ro
door rodolf Oct 2, 2015 om 12:50
Computers & telefonie

Cookies

Wie past de COOKIE-WET eindelijk eens aan ?

Het is een verschrikkelijk ongewenst en zèèr storend advertentie geweld op je PC!

1268 20 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 12:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Van wetsvoorstel tot wet (klik) (wel even cookies accepteren ;-) ).

ltmvz
door ltmvz - Oct 2, 2015 om 13:17
949 Antwoorden / 18 Vragen

Tip: installeer ondertussen een browser-uitbreiding zoals bijvoorbeeld "I don't care about cookies".

ro
door rodolf - Oct 2, 2015 om 13:25
12 Antwoorden / 4 Vragen

Dat begrijp ik ook wel,maar het naar mijn mening MISBRUIKEN van de persoonlijke met een mooi nederlands woord PREVACY, wordt daarop inbreuk gemaakt.

Deze wet dient nodig te worden aangescherpt !!

Bij wie in de kamer moet men dit aankaarten?
Ton Rodolf,1926.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2015 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rodolf,

De link van ltmvz: klik hier voor FF.

En om advertentiegeweld te voorkomen: installeer AdBlockPlus. Klik

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2015 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rodolf,

Minister van de Kamp, Tweede Kamer, klik

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 13:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=rodolf schreef op vrijdag 2 okt 2015, 13:25]Dat begrijp ik ook wel,maar het naar mijn mening MISBRUIKEN van de persoonlijke met een mooi nederlands woord PREVACY, wordt daarop inbreuk gemaakt.

Deze wet dient nodig te worden aangescherpt !!

Bij wie in de kamer moet men dit aankaarten?
Ton Rodolf,1926.Die inbreuk op je 'prevacy' was er altijd al, de wet maakt dat juist inzichtelijk.

ltmvz
door ltmvz - Oct 2, 2015 om 13:40
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 2 okt 2015, 13:32]Minister van de Kamp, Tweede Kamer, klik
Deze, in Groningen zeer bekende, minister gaat door het leven met de naam "Kamp".

ro
door rodolf - Oct 2, 2015 om 13:43
12 Antwoorden / 4 Vragen

Edrick3,
Ga ik doen en ook naar Kamp en z'n makkers daar. of 't helpt , ik zie wel.
Ton,bedankt

jo
door jorisw - Oct 2, 2015 om 13:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Leg eens uit hoe cookies je prIvacy schenden? (als het om gepersonaliseerde advertenties gaat: die hebben geen cookies nodig)

jo
door jorisw - Oct 2, 2015 om 14:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rodolf schreef op vrijdag 2 okt 2015, 12:50]

Het is een verschrikkelijk ongewenst en zèèr storend advertentie geweld op je PC!

De mooiste oplossing is natuurlijk dat we naar een reclamevrij internet gaan, en dat je gewoon als gebruiker/lezer direct betaalt aan de content owner voor bijvoorbeeld het lezen van de krant e.d. Nu is het maar een ingewikkeld business model. Iemand schrijft een artikel en moet maar hopen dat de kosten gedekt kunnen worden met advertentieinkomsten (die ook weer erg afhangen van of de lezer er op klikt of niet).

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2015 om 16:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt ook nog Blur/Do Not Track Me installeren: klik hier.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 3, 2015 om 16:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 2 okt 2015, 13:59]Leg eens uit hoe cookies je privacy schenden?
In jouw geval doen ze dat inderdaad niet, jij hebt het geluk dat je helemaal niets te verbergen hebt.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 3, 2015 om 16:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rodolf schreef op vrijdag 2 okt 2015, 12:50]Het is een verschrikkelijk ongewenst en zeer storend advertentie geweld op je PC!
Je kunt er zelf een hele hoop aan doen, echter kost dat 'n klein beetje tijd en moeite. Voorbeeld; zo heb ik hier op vara.nl geen cookie-melding, die is met 'n simpele extensie te verbergen.
Echter, mensen hebben niet zo heel veel zin om daar ook maar 'n beetje moeite in te steken, privacy vinden de meeste vooralsnog niet zo heel erg belangrijk. Dat gaat komenden decennium nog wel veranderen, wanneer ze merken dat hun gegevens misbruikt worden..

Overigens over 4 jaar en 11 maanden stap ik naar de rechter en eis een schadevergoeding van de vara, beetje mijn privacy aantasten zonder één melding, meneer de rechter dat kan toch niet! ;-)
Die rechters in Nederland hebben toch geen enige know how van internet, dat win je met 2 vingers in de neus.

ro
door rodolf - Oct 3, 2015 om 16:56
12 Antwoorden / 4 Vragen

JORISW

Als ik een pag. over astronomie opvraag en ik krijg te pas en te onpas, allerlei ongewenste,niet ter zake doende advertenties tussen mijn te lezen tekst,
vind ik dat inbreuk op mijn prevacy.

diumenge
door diumenge - Oct 3, 2015 om 17:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ga je met die cookies-wet niet voorkomen hoor. En op Adblock of Adblock Plus hoef je ook niet meer te rekenen.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 3, 2015 om 17:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rodolf schreef op zaterdag 3 okt 2015, 16:56]Als ik een pag. over astronomie opvraag en ik krijg te pas en te onpas, allerlei ongewenste,niet ter zake doende advertenties tussen mijn te lezen tekst
Daarvoor kunnen ze cookies gebruiken, maar zijn genoeg andere mogelijkheden om jouw te volgen zoals bijvoorbeeld jouw browser. Huh!? mijn browser? Ja jouw browser die is namelijk vrijwel uniek. Hé Akkerdistel heb jij jouw alu-hoedje weer op? Uiteraard, maar check het hier zelf eventjes, zien is geloven.

Jouw ip-adres verbergen via VPN heeft dus ook niet zoveel zin, sowieso is in de meeste browsers jouw werkelijk ip gewoon zichtbaar.

Gelukkig is dat allemaal op te lossen en te voorkomen, als dat niet zo was zou ik nu niet hier zijn :-).

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2015 om 00:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@rodolf, heeft u de gegeven tips opgevolgd en krijgt u nog steeds reclame te zien?

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2015 om 00:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 3 okt 2015, 17:08]Dat ga je met die cookies-wet niet voorkomen hoor. En op Adblock of Adblock Plus hoef je ook niet meer te rekenen.

Dan maar uBlock installeren?

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2015 om 00:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 3 okt 2015, 17:08]Dat ga je met die cookies-wet niet voorkomen hoor. En op Adblock of Adblock Plus hoef je ook niet meer te rekenen.

aurora1
door aurora1 - Oct 4, 2015 om 00:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=rodolf schreef op zaterdag 3 okt 2015, 16:56]JORISW

Als ik een pag. over astronomie opvraag en ik krijg te pas en te onpas, allerlei ongewenste,niet ter zake doende advertenties tussen mijn te lezen tekst,
vind ik dat inbreuk op mijn prevacy.

@rodolf, ik heb even enige pagina's over astronomie aangeklikt en ik krijg nergens reclame te zien.
Heeft u wel op de rode woorden in de reacties geklikt en de bedoelde extensies in uw browser(s) geïnstalleerd?
Ik heb uBlock, Blur/Do Not Track Me en I don't care about cookies geïnstalleerd.
Als u dat ook heeft gedaan en u krijgt nog steeds reclame te zien dan is er mogelijk iets meer aan de hand? Bijv. malware?