sc
door scontra Aug 28, 2015 om 16:17
Computers & telefonie

Cookies verwijderen.

Is het regelmatig verwijderen van Cookies van je computer verstandig en zo ja, hoe vaak zou je dit dan moeten doen.

15989 16 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Aug 28, 2015 om 16:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ja het verwijderen van cookies is verstandig en doe dit regelmatig. klik voor eventuele instructies.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 28, 2015 om 16:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U kan dit instellen dat bij het opstarten de cookies verwijdert worden

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2015 om 17:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo scontra,

Af en toe de cookies opruimen is prima.
Als je af en toe CCleaner gebruikt gebeurt dat ook.

Automatisch bij afsluiten is ook een goede optie (zoals valerius-2 al aangeeft)
HOE je dat kunt doen staat o.a. beschreven in de link van gerbera.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 28, 2015 om 17:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

- Cookies die jouw inloggegevens bewaren, laat je automatisch verwijderen bij het afsluiten van jouw browser. Geldt eigenlijk voor jouw hele geschiedenis eventueel op site voorkeuren en opgeslagen wachtwoorden na.

- Cookies die eigenlijk geen enkele nut voor jou hebben verwijder je het beste na 10 seconden. Ook dat kan geheel automatisch met deze extensie.

Daarnaast is het ook verstandig om een extensie te gebruiken die ongewenste tracking cookies vooraf blokkeren.

aurora1
door aurora1 - Aug 28, 2015 om 23:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog even klik hier over flash cookies verwijderen. Klein stukje scrollen in kader: De Flash-player cookies verwijderen.

th
door thefuture - Sep 2, 2015 om 12:53
31 Antwoorden / 1 Vragen

Ja.
En gebruik de plug-ins Ghostery en Adblocker bij je browser om sowieso overbodige cookies tegen te houden. Op je smartphone de browser Ghostery installeren in plaats van de standaard browser scheelt ook veel ellende.

anduril
door anduril - Sep 2, 2015 om 13:05
167 Antwoorden / 1 Vragen

De instellingen voor Firefox zijn niet zoals in de link van gerbera staat aangegeven (oudere versie?). Moet zijn: klik op Opties (tandwieltje), klik op Privacy en klik op "alle huidige geschiedenis wissen".

wimmi20
door wimmi20 - Sep 2, 2015 om 13:07
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het verwijderen van cookies kan nog een andere reden hebben.
De cookies vertellen andere gebruikers van de computer waar u geweest bent.
Als u begrijpt wat ik bedoel.

boerenbond
door boerenbond - Sep 2, 2015 om 13:40
44 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik cookies verwijderd , ben ik van Facebook,Google,Tumblr,Onedrive, Yahoo enz. al mijn wachtwoorden kwijt, moet ze daarna weer allemaal melden.

gamy
door gamy - Sep 2, 2015 om 16:40
13 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, 1 keer per week of om 2 weken te gebruiken met het programma 'CCleaner' het is prima en betrouwbaar programma.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 2, 2015 om 17:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=boerenbond schreef op woensdag 2 sep 2015, 13:40]Als ik cookies verwijderd , ben ik van Facebook, Google, Tumblr, Onedrive, Yahoo enz. al mijn wachtwoorden kwijt, moet ze daarna weer allemaal melden.
Het is verstandiger om deze logins door middel van jouw browser te laten onthouden i.p.v. met cookies.
Dit maakt het volgen van jou op het web wel heel gemakkelijk.

endemion
door endemion - Sep 2, 2015 om 17:52
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=boerenbond schreef op woensdag 2 sep 2015, 13:40]Als ik cookies verwijderd , ben ik van Facebook,Google,Tumblr,Onedrive, Yahoo enz. al mijn wachtwoorden kwijt, moet ze daarna weer allemaal melden.

Je raakt je wachtwoorden niet kwijt die worden door je browser opgeslagen niet in cookies. Wat wel gebeurt is dat ie de volgende keer dat je een van die sites bezoekt niet automatisch inlogt. Wanneer de login velden niet automatisch al worden ingevuld is het enkel een kwestie van dubbel klikken op doorgaans het eerste veld om je gebruikersnaam te selecteren, w8w wordt dan vanzelf ingevuld. Zo ben je dus in no-time weer ingelogd. Ik zou je browser zo instellen dat die bij het sluiten alle cookies verwijdert. En dan voor die sites waar je het echt heel onhandig vindt om niet automatisch ingelogd te worden een paar uitzonderingen in te stellen (dat zou ik overigens niet doen voor FB, Google ed gezien hun tracking activiteiten).

boerenbond
door boerenbond - Sep 2, 2015 om 18:40
44 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt wat endemion schrijft, het is niet veel werk om weer ingelogd te zijn,
maar bij elke elke start je cookies te verwijderen,liever niet.

ro
door roberthend - Sep 2, 2015 om 19:44
6 Antwoorden / 3 Vragen

edrick3 Ik heb de ccleaner gebruikt en was al mijn contactpersonen, e-mail adressen en div instellingen en abb's in windows 10 kwijt.

Wees erg voorzichtig met dit programma !!!

er
door erky - Sep 3, 2015 om 09:10
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Sconta,
Cookies zijn kleine bestandjes waarin websites gegevens opslaan. Soms doet een website dit om de bezoeker een soort gemak te geven. Denk bijvoorbeeld aan een weerkaart met regengegevens. Als je cookies toestaat dan zal de weerkaart steeds van jouw woonplaats uitgaan, dat is gemakkelijk.
Het barst helaas van de websites die cookies gewoon voor zichzelf gebruiken om er commercieel voordeel uit te halen. Twitter, Facebook en Google zijn groothandels in informatie verkregen met cookies, maar Doubleclick ook. Zelfs Kassa gebruikt ze.

Je kan in Internet Explorer, FireFox en andere browsers instellen dat je standaard geen cookies wilt, dat is voor de privacy gevoelige gebruikers. Ik heb mijn FireFox zo ingesteld dat ik cookies accepteer, maar als ik de browser sluit is het cookie weg. De bezochte website ziet dan wel welke pagina's ik bezoek en tijdens de zelfde sessie al heb bezocht, maar dat is het dan. Ik heb dus een balans gezocht tussen gemak en privacy.

Als je je cookies opruimt zul je geen last hebben met het verliezen van wachtwoorden, maar bijvoorbeeld wel met het verlies van (door jou zelf ingegeven) voorkeuren zoals jouw locatie bij een weerradar.

Of het verstandig is cookies op te ruimen is helemaal aan jezelf. Jij zal moeten afwegen of je voor gemak gaat of voor privacy. Ik zie het ook vooral zo dat een ander niet aan mij hoeft te verdienen doordat ik ergens een bezoekje breng.

Groet.

tdehond
door tdehond - Sep 4, 2015 om 14:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Tijdens snelle scan verwijdert Norton de tracking cookies. Dat laat ik minimaal 2 keer per dag doen.