robke66
door robke66 Jul 3, 2014 om 18:20
Garantie & verzekeringen

Diefstal goederen uit auto

15 April j.l. hebben dieven mijn werk tas van de achterbank uit mijn auto gestolen door middel van een raampje kapot te slaan.
Mijn beroep is Taxi chauffeur dus had er alle spullen in zoals mijn chauffeurspas, mijn Tom Tom enzovoorts.
Verzekering gebeld en ik moest maar alle spullen door geven inclusief aangifte. Maar ik moest wel bonnetjes kunnen overleggen van de spullen. Ik alvast de aangifte verstuurd en aan de hand daarvan kreeg ik van de verzekering een A4 brief terug met de mededeling:
"Uit de politie-aangifte blijkt dat de tas zich in de auto bevond en de tas op zichzelf niet aan het zicht onttrokken was. Het spijt ons u te moeten berichten dat er derhalve geen dekking is voor het voorval op de inboedelpolis''.
Mijn vraag is nu of dit terecht is want de spullen waren niet zichtbaar alleen de tas. Wat kan ik hiermee ?

10123 44 Rapporteer

me
door mein33 - Jul 3, 2014 om 18:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=robke66 schreef op donderdag 3 jul 2014, 18:20]15 April j.l. hebben dieven mijn werk tas van de achterbank uit mijn auto gestolen door middel van een raampje kapot te slaan.
Mijn beroep is Taxi chauffeur dus had er alle spullen in zoals mijn chauffeurspas, mijn Tom Tom enzovoorts.

Hoe kunt u, met uw beroep, zo ontzettend naïef zijn om uw waardevolle spullen, of ze nou wel of niet in een tas zaten, onbeheerd en in het zicht voor een ieder te laten liggen, dat is vragen om ellende.
De waarschuwing "Auto op slot, buit er uit" is blijkbaar niet aan u besteed.
In dit geval beroept de verzekeringsmaatschappij zich waarschijnlijk op "onzorgvuldig handelen" van de verzekerde en zal daarom niet tot het vergoeden van de schade overgaan.

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2014 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo robke66,

Tja, die verzekeringsmaatschappijen hebben die clausule niet voor niets in hun Voorwaarden opgenomen.
De spullen - weliswaar in een tas - lagen in het zicht.
En dan wordt er onzorgvuldig handelen verweten én dus niet uitgekeerd.
Jammer!

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2014 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw spullen waten dan wel niet zichtbaar, maar er ligt een tas compleet in het zicht. Dat is haast vragen om inbrekers. Dus terecht dat de verzekeringsmaatschappij een uitkering weigert.

mahadma
door mahadma - Jul 3, 2014 om 21:58
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als de tas met inhoud in de achterbak (niet zichtbaar dus van buitenaf) had gelegen, had het dus anders geweest.

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2014 om 22:14
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Oh oh, als taxi chauffeur had u toch beter moeten weten. Zonde van de tijd die u in nieuwe paperassen moet gaan steken.

robke66
door robke66 - Jul 4, 2014 om 07:14
11 Antwoorden / 6 Vragen

Ik weet zeker als taxi chauffeur maar ook als gewone burger dat ik geen tas of waardevolle spullen in mijn auto moeten laten liggen maar mijn hoofd stond er op dat moment niet naar en daarom heb ik ze vergeten mee te nemen !

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jul 4, 2014 om 08:43
174 Antwoorden / 1 Vragen

En dan ook nog claimen op de inboedelverzekering.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2014 om 09:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=robke66 schreef op vrijdag 4 jul 2014, 07:14]Ik weet zeker als taxi chauffeur maar ook als gewone burger dat ik geen tas of waardevolle spullen in mijn auto moeten laten liggen maar mijn hoofd stond er op dat moment niet naar en daarom heb ik ze vergeten mee te nemen !

En dus .... draai je nu voor de schade op.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 09:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=alfaromeo164 schreef op vrijdag 4 jul 2014, 08:43]En dan ook nog claimen op de inboedelverzekering.

