momoque
door momoque Jul 10, 2014 om 13:01
Huishouden & energie

De katten van de buren

Probleem is nu al een tijdje gaande en ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen.
Ik woon in een rijtjeshuis met dakterras, alle dakterrassen zijn dus in de rij aan elkaar verbonden. de ene heeft er een schutting tussen gezet en de ander niet; verder niet belangrijk maar om even een idee te scheppen.

nu heeft mevrouw van 4 deuren verder twee katten die zij regelmatig loslaat op het dakterras, als zij dit wil doen is dat natuurlijk geen probleem maar.. Haar katten lief komen bij ons naar binnen en sproeien vervolgens het hele huis vol! (er is geen deur bij de trap van zolder naar de eerste verdieping en naar trap begaande grond).

Meerdere malen bij haar langs geweest en wij hebben uit nood maar een hor genomen bij het dakterras (waar ze overigs ook tegen sproeien) omdat de buurvrouw het probleem niet inzag en maar vond dat wij een hor moesten nemen en zij zelf niet, want met een hor kunnen de katten niet naar buiten en sproeien ze bij haar zelf binnen. (okeeee)

Telkens houd ze vervolgens de katten dan even van het dakterras en sproeien ze vervolgens onze auto en achtertuin onder waardoor alles dus lekker gaat stinken (dat is nog vies maar beter dan binnen in het huis). en paar weken later zitten ze weer bij ons op het terras.

Overigs kunnen sommige ramen in het huis ook niet open omdat de katten via het dakgoot ook naar binnen komen..

Ben ten einde raad dus!! wat kan ik nog doen? mevrouw weigert ons te begrijpen en ondertussen zitten wij met alle deuren en ramen dicht. en om nou door het hele huis anti katten dingen te verspreiden gaat ook wat ver (ook qua kosten dus) - andere buren hebben er overigs ook last van maar durven dit niet aan haar te vertellen

32888 51 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een probleem van toen, nu en de toekomst. Het "Katten"verhaal over los lopen buiten en de gevolgen daarvan en het bijbehorende onbegrip van de eigenaren.

De enige optie die ik nu zie, om niet alleen maar massaal in actie te komen, dus alle buren.

Ik zou met de andere buren die ook last van haar katten hebben in conclaaf gaan en als er "witte rook" is qua actie's de betrokken kattenmevrouw gezamenlijk op de hoogte te brengen van de overlast die haar "schatjes" bewerkstelligen, immers sproeien met de bijbehorende stank bij iemand anders BINNEN is minimaal iets voor een schadeclaim.

Wellicht dat een wbv/verhuurder of vve of een wijkagent iets kan betekenen als intermediair.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mevrouw zou heel goed een gaas afrastering kunnen (laten) maken met aan de bovenkant een soort pvc pijp die "rolt" dus iets waar ze dan niet meer overheen kunnen klimmen. Mevrouw moet echter wel het probleem kunnen zien. Ik heb, jammer genoeg, geen idee hoe ik dat topic naar "boven" zou kunnen halen, misschien zou carola.83 zo vriendelijk kunnen zijn om dat op te zoeken, maar ik had destijds een hele beschrijving gegeven hoe mijn zwager dit had opgelost. Je hoeft geen kattenhater te zijn maar zou van het sproeien ook niet vrolijk worden als dat bij mij binnen zou plaatsvinden.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb geprobeerd te linken, lukt me niet. Als u in het zoekveld rechtsboven intikt: hoe hou ik katten in de tuin - ergens in 2011 is daar ook een vraag (van krieka). Misschien dat de daar door mij aangeboden oplossing zou kunnen worden toegepast. Het is uiteraard niet hetzelfde, tuin of dakterras, maar misschien is mevrouw zo vriendelijk om met door jullie aangedragen oplossing e.e.a. te doen om de poezenbeesten geen overlast te laten bezorgen.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2014 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enkele bijdragen zijn door ons weggehaald. In het vervolg graag weer inhoudelijke en serieuze reacties plaatsen.

