fr
door franzisca Apr 18, 2015 om 23:20
Auto & vervoer

Criminele anwb terror

mijn auto begaf het en wou niet meer starten, gelijk de anwb gebeld aangezien ik lid ben zodat ik ter alle tijden thuis kan komen als de auto er mee ophoud.

helaas kwam ik er achter dat de anwb een inhalig bedrijf begint te worden, de chauffeur/monteur arriveerde en sleepte me naar een dichtstbijzijnde parkeerplaats waar verder niks was. hij controleerde mijn auto en wat blijkt de bobine was stuk, het vermoeden was er al aangezien de zelfde symptomen vorig jaar ook waren met mijn auto en de anwb toen ook de bobine had vervangen, het eerste wat ik vroeg was hoe het zat met de garantie wand hij was nog geen jaar oud en heb met mijn auto afgelopen jaar maar iets van 3000 km gereden. nee er zit geen garantie op elektronische delen ook geen fabrieksgarantie.
dus komt het er op neer dat ik weer 155,85 moet gaan betalen. nou had ik dit geld niet bij de hand.
tot mijn stomme verbazing krijg ik gewoon te horen dat ik ook niet naar huis gesleept kon worden omdat het onderdeel op voorraad was en de anwb dit dus kan verhelpen en dus niet weg gaat slepen.
dus de anwb bepaald wie de auto gaat repareren en laat je liever in de middel off nowher staan dan je veilig naar huis te brengen.

mag de anwb dit doen? en hoe zit het met de garantie??

wie kan mij hier mee helpen?

ik ben uiteindelijk thuis gekomen door dat mijn vader hier achteraan is gegaan, en werd uiteindelijk wel met een sleepwagen naar huis gebracht anders had mijn vader me wel weg gesleept, maar als dit normaal is waarom ben ik dan lid van de anwb ik heb zelf wel een monteur in mijn vrienden kring daarvoor hoef ik geen anwb. ik heb de anwb nodig voor de afsleep en de kleine snel op te lossen diensten en niet voor het 2 uur wachten tot me auto weer rij klaar is op een plaats waar geen wc is of wat te eten en te drinken

4328 11 Rapporteer

bo
door boiler - Apr 19, 2015 om 00:45
64 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten het feit dat het verhaal bijna niet te lezen is door het veelvuldig weglaten van leestekens, geloof ik helemaal niksnoppes van dit verhaal. De ANWB laat je echt niet in the middle of nowhere staan met de melding "zoek het zelf maar uit"...
Ze slepen je in eerste instantie altijd weg naar een plek waar het veilig is.Dat daar dan geen IKEA, koffiebar en AH is...tja..je kan niet alles hebben....
Bent u toevallig een beetje verwend?

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2015 om 01:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens de voorwaarden van de pechhulp van uw pakket zou ik zeggen.
Als de Wegenwacht een probleem kan oplossen doet ze dat, u wilt niet voor het onderdeel betalen dat gemonteerd kon worden om u weer aan het rijden te krijgen, men gaat u dan niet ergens heen slepen of heen brengen. Dat was dus uw eigen keuze.
Het is al gezegd: u wordt eerst naar een veilige en wettelijk toegestane plaats gesleept en natuurlijk zo dichtbij mogelijk.
U had vorig jaar na het bobine probleem ook nog naar een garage kunnen gaan om e.e.a. verder te laten kijken of er mogelijk meer aan de hand is wat dat mogelijk heeft veroorzaakt. Dat advies is toen mogelijk ook gegeven.
U zult de vorige keer een factuur gekregen hebben en daar zal dan ook op gestaan hebben of er al dan niet garantie was.
De wegenwacht heeft correct gehandeld, u klaagt ten onrechte.
Dien anders een klacht in bij de ANWB.
Klik hier en klikhier.

ro
door ron530 - Apr 19, 2015 om 08:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het lijkt me stug dat u direct contant moet betalen want de anwb kan niet van u verlangen dat u in the middle of nowhere 155,85 euro kan ophoesten, als dat wel zo zou zijn was de wegenwachter wel uitgerust met een mobiel pin apparaat. In mijn optiek heeft u twee keuzes gehad, u betaald het onderdeel al dan niet contant of ziet af van het onderdeel waarmee de pech hulp eindigt. Wellicht is er in de communicatie met de wegenwachter iets niet goed gegaan want hij/zij laat u niet zomaar in de steek.

