td
door tdivolkswagen Apr 21, 2015 om 14:31
Geldzaken & recht

Deurwaarder

Ik heb een schuld van€2400, bij laser nl een credit kaart het is nu al naar een 2 deurwaarder gegaan . Deze deurwaarder heeft gelijk loonbeslag gedaan zonder contact te hebben met mij voor een eventuele oplossing. Ik kreeg in 1 keer te zien dat de schuld in eens €4500, euro is mag dit allemaal of wat moet ik doen

890 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 14:51
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ze mogen direct en zonder overleg loonbeslag leggen. Ik zou direct met ze in gesprek gaan en proberen een oplossing te vinden. Als uw 'basis' schuld € 2.400 was, kan het door allerlei kosten, rente's, juridische kosten 'zomaar' oplopen naar € 4.500.

Of probeer bij een 'wat meer gefortuneerde en bereidwillige vriend, familie oid' een totaalbedrag te lenen, en los 100% in 1 x af, die kosten zullen lager zijn als de deurwaarder.

me
door mein33 - Apr 21, 2015 om 15:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Neem eens contact op met de betreffende deurwaarder zodat u precies te horen krijgt hoe u uw uitstaande schuld voldoen.
Aangezien de schuldenlast vanwege de bijkomende kosten haast is verdubbeld lijkt het dat deze zaak al de nodige tijd loopt en u heeft er klaarblijkelijk weinig of niets aan gedaan om de situatie op te lossen.
Met een loonbeslag komt u al snel voor andere betalingsproblemen, die zich alleen maar zullen ophopen als u nu niets onderneemt.
De tijd van afwachten of en wanneer het schip zal stranden is nu voorbij want het schip blijkt nu stevig te zijn vastgelopen.

zoekster
door zoekster - Apr 21, 2015 om 15:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Loonbeslag kan niet zonder vonnis van een rechter, is er een rechtszaak geweest? Ook moet er rekening worden gehouden met de beslagvrije voet.
Het beste kunt u contact opnemen met het juridisch loket in uw buurt, bel 0900 8020 om een afspraak te maken. Daar zullen ze u verder helpen.

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 16:00
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik lees: het is nu al naar een 2 deurwaarder gegaan , ik denk dat de TS bedoeld: het is nu al naar een 2 de deurwaarder gegaan . Dus eerst een incasso buro met kosten, dus moet de TS wel weten hoe het zit, en is het ook aannemelijk dat er een rechtszaak (voor het loonbeslag) geweest is. Er is dus bijna zeker sprake van kennelijk niet reageren. Wellicht dat de TS iets heeft aan een gesprek met een schuldhulpverlener, die kan hij/zij vinden bij de gemeente waar hij/zij woont.

td
door tdivolkswagen - Apr 21, 2015 om 16:16
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ja is na een 2 deurwaarder nu eerste deurwaarder was in 3 jaar terug nooit niks meer van gehoort en nu dit

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2015 om 16:27
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dat verklaart veel wat betreft de hoogte van de verhoging. Maar zonder dollen: U wist van de vordering af en dacht er na 3 jaar niets meer gehoord te hebben dat u er van af was (eventueel zonder te betalen?)