De redactie

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi je kan een emmer water over ze heen gooien doet geen pijn schrikt wel af heb ik zelf ook gedaan na een paar keer geen last meer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenormin schreef:

dinsdag 13 sep 2011, 14:27

Krieka, 5 september 2011, hier zoals beloofd de door mijn zwager geschreven "oplossing". Ik hoop dat je er iets aan hebt.
De afrastering van de tuin moet ong. 1.80 hoog zijn, om het in een keer overspringen tegen te gaan. Daar bovenop komen rollen van 80 cm lengte van 4 cm rond pvc buis aaneengesloten tussen steunen van 6 cm hoog. De rollen zijn aan beide zijden afgedicht met een rond passend plaatje van 8 mm multiplex. Deze rondjes hebben precies in het midden een gaatje van 7 mm, waarin een messing busje wordt gelijmd. De steunen zijn 4 bij 6 cm en een dikte van 12 mm multiplex. Deze worden met een metalen strip op de afrastering geplaatst met een tussenruimte van 80,3 cm. Door de steunen wordt een gat geboord van 6 mm op 2 cm van boven, waar doorheen een pen van ong. 6 mm met een lengte van 6 cm wordt gelijmd, bijvoorbeeld een afgezaagde spijker, waarop de rollen kunnen draaien, e.e.a. met wat lagervet. Het boren van de rondjes en de steunen moet echt met een boorstandaard of kolomboor gebeuren om moeilijk draaien tegen te gaan. Ook de buizen moeten echt recht worden afgezaagd. De rondjes van multiplex kunnen met 3 messing spijkertjes in de buizen worden vastgezet. Overal waar de kat overheen kan komen moeten deze rollen geplaatst worden. Het bijkomend voordeel is, dat vreemde katten niet meer bij u kunnen komen.

Aldus mijn zwager. Ik hoop dat je en het snapt en iemand hebt die handig is. Ikzelf kan er geen wijs uit worden maar ben dan ook totaal a-technisch. Wij hebben alleen maar ahh en ohh geroepen toen we het zagen! Het enige wat ik kan zeggen is: succes ermee. Groeten.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kattenbezitters er op aanspreken dat je overlast ondervindt van hun dieren zal nooit tot enig positief resultaat leiden aangezien deze mensen er sowieso van uit gaan dat hun niets te verwijten valt.
Je kunt praten en overleggen tot je een ons weegt maar zij zullen altijd vol blijven houden dat hun katten geen overlast veroorzaken en mocht dit wel het geval zijn dat moet de gedupeerde maar maatregelen treffen om die overlast tegen te gaan.
Dat het ook anders kan bewijzen mijn buren die zelf 3 katten hebben die nooit loslopen en toch in hun tuin kunnen en ook geen stap verder gaan.
Zij gaan er sowieso van uit dat hun huisdieren geen overlast voor een ander moeten zijn.
Zelf heb ik een hond die weet dat zij de tuin niet uit mag en dit ook nooit doet.
Gewoon het bewijs dat het ook anders/beter kan en dat schept een tevreden gevoel.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koffiedik en geperste knoflook zou katten af moeten weren. Niet echt iets om in huis te verspreiden, maar in de tuin zou kunnen (en misschien in de buurt van open ramen). Verder kan het inderdaad helpen om met een emmer of tuinslang in de aanslag te wachten op het volgende bezoek. Waterballonnen zijn ook een goed alternatief.

Mocht dit alles niet helpen dan zou ik persoonlijk overwegen om een (toilet)bezoekje te brengen aan de buurvrouw. Ben benieuwd wat ze vindt van uw bijdrage op haar dakterras :P

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb "kattenschrik" gekocht bij de ACTION een paar maanden geleden en in de tuin gestrooid en
het HELPT!!!!....het stinkt verschrikkelijk naar knoflook, maar geen kat meer gezien...
ik houd ONTZETTEND veel van katten maar eigenlijk van ALLE dieren maar ik vind wel dat NIEMAND
er last van hoef te hebben en omdat ik van Katten houd wil nog niet zeggen dat IEDEREEN dat
ook moet....Dat begrijp ik zeer goed...Ik vind het ook verschrikkelijk om aan te moeten horen dat
honden konstant blaffen en dat de eigenaars daar blijkbaar geen last van hebben of gewoon net
doen alsof, dit voor de buren of zo?....Heeeeel jammer dat mensen gewoon geer rekening willen houden met elkaar.....zou de wereld ZOVEEL leuker maken, toch?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste momoque,

