jv
door jverpaalen Apr 12, 2014 om 08:45
Geldzaken & recht

Creditcard

Mijn zoon wil een creditcard aanschaffen. hij is student en twijfelt aan een keuze tussen studentenrekening ING en ANWB visa card. ikzelf heb een visa card. wat kunt u mij adviseren ?

mvg

2878 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 12, 2014 om 09:37
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Een vaak arme student en een creditcard kan voor flinke problemen zorgen. Denk na of dit echt wel nodig is.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 12, 2014 om 09:57
174 Antwoorden / 1 Vragen

Een creditcard voor een student is vragen om problemen. Heeft hij zo'n goed inkomen dat hij een eventueel openstaand bedrag ineens kan terugbetalen? Of wil hij maandelijks terug kunnen betalen? Wellicht is een prepaid creditcard een optie.

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2014 om 10:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo vragen om problemen? Ligt aan de persoon en niet aan de kaart. Ik heb mijn hele leven al een creditcard, zelfs al toen ik scholier was, en nooit problemen gehad.

Welke kaart hij het beste kan nemen hang van zijn wensen af. Aangezien wij die niet weten is een advies geven onmogelijk.

mahadma
door mahadma - Apr 12, 2014 om 10:25
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Natuurlijk ligt het aan de persoon, maar diumenge zal een uitzondering zijn. Een creditcard is voor velen, ook niet studenten, een gevaarlijk ding.

aurora1
door aurora1 - Apr 12, 2014 om 16:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij een ANWB Visa creditcard moet het minimale netto inkomen 1150 E per maand zijn. Bij de Ing. worden de bestedingen automatisch per maand afgeschreven.
Waarom wil hij eigenlijk een creditcard?
Persoonlijk zou ik het afraden.

me
door mein33 - Apr 12, 2014 om 17:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het hebben en gebruiken van een creditcard is vaak de oorzaak van het hebben en/of krijgen van financiële problemen.
Alhoewel het natuurlijk wel lekker stoer staat tegenover je vrienden en medestudenten dat jij een creditcard hebt en zij waarschijnlijk niet.
Houdt ook rekening met de bijkomende kosten van en creditcard, zoals de rente tot wel 18%, kosten voor contante opname etc. en ook het gebruik van de card is niet gratis.

Gewoon gebruik maken van een pinpas, behorend bij een basis-betaalrekening, geeft al financiële ruimte en betaalgemak genoeg, eventueel met een niet te groot kwartaalkrediet.

ma
door marijke1953 - Apr 13, 2014 om 08:21
136 Antwoorden / 3 Vragen

De vraag is niet of een creditcard verstandig is?!

ANWB of ING, kijk naar de kosten en voorwaarden. Waarschijnlijk zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

me
door mein33 - Apr 13, 2014 om 09:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=marijke1953 schreef op zondag 13 apr 2014, 08:21]De vraag is niet of een creditcard verstandig is?!

Maar het kan geen kwaad iemand te wijzen op mogelijke risico's die verbonden zijn aan het bezit en/of gebruik van een creditcard.

costnix
door costnix - Apr 13, 2014 om 10:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik adviseer de GEEN creditcard. Deze heeft heel lage tarieven.

ma
door marijke1953 - Apr 13, 2014 om 11:29
136 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn creditcard is €10 per jaar, gekoppeld aan bankrekening, beperkte bestedingslimiet, bovendien zijn aankopen vaak verzekerd. Voor mensen met een beetje gezond verstand heeft een creditcard veel meer voordelen dan nadelen.
Aan alle producten en diensten zijn risico's vonden. Veel succes met iedereen waarschuwen.

pi
door pieterwolters - Apr 13, 2014 om 13:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom gaan sommige er meteen vanuit dat als je een creditcard hebt in de financieele problemen komt? Die problemen komen niet door de creditcard maar door gebruikers die niet nadenken.

anita1971
door anita1971 - Apr 13, 2014 om 13:27
102 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben een dame die een WAO uitkering heeft, nog geen €1000,- per maand maar ik kon bij de ANWB gewoon een creditcard aanvragen.
In de tijd had ik hem nodig om via internet kaartjes voor musicals te bestellen.

Als ik hem al eens gebruik laat ik via een automatische incasso het totale bedrag ineens van mijn rekening schrijven.

Mijn ANWB-VISA kaart kost €12,- per jaar.

mahadma
door mahadma - Apr 14, 2014 om 10:13
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Terugkomend op de vraag van TS, de gemiddelde en vaak arme student kàn en bedoel ik KÀN je gemakkelijk in de financiële problemen komen als je niet heel erg stevig in je schoenen staat en je héél goed oplet wat erf in en eruit gaat. Daarnaast, kijk eens op deze site hoeveel mensen mede door een creditcard geheel de mist in gaan. Daarom is dit niet een loze waarschuwing, zoals eerder geschreven werd, maar iets wat de nu middelbare en ouderen wèl al meegemaakt hebben. Als je een student bent met een welgestelde familie ligt dat effe anders, maar dan moeten ze je natuurlijk wel steunen. Maar dan leer je natuurlijk niks als het je allemaal zelf moet regelen en betalen. Dus maak een bewuste keuze. [Edit redactie: off topic]