Dat is dan ook de verzekering waar het op geclaimd moet worden.

robke66
door robke66 - Jul 4, 2014 om 11:24
11 Antwoorden / 6 Vragen

Ja mensen ik vindt het fijn dat jullie reageren maar de feiten zijn dat ik mijn tussenpersoon heb gebeld, die hebben me geadviseerd hoe ik te werk moest gaan dus...en nu heb ik alles op eigen kosten nieuw moeten aanschaffen ja. De totale schade tas met inhoud was ca. 500 tot 750 euro incl. Eigen risico autoraam.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2014 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@robke66,

.....Ja mensen ik vindt het fijn dat jullie reageren maar de feiten zijn dat ik mijn tussenpersoon heb gebeld, die hebben me geadviseerd hoe ik te werk moest gaan dus.......
Had je dan verwacht dat die tussenpersoon zou aangeven hoe je de zaak moest beduvelen?

door 1953 - Jul 4, 2014 om 12:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Correct beantwoordde de verzekeringsmaatschappij.

U nodigde of gaf gelegenheid om waardevols te doen vervreemden middels braak van het autoraampje.

Volgende keer in de kofferbak of meenemen naar huis.

vr1944
door vr1944 - Jul 4, 2014 om 12:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Tjonge tjonge ca 10 keer ongeveer hetzelfde nee antwoord, met een toegift van enkele moraalridders die zelf nooit wat fout doen en het advies om de tas volgende keer in de kofferbak te leggen.Ik hoop dat TS er wat van opgestoken heeft.

me
door mein33 - Jul 4, 2014 om 12:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is inderdaad heel erg zuur voor u om op deze wijze "afgestraft" te worden omdat derden (ik zeg het maar netjes) niet met hun tengels van uw spullen konden afblijven.
Uiteindelijk moet er hard voor de centjes gewerkt worden, maar de verzekeringsvoorwaarden laten, helaas voor u, geen ruimte om tot een positiever oordeel te kunnen komen.

ka
door kaakje - Jul 4, 2014 om 12:57
109 Antwoorden / 0 Vragen

Enorm lullig voor u. Maar het eigen schuld verhaal is al eerder genoemd en het laatste wat een verzekeringsmij. wil is uitkeren. Daarom is er een bijbel aan algemene voorwaarden bij zowat elke verzekering.

wi
door willemjohan - Jul 4, 2014 om 13:06
7 Antwoorden / 5 Vragen

ik vind dat de verzekering moet betalen, als mijn fiets op slot, staat hij ook in het zicht net als alle andere dingen die in zicht staan maar op slot zijn, het zit achter slot en eventueel grendel ze mogen toch ook niet bij mijn huis inbreken, ik heb ramen in mijn huis ik weet niet hoever het gaat, wel verzekeren maar niet uitbetalen.
belachelijk het moet niet gekker worden

ja
door jan4073 - Jul 4, 2014 om 13:09
83 Antwoorden / 3 Vragen

Het is niet een antwoord voor de vragen steller maar een reactie op sommige antwoorden. Ik zal ongetwijfeld van de oude stempel zijn maar de meeste reacties staan mij gewoon tegen. Ik vind het bedroevend hoe het met de maatschappij (de verloedering) gesteld is. Als het niet van jouw is hoor je er af te blijven.
Waar houd dit op? Volgend jaar wordt het nog zo dat als de auto gestolen wordt dat de verzekering niet gaat uitbetalen omdat de auto in het zicht stond. Had je hem maar in de garage moeten zetten. Of willen we leven net als in o.a. zuid afrika alles met betonnen muur omheind met glasscherven en prikkeldraad er boven op. Het is toch te zot voor woorden: de criminelen lopen vrij rond en werkende mensen moeten zich zelf en hun spullen opsluiten.

tw
door twannie1960 - Jul 4, 2014 om 14:05
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het is zuur, maar je moet weten dat verzekeraars, het liefst alles verzekeren. Maar nog liever niets uitbetalen. Mijn advies is verzeker zo weinig mogenlijk. En zet elke maand in wen potje onvoorziene uitgaven op een spaarrekening. Dit is echt effectief. En je hebt die geldwolven van een verzeraar zo min mogenlijk nodig.