Bij ons speelt ook zoiets, alleen kan deze poes niet langs open ramen naar binnen komen. We hebben zo wie zo iedere zomer een horgaasdeur voor de achterdeur. Een kat doet zijn behoefte niet in eigen tuin, ze sproeien ook niet in eigen huis. Tenzij er andere katten of honden in het huis zijn geweest. Waarschijnlijk zijn de katten van jullie buren Katers. Die stinken echt bij de klippen omhoog.
Wat wij hebben gedaan / nog doen, is de kat van de buren voeren. Hij beschouwd ons huis nu ook als die van haarzelf. 's nachts slaapt ze op een oud kussen op de tuinstoel onder ons afddak. In de winter zet ik er een kartonnen boodschappendoos op een kist (ook onder de afdak.) Een paar oude lappen of een stuk deken er in. Cindy voelt zich heerlijk thuis bij ons en wij hebben geen last van stinkerij in huis. Oja en zijn nood doet ze ook niet meer in onze tuin..

Je moet die katten gewoon Inpikken van de buren... En wie weet dat ze uit jaloezie wel maatregelen gaat nemen.. Wedden?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op vrijdag 11 jul 2014, 14:28:
zoekster schreef op vrijdag 11 jul 2014, 13:02: Tenormin, bedoel je deze
Of bedoel je deze klik

Nee zoekster, was ergens in 2011 (of 12) vraag van krieka, maar krijg 'um niet gelinkt. Hoe hou ik katten in de tuin (of iets van die strekking).

Deze bedoel je KLIK

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gemeente doet niks, politie en eigenaar ook niet.
Asociale mensen vereisen asociale maatregelen.
Toen ik hier kwam wonen lag de hele achtertuin vol met bolussen van katten, 35 volle vuilnis zakken met schijt afgevoerd. daarom moet ik wel radicaal zijn.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

leg vast, op foto, dat het deze kat(ten) zijn en stel de eigenaar vervolgens aanspreakelijk voor ALLE schade die u al geleden heeft, ga langs bij alle buren en doe dit gezamelijk, vraag de buren hun katten te castreren, dit tegen het sproeien.

vang de kat en breng deze naar het asiel is ook een optie al zou dat mijn laatste zijn, feit is dat de eigenaar gewoon verantwoordelijk gehouden kan worden voor elke schade die de kat(ten) aanrichten, wilt u echt iets veranderen stel hen dan ook aansprakelijk, liefst samen met de buren, en volg dit traject, wel alles schriftelijk doen en ook alles vastleggen, ook als u een gesprek met hen heeft schriftelijk vastleggen en naar hen toe zenden...

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing van Moin vind ik :
De beste.
De verstandigste.
De slimste.
De diervriendelijkste.
De goedkoopste.
De leukste.
De best doordachte.
En al die andere raadgevingen komen toch al jaaaaaren voorbij op diverse fora ?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op vrijdag 11 jul 2014, 14:51: Gemeente doet niks, politie en eigenaar ook niet.
Asociale mensen vereisen asociale maatregelen.
Toen ik hier kwam wonen lag de hele achtertuin vol met bolussen van katten, 35 volle vuilnis zakken met schijt afgevoerd. daarom moet ik wel radicaal zijn.

pfffffffffffffffffffffffff 35 volle vuilniszakken vol met katten poep afgevoerd???????....

35 maal zo,n 60 liter is zo,n 2100 liter katten shit .....

ik zal zeggen dat het wel mee zal vallen want 35 zakken vol katten poep uit een achtertuin kan mijn inziens niet..

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:46: De oplossing van Moin vind ik :
De beste.
De verstandigste.
De slimste.
De diervriendelijkste.
De goedkoopste.
De leukste.
De best doordachte.
En al die andere raadgevingen komen toch al jaaaaaren voorbij op diverse fora ?

Ha, leuk, dankjewel..
Groet van Moin.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 10 jul 2014, 13:20: Dit is een probleem van toen, nu en de toekomst. Het "Katten"verhaal over los lopen buiten en de gevolgen daarvan en het bijbehorende onbegrip van de eigenaren.

De enige optie die ik nu zie, om niet alleen maar massaal in actie te komen, dus alle buren.

Ik zou met de andere buren die ook last van haar katten hebben in conclaaf gaan en als er "witte rook" is qua actie's de betrokken kattenmevrouw gezamenlijk op de hoogte te brengen van de overlast die haar "schatjes" bewerkstelligen, immers sproeien met de bijbehorende stank bij iemand anders BINNEN is minimaal iets voor een schadeclaim.