lo
door lovewinnie - Apr 19, 2015 om 08:42
1210 Antwoorden / 1 Vragen

ANWB is wat dat betreft juist erg duidelijk. Ze proberen hem ter plekke te maken , lukt dit niet wordt hij gesleept naar gewenst adres ( garage of huis)
In dit geval kon hij gemaakt worden maar weigerde u dat vanwegen de koste. ANWB rijdt u naar een veilige plek, controleer de auto. Beslist of hij wel of niet gemaakt kan worden. Bij ja maakt hij het u kunt gaan. Bij Nee wordt hij gesleept. Hij moet dit dit melden bij de meldkamer. Als ze iedereen moeten slepen gaan de kosten nog verder omhoog.
U weigerd de reparatie maar dat wil niet zeggen dat ze u dan maar verplicht moeten slepen.

Zelf super service gehad van de ANWB. Auto is nagekeken, deed niks meer. Ja starte uiteindelijk maar werd onveilig verklaard. Hij is naar mijn voordeur gesleept. Omdat we al erg lang stonden en ondertussen onze taxi er was heeft deze man van de ANWB alles afgehandeld en konden wij gaan. Toen we savonds thuis kwamen stond de auto voor de deur en sleutels in de brievenbus. Staat nu ondertussen op de stort ( Kia uit 2008 met 105.000 op te teller zucht want Kia is pas geen service)
Betaal al 10 jaar en dit was de eerste keer dat we hem nodig hadden. Aan de tel zij de vrouw van de ANWB trouwens dat ze altijd ter plekke probeerde te maken en dat de man van de ANWB daarna bepaald wat er aan de hand is en of hij wel of niet gemaakt kan worden.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2015 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo franzisca,

De titel van je vraag vind ik 'onjuist'.
De wegenwachter heeft in dit geval correct gehandeld.
Heeft volgens de 'spelregels' gehandeld.
Dat jij het daar niet mee eens bent komt omdat je de 'regels' niet goed gelezen hebt.
Gelukkig maar dat je zo'n aardige vader hebt en dat de ANWB toch nog welwillend gereageerd heeft door je alsnog weg te slepen.

me
door mein33 - Apr 19, 2015 om 11:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=franzisca schreef op zaterdag 18 apr 2015, 23:20]
dus komt het er op neer dat ik weer 155,85 moet gaan betalen. nou had ik dit geld niet bij de hand.

@franzisca,

Indien uw auto onderweg gerepareerd moet en kan worden dan doet de ANWB-wegenwacht dit ook voor u.
Uiteraard moet het onderdeel dat vervangen moet worden wel door uzelf worden betaald, net als bij een garagebedrijf.
U hoeft de rekening ook niet contant bij de wegenwachtmonteur af te rekenen, het aan de wegenwachtmonteur afgeven van een éénmalige machtiging voor het te betalen bedrag is dan voldoende.
Als u de aangeboden hulp om een reparatie die ter plaatse kan worden uitgevoerd, om welke reden dan ook, weigert dan houden uw rechten op hulp daarmee op.

be
door bex - Apr 19, 2015 om 11:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 19 apr 2015, 11:07][quote=franzisca schreef op zaterdag 18 apr 2015, 23:20]
dus komt het er op neer dat ik weer 155,85 moet gaan betalen. nou had ik dit geld niet bij de hand.

@franzisca,

Indien uw auto onderweg gerepareerd moet en kan worden dan doet de ANWB-wegenwacht dit ook voor u.
Uiteraard moet het onderdeel dat vervangen moet worden wel door uzelf worden betaald, net als bij een garagebedrijf.
U hoeft de rekening ook niet contant bij de wegenwachtmonteur af te rekenen, het aan de wegenwachtmonteur afgeven van een éénmalige machtiging voor het te betalen bedrag is dan voldoende.
Als u de aangeboden hulp om een reparatie die ter plaatse kan worden uitgevoerd, om welke reden dan ook, weigert dan houden uw rechten op hulp daarmee op.