domantwoord
door domantwoord - Jul 4, 2014 om 14:59
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jan4073 schreef op vrijdag 4 jul 2014, 13:09]Het is niet een antwoord voor de vragen steller maar een reactie op sommige antwoorden. Ik zal ongetwijfeld van de oude stempel zijn maar de meeste reacties staan mij gewoon tegen. Ik vind het bedroevend hoe het met de maatschappij (de verloedering) gesteld is. Als het niet van jouw is hoor je er af te blijven.
Waar houd dit op? Volgend jaar wordt het nog zo dat als de auto gestolen wordt dat de verzekering niet gaat uitbetalen omdat de auto in het zicht stond. Had je hem maar in de garage moeten zetten. Of willen we leven net als in o.a. zuid afrika alles met betonnen muur omheind met glasscherven en prikkeldraad er boven op. Het is toch te zot voor woorden: de criminelen lopen vrij rond en werkende mensen moeten zich zelf en hun spullen opsluiten.
Natuurlijk heb je gelijk dat iedereen van andermans spullen af moet blijven.
Dit staat echter los van de vraag of de verzekering wel of niet uit zou moeten keren!
Voorwaarden zijn in principe zwart wit en naar mijn idee volkomen duidelijk in een geval zoals dit.
En natuurlijk, de ts heeft er zeker niet om gevraagd om bestolen te worden maar de verzekering heeft wel duidelijk in de voorschriften staan dat ze niet uit zullen keren.
Vervelend, zielig, de ts zal het vast liever anders zien en ik gun hem dat ook best maar de verzekering heeft in principe wel gelijk!
En daar verzekeren zeker niet word gedaan omdat men het zo goed met u voor heeft maar in de basis enkel en alleen om er aan te verdienen zullen (en kunnen) ze die voorwaarden niet steeds aanpassen aan de mate van zielig zijn, op zich zou dit zelfs oneerlijk zijn voor mensen die net iets minder zielig zijn ( hoe meet je dat eigenlijk)
Samenvattend dus terecht vanuit het standpunt van de verzekering!!

1paul
door 1paul - Jul 4, 2014 om 15:34
3143 Antwoorden / 0 Vragen

staat dit zo in de voorwaarden, niets in het zicht, dan is het terecht, staat dit er niet zo tja dan zou ik toch nog even aandringen en ze dit ook vertellen...

domantwoord
door domantwoord - Jul 4, 2014 om 15:54
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1paul schreef op vrijdag 4 jul 2014, 15:34]staat dit zo in de voorwaarden, niets in het zicht, dan is het terecht, staat dit er niet zo tja dan zou ik toch nog even aandringen en ze dit ook vertellen...

zo maar een voorbeeld van de independer pagina

http://weblog.independer.nl/autoverzekeringen/diefstal-auto/

"Iemand heeft je auto opengebroken en wat spullen uit de auto gestolen. Erg vervelend, want je moet dan een hoop regelen. Aangifte doen, de auto laten repareren en de spullen opnieuw kopen. Welke verzekering moet je aanspreken voor de gestolen spullen?

Autoverzekering: dekt alleen diefstal ingebouwde spullen
Je autoverzekering dekt alleen de diefstal van spullen die ingebouwd zijn, zoals navigatie of audioapparatuur. Diefstal van je eigen auto of ingebouwde spullen daaruit is bij een WA verzekering niet gedekt. Een WA verzekering dekt alleen de schade die jij met je auto veroorzaakt bij anderen. Diefstal is wel gedekt bij een beperkt casco en volledig casco verzekering. Vaak zijn accessoires en audioapparatuur tot een bepaald bedrag meeverzekerd (bij volledig casco dekking vaak rond 500 euro). Als je duurdere apparatuur of accessoires in je auto hebt ingebouwd dan moet je het bedrag van dekking hiervoor verhogen. De diefstal van je ingebouwde navigatiesysteem kan je dus claimen op je autoverzekering. Losliggende spullen of apparatuur die uitneembaar is en meegenomen moet worden bij het achterlaten van je auto vallen niet onder de dekking van je autoverzekering.

Inboedelverzekering: voor het verlies van of beschadigde inboedel
Met een inboedelverzekering verzeker je het verlies of beschadigd raken van je inboedel. En daaronder vallen ook spullen die losliggen in je auto. Toch zijn deze spullen, zoals kleding of cd’s, vaak beperkt verzekerd via je inboedelverzekering. Er gelden namelijk veel voorwaarden waaraan je moet voldoen. Zo moet sprake zijn van braak aan de buitenkant van je auto. Ook moet je de spullen goed hebben opgeborgen zodat die van buiten niet zichtbaar waren. En vaak is er ook een maximumbedrag en geldt de dekking alleen in Nederland (soms vallen dagtripjes naar België, Luxemburg of Duitsland ook binnen de dekking)."

lijkt me duidelijk.....................

labren
door labren - Jul 4, 2014 om 16:36
862 Antwoorden / 0 Vragen

inboedel verzekering??? dacht dat dat onder de WA verzekering viel

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 4 jul 2014, 16:36]inboedel verzekering??? dacht dat dat onder de WA verzekering viel

Welke WA verzekering? De Ts heeft toch een ander niets aangedaan met zijn auto?

labren
door labren - Jul 4, 2014 om 16:42
862 Antwoorden / 0 Vragen

omdat mijn auto is een keer helemaal leeggerooft en ik kreeg alles vergoed van mijn WA verzekering. zelfs mijn 2 voorstoelen waren weg .