Wellicht dat een wbv/verhuurder of vve of een wijkagent iets kan betekenen als intermediair.

@@@ dank, mahamadja , ik zou je aanbevelen om bij de kassa site te gaan werken dan kun je enjkel jouw overtuiging en mening ventileren

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij sproeien alleen niet gecastreerde katers. Dus ik zou van de buurvrouw eisen dat ze haar katers (als het tenminste katers zijn ander kan het natuurlijk niet) laat castreren. Meestal is dan het probleem opgelost. En zo niet dan zou ik ze zelf door de dierenarts laten castreren.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 07:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

een eenvoudig hulpmiddel is een electronisch apparaatje die kun je dan buiten monteren, die zend een voor ons onhoorbaar geluid uit, maar katten blijven er van weg.

verkrijgbaar o.a. bij conrad (internetwinkel).

succes!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 08:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mensen die hier roepen dat de buurvrouw de kater moet laten castreren: een kater die al geleerd heeft om te sproeien blijft dat ook doen als hij gecastreerd is; katers kun je dus beter castreren voordat ze beginnen met sproeien (ong. 1 jr. leeftijd).

Ik heb verschillende dieren waaronder 2 gecastreerde katers. Zij mogen bij mij in de afgeschermde tuin als ik erbij ben, ze komen dus niet bij de buren. Ik vind dat een ander geen last hoeft te hebben van mijn dieren, ik wil ook geen last hebben van andermans dieren. 1 buurvrouw denkt daar net zo over en heeft de kat dus aan een tuigje en langer lijntje in de tuin lopen, kan hij toch even buiten zijn zonder overlast te veroorzaken.

Maar dit soort dingen zal altijd een probleem blijven als katteneigenaren zichzelf niet een spiegel voor willen houden. Hondeneigenaren moeten de ontlasting opruimen en krijgen een bekeuring als ze dat niet doen, katten kunnen overal van zich af schijten zonder maatregelen. Het is niet de fout van de katten want die worden gewoon naar buiten geschopt, en dan weten ze ook niet beer, maar van de eigenaren die menen dat ze zo asociaal mogen zijn.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegen de buren zeggen dat ze op hun balkon met mini gard aanleggen, dat is een soort schrikdraad, kind en diervriendelijk, dit gebruiken veel vogelliefhebbers om hun volière kat vrij te houden, ik zelf heb het boven over mijn schutting gemaakt en onze katten blijven nu al 15 jaar in onze eigen tuin en van andere katten hebben we geen last.
Als niets helpt dan de dienst kattenvangers bellen, deze vangen de katten en castreren of steriliseren ze, daarna worde ze weer teruggeplaatst waar ze gevangen zijn, want gecastreerde katten sproeien bijna of helemaal niet meer

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om op die emmer met water te reageren .
Er zijn van die katten die er geen hekel aan hebben en zullen het weer proberen .
Het is dezelfde reactie als met een goeie bui regen je word er nat van maar het droogt ook weer op .
Beter is het met een goed waterpistool of wat anders waar een straaltje water uit komt
op het kattebeest te schieten .
De meeste katten hebben daar een gloeiende hekel eraan .
Na een paar keer laten ze het en met een emmer water niet .

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heel veel last gehad van katten in de tuin en huis een Garden Guard gekocht bij Lidshop.nl aangesloten en geen last meer van katten. Bij de achterdeur geplaatst en over de tuinlengte van 17 meter breedte 5 meter geen kat meer in de tuin. Een aanrader!!!!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@assantar @ leoros: Zo kan het dus ook. Als iedereen u voorbeeld volgt is het opgelost.

@leoros Goeie tip maar de meeste kat eigenaren hebben liever dat je zelf zoiets koopt zodat ze geen kosten hoeven te maken voor de ellende die ze een ander aan doen.
Zij hebben geen probleem.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de kat vaker bij jou binnen zit, kun je hem ook vangen en afleveren bij een opvang of op laten ophalen door een dierenambulance. Dan kunnen de eigenaren hem daar weer tegen betaling afhalen. Misschien leren ze het dan af om hun katten te laten "zwerven".

