mj
door mjvanbrandwijk May 28, 2015 om 23:58
Auto & vervoer

Dealer auto te duur verkocht?

Beste mensen
Vandaag heb ik bij een autobedrijf een auto gekocht (altans, vandaag aanbetaald 200 euro) om morgen (vrijdag 29 mei) het restant te voldoen.
De vraagprijs van de verkoper was 1750 euro.
Afgesproken prijs 1500 euro.
Tot mijn verbazing kom ik dezelfde auto zojuist tegen op de website van renault.kopen.nl

Hier wordt 1250 euro voor dezelfde auto gevraagd.

Mag dit zomaar? ben ik verplicht te betalen (er is alleen mondeling afgesproken maar ik heb wel een bewijs van aanbetaling, en ik heb ook geen handtekening gezet)
of is de verkoper gebonden aan wat er op de website staat? Op hun eigen website kom ik de auto trouwens niet tegen. Wat te doen? Ik heb inmiddels wél via de website van renaultkopen een mailtje gestuurd naar de verkoper zelf, waarin ik vraag hoe dit nu eigenlijk kan.
vriendelijke groeten,
Martin

1070 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 29, 2015 om 00:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft de overeenkomst gesloten met de verkoper en daar kan hij u aan houden. Hij heeft waarschijnlijk een goede babbel en daar bent u 'ingetippeld'. Maar vanuit juridisch oogpunt mag en kan hij u aan de afspraak houden.

Hij ging waarschijnlijk met 1750 euro het gesprek met u aan, gewoon als bod. Eens zien hoever hij met de prijs zou moeten zakken. U nam met 1500 euro genoegen, tja dat had u blijkbaar nog verder kunnen uitonderhandelen. Ik snap dat het l*llig voelt. Om van de kwaliteit van de auto maar te zwijgen.

Nu kunt u op die advertentie terugkomen en met een gouden babbel proberen de verkoper op andere gedachten te brengen ;-)
Maar dan heeft u wel met een tweedehandsautohandelaar te maken........

Laat nog eens weten hoe een en ander afloopt.
Going for gold!

zoekster
door zoekster - May 29, 2015 om 00:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Weet u wel zeker dat het dezelfde auto is?

valerius-2
door valerius-2 - May 29, 2015 om 00:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom eerst niet verder gekeken voor dat u een beslissing genomen heeft. U kan dit verder niet meer veranderen afspraak is afspraak is voor beide kanten niet meer onderuit te komen.

pi
door pieterwolters - May 29, 2015 om 07:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou het niet mogen?

ja
door janf43 - May 29, 2015 om 09:43
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mjvanbrandwijk schreef op donderdag 28 mei
De vraagprijs van de verkoper was 1750 euro.
Afgesproken prijs 1500 euro.

Hier wordt 1250 euro voor dezelfde auto gevraagd.

Mag dit zomaar? ben ik verplicht te betalen (er is alleen mondeling afgesproken maar ik heb wel een bewijs van aanbetaling, en ik heb ook geen handtekening gezet)
of is de verkoper gebonden aan wat er op de website staat? Op hun eigen website kom ik de auto trouwens niet tegen. Wat te doen?
Martin

U had natuurlijk met alle liefde ook meer betaald als de vraagprijs.hoger was geweest.

edrick3
door edrick3 - May 29, 2015 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanrandwijk,

.....Hier wordt 1250 euro voor dezelfde auto gevraagd.

Mag dit zomaar?
.......
Ja, waarom niet.
Ik kan iets wel voor verschillende prijzen in diverse advertenties aanbieden en dan kijken waarop gereageerd wordt.

..... ben ik verplicht te betalen (er is alleen mondeling afgesproken maar ik heb wel een bewijs van aanbetaling, en ik heb ook geen handtekening gezet).....
Een mondelinge overeenkomst - én handgeld betaald - is natuurlijk ook een overeenkomst.

Handel is wat de gek er voor geeft.

Veel rijplezier met je auto.

Met vr.gr.

Apetjoek
door Apetjoek - May 29, 2015 om 14:38
234 Antwoorden / 16 Vragen

het zal natuurlijk niet de zelfde auto zijn of hebben deze auto's het zelfde kenteken ?
of gaat het over een verkoop prijs die op een adres over een auto gaat , als dit dan het geval is moet u de verkoper aanspreken op zijn verantwoordelijkheid en verplichte informatie verstrekking betreffende de auto waar U het over heeft , als U geen bindend contract hebt afgesloten en ondertekend heeft kost het U "slechts" 200 euro om de auto elders te kopen

ro
door ron530 - May 29, 2015 om 14:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bedoelt u dat de verkoper met dezelfde auto adverteert maar dan tegen een lagere aanschafprijs?.