sh
door sharon74 Feb 11, 2015 om 22:26
Voeding & gezondheid

De friesland zorgverzekeraar

heb zelf een rekening moeten betalen omdat de friesland zorgverzekeraar hun afspraken niet nakomen....nu wordt ik als een betaler aangemerkt door de friesland.

1358 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 11, 2015 om 22:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

heb zelf een rekening moeten betalen omdat de friesland zorgverzekeraar hun afspraken niet nakomen.... Mijn kristallen bol laat me in de steek, kunt u wat helderheid geven, als u een antwoord wilt?

nu wordt ik als een wanbetaler aangemerkt door de friesland. Ook dit is niet echt helder.

sh
door sharon74 - Feb 11, 2015 om 22:43
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb zelf mijn borsten moeten betalen omdat ik zelf geen borstweefsel had.
was man nu vrouw. de friesland heeft toegezegt dat ik het vergoed werd, na de operatie wordt er gezegt dat ik het zelf moet betalen...

ik heb geen 6 maanden achterstand bij de friesland, maar zij zeggen van wel.
via mijn rekeningen zijn er 2 betalingen niet gedaan..nu wordt ik aangemeld als wanbetaler

mahadma
door mahadma - Feb 11, 2015 om 22:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

de friesland heeft toegezegt dat ik het vergoed werd, na de operatie wordt er gezegt dat ik het zelf moet betalen...
Is het schriftelijk of mondeling toegezegd dat ze zouden betalen? Als het schriftelijk was, heeft u die bewijzen ook overlegd aan de verzekeraar?

ik heb geen 6 maanden achterstand bij de friesland, maar zij zeggen van wel.
via mijn rekeningen zijn er 2 betalingen niet gedaan..nu wordt ik aangemeld als wanbetaler

U heeft dus zoals u schrijft, 2 keer niet betaald, dàt kan dus aangemerkt worden dat u nu wanbetaler genoemd wordt.

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2015 om 06:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die twee zaken staan feitelijk los van elkaar, hoewel het betalen van de rekening van de operatie misschien wel de oorzaak was van het niet kunnen betalen van de maandelijkse termijnen.

Probeer duidelijkheid te krijgen over de achterstand, waarom zegt de verzekeraar 6 maanden en jij 2 maanden achterstand? Kan je aantonen dat je die 4 maanden wel betaald hebt?

T.a.v. de rekening voor de operatie, zoals mahadma al opmerkt, is er een schriftelijke toezegging dat zij zouden betalen? Zo nee, hoe is die toezegging dan gedaan?

Los van het conflict over de rekening van de operatie zal je toch echt je achterstand moeten wegwerken.

sh
door sharon74 - Feb 12, 2015 om 12:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

er staan op dit moment 3 maanden premies achter en niet 6 wat de friesland zorgverzekeraar zegt...de overige rekeningen zijn betaald, die hebben ze gekregen.

mahadma
door mahadma - Feb 12, 2015 om 12:08
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Die drie maanden zult u toch asap moeten betalen, anders krijgt u andere maatregelen die u in plaats van 100% maar 130% kosten.

sh
door sharon74 - Feb 12, 2015 om 12:10
7 Antwoorden / 1 Vragen

de toezeggingen zijn door diverse mensen bij de friesland zorgverzekeraar toegezegt...alles wat in een ziekenhuis gebeurt betaald de friesland.
als het in één operatie gaat gebeurd betaald de friesland zorgverzekeraar.
op 28 juni 2013 heb ik twee operatie's gehad aan mijn lichaam gedurende tijd van 10.50 uur tot 17.30 uur

mahadma
door mahadma - Feb 12, 2015 om 12:13
11537 Antwoorden / 51 Vragen

de toezeggingen zijn door diverse mensen bij de friesland zorgverzekeraar toegezegt

Mondeling of Schriftelijk?