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gemeente en dierenambulance nemen geen kat mee die in een binnentuin leeft.
Omdat deze katten altijd een eigenaar hebben.
En water helpt ook niet altijd, ik had een kat die ging zwemmen.
Als ik zwom dan kwam met een grote duik de kat mij achterna.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

assantar schreef op zaterdag 12 jul 2014, 13:26: Als de kat vaker bij jou binnen zit, kun je hem ook vangen en afleveren bij een opvang of op laten ophalen door een dierenambulance. Dan kunnen de eigenaren hem daar weer tegen betaling afhalen. Misschien leren ze het dan af om hun katten te laten "zwerven".

ve
door verwijderd - Jul 13, 2014 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Moin,

de kat(ten) voeren en het "gezellig" voor ze maken (slaapplekje enz) vind ik een geniaal idee !

helaas voor mij niet zinvol, want er zijn zeker 35 katten hier in de buurt, die graag langskomen en hun behoeften in mn voor- en a.tuin doen.
dus 35 katten een slaapplekje geven en eten voeren .......... sja wordt toch ff iets te veel.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kat zien te vangen en naar een asiel brengen. De beste oplossing, want een katteneigenaar zal altijd zeggen: Dat doet mijn poesje niet"".. Ze gaan zelfs zo ver dat als hun kat wat overkomt het niet hun schuld is maar dat een ander maar beter had moeten uitkijken. Ik ben en blijf van mening dat als iemand een kat neemt een HUISDIER neemt, en dus met hun HUISDIER geen overlast mogen veroorzaken. Een HUISDIER behoort thuis (in huis) te blijven. Als ik de kat van de buren betrap terwijl deze in mijn tuin zit te schijten of te zeiken pak ik gewoon een schep en donder de hele zooi over de schutting. Het is hun kat en hun stront, ben niet de eigenaar van de kattenontlasting!!!!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 02:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alweer zo'n onrealistisch en dom advies om de kat naar een asiel te brengen.
Ten eerste : je zult moeten liegen dat het een zwerfkat is.
Ten tweede : als je de echte reden vertelt wordt de kat niet geaccepteerd.
Ten derde : als je zegt dat je afstand wilt doen van je eigen kat moet je minstens 75 euro betalen.
Ten vierde : je brengt de kat met een kletsverhaal, maar de kat blijkt gechipped, dan wordt de eigenaar gewaarschuwd dat hij zijn kat kan ophalen.
Die daarna je tuin wederom vol schijt en pist.
Netter kan ik het niet maken.
Tip van Wimmi : schep de poep op en gooi hem telkens bij de buren in de brievenbus.
Let maar op : dan komt de (grote) boodschap wel over.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Het probleem is eenvoudig op te lossen.
De eigenaar van de kat moet ervoor zorgen dat zijn/haar huisdier anderen geen overlast bezorgt.
Doet de eigenaar dat niet zal de eigenaar daarop gewezen moeten worden.
Blijkt de eigenaar asociaal en neemt deze geen actie dan zal de eigenaar opgevoed moeten worden.
Dus wanneer het niet goedschiks kan (met praten) dan maar kwaadschiks.
Volgende "diervriendelijke" oplossing werkt gegarandeerd en kost niet veel.

"DE SMEERPIJP"

Neem een stuk rioolpijp van ongeveer 1 meter lang met een diameter van ongeveer 14 cm.
Monteer deze pijp op een plank waardoor de pijp niet kan rollen wanneer deze horizontaal op je balkonvloer ligt.
Smeer de pijp van binnen aan de bovenzijde in met flinke klodders kogellager-vet.
Leg midden in de pijp wat kattenvoer of, beter nog, wat vis.
Plaats de pijp op je balkon.
Houd deuren en ramen gesloten.

U snapt al wat er gaat gebeuren.
De kat komt op uw balkon, nieuwsgierig en belust als de kat is zal deze de verleiding van het eten in de rioolbuis niet kunnen weerstaan.
Natuurlijk zal er wat van het kogellager-vet op de vacht van de kat komen.
De kat gaat weer naar huis, gaat op schoot of de bank liggen van de 'asociale' eigenaar.
Wat denkt U.... Hoe vaak laat deze eigenaar de kat nog naar buiten?

Niemand kan U verbieden een kunststof pijp op uw balkon te leggen!

Ikzelf heb deze methode met veel succes toegepast.
Soms vallen katten mijn vogels in mijn tuinvolière lastig.
Werken briefjes in de bussen niet..... dan wordt de "smeerpijp" weer ingezet.

