als je die cleaners niet gebruikt en je accepteert die cookiemelding, dan komt die cookiemelding echt niet meer terug.

Freya

Beste Freya,

Het is technisch onmogelijk om een virus (of spyware, of adware etc. etc.) te installeren via CookiesOK. Het gaat hierbij niet om een werkelijke gebruikersklik maar om het uitvoeren van de JavaScript 'click' methode.
Deze kan altijd door iedere website eigenaar zoiezo al aangeroepen worden via een javascript op zijn of haar pagina. De plugin bied geen mogelijkheden aan websites om de gebruiker lastig te vallen die er niet al waren.

Sinds de cookiemeldingen is het voor gebruikers onaantrekkelijk geworden om zichzelf te wapenen tegen tracking.
Om te voorkomen dat je 'gevolgd' word konden mensen hun cookies regelmatig weggooien of weg laten gooien.
Doe je dat nu, dan word je dus inderdaad constant geteisterd door meldingen wat als gevolg heeft dat mensen stoppen zich te wapenen vanwege de irritatie.
In zekere zin gaat de privacy door de cookiewet daarom juist achteruit.
CookiesOK bied voor deze mensen (en ieder ander die de cookiewet belachelijk vind) een uitkomst.
Ieder ander is er vrij in om CookiesOK niet te gebruiken.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

nicksulkers schreef op maandag 11 feb 2013, 10:44: ....
Ieder ander is er vrij in om CookiesOK niet te gebruiken.

Zal ik ook zeker niet doen. Ik hou liever de controle over wat er zich op mijn computer afspeelt.....

Freya

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 11 feb 2013, 10:31
En nu maar wachten op de criminelen die hun virussen op je computer gaan installeren via een venster die zich voordoet als een 'cookie-venster'......

Dat zal dan heel lang wachten worden. Je kan paranoia natuurlijk ook iets te ver doorvoeren. Omdat jij de werking van iets niet begrijpt is het niet direct schadelijk.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op maandag 11 feb 2013, 11:15: [quote=freya schreef op maandag 11 feb 2013, 10:31
En nu maar wachten op de criminelen die hun virussen op je computer gaan installeren via een venster die zich voordoet als een 'cookie-venster'......

Dat zal dan heel lang wachten worden. Je kan paranoia natuurlijk ook iets te ver doorvoeren. Omdat jij de werking van iets niet begrijpt is het niet direct schadelijk.
Ik zal je hier nog wel eens aan herinneren als de eerste meldingen verschijnen.....
Criminelen zijn inventief en weten altijd wel een manier te vinden. Kijk maar naar de vele lekken in browsers/java die weer gedicht moeten worden. Dit is weer iets nieuws en biedt dus weer nieuwe kansen.... Heeft verder niets met paranoia te maken.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er heeft inmiddels een e-mailwisseling plaats gevonden tussen de maker van de extensie CookiesOK en mijzelf, inclusief testen en schermfoto's.

Het blijkt dat de nieuwste versie van de extensie géén kleurverschietend effect heeft op het ING- of het ASN-slotje en dus naar behoren functioneert. Het heeft te maken met een service die voorheen automatisch werd ingeschakeld en nu optioneel. Overigens gaat het bij mij nu ook goed mét ingeschakelde service.

Maar goed, samengevat, moet iedereen die de extensie wil gebruiken gewoon zelf even kijken of alle relevante slotjes nog groen zijn.