ma
door marco800 Oct 16, 2005 om 13:32
Vrije tijd & tuin

De dracaena (marginata) verliest blad

Hallo ik ben in het bezit van 3 dracaena (marginata) planten.

Echter elke ochtend is het blad van een van de planten zo geel geworden dat ik ze er zo af kan halen.

Wat kan dit zijn is dat normaal komt het door de tijd van het jaar en waarom is het er maar 1 van de 3. Wie kan me helpen en een advies geven wat ik er mee moet doen.

Groet Marco

33369 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ga het voor je opzoeken

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

En jij noemt je bloemist???

Probeer je weer een paar onverdiende puntjes bij elkaar te sprokkelen??? Je weet toch dat we je niet serieus nemen.

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik lees hier iets dat de bladeren een lichtere kleur(wit, geel) komt door een te weinig kalkgehalte in de bodem kijk maar op

http://www.tuinkrant.com/plantengids/heesters/2890.htm

(ff kopieren en dan plakken in de tekstbalk, ik weet nie hoe je een link kan maken) daar zie je een heel verhaal:)

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja, laat nou maar...

Die Marco (die héél toevallig een vraag over plantjes stelt) is ook een account van bloemist.

Stuur nou (net als ik een een aantal andere forumleden) even een
mailtje naar de redactie over je bevindingen, en reageer NIET meer op
het forum hier.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik wordt hier bloedlink om weet je dat!!!

ik ken die marco niet eens, ik wil gewoon die man helpen, wees niet zo bevooroordeelt, en als het mijn eigen profiel zou zijn, zou ik allang mezelf de punten geven, maar die hoef ik nu niet

mag ik ook ooit is gewoon mensen helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:(

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik even mag reageren vladja

Ik heb geen enkel contact met bloemist op welke manier ook.

Ik ken hem niet dus laat daar geen ruzie over bestaan.

En help me liever een antwoord te vinden.

En bloemist al bedankt voor je info

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goeden Avond Marco, De Dracaena is eigenlijk een eenvoudig te verzorgen
kamerplant,Zijn er vooral aan de onderzijde bruine bladen(door
b.v.droogte) wat je al doet gewoon verwijderen,soms is het een blad,
soms wat meer .Maar stuk voor stuk is heel normaal.Als je aan de
onderzijde van de stam jonge stekjes ziet, afknippen en op een vaas
zetten.Vrij snel kunnen de stekjes in de potgrond,  een van de
bijzonderheden van deze plant is   Luchtverversing in een
woonruimte.Een nadeel wij vinden het geen mooie plant maar smaken
verschillen .Thea&Laantje

ve
door verwijderd - Nov 2, 2005 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Draecena's verliezen hun blad als ze te donker staan. Anders bij gebrek aan voedingsstoffen, als de plant niet te donker staat, zou je de plant kunnen verpotten en in verse grond zetten. Oorzaak drie zou spint kunnen zijn. Dat is vooral als de plant in een te droge omgeving staat.

Veel succes

ve
door verwijderd - Feb 14, 2006 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon die achter mij tv zit te kijken werkt al jaren met planten en geeft als antwoord dat het heel normaal is dat de dracaena marginata regelmatig bladverlies heeft (altijd de onderste bladeren) Het is gewoon de groeiwijze.
In de winter goed in het licht en minder water.
Verdere informatie morgenavond.
Hij vraagt dit aan de kamerplantenspecialist (Hij werkt al jaren met buitenplanten).

De Vrije Vogel, 14/2/2006