Al
door Alkamare May 26, 2014 om 17:34
Computers & telefonie

Cursor blijft steeds stilstaan

Het komt regelmatig voor dat de cursor (aanwijspijltje) stil blijft staan op mijn scherm. Ik kan niet verder. Ik zet dan de stroom uit om daarna weer op te starten. De cursor beweegt weer. Wat kan ik doen om dit euvel sneller te verhelpen?

14679 22 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 26, 2014 om 18:15
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Alkamare,
bij mij komt dit ook regelmatig voor, ik wacht maar af tot er weer beweging in de cursor komt, het kan zijn dat u iets opvraagt wat een langere laadtijd nodig heeft.
linksonder boven de taakbalk staat bij mij die informatie.

Vr. Gr. sjoppie.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 26, 2014 om 19:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hoelang draait Windows al op het systeem? Oja en welke versie?

tenormin
door tenormin - May 26, 2014 om 19:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

En zo blijven we problemen houden. Mijn pijltje blijft (soms) draaien en draaien en dan ineens, hupla, gaat het goed. Fijne dingen, p.c./laptop e.d. maar 't moet wel werken.

ho
door hopetobehelping - May 26, 2014 om 20:08
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste alkamare,

tegenwoordig wordt bijna alles automatisch bijgewerkt dus waarschijnlijk zijn de drivers van uw videokaart bijgewerkt. Toch zou ik controleren of dit bij u inderdaad het geval is.
Als dit niet het geval is dan een herstelpunt maken en de drivers bijwerken.

gompy2
door gompy2 - May 26, 2014 om 20:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Dat komt omdat het systeem op dat moment zoveel "resources" , zeg maar rekenkracht,bronnen/ CPU-gebruik ergens anders voor nodig is, dat hetgeen waar je op dat moment mee bezig bent, achter blijft.
Dat gebruik van rekenkracht iets anders kan allerlei oorzaken hebben.
Een virusscanner die op dat moment ergens intensief mee bezig is.
Indexeringsprogramma's/onderdelen.
Anti-malware programma's die van alles en nog wat moeten controleren omdat ze mee opgestart worden bij het starten van de computer, en vaak een virusscanner kunnen tegenwerken of minder snel hun werk laten doen.
Vervuiling van je complete systeem door allerlei geïnstalleerde en gedeïnstalleerde software.
Vervuiling van het register waardoor Windows veel meer tijd nodig heeft met het doorlopen van het registerbestand als in het begin eer het zover is, wat dus ook vertragend kan werken.
Virussen en ander gespuis...
Het kan van alles zijn als oorzaak dus, en als je alles optelt krijg je vertragingen, die vaak weer wat minder worden als het systeem een poosje draait, maar dat geeft veel ergernis..
Dan zou je eerst een beeld moeten krijgen van wat er allemaal opstrat in je computer als je hem aanzet.
Daar zijn tooltjes voor..
Dit is er 1, klik hier-> Autoruns for Windows

aurora1
door aurora1 - May 26, 2014 om 20:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt anders ook via Msconfiguratie - Opstarten allerhande programma's uitzetten die mee opstarten terwijl dat niet nodig is.
Eventueel de pc ook eens opschonen met schijfopruiming.

tenormin
door tenormin - May 26, 2014 om 21:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2, een virusscanner die op dat moment ergens intensief mee bezig is. Dat werd me een half uur na mijn schrijven duidelijk: kreeg heel rapport dat alles een vinkje had, dus okay bevonden. Begrijp dat hij (de p.c.) dan langzamer werkt zo te zeggen omdat hij, voor mij onzichtbaar, aan het werk is. "Hij" doet dat dagelijks en mijn opdracht is altijd dat het 's-morgens de controle uitvoert, kennelijk moet ik de tijd opnieuw instellen. Want nu werkt ie weer als een tiet.

gompy2
door gompy2 - May 26, 2014 om 21:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een schitterend tooltje om te bekijken wat er allemaal bezig is op je computer.
Klik hier-> What's Running.
Niet de versie downloaden van Cnet.com, gewoon die van de site van de maker nemen, de betaversie werkt prima en Cnet.com voegt vaak adware toe aan gratis programma's die via hun site gedownload wordt.
Bij het installeren kan men voor een normale installatie kiezen of een portable, die men zo op een USB-stick of iets kan zetten.
Verder staat er op die site tekst en uitleg over het 1 en ander met ook een onderdeel met een beschrijving van wat de meest gangbare processen doen en wat het inhoudt.

