un
door unitas Dec 11, 2004 om 19:04
Vakantie & reizen

Design vacation

hallo,  ik ben vandaag terug gekomen van vakantie Gran Canaria. Ik ben in zee gegaan met de firma Design Vacation. Daarbij wordt je lid voor 6, 9, 12, 25 of 50 jaar. ik dus 6 jaar, voor 5000 euro, heb reeds 500 euro betaald, de rest moet ik voor 18 december overmaken, de dag na ondertekening van het contract had ik spijt ben binnen 22 uur op het kantoor terug geweest om het te annuleren. Dat ging niet. Ik heb er video-opname gemaakt. Is er nog een mogelijkheid om van verdere betaling af te zien? Zijn er al klachten over dit soort vakanties wat je op deze manier "koopt"? Verdere info:Design Vacation te Arquinequin, Gran Canaria. Alles wordt afgehandeld ter plaatse in hotel Club Puerto Atlantico.

Kunt u me a.u.b. zo snel mogelijk iets laten weten,of ik in de problemen kom als ik het restbedrag niet betaal?

Ik vertrouw het zaakje niet, maar omdat ik mijn handtekening al heb gezet en al € 500 aanbetaald hoop ik dat u me snel een antwoord kunt geven.

 Met vriendelijke groeten M. Roberts

1120 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 13, 2004 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een aantal jaren geleden hetzelfde meegemaakt met timeshare.

U heeft er goed aangedaan om gelijk terug te gaan naar dat kantoor, daar u officieel bedenktijd heeft.

Belangrijk is dat u ook de videoopnamen bewaard.

Een aangetekende brief sturen is nog het laatste wat u moet doen.

Ze zullen daarna nog wel met een incassobureau dreigen, die heb ik toen ook een brief gestuurd.Daarna nooit meer wat van gehoord, maar was wel m'n geld kwijt.

Tevens komt Design Vacation op de lijst van crimeshare voor http://www.crimeshare.net/list.html.

Misschien dat het programma KASSA er nog eens een keer aandacht aan kan besteden

ve
door verwijderd - Dec 13, 2004 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je reactie ben blij dit te horen was ook onze bedoeling om een getekende brief terug te sturen de beelden bewaar ik zeker en het geld krijg ook ik niet meer terug maar ik hoop dat ik ook niets meer hoor van dit bedrijf en dat kassa er iets aan  doet ik zou daar graag aan mee helpen de rest betaal ik zeker niet en wacht af wat er dan komt

M.R

ve
door verwijderd - Feb 23, 2005 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hello, I dont speak your language. Do you speak english? Im very interested in your article about design vacation. I think its concerning me, but I dont understand it. Please can you translate it in English for me, please? Its very important for me. Thank you very much. You can send it on: xena.sisi@centrum.cz. Thanks!!!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 02:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb ook een kontrakt afgesloten met de Design Vacation Club, en hiervoor ook een aanbetaling gedaan met mijn Creditcard. Heb nu echter, na thuiskomst, sterke twijfels over deze club. Heb o.a. de reakties gelezen op de Crime Share list. Graag hoor ik van u hoe een en ander bij u verlopen is.

Met vriendelijke groeten P vd Ven.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij hebben ze bij Design Vacation gevangen voor 15 jaar, 9300 euro. Zo te lezen worden de bedragen en termijnen zo even uit de mouw geschud.

Hoe lang is een bedenktijd op een contract?

Ze staan op de black list, dus zijn ze niet te vertrouwen. We willen ook van ons contract af. Eerste gedeelte per credit card betaald.

Hoe is het verder verlopen bij jullie?

