M.
door M. vd linden Nov 18, 2015 om 12:15
Geldzaken & recht

Deutsche Bank

Goedemiddag
een tijdje terug ontving ik een brief dat t.a.v. de nieuwe eisen vanuit de Europese Unie er een controle moet zijn over renteswap hiervoor moet je bij de KVK een emir nummer aanvragen. Zo netjes als ik ben heb ik dat gedaan, kost zomaar weer even 150 euro en per jaar nog een keer 100 euro. Iets wat ik niet verzonnen heb maar wel kan betalen. Nu komt het volgende je kunt kiezen of je dit door je eigen bank laat doen of door een externe adviseur... ik denk laat ik niet moeilijk doen en laat de Deutsche Bank dit verzorgen. Komt de klapper: krijg ik een contract toegestuurd vanuit de DB in het engels !!! en als ik vraag om een Nederlandse versie dan is ie er niet en krijg ik onderstaand antwoord....oedemorgen,

Middels dit document kunt u Deutsche Bank de opdracht geven om de positie in de rente swap (derivaat) namens
De Slaap Fabriek te melden aan de Europese Commissie (DTCC). Zoals mijn collega Varlie Slaterus gisteren heeft
aangegeven kunnen wij dit document niet in het Engels aanleveren. Tevens heeft mijn collega aangegeven wat de
inhoud van de documenten betreft. Mocht u deze documentatie niet ondertekenen dan kunnen wij deze rapportage
niet voor u uitvoeren en dient u dit zelf te doen.

Wij zijn altijd bereid om deze documenten nogmaals telefonisch met u door te lopen.

Fijne dag.

Kind regards,
Mark-Van-Der Wal
Telefonisch lukt het dus wel maar op papier niet....mag dit zomaar? Ik ben echt woest!!!
vr gr
Marjo Prigge van der Linden
De Slaapfabriek

1257 7 Rapporteer

chris74
door chris74 - Nov 18, 2015 om 12:41
564 Antwoorden / 44 Vragen

Zo te lezen gaat het om een zakelijk probleem, maar deze site is bedoeld voor consumenten.

door 14peter - Nov 18, 2015 om 13:13
567 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals al gezegd, dit is een platform voor consumenten. Desalniettemin een tip; De laatste jaren waren er heel wat ondernemers die dachten dat een renteswap een geweldig product was voor hun. De meesten van hen zijn inmiddels failliet of zitten daar tegenaan! Meer daarover in deze aflevering van ZEMBLA

M.
door M. vd linden - Nov 18, 2015 om 13:26
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het doet er mij nu even niet toe of het zakelijk of particulier is, mij gaat het erom dat als ik een contract ontvang of het normaal is dat dat dan in het Engels is en als ik een Nederlandse versie wil dit dan gewoon niet gedaan wordt.....Ik ken de aflevering renteswap en daar gaat mijn vraag nu niet over.

zoekster
door zoekster - Nov 18, 2015 om 14:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=slaapfabriek schreef op woensdag 18 nov 2015, 13:26]Het doet er mij nu even niet toe of het zakelijk of particulier is, mij gaat het erom dat als ik een contract ontvang of het normaal is dat dat dan in het Engels is en als ik een Nederlandse versie wil dit dan gewoon niet gedaan wordt.....Ik ken de aflevering renteswap en daar gaat mijn vraag nu niet over.
Het doet er voor u misschien niet toe, maar voor ons wel.

Mocht u met juridische vragen zitten, dan kunt u die gratis stellen op

rechtswinkel.nl

me
door mein33 - Nov 18, 2015 om 14:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=slaapfabriek schreef op woensdag 18 nov 2015, 13:26]Het doet er mij nu even niet toe of het zakelijk of particulier is, mij gaat het erom dat als ik een contract ontvang of het normaal is dat dat dan in het Engels is en als ik een Nederlandse versie wil dit dan gewoon niet gedaan wordt.....Ik ken de aflevering renteswap en daar gaat mijn vraag nu niet over.

@slaapfabriek,

U heeft zelf al in uw topic aangegeven dat u zelf een keuze kunt maken door wie u dit wil laten verzorgen..
U heeft nu een partij gevonden die niet aan uw wensen kan en/of wil voldoen en zolang u noch niets heeft getekend zit u ook nergens aan vast.
Een partij die niet aan "mijn" wensen kan/wil voldoen schrijf ik gelijk af van mijn lijstje van mogelijke kandidaten en maak de keuze voor een andere partij.
Wordt wakker ;-)), want simpeler kan ik het in ieder geval niet maken.

door 1953 - Nov 18, 2015 om 15:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Qua ondertekening, de stijl, van de brief van Deutsche Bank zou weleens uit België kunnen komen.

Een andere bank dan de Deutsche Bank gaan zoeken, hier zou ik gauw klaar mee zijn geweest.

jo
door jorisw - Nov 18, 2015 om 15:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=slaapfabriek schreef op woensdag 18 nov 2015, 13:26]Het doet er mij nu even niet toe of het zakelijk of particulier is, mij gaat het erom dat als ik een contract ontvang of het normaal is dat dat dan in het Engels is en als ik een Nederlandse versie wil dit dan gewoon niet gedaan wordt.....Ik ken de aflevering renteswap en daar gaat mijn vraag nu niet over.

Het is juist wel relevant of het zakelijk of particulier is. Binnen het consumentenrecht is er veel meer vastgelegd. Zakelijk is dat meestal iets tussen 2 bedrijven. Contract bij mij op het werk zijn bijvoorbeeld altijd in het Engels ongeacht het land waarvoor het contract geldt. Als je een Nederlands contract wil is dat iets dat je met je account manager bespreekt.