Heb bij IKEA een keuken gekocht, na iets meer dan een maand gooit IKEA de keukens in de aanbieding, 10% korting op de keuken (alleen de kale keuken), balen is dat, had het wel willen weten, dan had ik een paar weken gewacht. IKEA heeft een coulanceregeling, maar alleen in de vestiging Delft. Daar kun je alsnog 10% korting krijgen in de vorm vaneen tegoedcard wanneer je binnen 30 voor de actie de keuken hebt aan geschaft. Mag en kan dit? dat een landelijke keten (1website, meerdere winkels) andere voorwaarden gehanteerd worden? en moet een winkel je niet informeren van een op de rol staande actie?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
natuurlijk erg balen dat ruim een maand nadat u de keuken aanschaft de keuken in de aanbieding gaat.
Men hoeft u niet te informeren over een 'op de rol staande actie'. Hele grote kans zelfs dat men in de Ikea vestiging niet eens weet welke 'acties er op de rol staan'. Gewoon dikke pech voor u dat u de keuken heeft aangeschaft toen deze niet in de aanbieding was. Maar het had natuurlijk ook zo kunnen zijn dat net na uw aankoop de prijzen van de keukens met 10% waren verhoogd, dan had u geluk gehad.
Wettelijk gezien mag een vestiging de acties voeren (en coulance geven) die men wil (mits het hoofdkantoor het accepteert). De acties en coulances zullen normaliter vanuit het hoofdkantoor aangegeven worden. Het mag en kan dus dat er een verschil in de coulance zit. Dat heeft niets met de algemene voorwaarden of iets dergelijks te maken (die zijn nog precies hetzelfde). De coulance is een 'bonus' die nu blijkbaar alleen Ikea Delft geeft. Als ik uw vraag lees dan komt u (ook als u uw keuken bij Ikea Delft had aangeschaft) niet in aanmerking voor de coulance (ruim een maand is meer dan 30 dagen).
U zou nog kunnen proberen via facebook uw bericht bij Ikea Nederland weg te zetten. Zie daar meer berichten staan van mensen die een aankoop gedaan hebben net voordat deze in de aanbieding gaat.
Als ik de volgende informatie goed begrijp dan werkt Ikea met een franchise model en is Ikea Delft daarbij een buitenbeentje, klik hier.
IKEA is een franchise organisatie dus iedere vestiging heeft een bepaalde mate van vrijheid in het te voeren beleid. Wat iedere vestiging doet zal voor een groot deel afhangen van de lokale concurrentie.
Het zou overigens ook raar zijn om klanten een maand van te voren al te waarschuwen voor aanbiedingen: dan valt de verkoop direct stil natuurlijk en dat kan geen enkel bedrijf zich veroorloven.
De vraagsteller vraagt of de winkel of de verkoper een op de rol staande actie moet melden. Stel u zelf eens de vraag of het verkopend personeel dat ook een maand van te voren ook werkelijk weet? Dat is uw anamnese. Waarschijnlijk zou u als de keuken 10 procent duurder was geworden ook niet zijn gaan bijbetalen.
Wat ik uit de vraag opmaak is dat IKEA nu de keukens met 10% in de verkoop doet, maar dat TS destijds de volle prijs heeft betaald... . Overigens de enige keer dat ik van een winkel wel een tip kreeg was bij de GAMMA; we hadden een ratjetoe van kamerdeuren en hebben in één keer alle deuren in huis vervangen. Toen we naar bedoelde winkel gingen adviseerde de verkoper nog even een weekje met de aankoop te wachten omdat dan de kamerdeuren in de folder zouden komen met flinke korting. Was dus heel netjes van deze verkoper en we hebben zijn raad opgevolgd.
digioma schreef op zaterdag 30 mei 2015, 11:12: . Toen we naar bedoelde winkel gingen adviseerde de verkoper nog even een weekje met de aankoop te wachten omdat dan de kamerdeuren in de folder zouden komen met flinke korting. Was dus heel netjes van deze verkoper en we hebben zijn raad opgevolgd.
Da's inderdaad netjes van de verkoper, maar of zijn werkgever daar blij mee is, is nog maar de vraag. Hij werkt er nog wel?;-)
De meeste winkelketens krijgen een maandoverzicht van de wekelijkse aanbiedingen ze weten dus nog niet wat er de volgende maand in de aanbieding is. Het is ook een strategie want als in uw geval een keuken niet goed verkoopt (te weinig omzet genereert) gaat die keuken geheid de volgende maand in de aanbieding.
carola.83 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 10:00: ......en moet een winkel je niet informeren van een op de rol staande actie?.......