Helaas komt het vaker voor dat men vooraf al moet afreken voor er geholpen word en er geen mogelijkheid word geboden om achteraf te betalen zo als u vermeld.

Wij hebben ene probleem gehad in Belgie, een dynamo gaf te veel stroom nog geen maand geleden gemonteerd door een garage.

De telefoniste melde dat we naar een garage moesten om een nieuwe te laten platen wat dus betekende dat we een nieuwe moesten betalen en de net geplaatste weg gegooid geld zou zijn.

Hierop besloten om een bedrijfsbus te halen en de wagen weg te slepen over de grens en op nieuw te bellen.

Oplossing de snaar er af gooien tot we thuis waren en terug naar de garage en er was een omleiding nodig wat een bekende kwaal bleek te zijn van dit type.

Conclusie hadden we weer geld uit kunnen geven en het probleem was gewoon weer terug gekomen en de nog geen maand oude dynamo.

Of dat je in Duitsland staat met een auto die ook niet wil starten en een gold cart lidmaatschap niet te vinden is in het systeem, 5 x moeten bellen en alle gegevens door moeten geven, let wel midden in de nacht.
Dan word je wel ergerlijk als je 2 uur bezig bent om hulp aan te vragen en de extra telefoonkosten.

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2015 om 12:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De service van de ANWB medewerkers vind ik persoonlijk perfect. Accu bleek volledig te zijn gaan hemelen (kan ook wel na toen 13 jaar). Nieuwe accu erin, bon, pinnen en gewoon 2 jaar garantie: gaat dat ding binnen een jaar weer kapot. Bon lag nog in handschoenen vak; overhandigt, weer nieuwe accu en rijden maar. Kan gebeuren.

mahadma
door mahadma - Apr 19, 2015 om 12:43
11541 Antwoorden / 51 Vragen

ANWB pechhulp en regulier onderhoud zijn wel even 2 verschillende zaken, dat moge overigens wel duidelijk zijn. M.i. had u na de eerste 'storing' met bobine vervanging op uw thuisbasis naar uw garage moeten gaan. Nee, ik en (naar ik aanneem) de andere reageerders werken niet bij de ANWB, en ooit zelf een koelprobleem gehad, ik moest voor de vloeistof ook gewoon betalen, als u zonder brandstof komt te staan moet u ook betalen, logisch toch ..........

me
door mein33 - Apr 19, 2015 om 12:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bex,

Het betreft hier een situatie die is ontstaan in Nederland en een vergelijking met hulp die geboden wordt buiten de landsgrenzen is geen reëel vergelijkingsmateriaal lijkt mij.

be
door bex - Apr 19, 2015 om 19:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien ligt het er ook aan waar je woont.

Toen mijn ouders 13 jaar geleden met pech kwamen in het noorden van het land hadden ze binnen een uur een vervangende auto en dat terwijl het al avond was, ze moesten toen nog terug rijden naar Rotterdam.

Ik heb mijn rijbewijs pas sinds ik in de omgeving van Rotterdam woon.

Nou had ik ook met mijn astra al een paar keer stil gestaan om het zelfde euvel steeds.
waar de ANWB steeds zei de brandstofpomp is stuk, gek genoeg hebben ze nooit een poging gewaagt deze te vervagen maar sleepten ze me gelijk naar huis of de garage.
Helaas bleek het een nog duurdere grap te zijn de computer bleek stuk te zijn.
Maar goed hier dus nooit problemen gehad over het weer naar huis brengen.

De brandstofpomp was vervangen door mijn eigen garage en de auto had nog het zelfde probleem dus de oude is weer terug geplaatst dus had er geen extra onkosten mee gelukkig.

Waarom het nu ineens anders moet gaan snap ik eigenlijk dan ook niet en zou denk ik ook zo verbaast staan als mij dit ineens zo zou overkomen omdat ik het anders gewend ben.

En vind ook dat je toch altijd zelf nog de beslissing moet kunnen nemen of je een auto nog waard vind om nog te laten repareren.
Een ander kan niet in je beurs kijken en je weet ook niet in wat voor een situatie iemand zit.