Men kan wel zomaar lukraak processen gaan stopzetten of niet meer mee laten opstarten door middel van Msconfig maar men moet wel weten wat die onderdelen doen en of je systeem nog wel werkbaar is als je iets gestopt hebt of niet meer mee laat opstarten.
Als je een naam ziet van een onderdeel van waar je niet weet waar die bij hoort of wat het doet, type die naam in bij Google en je leest meestal vanzelf wel of iets koosjer is of niet of dat je het kunt uitschakelen of niet

gompy2
door gompy2 - May 26, 2014 om 21:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 26 mei 2014, 21:48]Want nu werkt ie weer als een tiet.
Hahaha...
Je bent een geweldig mens... \o/

gompy2
door gompy2 - May 26, 2014 om 21:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 26 mei 2014, 21:48]@gompy2, een virusscanner die op dat moment ergens intensief mee bezig is. Dat werd me een half uur na mijn schrijven duidelijk: kreeg heel rapport dat alles een vinkje had, dus okay bevonden. Begrijp dat hij (de p.c.) dan langzamer werkt zo te zeggen omdat hij, voor mij onzichtbaar, aan het werk is. "Hij" doet dat dagelijks en mijn opdracht is altijd dat het 's-morgens de controle uitvoert, kennelijk moet ik de tijd opnieuw instellen. Want nu werkt ie weer als een tiet.
Effe serieus op je bericht in gaan nu...
Welke scanner heb je en wat laat je hem allemaal doen dan?

tenormin
door tenormin - May 26, 2014 om 22:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2. daar was ik al bang voor. Ik weet het niet, dat heeft "mijn jongeman" gedaan. Ik zie vaak AVG voorbij komen en ook dingen waar ik helemaal niet op let (geen verstand, weet je nog)maar dan komt er een lijst met allemaal groene vinkjes en "gedaan" okay, enfin, ik had niet moeten reageren want i let er niet op. Mijn gewoonlijke fout. reageer nou maar niet op mij, okay? ?

gompy2
door gompy2 - May 26, 2014 om 22:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

1 keer nog Tenormin.
Het lijkt me een veilige bedoening daar bij jou met al die groene vinkjes... ;-)
Toedeloe..

br
door brui0929 - May 26, 2014 om 23:07
629 Antwoorden / 10 Vragen

Druk op CTRL-TOETS ALT DELETE kies taak beheer starten nu zie je alle programma's die op dat moment lopen bijvoorbeeld Firefox. Hier achter staat wat er gebeurt als er staat reageert niet klik 1 keer en kies taak nu beëindigen.
Het programma wordt dan afgesloten.
De toetsen CTRL ALT DELETE tegelijkertijd indrukken.

gerbera
door gerbera - May 27, 2014 om 11:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Werkt u met een draadloze muis ?? batterij vervangen wil wel eens helpen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 27, 2014 om 15:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=brui0929 schreef op maandag 26 mei 2014, 23:07]Druk op CTRL-TOETS ALT DELETE
Probeer eens Control + Shift + Esc :-).

Al
door Alkamare - May 27, 2014 om 16:50
21 Antwoorden / 13 Vragen

Beste allemaal,

Dank voor alle reacties. Ik houd het op de adviezen CTRL-ALT-DELETTE of CTRL-SHIFT-ESC.

tr
door truvanu - May 28, 2014 om 12:03
51 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alkamare schreef op dinsdag 27 mei 2014, 16:50]Beste allemaal,

Dank voor alle reacties. Ik houd het op de adviezen CTRL-ALT-DELETTE of CTRL-SHIFT-ESC.

Met taakbeheer los je niets op. Daar vindt je hooguit aanwijzingen waar de oorzaak ligt van je probleem en dat is best wel technische kost. Niets voor jou lijkt me.
Driver-updates installeren en Ccleaner gebruiken. Dat kan "jouw jongeman" misschien voor je doen?

tenormin
door tenormin - May 28, 2014 om 12:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=truvanu schreef op woensdag 28 mei 2014, 12:03] Dat kan "jouw jongeman" misschien voor je doen?

Denk dat u mij verwisselt met topic starter: @alkamare (die zal vast niet zo onwetend zijn als ik ben).

labren
door labren - May 28, 2014 om 13:12
862 Antwoorden / 0 Vragen

draai je muis is om en maak dat gaatje waar dat lampje inzit eens schoon

tr
door truvanu - May 28, 2014 om 13:18
51 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 28 mei 2014, 12:10][quote=truvanu schreef op woensdag 28 mei 2014, 12:03] Dat kan "jouw jongeman" misschien voor je doen?

Denk dat u mij verwisselt met topic starter: @alkamare (die zal vast niet zo onwetend zijn als ik ben).

Oeps, klopt, sorry ;-) Maar dat doet niet af aan mijn advies.
En misschien is die muis niet helemaal lekker? Kan immers ook hardwarematig zijn (muis, kabel of USB-poort).

Al
door Alkamare - May 28, 2014 om 15:01
21 Antwoorden / 13 Vragen

Dank voor alle reacties. Over en sluiten maar.

endemion
door endemion - May 28, 2014 om 21:20
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt ook nog een logboek waar wellicht iets in staat over de oorzaak van het blijven hangen vd muis.

(Start » zoek » eventvwr.msc)