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag aan unitas: Hoe is het afgelopen, zodat ook andere gedupeerden uw reaktie kunnen lezen

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie http://www.crimeshare.net/ daar is het één en ander te vinden over
Design Vacation. Jammer ze hebben voor mij mijn prachtige Gran Canaria
droom eiland veranderd in een zwart mafia eiland.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De stand van zaken bij ons. We hebben hulp van een advocaat ingeroepen.
Het contract van Design Vacation is geheel in strijd met de Europese
wetgeving. Er is volgens Europese wetgeving een 10 dagen bedenk tijd.
Design Vacation gooit het op wetgeving in Gibraltar, omdat Design
Vacation ltd. in Gibraltar is gevestigd. Ook Gibraltar valt als Engelse
kolonie onder de Europese wetgeving. We zitten nog in de 10 dagen
bedenk tijd en gaan zo de overeenkomst laten ontbinden. We hopen zo ook
onze aanbetaling terug te gaan krijgen.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2005 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook wij zijn er in april mee in aanraking gekomen. Wij hebben nog steeds niet betaald maar er wordt nu inderdaad wel gedreigd met een incassobureau. Hoe is het verder met jullie afgelopen. Ik heb de volgende dag vanuit ons hotel al mijn twijfels laten weten aan hun. en bij thuiskomst een aangetekend schrijven gestuurd. Maar er wordt wel vrij fel op gereageerd en nu weten we niet zo goed of we het zo kunnen volhouden zonder verder in problemen te komen. Graag zsm bericht. antwoord van iedereen is welkom

ve
door verwijderd - Aug 13, 2005 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem contact op met Mr. drs. J. de Jong van Lier
advocaat bij Cohen De Jong van Lier Huiskes te Enschede, deze advocaat specialiseert zich in dit soort zaken.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo rob meijer,

we hebben al enkele maanden gelukkig niets meer gehoord van design vacation. Wel heb ik  brieven van een duits incassoburo retour gestuurd, daar wij in de overtuiging zijn, dat we zeer op tijd ( 20 uur erna ) het conract wilden ontbinden. Die € 500,- wat we hebben aanbetaald zijn we helaas kwijt, die kunnen ze zich ergens insteken, als ze willen. Ons meevallertje was, dat we geen credit-visa of mastercard geactiveerd hadden, maar gewoon met een europas mee "mochten"doen. Aan deze "vakantieclubs"zit een onfris geurtje. En nu blijkt weer alte vaak "als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo" .Hoop dat we vele positieve en negatieve reacties krijgen om die "design vacation"o.i.d. totaal uit roeien. Desnoods met een groep daar een bezoek te brengen met camera's van ons of misschien dat we kassa zover krijgen om daar gezamelijk een halt aan toe te roepen. Dus Joost, Jürgen, Annelies en de rest van dat zootje zijn gewaarschuwd Zij zijn keihard en hebben totaal geen medelijden. Wij ook niet met hun: PLAY HARD WITH A VENGENCE.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

The most important thing is that this organisation is on an international crime list, so that says enough.

Don't get invloved with them.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies is neem een advocaat.

Het contract van Design Vacation is geheel in strijd met de Europese wetgeving. Zij vermelden in hun contract niets oven een bedenkingentermijn. Er staat kei hard in dat de overeenkomst niet te ontbinden is. Hiermee wordt de bedenkingentermijn volgens de Europese wetgeving automatisch verlengt naar 3 maanden.

Tijdens een bedenkingentermijn mogen er ook geen voorschotten worden gevraagd of in ontvangst genomen worden.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie wel alvast voor de goede tips. Ik heb contact gezocht met die advocaat in Enschede waar Rob Meijer het over had. Deze heeft tot maandag vakantie. Al eerder hebben wij deze weg geprobeerd maar dan blijkt toch dat ze afschrikken van die wetgeving in Gibraltar, maar gelukkig stelt dat volgens jullie niks voor, dus nu hebben we weer ff hoop. Ik wacht maandag ff af of zijn er nog andere advocaten die dit aandurven dat jullie weten.

Wij hebben tijdens onze vakantie een laatste herr. ontvangen maar ik geef hier nu geen gehoor aan ik heb toch weer moed gekregen door jullie stukjes en ervaringen te lezen!!