Succes gewenst.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor alle vele reacties. Ik heb een paar handige tips gelezen die ik ga uitproberen.

wel jammer van de dier onvriendelijke reacties, ik wil absoluut de katjes geen pijn doen of traumatiseren!

De wijkagent ga ik binnenkort ook informeren met de hoop dat hij ook even aanbelt.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

misty&moos schreef op vrijdag 11 jul 2014, 21:02: Volgens mij sproeien alleen niet gecastreerde katers. Dus ik zou van de buurvrouw eisen dat ze haar katers (als het tenminste katers zijn ander kan het natuurlijk niet) laat castreren. Meestal is dan het probleem opgelost. En zo niet dan zou ik ze zelf door de dierenarts laten castreren.

hebben we ook al bij haar aangegeven en zij heeft laten weten dat haar kat al geholpen is maar is blijven sproeien. dit zou zich in enkele gevallen voordoen. - hij zit overigs ook niet achter vrouwelijke krolse katten aan wanneer die gevolgd worden door alle andere katten in de wijk (lopen zeker 10 rond het huis) dus ik denk wel dat ze de waarheid spreekt

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hi Momoque,

hou ons op de hoogte als je wilt. ben benieuwd naar het effekt van de wijkagent !

sukses.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

L.S

Wilt U mij geen notificaties meer sturen s.v.p!
B.v. dank,

toulouse

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vink in het vak uit bij Stel mij op de hoogte als er reacties zijn en klik op verzend.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het enigste manier om ze weg te houden
is water,
Koop een waterpistool (kinder speelgoed)
zo gauw ze op jou terrein komen spuit je ze
na een paar keer blijven ze echt weg
Katten houden niet van water.
ygean

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste ygean,

ik zit niet 24/7 in mn tuin, bijv op dit moment niet ; )
het is juist als ik er niet bij ben dat ze kakken in mn tuin.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Blok

De dagen dat jij thuis bent en ze dan betrapt,
Natuurlijk een automatische sproeier is nog beter, midden in de tuin
Dat kakken in tuinen, heeft te maken dat die katten bezitters geen kattenbakken gebruiken dan gaan
de katten een andere plek zoeken .(dus geen goede verzorging)
Maar ja als men niet van dieren hou heb je altijd problemen met dieren /mensen
vooral als je buren je niet kan uitstaan gaan ze op hun huisdieren reageren.
Dus het zal wel meevallen met dat gezeur om katten etc.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ygean,

- ik zet niet een sproeier 24/7 aan in mn tuin.
- en de buren hebben een kattenbak voor hun eigen katten.
die als ze buiten zijn ook wel es een keer nodig moeten. lijkt me niet zo gek. hebben wij mensen ook wel es ; )
- verder houd ik heel veel van katten.
dus ook dit gaat niet op.
- en ik heb een fijne en goede verstandhouding met mijn buren.
- en tot slot: ik vind het geen gezeur van momoque. verre van dat !

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is maar 1 manier die werkt. Koop een professioneel schrikdraad apparaat voor vee. Niet voor katten dus, want die heeft te weinig vermogen. Een rolletje geleidedraad van goede kwaliteit en isolatoren erbij en je zult nooit meer last hebben van katten. Succes verzekerd.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt ook speciale kattenstrips. Dat is een strip met plastic punten die je bevestigd OP de schutting. Is ook geschikt tegen inbrekers. Ik heb tot nu toe geen last meer van katten in mijn tuin. :-)
Je kunt ook eisen van je buurvrouw dat ze haar katten aanlijnd op haar dakterras. Zo kunnen ze lekker naar buiten maar niet over de schutting naar de buren. Succes!

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke reacties heb ik hier voorbij zien komen. Ja, "onze" poes van de buren weet al precies hoe laat het is, zit ze om half 3/ 4 uur voor de deur te maauwen om zijn eten.
Een heleboel katteharen op de stoel en op het tafeltje voor de deur. En modderige pootjes tegen het raam als ze ons in de kamer ziet zitten. En als ik achter het huis van m'n koffie met broodjes wil genieten, vreet ze de kaas van m'n boterham,( -kijkt er naar en een zacht-zoete mieuw ) ze springt ook op m'n schoot omdat het daar zo lekker warm is.
Dan ben ik helemaal verkocht en geef het dier een plakje kaas, haal het even aan, luister naar haar tevreden ronken. Waarna ze ergens in de zon gaat liggen. En ik hoor nét dat ze ook al bij de buren te eten krijgt... ... :)

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@moin, ja logisch, wat jij doet is inviteren: ze hoeft als "buurkat" maar te miauwen en ze krijgt bij jou alles wat poes hebben wil. Zo zie je maar hoe die rakkers je om de vinger winden. 1 Geluk voor mij is dat ik allergisch ben voor katten/poezen; mijn deur zou anders ook opengaan. ?