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grappig, maar dan had u daarnaast een Extra dekking. De WA betaalt helemaal niets.

domantwoord
door domantwoord - Jul 4, 2014 om 16:50
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 4 jul 2014, 16:36]inboedel verzekering??? dacht dat dat onder de WA verzekering viel

WA Wettelijke Aansprakelijkheid
Dingen die je een ander aan doet !
Ik loop naast jou, ik struikel, ik pak me vast aan jou jas, mouw er uit..... mijn schuld, WA verzekering
Ik rijd te kort langs jou auto, spiegel er af..... mijn schuld, WA verzekering
Enz. enz.....

ro
door roberthend - Jul 4, 2014 om 19:15
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het godgeklaagd dat iedereen de taxichauffeur afvalt. De man is op zijn werkplek moet je daar ook al alles verstoppen? Die verdomde criminelen moeten van andermans spullen afblijven, al laat hij de deur open!!! Als je iets in de auto laat liggen moet het maar gestolen worden, ik vind dit een HEEL rare benadering. Ook zo'n verzekering daar heb ik geen worden voor. De man is op zijn werkplek.

Rob van Duijn.

mahadma
door mahadma - Jul 4, 2014 om 19:24
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Die verdomde criminelen moeten van andermans spullen afblijven, al laat hij de deur open!!!

Beetje kortzichtig idee, de groep die in bovenstaande zinsnede aangesproken wordt, trekt zich daar niks van aan. Als dat doorgewinterde junks oid zijn, interesseert ze het helemaal niets, als zij hun shot maar hebben......... doe er maar wat aan.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die man was dus juist niet op zijn werkplek.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2014 om 22:07
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Weigering is terecht.
Ook bij een vakantie reisverzekering zijn de spullen die zichtbaar in de auto liggen niet verzekerd.

labren
door labren - Jul 4, 2014 om 22:55
862 Antwoorden / 0 Vragen

tijger , ik denk dat jij bij de verkeerde verzekerings maatschappij zit !!

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 23:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 4 jul 2014, 22:55]tijger , ik denk dat jij bij de verkeerde verzekerings maatschappij zit !!

@labren

En ik denk dat u geen verstand van verzekeringen hebt.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 5, 2014 om 00:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dat is niet mogelijk met een WA verzekering
++++++++++++++++++++++++++++==========

=labren schreef op vrijdag 4 jul 2014, 16:42: omdat mijn auto is een keer helemaal leeggerooft en ik kreeg alles vergoed van mijn WA verzekering. zelfs mijn 2 voorstoelen waren weg .

domantwoord
door domantwoord - Jul 5, 2014 om 00:44
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=roberthend schreef op vrijdag 4 jul 2014, 19:15]Ik vind het godgeklaagd dat iedereen de taxichauffeur afvalt. De man is op zijn werkplek moet je daar ook al alles verstoppen? Die verdomde criminelen moeten van andermans spullen afblijven, al laat hij de deur open!!! Als je iets in de auto laat liggen moet het maar gestolen worden, ik vind dit een HEEL rare benadering. Ook zo'n verzekering daar heb ik geen worden voor. De man is op zijn werkplek.