Het houd ons ook al zo lang wakker!!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan te bevelen is ook:
La Gro Advocaten
advocaat mevr. W. Lever
tel. 0172 503250

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag aan fam Borger?

hebben hun jullie uit de brand geholpen?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grotendeels hebben zij ons snel uit de brand geholpen. Het contract is ontbonden, volgens richtlijn van het Europees Parlement. Nu nog ons voorschot terug krijgen....

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als Design Vacation in hun contract de 10 dagen bedenkingentermijn op neemt en geen voorschotbedragen bedragen eist, dan zullen ze direct een stuk betrouwbaarder over komen. Op http://www.designvacation.com/Login.asp zie je een webcam met "Live pictures from our reservation centre". Dus 100% oplichterij is het ook niet. Ik zou graag de klanten willen horen die volgens hun zeggen al jaren lang vol tevredenheid bij hun vakanties boeken.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op wereldwijzer.nl en dan bij reisforums kom je een mailtje tegen van iemand die betaald heeft en wil gaan boeken maar nu wordt ze doorverwezen naar Bluewave promotionclub en eerst nog eens 100 euro betalen  voor een lidmaatschap. Maar design vacation gaat er nu ineens niet meer over dus.................... Zuiver koffie is het niet. Ik ben op deze site (wereldwijzer) gekomen via Google en dan design vacation en dan wel een stuk naar onder scrollen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 09:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zuivere koffie is het zeker niet, ze staan niet voor niets op de black list. Ik kwam die klacht van doorverwijzen naar Bluewave ook tegen. Maar als ze al hun klanten op deze manier beduvelen, dan zou er op internet toch veel meer over te vinden moeten zijn.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2005 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag aan unitas:
Van welk duits incasso buro krijg jij die brieven? Dit staat mij dus ook te wachten. Ik ontvang een brief van Annelies Bos waarin ze vast houdt aan haar illegale wurg contract en geen annuleringen accepteert.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2005 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben vandaag  een brief gehad van een duits incasso bureau, nadat wij een brief via een advocaat hebben gestuurd dat wij verder niet gaan betalen daar dit contract geheel niet klopt. Hebben jullie (fam Borger of andere mensen) daar verder ook nog wat gehoord. Hoe serieus moeten we dat oppakken?

ve
door verwijderd - Sep 9, 2005 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opel, hoe serieus jullie dat moeten oppakken? Wat heeft jullie advocaat geadviseerd?

Wij hebben vandaag ook die brief van dat duits incasso bureau ontvangen. Is die van jullie ook toevallig van Thoma Unrath & Kollegen uit Dresden? Wij gaan hun dan ook maar een brief sturen via onze advocaat. Daarmee zul je nog niet af zijn van die last posten. Ze zullen je blijven pesten met die brieven. Erop hopende dat je dan toch nog gaat betalen.
Ik verwacht niet dat ze dit tot rechtzaak laten uitlopen. Een rechtzaak zullen ze verliezen. Er is veel te doen geweest de laatste tijd in Nederland met TVS (The Vacation Store). Net zo'n club als design vacation. TVS is nu falliet verklaart. Lees de rechtzaken die zij die zij hebben verloren op www.rechtspraak.nl LJN nummer AT0444

http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspraak.asp?searchtype=ljn&ljn=AT0444&u_ljn=AT0444

Zie ook forum:

http://forum.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=13266&sid=8dc9259b7e3c8cb6e59924232322a9c0