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin

Is dat een geluk? Juist herl jammer.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 14 jul 2014, 22:38:

Is dat een geluk? Juist herl jammer.

Is een geluk zoals ik schrijf: anders kon er een TV ploeg voorbij komen: ben gek op dieren, zou ze allemaal wel een dak boven het hoofd willen geven. Dus voor mij is, nogmaals, het een geluk.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2014 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op maandag 14 jul 2014, 22:16: @moin, ja logisch, wat jij doet is inviteren: ze hoeft als "buurkat" maar te miauwen en ze krijgt bij jou alles wat poes hebben wil. Zo zie je maar hoe die rakkers je om de vinger winden. 1 Geluk voor mij is dat ik allergisch ben voor katten/poezen; mijn deur zou anders ook opengaan. ?

Ja, dat klopt helemaal. Het is allemaal begonnen toen de kat / poes uit het bakje van ons hondje ging eten. Het dier had zichtbaar honger.
We hebben een periode de poes bewust géén eten gegeven om de reden dat ze dan weg zou blijven. Intussen zocht ze onderdak op verschillende plekken bij andere buren. Soms lag ze in een grote bloempot, of ergens tussen oude vergeten kleren. Ze werd steeds magerder en zwabberde ze er over. De echte eigenaren gaven haar blijkbaar geen eten. Dat kon mijn man ook niet aanzien hij begon goedkope voer voor haar te kopen. Eén keer per dag krijgt ze nu een bakje kattenvoer. We laten het maar zo.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2014 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mactimo
Prima diervriendelijke oplossing! Las 'm al een keer eerder op internet, maar daarbij was de pvc-pijp aan het einde rondom dik ingesmeerd met condensvet. Doordat de kat alleen maar rechtdoor kan, zal zijn vacht helemaal vet worden. Dat gaat er heus wel weer af en hij wordt er niet ziek van. Op het moment dat de kat naar huis gaat en lekker op de bank gaat liggen weet de eigenaar ook wat het is om je spullen verruineerd te zien worden. En dan is het nog van je eigen kat.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2014 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

moin schreef op maandag 14 jul 2014, 23:44:
tenormin schreef op maandag 14 jul 2014, 22:16: @moin, ja logisch, wat jij doet is inviteren: ze hoeft als "buurkat" maar te miauwen en ze krijgt bij jou alles wat poes hebben wil. Zo zie je maar hoe die rakkers je om de vinger winden. 1 Geluk voor mij is dat ik allergisch ben voor katten/poezen; mijn deur zou anders ook opengaan. ?

Ja, dat klopt helemaal. Het is allemaal begonnen toen de kat / poes uit het bakje van ons hondje ging eten. Het dier had zichtbaar honger.
We hebben een periode de poes bewust géén eten gegeven om de reden dat ze dan weg zou blijven. Intussen zocht ze onderdak op verschillende plekken bij andere buren. Soms lag ze in een grote bloempot, of ergens tussen oude vergeten kleren. Ze werd steeds magerder en zwabberde ze er over. De echte eigenaren gaven haar blijkbaar geen eten. Dat kon mijn man ook niet aanzien hij begon goedkope voer voor haar te kopen. Eén keer per dag krijgt ze nu een bakje kattenvoer. We laten het maar zo.

ik zeg,,,,goed bezig

ve
door verwijderd - Jul 21, 2014 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ken dat probleem , ik heb die 2 katten van de buurvrouw eens goed laten schrikken , als ze mij nu zien beginnen ze al te blazen maar ze komen niet meer in mijn tuin

ve
door verwijderd - Jul 22, 2014 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt misschien het beste eventjes langs gaan bij een vloeren specialist .
die kunnen doorgaans het beste een advies geven.
het is volgens mijn een geoliede houtenvloer en die moet je anders behandelen dan een houtenvloer die is gelakt.
succes..

ve
door verwijderd - Jul 22, 2014 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

oe
ps verkeerde vraag....