eclipse
door eclipse Sep 4, 2014 om 13:50
Computers & telefonie

Cpu 79,0 centigrade

Hallo, ik krijg continue de melding dat mijn cpu 79 ,0 is centigrade ??

ik weet niet van welk programma ?
de computer staat simpel gewoon aan , geen werk te doen behalve aanblijven.

er zitten 7 ventilatores in de kast ijncl processor ze zijn allemaal schoon, en worden door de computer aangestuurd, het vervelende is nu dat in de grafische kaart ook een cpu zit wat bedoelt het nu de processor of de video kaart ??? groet

852 10 Rapporteer

ge
door gerboe - Sep 4, 2014 om 15:56
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, het is me niet duidelijk wat u exact bedoelt. Maar toch een poging: als de melding uit uw eigen computer afkomstig is, dan is de temperatuur van de cpu veel te hoog. Een graad of 40 zou het gemiddeld moeten zijn maar zeker niet boven de 70 graden. U zou een programma kunnen downloaden zoals dit om de temperatuur te checken. Bij het installeren in de gaten houden wat u aan- of uitvinkt.

Krijgt u meldingen in uw browser terwijl u aan het internetten bent dan zou ik me er helemaal niets van aan trekken. Men probeert u vanwege uw zogenaamde computerproblemen geld uit de zak te kloppen.

eclipse
door eclipse - Sep 4, 2014 om 16:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gerboe schreef op donderdag 4 sep 2014, 15:56]Hallo, het is me niet duidelijk wat u exact bedoelt. Maar toch een poging: als de melding uit uw eigen computer afkomstig is, dan is de temperatuur van de cpu veel te hoog. Een graad of 40 zou het gemiddeld moeten zijn maar zeker niet boven de 70 graden. U zou een programma kunnen downloaden zoals dit om de temperatuur te checken. Bij het installeren in de gaten houden wat u aan- of uitvinkt.

Krijgt u meldingen in uw browser terwijl u aan het internetten bent dan zou ik me er helemaal niets van aan trekken. Men probeert u vanwege uw zogenaamde computerproblemen geld uit de zak te kloppen.

@Gerboe, hoi, ik krijg van het programma de melding cpu total: wisselt, van 3 tot 1 .....core 1: 7, core 2 ... 01..............core 3: 2,3 wisselt, ..core 4 00 wisselt naar 1 .........rechtsboven heb ik van het mobo de temperatuur van de cpu en die staat op 1 en dan 5 % ram 30 ik heb een intel i7 2600K standaard, dus niet op volle kracht. ... achter de temperaturen van het program staat niets het staat onder het kopje load. is dat inorde ....... het waarschuwings symbool van warning cpu 79 degrace ?? heb ik niet meer gezien, maar heb wel wat software weggekieperd, commodo, voor avast . .............oooooo nu komen ze :-) temperatuur
core 1.............51
core 2.............50
core 3.............51
core 4.............52 ze wisselen alle 4 een beetje lager en hoger ik doe nu alleen beantwoorden verder draaien de "normale"achtergrond proggies.

iik zal eens kijken bij de software van het mobo of de ventilator van de cpu harder ken......
o ik heb dus cpu thermometer gedownload..... bedankt.....gr han

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 4, 2014 om 16:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Met Speccy heb je een duidelijk overzicht om welk onderdeel het precies gaat.

En voor de CPU is 50 °C geheel normaal in rust.

eclipse
door eclipse - Sep 4, 2014 om 16:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gerboe schreef op donderdag 4 sep 2014, 15:56]Hallo, het is me niet duidelijk wat u exact bedoelt. Maar toch een poging: als de melding uit uw eigen computer afkomstig is, dan is de temperatuur van de cpu veel te hoog. Een graad of 40 zou het gemiddeld moeten zijn maar zeker niet boven de 70 graden. U zou een programma kunnen downloaden zoals dit om de temperatuur te checken. Bij het installeren in de gaten houden wat u aan- of uitvinkt.

Krijgt u meldingen in uw browser terwijl u aan het internetten bent dan zou ik me er helemaal niets van aan trekken. Men probeert u vanwege uw zogenaamde computerproblemen geld uit de zak te kloppen.

cpu staat in de software op 38 gr , ken hem alleen lager zetten of intelligent niet hoger.. hij staat op turbo....als ik user gebruikm ken ik schuiven met de temp en toerental , mja ... heb hem maar gewoon op turbo, wel heb ik de chassis fan hoger gezet,

eclipse
door eclipse - Sep 4, 2014 om 16:32
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 4 sep 2014, 16:28]Met Speccy heb je een duidelijk overzicht om welk onderdeel het precies gaat.

En voor de CPU is 50 °C geheel normaal in rust.

@ hallo lekker is dat, speccy geeft aan
processor 54 kleur groen balkje
mobo 60 kleur groen balkje
graphics....54 kleur groen balkje

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 4, 2014 om 16:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dan is er simpelweg niets aan de hand.

Echter vreemd dat je niet weet wie deze melding geeft, kun je er niet 'n screenshot van maken?

eclipse
door eclipse - Sep 4, 2014 om 17:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 4 sep 2014, 16:42]Dan is er simpelweg niets aan de hand.

Echter vreemd dat je niet weet wie deze melding geeft, kun je er niet 'n screenshot van maken?

als die komt gooi ik het meteen op gadwin. maar er staat geen naam bij van het proggie ???? het komt rechts onder in een groen vlak en verdwijnt na ca 10 seconden, het beveelt niets aan ?? speccy, en mobo proggie geven normale temp aan. staan nu allemaal op ca 52 ..

ge
door gerboe - Sep 5, 2014 om 09:54
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo eclipse, het lijkt er dus erg op dat de tweede optie uit mijn bericht aan de orde is. Wat bent u aan het doen als de melding komt? Bezoekt u misschien steeds dezelfde website? Dan zit 't hem in die website en niet in uw computer.

Maar het is heel goed mogelijk dat u malware op uw computer hebt. U kunt uw computer scannen met Malwarebytes dat hier te vinden is. Kies de gratis versie. Een prima programma dat vaak geadviseerd wordt.
Succes.

eclipse
door eclipse - Sep 5, 2014 om 11:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi het komt van de so0ftware zelf de cpu is nu 73 graden en ik zet hem net een 10 min terug aan
dus ga alternate maar even bellen
software voor mobo is asus pc suite 2. geupdated ...ven draait normaal alle meters geven hetb aan ook de gisteren gedownloadde

eclipse
door eclipse - Sep 5, 2014 om 12:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 4 sep 2014, 16:28]Met Speccy heb je een duidelijk overzicht om welk onderdeel het precies gaat.

En voor de CPU is 50 °C geheel normaal in rust.

hallo lekkerisdat , ik heb alternate even gebeld, en die zegt voor een paar secon den is het "normaal"als die maar terugzakt, ik heb software gekregen hwinfo echt een gaaf programma . mocht hij heter worden dan beschermty deze zichzelf, en blijft het probleem dan is het of de koelpasta, of hij zit los of hij werkt niet meer goed ( ven) ik weet nu ook van wie de waarschuwing is asus software asus suite 2 maar werd er niet bij vermeldt maar ik kwam hem tegen in de spftware van asus hele berg maar vondt hem :-) hij staat nu op energie zuinig. niks opgevoerd ( nooit) i7 2700K