Nee, natuurlijk niet. Bovendien: wat is nou het probleem? Je krijgt die 10% korting toch? Vind het een nette oplossing van Ikea.
Waar zie jij staan dat TS 10% korting heeft gehad?
Hij schrijft toch dat hij daar een tegoedbon voor kan krijgen. Wel, dat vind ik netjes, hoeven ze tenslotte niet te doen.
Nee, dat schrijft hij niet. Hij schrijft dat je alleen in de vestiging in Delft een tegoedbon kunt krijgen. Ik maak uit het verhaal op dat hij niet in Delft woont en graag zou willen dat je overal een tegoedbon krijgt.
Nee, ik maakte het eruit op, dat is wat anders. Ik denk nl niet dat hij hier lawaai gaat maken als hij een korting heeft gekregen in de vorm van een tegoedbon en over het feit dat het elders minder gunstig is geregeld.
zoekster schreef op zaterdag 30 mei 2015, 12:39: Nee, ik maakte het eruit op, dat is wat anders. Ik denk nl niet dat hij hier lawaai gaat maken als hij een korting heeft gekregen in de vorm van een tegoedbon en over het feit dat het elders minder gunstig is geregeld.
baskluit schreef op zaterdag 30 mei 2015, 06:43: Heb bij IKEA een keuken gekocht, na iets meer dan een maand gooit IKEA de keukens in de aanbieding, 10% korting op de keuken (alleen de kale keuken), balen is dat, had het wel willen weten, dan had ik een paar weken gewacht.
Ik ga bij IKEA een keuken kopen, maar wacht daarmee nog tot woensdag 3 juni, aangezien een verkoper mij vertelde dat de prijzen van de keuken(s) dan met 16% verhoogd worden. Ik voel mij eigenlijk sociaal verplicht om deze (overigens fictieve) prijsverhoging even af te wachten omdat dit wel zo netjes t.o.v IKEA. ;-)) ;-)((
P.S. De door u geopperde 10% procent korting die wordt gegeven door IKEA Delft krijgt men waarschijnlijk alleen als de betreffende keuken ook daar is gekocht. Nog maar even goed informeren hoe die kortingsvork in de steel zit.
mein33 schreef op zaterdag 30 mei 2015, 12:58: P.S. De door u geopperde 10% procent korting die wordt gegeven door IKEA Delft krijgt men waarschijnlijk alleen als de betreffende keuken ook daar is gekocht.
Natuurlijk! Dat spreekt toch voor zich? Anders zou de franchiser in Delft zeker kortingsbonnen gaan uitreiken voor alle filialen in Nederland, lekker logisch ....
Zorg dat je family lid bent, dan heb je 3 maanden om spullen terug te brengen. Daarna koop je exact dezelfde keuken, met 10 % korting. En vervolgens breng je hem terug met je andere bon. Het is een beetje omslachtig maar wel snel verdiend. Je hoeft de keuken natuurlijk niet eerst mee naar huis te nemen... Je kunt dit plan ook aan de klantenservice vertellen en misschien vinden ze het dan toch makkelijker om deze transactie alleen op papier te doen. Ze hebben alle bonnen nl in het systeem staan en kunnen dit best voor je regelen.
Eerst goed lezen, dan nadenken en dan reageren graag: De eerst gekochte keuken kan blijven staan want ik schrijf dat je nogmaals exact dezelfde keuken kunt kopen, met 10% korting. Deze breng je terug met de bonnen van de eerste keuken, dan krijg je het volledige bedrag terug. Het hoeft ook niet in een keer, je kan het ook in meerdere porties verdelen of er voor kiezen dit alleen met de duurste onderdelen te doen.
Bij de aankoop van een complete scheerset met reinigingsstation van BRAUN waarschuwde BCC mij, dat het de allerlaatste dag van € 50,- terug was. Ik deed een aankoop en stelde vast, dat de dag erop BCC adverteerde met € 100,- pay-back voor hetzelfde apparaat.
Rechten heb je als consument natuurlijk niet, coulance......misschien wanneer je een lief mannelijk blondje bent?
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.
Tijdens de laatste uitzending van dit jaar
Kwam weer het onderwerp
Veelvoorkomende problemen met de distributieriem
Als een burger de dupe word door een bedrijf
Waar bi
...
Lees meer
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.
De warmtepompdroge
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer