ndirkx
door ndirkx Nov 10, 2014 om 16:25
Computers & telefonie

Defecte Canon MG5250

Beste mensen,
Van het ene op het andere geeft mijn printer, een Canon MG5250, de foutcodes B200 en U052, wat er op zou duiden dat de printkop defect zou zijn. Ik had hem een paar uur tevoren nog gebruikt en toen was alles prima. Ik heb de kop al een keer verwijderd en de contacten schoongemaakt, maar geen resultaat. Natuurlijk net buiten de garantie en dit is de 2e Canon inktjet die mij in de steek laat net na de garantie. Zit dit misschien ingebakken in de software? Heeft iemand een idee hoe ik deze printer kan resetten?
Ik heb ook de netspanning al een etmaal eraf gehaald maar ook geen resultaat.
Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank.

12707 11 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 10, 2014 om 16:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit zit ingebakken in 'n chip in de printer, mogelijkerwijs is hiervoor ook software beschikbaar, om dit te resetten. Kijk uit met het zoeken naar deze mogelijkheid!

gompy2
door gompy2 - Nov 10, 2014 om 17:32
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Die foutcode B200 komt vaker voor bij de huidige Canon printers.
Kijk even bij Google.
Klik-> Foutcode B200 Fix

Klik-> Foutcode U052 Fix

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2014 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ndirkx,

Error B200

Deze error wordt vaak veroorzaakt doordat de chip van een van de cartridges niet goed gelezen kan worden. Haal de cartridges uit de printer en maak de chips schoon met een papieren doekje. De storing kan komen doordat je de chip bijvoorbeeld perongeluk hebt aangeraakt met je vingers tijdens het plaatsen, en de chip vet is geworden.

Ook kan deze foutmelding te maken hebben met de printkop welke defect is. Er zijn veel mensen te vinden die na het optreden van deze fout de printer nooit meer aan de praat krijgen.
(bron: zie verdere info)

Lees de info hier.

Lees ook eens hier.

Suc6

gompy2
door gompy2 - Nov 10, 2014 om 17:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 10 nov 2014, 16:29]Dit zit ingebakken in 'n chip in de printer, mogelijkerwijs is hiervoor ook software beschikbaar, om dit te resetten. Kijk uit met het zoeken naar deze mogelijkheid!
En waarom moet iemand uitkijken dan?
Wat gebeurd er dan?
Wat zijn de gevaren dan?
Voor wat moet men uitkijken dan?
Wat gebeurd er dan precies?

Je bent weer zo helder als een kolenkit man, hier heeft toch niemand wat aan?
Dat is waarschuwen voor mogelijke gevaren en je geeft niet aan hoe of wat...

ndirkx
door ndirkx - Nov 10, 2014 om 20:38
11 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 10 nov 2014, 17:36]Hallo ndirkx,

Error B200

Deze error wordt vaak veroorzaakt doordat de chip van een van de cartridges niet goed gelezen kan worden. Haal de cartridges uit de printer en maak de chips schoon met een papieren doekje. De storing kan komen doordat je de chip bijvoorbeeld perongeluk hebt aangeraakt met je vingers tijdens het plaatsen, en de chip vet is geworden.

Ook kan deze foutmelding te maken hebben met de printkop welke defect is. Er zijn veel mensen te vinden die na het optreden van deze fout de printer nooit meer aan de praat krijgen.
(bron: zie verdere info)

Lees de info hier.

Lees ook eens hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2014 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ndirkx,

?????
(Ik weet wat ik geschreven heb) ;-)

Je kunt reageren in het grijze veld hieronder onder Reageren.

Als je na een quote wilt reageren zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 11, 2014 om 17:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 10 nov 2014, 17:39]Dat is waarschuwen voor mogelijke gevaren en je geeft niet aan hoe of wat...
Jij hebt toch ook de cursus 'Het Internet' gevolgd?

Het Internet Les 1;
Niet zoeken op Pr0n, omdat dit je computer kan infecteren.
Het Internet Les 2;
Email bijlages niet zomaar openen, omdat dit je computer kan infecteren.
Het Internet Les 3;
Niet zoeken op cr@cks en s€ri@ls, omdat dit je computer kan infecteren.

gompy2
door gompy2 - Nov 11, 2014 om 17:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 11 nov 2014, 17:26]
Jij hebt toch ook de cursus 'Het Internet' gevolgd?

Het Internet Les 1;
Niet zoeken op Pr0n, omdat dit je computer kan infecteren.
Het Internet Les 2;
Email bijlages niet zomaar openen, omdat dit je computer kan infecteren.
Het Internet Les 3;
Niet zoeken op cr@cks en s€ri@ls, omdat dit je computer kan infecteren.
Klik-> Perfect!

En nu weet de TS waarvoor die op moet passen...
Zo heb je het mij ook geleerd, toch?

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2014 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

OT:
LOL. ;-)

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 11, 2014 om 18:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt....
Ik had andere Canon staan maar dezelfde fout code en nu kan ik weer zelf navullen op deze nu weer goed werkende printer....

Wel was ik ook bezig met imitatie cartridge en dat zal de oorzaak wel zijn, net niet 100% goed contract en nu weer zelfde fout....
Dus 1 tik op de cartridge en ik had opnieuw een niet werkende en 2e keer gereset en werkt weer....

ndirkx
door ndirkx - Nov 12, 2014 om 08:51
11 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 10 nov 2014, 17:36]Hallo ndirkx,

Error B200

Deze error wordt vaak veroorzaakt doordat de chip van een van de cartridges niet goed gelezen kan worden. Haal de cartridges uit de printer en maak de chips schoon met een papieren doekje. De storing kan komen doordat je de chip bijvoorbeeld perongeluk hebt aangeraakt met je vingers tijdens het plaatsen, en de chip vet is geworden.

Ook kan deze foutmelding te maken hebben met de printkop welke defect is. Er zijn veel mensen te vinden die na het optreden van deze fout de printer nooit meer aan de praat krijgen.
(bron: zie verdere info)

Lees de info hier.

Lees ook eens hier.

Allen bedankt voor de reacties. Alle raad en oplossingen ten spijt blijft mijn printer 'dood'. Contacten poetsen, nieuwe cartridges, netspanning 24 uur eraf, restten, niks helpt. Voor mij geen Canon meer!
Nogmaals dank!

Suc6