di
door dialysegriet Apr 16, 2013 om 22:23
Garantie & verzekeringen

Declaratie Agis

Sinds 5 jaar moet ik dialyseren. Ik doe peritonale dialyse thuis aan de machine. Daar kreeg ik automatisch van de Agis ieder kwartaal een vergoeding voor. Dat werd rond de 16de van de maand bijgeschreven op mijn rekening.Nu kreeg ik 5 April een zeer dwingende brief in de brievenbus. Ik moest zo snel en volledig de bijgeleverde vragenlijst invullen anders kreeg ik geen vergoeding. De meest onnozele vragen stonden in die lijst zoals bent u de laatste drie maanden getransplanteerd, en hoe dialyseert Terwijl er iedere twee weken een pallet vol spoelvloeistoffen bij mij word bezorgd, die ook meteen in rekening worden gebracht bij de Agis.Dat kan ik zien op mijn agis.nl. Maar braaf als ik ben de lijst helemaal ingevuld en terug gestuurd. Maandag maar eens gebeld en gevraagd of de lijst goed was ingevuld, en wat denk je...lijst is weg. Geen vergoeding eigen schuld dikke bult. Ik ben zo kwaad, alles kost mij al veel energie en nu moet ik hier ook nog eens energie instoppen. Zijn er meer mensen die zulke domme acties van de Agis hebben meegemaakt???

1477 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 16, 2013 om 22:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat een waardeloos gedoe van Agis.
Ik denk dat u nu het beste af bent met webcare van Agis, dan gaat alles meestal veel sneller. Ik zie dat ze op twitter actief zijn. Heeft u een twitteraccount? Kunt u ook even verwijzen naar de Kassa site. Of misschien wil de redactie van Kassa dit morgen wel aan de kaak stellen in de nieuwsbrief...

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2013 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een schandelijke zaak van Agis. Alsof u CAPD voor uw lol hebt. Maar ik mag toch aannemen dat de leverancier van de benodigde materialen nu niet bij u aan de bel trekt? Of gaat het om kosten die u zelf nog maakt?

Ik mag hopen, dat Agis snel het boetekleed aantrekt en u per omgaande de vergoeding overmaakt.

agisweb
door agisweb - Apr 17, 2013 om 11:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dialysegriet,

Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is over het vragenformulier en de vergoeding van thuisdialyse.

Ik wil je graag verder helpen. Wil je een mail sturen met je klantnummer en adresgegevens naar webcare@agisweb.nl, dan kijk ik het voor je na.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Irene
Agis Zorgverzekeringen

gi
door gilbert1968 - May 29, 2013 om 19:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo dialysegriet,

Ken de problemen bij Agis zorgverzekeraar.
Doe namelijk zelf al 17 jaar thuis heamodialyse met hulp van een aantal dialyse assistente's.
Krijg dus een vergoeding voor het gebruik van gas, water en electra tijdens de heamodialyse.
Je moet weken tot enkele maanden wachten tot je eindelijk de vergoeding op je bankrekening heb staan.

Vorig jaar werd er naar ruim een half jaar bureaucratisch vertragen van Agis zorgverzekeraar eindelijk ook een behoorlijke vergoeding betaald voor het aanpassen van het electra in de dialysekamer.
Er is heel vaak door de mensen van maatschappelijk werk die werkzaam zijn bij de Isala klinieken contact opgenomen om het zo snel mogelijk te kunnen realiseren.
Maar helaas is de bureaucratie onder het personeel van deze zorgverzekeraar gigantisch.
Willens en wetens probeert men alles zoveel mogelijk te vertragen.
Kan dan ook rustig stellen dat de klantenservice gewoon ronduit belabberd is

Maar ook ik werd dit jaar geconfronteerd met een vragenlijst die ingevuld moest worden.
Als je verder vraagt krijg je als antwoord dat dit van de overheid moet.
Het is gewoon ronduit belachelijk dat ik na zoveel jaar thuis heamodialyse deze lijst elke 3 maanden moet invullen om in aanmerking te komen voor een vergoeding.

Met vriendelijke groet,

G.G. van den Bosch