sc
door schaap.ma Jun 15, 2010 om 18:19
Huishouden & energie

CV-installatie

Onlangs hebben wij een cv-installatie laten plaatsen door een "erkend bedrijf". Hierbij zijn er meerdere spullen in ons nieuwe huis kapot gemaakt door de cv-monteur (een deurdrempel, dit was een erfstuk en een houten vloerbint). Ookheeft dem onteur boven onze muren vuil gemaakt met kalksteen van het boren in de muren , maar bovenal heeft de monteur zelf de ketel die hij installeerde kapotgemaakt. Hij heeft ons erop geattendeerd dat wij de ketel niet aan mochten zetten, omdat er een onderdeel nog niet geinstalleerd was. Hierna heeft hij de ketel zelf aangezet en is vergeten deze uit toe doen. Vervolgens heeft de ketel water en afvalstoffen naar binnen gezogen waardoor er kortsluiting is ontstaan in de ketel. Wij hebben de fabrikant hierna langs laten komen, omdat de monteur niets meer liet horen. De monteur van de fabrikant heeft ons erop gewezen dat wij een nieuwe ketel van de installateur kunnen krijgen als wij dit willen. Hierop hebben wij een brief gestuurd naar de installateur met daarin alle punten die ons niet lekker zaten. Als antwoord hierop kregen wij dat wij de ketel hebben laten repareren en dat wij dus nergens recht op hebben.
Wij hebben een loodgieter naar de ketel laten kijken en deze geeft aan dat de ketel binnen 5jaar zal gaan roesten, omdat er water in de motor heeft gezeten.
Wat kunnen wij hiermee? Hebben wij recht op een nieuwe ketel? Zijn er stappen die wij nog verder kunnen ondernemen?

518 1 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 16, 2010 om 03:21
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag schaap,

Een werkgever is verantwoordelijk en als hij het goed doet ook verzekerd voor schade welke zijn personeel veroorzaakt.

Nu kan bij het installeren van een CV installatie nooit wat rommel en boormeel/stof voorkomen worden, tenzij hij extra personeel meestuurt om bij ieder gat/gaatje daar een stofzuiger bij te houden. Dat verhoogt de installatiekosten en daar zul je niet blij mee zijn. Met een borsteltje en de stofzuiger kun je dat meestal ook wel nadien van de muur en vloer afhalen, tenzij je zo stom bent dat eerst vochtig probeert te verwijderen. Droog!

Wat de schade aan de ketel betreft, is mij niet duidelijk waarom je iemand anders hebt ingeschakeld om aan de ketel te werken terwijl personeel van een ander volgens jou de ketel defect heeft gemaakt.

De installateur die zijn werk niet goed doet of niet af maakt, dien je schriftelijk, aangetekend met bewijs van ontvangst of per fax met ontvangstbevestiging (=veel goedkoper), in gebreke te stellen en een redelijke termijn vast te stellen binnen welke de werkzaamheden deugdelijk en tot tevredenheid te zijn afgewerkt. Blijf hij in gebreke dan wijs je hem er op dat je de werkzaamheden door een derde af zult laten werken op zijn kosten, welke je in mindering brengt op wat jij hem verschuldigd bent.

Hardware ERror MAN.