Ik maak me daar dus geen zorgen om. Alleen zeer vervelend dat wij ons voorschot kwijt zijn. Er is niets wat de credit card bank in dit geval voor ons kan doen. Willen wij ons voorschot terug krijgen, dan moeten wij hun in Gran Canaria voor de rechter slepen. Dat zal een heel gedoe worden waar ik helemaal geen zin in heb.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb die brief nog eens doorgelezen. Dit is puur opzet. Er staat een zin in:
"not only avoid considerable costs and problems, but you will also be able to enjoy the valuable contract performance in the form of membetrship"
Dit wijst erop dat dit weer helemaal georganiseerd is. Geen enkele deurwaarder zou een zin als dit opnemen in hun brief. Je moet betalen en klaar uit. Of het om een membership, auto of keuken gaat maakt hun niet uit.
Het is ook niet vreemd dat deze brief uit duitsland komt. Twee duitsers Eugene Kaiser en Oliver Raatz zitten achter design vacation, georganiseerde misdaad. Het leuke hiervan is dat Eugene Kaiser ook verbonden is met RMI. Dat is de club die nu de falliet verklaarde Nederlandse TVS over neemt......

ve
door verwijderd - Sep 10, 2005 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb die brief nog eens doorgelezen. Dit is puur opzet. Er staat een zin in:
"not only avoid considerable costs and problems, but you will also be able to enjoy the valuable contract performance in the form of membetrship"
Dit wijst erop dat dit weer helemaal georganiseerd is. Geen enkele deurwaarder zou een zin als dit opnemen in hun brief. Je moet betalen en klaar uit. Of het om een membership, auto of keuken gaat maakt hun niet uit.
Het is ook niet vreemd dat deze brief uit duitsland komt. Twee duitsers Eugene Kaiser en Oliver Raatz zitten achter design vacation, georganiseerde misdaad. Het leuke hiervan is dat Eugene Kaiser ook verbonden is met RMI. Dat is de club die nu de falliet verklaarde Nederlandse TVS over neemt......

ve
door verwijderd - Sep 11, 2005 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

we hebben ook eerst een mail van hetzelfde duits incassobureau gekregen en daarna een "dreigbrief". Deze hebben we retour gestuurd. We zullen het vervolg op deze verdere gang van zaken mbt "design vacation" en de andere oplichters zeker blijven volgen.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2005 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo met sommige van jullie heb ik al  gemaild,

We zijn allemaal de boot ingegaan voor veel geld en er gebeurd gewoon niks.

Daar ben ik al achter want ik heb een volledig dossier aangelegd inmiddels.

Het hoofdkantoor in Gibraltar is gewoon een bedrijf die je helpt om de wetten te omzeilen.

Ik sluit een document van mij bij hoe het bij mij allemaal is gelopen.

Op het internet heb ik een hoop ontdekt.Maar dat zie je wel in het document.

En ik ben op zoek naar medeslachtoffers van Design Vacation die 24 december naar Gran Canaria willen om verhaal te halen.

Laat allen wat van je horen want ik ben heel benieuwd.

Groetjes Lida

ve
door verwijderd - Sep 13, 2005 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lida / untitas,

Waar kan ik je bijgesloten document vinden? 24 december verhaal halen? Hoe, op welke manier? Procederen gaat een hoop geld kosten.....

ve
door verwijderd - Sep 13, 2005 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Duitsland begint Design Vacation ook al door de mand te vallen:

http://www.heute.de/ZDFheute/drucken/1,3733,2347519,00.html

ve
door verwijderd - Sep 13, 2005 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Tot onze grote spijt, staat design vacation niet in zo een goed daglicht. Wij, fam Huybrechts uit Belgie, zijn afgelopen WE ook met design vacation in zee gegaan. We werden aangesproken door een heel lief meisje op staat waar bleek dat wij de HOOFDPRIJS hadden gewonnen. Daarna kwamen we in Arguineguin Puerto Atlantico terecht waar we heel netjes zijn behandeld en uiteindelijk een kontrakt van 12.000E hebben getekend voor een lidmaatschap voor 25 Jaar. Wij hebben 4800E betaald met de credit-card, zijn wij nu alles kwijt?? Wat moeten wij doen ? We kunnen nauwlijks geloven dat een financieel directeur zijn eigen landgenoten in het zak zal zetten voor 12.000E, het was een zeer nette en vriendelijke kerel. Als we nu genaaid zijn...gaan wij de volgende jaaaaren vakanties met zwarte sneeuw tegemoed ! Vertel me aub wat we moeten doen! Wat gaan jullie in Arguineguin doen in december, kunnen wij mee ?

