th
door thuisvrouw May 26, 2015 om 22:37
Computers & telefonie

Dataverbruik Hollandsnieuwe

Hoe kun je hollands nieuwe een fatsoenlijk antwoord laten geven?

case:
al 3 jaar een tevreden #hollandsnieuwe klant totdat er in een dag of 10 9 sms'jes komen dat er 10 euro wordt afgeschreven binnen 5 dagen, een keer 3 op een dag.
Naief als ik dacht kan door het banksalso zijn dat ze het weer proberen.
Nee, mijn telefoon had, in tegestelling tot alle andere manden, 2,4 gb extra aan data verstookt (volgens #Hollandsnieuwe), buiten de gewone belbundel.
Contact gezocht met de helpdesk en mijn probleem voorgelegd.
Alles wees naar mijn toestel, die had dat verbruikt, welliswaar worden sessies van 1 kb geregestreerd als 100kb maar dat kon het niet zijn volgens hollandsnieuwe.
Echter mijn dataverbruik (iphhone) geeft aan dat de grootste verbruiker 2,8 (safari) gb heeft verbruikt in de afgelopen 19 maanden.

Hollands nieuwe beweerd dus dat de telefoon niet juist registreert. Bij navraag bij de geschillencommissie "mag" hollandsnieuwe dit niet laten zien ivm Privacy waar dit data verbruik naar toe is gegaan.

Hoe kun je kun je je dan verweren?

Op een uitgebreide vraag die keurig door de klantenservice is verwoord, over verbruik tijdstippen, aanvraag voor een factuur specificatie, instellen van een geschil, lopend onderzoen en mijn bewijs krijg je een summier antwoord:

Beste Klant,



Hierbij bevestig ik dat er € 7,50 is toegevoegd aan je huidige beltegoed ter compensatie. Ik begrijp dat je veel automatische opwaarderingen hebt gehad. Dit betreft een extra functie die alleen de contracthouder/gebruiker beheert. Wij kunnen je hierin dan helaas niet meer tegemoet komen.

Niets maar dan ook helemaal niets over een verklaring van het datagebruik. Ik kan wetten aandragen, specificaties opvragen, een factuur die er nog niet is (komt pas 2 weken na het beeindigen van de periode, en ik ben nu al afgesloten m uit te kunnen bellen, hoezo machtsmisbruik.

iemand advies?

4501 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 09:50
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=thuisvrouw schreef op dinsdag 26 mei 2015, 22:37]
Alles wees naar mijn toestel, die had dat verbruikt, welliswaar worden sessies van 1 kb geregestreerd als 100kb maar dat kon het niet zijn volgens hollandsnieuwe.


Hoe kom je hierbij?

tijger1
door tijger1 - May 27, 2015 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 09:50][quote=thuisvrouw schreef op dinsdag 26 mei 2015, 22:37]
Alles wees naar mijn toestel, die had dat verbruikt, welliswaar worden sessies van 1 kb geregestreerd als 100kb maar dat kon het niet zijn volgens hollandsnieuwe.


Hoe kom je hierbij?


Dat staat in de voorwaarden van Hollands Nieuwe.

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 11:33
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op woensdag 27 mei 2015, 11:18][quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 09:50][quote=thuisvrouw schreef op dinsdag 26 mei 2015, 22:37]
Alles wees naar mijn toestel, die had dat verbruikt, welliswaar worden sessies van 1 kb geregestreerd als 100kb maar dat kon het niet zijn volgens hollandsnieuwe.


Hoe kom je hierbij?


Dat staat in de voorwaarden van Hollands Nieuwe.

What. Echt waar.
Dat is echt vreselijke geldklopperij.

Dus elk whatsappje van 0.1KB wordt omgezet naar 100kb. Dus met 1gb data kan je dan maar 10K whatsapps versturen ipv 1mil. En daar moet je ook nog eens alle 0.001kb data verzoekjes die je email, en agenda etc, maakt enzo vanaf trekken die ook allemaal opgewaardeerd worden naar 100kb.
Dan houd je snel niks meer over nee.
Nou, zijn we er ook weer achter waar Hollands Nieuwe zn geld vandaan haalt. Slechte praktijken.

@TS. Dit is wel wat je rekening zo hoog maakt. alleen zie jouw telefoon maar 1kb verbruik terwijl HN 100x+ zoveel rekent. Daarom lijkt het in je eigen datamanager wel goed te gaan.

akkerdistel
door akkerdistel - May 27, 2015 om 21:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 11:33]What. Echt waar.
Dat is echt vreselijke geldklopperij.

Dus elk whatsappje van 0.1KB wordt omgezet naar 100kb. Dus met 1gb data kan je dan maar 10K whatsapps versturen ipv 1mil. En daar moet je ook nog eens alle 0.001kb data verzoekjes die je email, en agenda etc, maakt enzo vanaf trekken die ook allemaal opgewaardeerd worden naar 100kb.
Dan houd je snel niks meer over nee.
Zo werkt het niet helemaal, per nieuwe sessie beginnen ze opnieuw te tellen. Echter wat ze exact bedoelen met 'een nieuwe sessie' blijft gissen.
Maar wanneer de verbinding uitvalt, zullen ze zeer waarschijnlijk ook weer bij 0 nul beginnen, dan tikt het hard aan inderdaad.


@TS je had nooit automatisch opwaarderen moeten inschakelen, je verliest dan compleet de controle.
Waarom hebben ze je precies afgesloten?

dobby
door dobby - May 30, 2015 om 17:30
749 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 27 mei 2015, 21:05][quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 11:33]What. Echt waar.
Dat is echt vreselijke geldklopperij.

Dus elk whatsappje van 0.1KB wordt omgezet naar 100kb. Dus met 1gb data kan je dan maar 10K whatsapps versturen ipv 1mil. En daar moet je ook nog eens alle 0.001kb data verzoekjes die je email, en agenda etc, maakt enzo vanaf trekken die ook allemaal opgewaardeerd worden naar 100kb.
Dan houd je snel niks meer over nee.
Zo werkt het niet helemaal, per nieuwe sessie beginnen ze opnieuw te tellen. Echter wat ze exact bedoelen met 'een nieuwe sessie' blijft gissen.
Maar wanneer de verbinding uitvalt, zullen ze zeer waarschijnlijk ook weer bij 0 nul beginnen, dan tikt het hard aan inderdaad.Een Sessie is precies dat.. zeg maar voor het gemak een end-to-end verbinding.. daar overheen gaat data, maar als je programma niet zelf de sessie sluit blijft die een hele tijd open staan; pas na een tijd non-gebruik zal deze automagisch gesloten worden. (cf een winsock sessie om misschien een bekender voorbeeld te noemen)

Maar dit is inderdaad voor sommige homebrew appjes niet handig, vroeger zag je nog wel eens een app die zelf elke keer pollde bijvoorbeeld. maar dat is tegenwoordig niet zo'n probleem meer.

Maar dit is gewoon een prijs/kwaliteits issue.. net zoals betalen per minuut in plaats van per seconde.. je weet dat je een x percentage "teveel moet afrekenen", (langere gesprekken / meer dataverbruik procentueel minder significant), maar daardoor ligt de minuut/megabyte prijs lager... toch heel simpel? Ik heb (nu zelf ook HN) vroeger, ook toen ik de keus had, gekozen voor per minuut afrekenen, gewoon omdat dat voor mij beter was..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer