co
door consument7 Sep 21, 2014 om 09:41
Geldzaken & recht

Deurwaarder met nota op naam van een ander

Wat kun je ertegen doen wanneer je van de deurwaarder een nota krijgt betekend (oorspronkelijk voor 100 euro maar verhoogd naar 400 euro) voor een aanschaf die je nooit hebt gedaan. De nota was op een andere naam gezet, maar het adres klopte wel.

1148 9 Rapporteer

da
door daan19786 - Sep 21, 2014 om 09:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Niks! Heeft u deze betekening in ontvangst genomen? Hij is niet aan u geadresseerd dus niks aan de hand. Misschien van vorige bewoner. Zou hem terug sturen naar deurwaarder met brief dat betreffende persoon niet op uw adres woont.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 21, 2014 om 10:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar heeft iemand jou adres opgegeven.....
U hoeft niets te betalen en je had de brief moeten weigeren.

Via de Gemeentelijke Basis Administratie kunnen ze zien dat de genoemde naam er niet woont of niet meer woonde als hij verhuist is....

Omdat Meneer naam 1 en mevrouw of partner/vriendin een andere die niet altijd is ingeschreven moeten ze wel deze U aanbieden.
Alleen gelijk weigeren en melden dat deze naam niet woonachtig is moet voldoende zijn, nu even deze Deurwaarder alsnog melden dat de persoon niet op jou adres woont op dit moment.

U hoeft niet alle wel aanwezige namen te noemen, en alleen je achternaam is voldoende, geen voorletters of geboorte datum om te voorkomen dat ze dat aanpassen na deze melding...

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 10:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bel desnoods de deurwaarder even op, zodat ze een aantekening kunnen maken in het dossier en uw verhaal via de Basisregistratie Personen kunnen verifiëren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 21, 2014 om 13:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Geef nooit meer persoonsgegevens van jou op dat ze nu al hebben, ook jouw naam niet!

Schrijf verder met een dikke viltstift 'Retour' op de enveloppe en werp deze weer de brievenbus in.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 13:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voor de zekerheid.

U bent niet die mevrouw die voor uw zus iets had ingevuld? Maar waarvan later de schuldeiser beweerde dat u een truc had uitgehaald? Dat ze wel uw rekeningnummer en emailadres hadden? U zegt de nota stond niet op uw naam, maar staat de dagvaarding/ of aanmaning wel op uw naam?

Want helaas hebben sommige muisjes een onverwacht staartje.

klik HIER laatste post

Daarom ben ik toch nog even wat terughoudend wat betreft uw vraag.

sw
door swat1500 - Sep 21, 2014 om 20:50
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u het dwangbevel zelf aangenomen of aangetroffen in de brievenbus. In het laatste geval retour afzender sturen met opschrift "geadresseerde onbekend". In het eerste geval was het niet handig dat u het heeft aangenomen. U kan echter niet gedwongen worden een rekening te betalen die overduidelijk niet op uw naam staat tenzij er sprake is van een lettertje verkeerd o.i.d.

door 1953 - Sep 22, 2014 om 02:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Niets! Onterechte betekening!

De deurwaarder kan via de gemeente verifiëren naar de woonsituatie, inclusief historie.

co
door consument7 - Sep 22, 2014 om 08:07
2 Antwoorden / 3 Vragen

Al diegenen die zo snel goed hebben gereageerd hartelijk dank. Jullie hebben goed werk gedaan want de stress is hier flink afgenomen.

Zoekster, nee ik ben niet de mevrouw van de hond die herplaatst is. Er komt geen hond te pas aan mijn verhaal.

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2014 om 08:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=consument7 schreef op maandag 22 sep 2014, 08:07]Al diegenen die zo snel goed hebben gereageerd hartelijk dank. Jullie hebben goed werk gedaan want de stress is hier flink afgenomen.

Zoekster, nee ik ben niet de mevrouw van de hond die herplaatst is. Er komt geen hond te pas aan mijn verhaal.

Oké, gelukkig dan maar. Overigens snap ik de nota niet. Op een bedrag van 100 euro mogen maar 40 euro incassokosten worden berekend. Het moet dan wel een stokoude nota zijn, dat de kosten zo zijn opgelopen. Uit 2006 of zoiets. (en dan nog lijkt hij me verjaard)
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat de nota voor iemand is die voor u op uw adres heeft gewoond.