Fam Huybrechts van Oostende

ve
door verwijderd - Oct 9, 2005 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook wij zijn in aanraking gekomen met Design Vacation en hebben al een
aanbetaling gedaan via creditcard (Visa) wat niet meer is terug te
draaien tenzij we hun een geldige juridische verklaring kunnen
overhandigen. Zoals we inmiddels hebben gelezen staat ons nog wel het
een en ander te wachten want wij zijn niet van plan het restantbedrag
van € 7000,- te betalen.

Kan famborger of anderen ons informeren wat door de advocaat welke zij
in de arm hebben genomen is gedaan en of dit resultaat heeft gehad en
welke kosten in rekening worden gebracht.

Wellicht bestaat er een mogelijkheid om met meerdere gedupeerden een advokaat in te schakelen en de kosten zo te beperken.

Wat zijn de plannen in December?

Graag z.s.m. een reaktie

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn afgelopen zomer ook in zee gegaan met DVC. Wij voor 15 jaar en 10.000 euroen hebben een aanbetaling gedaan van 1500 euro.

We zijn met een groep gedupeerden een aanklacht bezig. Ga niet verder met ze in zee!

Voor meer info schilder- en glasservice kramer [glasservicekramer@quicknet.nl] Zijn naam is Bas en help ons met de aanklacht.

Succes, Erik en Miranda.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Daar wij met hetzelfde verhaal als jullie zitten, maar reeds alles betaald hebben, hopen wij dat al deze reacties ed volledig fout zijn.

Wij hebben nl 10000E betaald en hopen om enkele vacanties te kunnen boeken in de komende jareen.

Het kan toch niet dat mensen op zulke manier het geld uit hun beurs wd getrokken !!!???

ve
door verwijderd - Feb 20, 2006 om 06:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.designvacationscam.web-log.nl

Groetjes Tina

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bekijk ook eens de positieve reakties , zoals van Wilhelm en Piety op de website van ene Tina turner, crimesharescam.weblog Want er zijn naast de negatieve verhalen ook heus wel positieve ervaringen. Zoals op de duitse site ,de positieve ervaring van Thomas Bucher. Bekijk het dus niet alleen negatief , want er zijn ook zonnige kanten in het leven. Het lijkt mij dat ene Tina turner nodig aan vakantie toe is en al haar frustraties van zich afschrijft via haar website. dus gewoon er even tussenuit is mijn advies. Geniet van het leven , het duurt maar even. Oh ja de duitse site is via google te vinden, via designvacation en dan Forum Magazin. De vakantiegroeten.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2006 om 08:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Idem dito hier, vakantiesfeer en lichtgelovig in hun verkoopspraatje gelopen. Gelukkig enkel 750 euro aanbetaling gedaan. Ik wil toch even informeren bij de persoon met pseudoniem 'famborger', kan u aan mij en alle andere bedotte personen meedelen op basis van welke Europese wetgeving ( datum, inhoud, artikelnummer ) wij onze klacht kunnen baseren ? Verder ook nog dit, Johan de Roeck uit Zottegem - België, die ons het contract aansmeerde in Playa de las Americas is een ordinaire mooiprater die als oplichter wordt gezocht in België ! Er lopen momenteel vijf onderzoeken tegen die persoon, allemaal wegens oplichting !

Waarschuw iedereen die naar Tenerife gaat voor zijn praktijken !

ve
door verwijderd - Sep 12, 2006 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt uw overeenkomst opzeggen binnen 10 dagen zonder opgaaf van reden, op basis van de communautaire wetgeving.