Mondeling? Dan zal je dat moeten bewijzen.(lijkt me lastig)

Schriftelijk? Maak een kopie van het bewijs en stuur ze dat toe.

sh
door sharon74 - Feb 12, 2015 om 12:13
7 Antwoorden / 1 Vragen

de 3 maandpremies wil ik ook betalen maar ik wordt aangemerkt door de friesland dat er bij hun 6 maandpremies open staan waardoor ik als wanbetaler wordt aangezien.. als ze zelf fouten op fouten hebben gemaakt door discriminattie gedurende 6 maanden van geslacht terwijl het wel juist in het GBA stond

re
door respondent - Feb 12, 2015 om 12:14
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=sharon74 schreef op donderdag 12 feb 2015, 12:10]de toezeggingen zijn door diverse mensen bij de friesland zorgverzekeraar toegezegt...alles wat in een ziekenhuis gebeurt betaald de friesland.
als het in één operatie gaat gebeurd betaald de friesland zorgverzekeraar.
op 28 juni 2013 heb ik twee operatie's gehad aan mijn lichaam gedurende tijd van 10.50 uur tot 17.30 uur

Je hebt dus 2 operaties gehad i.p.v. de mondeling goedgekeurde 1?

mahadma
door mahadma - Feb 12, 2015 om 12:15
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Vraag welke maanden (zwart op wit op papier) welke maanden er niet betaald zouden zijn, bewijs met copiën van je eigen bankafschriften dat je wel betaald hebt.

sh
door sharon74 - Feb 12, 2015 om 12:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

de friesland heeft mij duideklijk gemaakt dat ik geen zorgen hoefden te maken en dat alles wel goed kwam....door diverse mensen zijn dit mondeling gezegt.. twee dagen voor mijn operatie heb ik nog gebeld bij de friesland zorgverzekeraar of alles in orde was...deze gesprek hebben ze niet op papier en zo ook meerdere gesprekken terwijl ik iemand naast mij zat die het verhaal heeft aangehoord dat het compleet vergoed werd.

mahadma
door mahadma - Feb 12, 2015 om 12:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Getuigen zijn handig, maar papier is beter. Mogelijk dat er door de sprekers iets in uw dossier geschreven is. Maar voorlopig heeft u dus geen bewijs.

wi
door wilhelmina59 - Feb 12, 2015 om 15:36
512 Antwoorden / 0 Vragen

Moest even spitten en na enig graafwerk.
http://www.nu.nl/politiek/2225049/borstvergroting-transseksuelen-niet-vergoed.html

sh
door sharon74 - Feb 12, 2015 om 18:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

en zo gaat het dus steeds...er lopen nog steeds 2 klachten bij de SKGZ, maar ondertussen heb ik gewoon betaald mijn maandpremie...wil graag alles gewoon netjes inlopen, maar helaas wordt dat onmogelijk gemaakt in maart....ben ik een wanbetaler door fouten van de zorgverzekeraar...in december hoor je een nieuwe polisblad te krijgen, deze ook nog niet gehad.....

defriesland.nl
door defriesland.nl - Feb 13, 2015 om 11:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mevrouw,

Wij begrijpen dat u het niet eens bent met uw aanmelding als wanbetaler. Rond 22 september 2014 hebben wij schriftelijk gereageerd op uw klacht. Hierin hebben wij onze excuses aangeboden en uitleg gegeven over de te betalen premie. U bent door middel van verschillende brieven geinformeerd hierover. De laatste brieven hebben ook de juiste aanhef gehad. U bent ook niet tevreden met de afwijzing van de vergoeding van uw operatie, hierover hebben wij u ook een brief gestuurd. Bent u het hier niet mee eens? Dan kunt u hierover contact opnemen met de SKGZ.

Met vriendelijke groet,

Sanne

Medewerker Online Klantcontacten

De Friesland Zorgverzekeraar
Harlingertrekweg 53 Postbus 270 8901 BB Leeuwarden
? ( +31 (0)58 291 37 35
? www.defriesland.nl

sh
door sharon74 - Mar 7, 2015 om 21:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

alles is betaald en de friesland zorgverzekeraar heeft mij nog steeds niet afgemeld bij de zorginstituut nederland.
ondertussen heb ik diverse schades geleden door de friesland zorgverzekeraar. omdat ik niet de juiste medicatie/zorg werd gegeven na mijn operatie 2013, 2014, 2015 als wanbetaler door discriminatie

excusses ervaar ik niet van hun meer.....