Rob van Duijn.
1) Ik val de brave man zeker niet af, het is al erg genoeg!
Ik baseer me gewoon op feiten en niet op de mate van zieligheid!!
Wat nu precies het wel of niet op je werkplek zijn er mee te maken heeft is mij even niet duidelijk, erg zwart wit gezien was de dief ook op zijn werkplek / werk terrein!
Dat iedereen van andermans spullen af zou moeten blijven klopt helemaal, dat lijkt mij ook de discussie niet.
Toch zou ik het godgeklaagd vinden als de verzekering WEL uit zou keren, het wel of niet uitkeren kan en mag naar mijn idee niet van willekeur afhangen maar moet objectief en volgens de vooraf vastgelegde regels worden gedaan!
Regels volgens uw principe zouden er dan als volgt uit kunnen zien:
wanneer is de schade gedekt,
wanneer u zielig genoeg bent,
wanneer wij een goede bui hebben,
wanneer u niet al te lelijk bent,
wanneer u op uw werkplek bent,
wanneer er bij kassa wat teveel geklaagd word,
en ga zo maar door.....

erg flauw allemaal, dat weet ik maar we laten regels te vaak aan gevoel over, als een verhaal maar genoeg aanspreekt moeten de regels maar even niet gelden en omgekeerd, als we een persoon iets niet gunnen moet er ondanks de afspraken vooraf maar niet uitgekeerd worden.
Eerst lezen en nadenken zou hier af en toe geen kwaad kunnen!

en nogmaals, de topic starter heeft mijn volledige medeleven maar dat was niet eens zijn vraag!!!

pe
door peterkeller - Jul 5, 2014 om 12:55
66 Antwoorden / 0 Vragen

De diefstal van de tas is heel vervelend, maar men verzekert zich tegen een onzekere gebeurtenis. Met een “leuke” tas op de achterbank fungeert de auto gewoon als “lokauto”. Je kunt erop wachten dat de ruit wordt ingeslagen en de tas weg is.

En daar is een verzekering niet voor bedoeld. Al decennia lang is het fenomeen toch al bekend? Nooit iets van waarde in de auto achterlaten. Ook in de kofferbak blijft link.

En hoe had u gehandeld als u helemaal geen inboedelverzekering had. Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid was de tas dan meegenomen of in de kofferbak geplaatst. En dat is toch eigenlijk maar een kleine moeite (om diefstal te voorkomen). Het is triest dat goedwillenden zo moeten handelen voor de kwaadwillenden.

Al rijdend met een tas op de achterbank is tegenwoordig ook al link. Fluitje van een cent voor scootertuig die de ruit inslaan en weg tas.

labren
door labren - Jul 5, 2014 om 21:00
862 Antwoorden / 0 Vragen

laat mij dan geen verstand van verzekeringen hebben maar bij mij is alles vergoed geworden via de WA verzekring , helaas kan ik er niks anders van maken omdat ik via die WA verzekering mijn geld gekregen heb !!!

domantwoord
door domantwoord - Jul 5, 2014 om 22:53
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op zaterdag 5 jul 2014, 21:00]laat mij dan geen verstand van verzekeringen hebben maar bij mij is alles vergoed geworden via de WA verzekring , helaas kan ik er niks anders van maken omdat ik via die WA verzekering mijn geld gekregen heb !!!

Kan niet !!

natuurmens
door natuurmens - Jul 6, 2014 om 15:27
158 Antwoorden / 4 Vragen

Je kan het bij je inboedelverzering proberen. Maar ja spullen mogen niet in zicht liggen daarom is exstra verzekering welhandig of een kluis die moet je. Als taxi chauffeur in de outo hebben. Dat staat in het veiligheidsbeleid van taxi chauffeur.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2014 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@natuurmens

Vraag even lezen. De Ts heeft het geclaimd op zijn inboedelpolis.

robke66
door robke66 - Jul 6, 2014 om 17:02
11 Antwoorden / 6 Vragen

Mensen de tas lag niet in de taxi, de tas had ik vergeten en had ik laten liggen op de achterbank van mijn eigen privé auto per ongeluk !

mahadma
door mahadma - Jul 6, 2014 om 17:08
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Na een dag werken is dat zeker te begrijpen.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2014 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Begrijpelijk, maar helaas.

natuurmens
door natuurmens - Jul 7, 2014 om 10:08
158 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 6 jul 2014, 16:38]@natuurmens

Vraag even lezen. De Ts heeft het geclaimd op zijn inboedelpolis. Sorry ik bedoelde auto verzekering je moet passagiers op beschermen

harryh_1
door harryh_1 - Jul 7, 2014 om 11:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat het u is overkomen, Er zijn dan ook mensen die dagelijks dingen in de auto laten liggen. (Ik loop regelmatig wel eens langs cabrio's die open staan met van alles erin - veel vertrouwen in deze wereld.) Dus het is niet heel raar dat de verzekeringsmaatschappij zo strikt doet.

+ Uit een lege auto valt niets te stelen.