Diefstal middels payinfo (KPN)
Ik heb ooit tijdens het van internet downloaden van een app per ongeluk in de browser op akkoord geklikt. Zonder dat ik het wist is KPN een nieuwe dienst gestart genaamd Payinfo. Voor deze dienst wordt je automatisch zonder dat het je gevraagd wordt aangemeld. Toen ik dacht op akkoord te klikken voor de download, klikte ik eigenlijk akkoord voor een abonnementsdienst. Aangezien ik met mijn vriend samen op de telefoon zat heb ik er gelukkig getuige van. Er stond niets anders aangegeven dan akkoord. Toen ik een SMS kreeg dat ik me had aangemeld voor een abonnementsdienst heb ik direct met de klantenservice gebeld en het laten stopzetten. Zelf heb ik toen ingelogd op Payinfo en me daar ook afgemeld. Een tijd later heb ik mijn nummer gewijzigd. Toen ik mij ging verdiepen waarom ik telkens over mijn bundel heen ging kwam ik er tot mijn verbazing achter dat de dienst al een jaar lang 5 euro per week boven op mijn abbo rekende. Dus opnieuw contact met KPN. Deze zouden het weer stopzetten maar dit gebeurde dus weer niet. Nu kon ik ook niet meer inloggen op payinfo omdat ik een ander nummer heb. KPN’s reactie is nu dat zij het niet kunnen stopzetten (terwijl payinfo hun dienst is). Ik kan niet inloggen om de dienst stop te zetten of überhaupt te zien waar hij vandaan komt. En KPN zegt doodleuk: Ik kan niets voor u doen, behalve elke maand bij u innen. Hieronder de link met de details op de site van KPN zelf. Jullie zijn in ieder geval gewaarschuwd voor Payinfo en voor KPN! Iemand nog tips wat ik verder kan doen?
http://www.klacht.nl/kpn-mobiel/klacht/diefstal-middels-payinfo/
https://www.facebook.com/kpn/posts/10152605813816718
Op klacht.nl is KPN niet actief.
U kunt beter uw klacht neerzetten op klachtenkompas.nl van de consumentenbond. Daar reageert de webcare van KPN (publiekelijk) op uw klacht.
Vreemd dat u deze dienst nu niet meer kunt opzeggen, want uw nummer bestaat ook niet meer en daar zal die dienst mee verbonden zijn, neem ik aan. Het moet toch mogelijk zijn om hier vanaf te komen?
Het is me niet helemaal duidelijk wat dit voor dienst is, een sms-dienst of een mobiele internet dienst.
Ik geef u voor allebei diensten een hulpsite van consuwijzer.
klik HIER
en klik HIER
Mocht u verder nog vragen/klachten hebben, doe dat dan ook bij consuwijzer.
klik HIER
Payinfo is niet van de KPN. en Payinfo levert ook geen dienst.
Blijkbaar hebt u zich aangemeld en niet op de juiste wijze afgemeld en die afmelding ook niet gecontroleerd.
Als u dat nummer niet meer hebt, krijgt u toch ook geen nota van KPN. Of is dat nieuwe nummer ook van KPN.
En dan pas na een jaar uw rekeningen controleren, terwijl u vindt dat ze niet kloppen?
Payinfo is in het verleden opgezet door KPN. Wel grappig dat tijger1 spontane conclusies trekt. Ik heb de klantenservice mij laten afmelden voor de dienst en heb dit toendertijd zelf ook gedaan via de site. Daarbij ben ik nooit akkoord gegaan met de dienst, mijn partner is hier getuige van (onder andere hij zat ernaast). Ik heb later mijn nummer laten wijzigen en ben gewoon bij KPN gebleven. Ik kan nu uiteraard niet meer inloggen op de payinfo account waar de zogenaamde dienst weergeven werd omdat ik dit nummer dus niet meer heb, en de accounts nummergebonden zijn. Ik weet dus niet eens welke dienst het is aangezien ik dit niet kan inzien. Daarbij dacht ik dat ik elke maand 20 a 25 euro over mijn bundel zat door teveel bellen. Daardoor probeerde ik steeds minder te bellen, tot ik er na een jaar (omdat ik in het buitenland geweest was en mijn telefoon dus uit geweest was) zeker van was dat het die maand daar niet aan gelegen kon hebben, toen ging ik het pas uitzoeken.
Ik heb mijn klacht op klachtenkompas gezet en op hun facebook. Ze hebben mij eerst aangeboden om 4 maanden te vergoeden en dit gedaan. Toen zouden ze wederom de dienst stopzetten. Dit was weer niet gebeurd, waardoor de kosten vandaag de dag nog steeds oplopen. Op facebook gaven ze aan het alsnog stop te zetten en de kosten van na de laatste belofte dat ze het zouden stopzetten ook te vergoeden. Toen ik aangaf dat ik toch volledig gecompenseerd wou worden omdat ik het oneerlijk vind om te betalen voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb en welke KPN wel bij mij in rekening blijft brengen zeiden ze dat ze niet meer verder mee wilden werken aan een oplossing en dus de eerder geboden oplossingen zouden vervallen. Ik ga nu deze week naar mijn advocaat toe om hen te dagvaarden.
Maar aangezien je ze beschuldigt van diefstal: heb je al aangifte gedaan? Dat lijkt me de meest logische eerst stap.
U schrijft anders zelf: .....per ongeluk in de browser voor akkoord geklikt.......
En of dat nu per ongeluk is of expres dat kan die club niet zien.
En hoewel u dan volgend u met uw vriend op de telefoon zat, was hij daar dus ook getuige van.
Dus geen spontane conclusie. Één keer per maand je rekening controleren en als die out is daar meteen werk van maken en controleren of het ook opgelost is.
[quote=tijger1 schreef op zondag 10 aug 2014, 20:10]U schrijft anders zelf: .....per ongeluk in de browser voor akkoord geklikt.......
En of dat nu per ongeluk is of expres dat kan die club niet zien.
En hoewel u dan volgend u met uw vriend op de telefoon zat, was hij daar dus ook getuige van.
Dus geen spontane conclusie. Één keer per maand je rekening controleren en als die out is daar meteen werk van maken en controleren of het ook opgelost is.
Aangezien door KPN niet is aangekondigd dat ik überhaupt direct een dienst kon aangaan in de browser op mijn mobiele telefoon en daarbij dat er niets anders in beeld stond dan akkoord, waardoor ik dacht dat ik akkoord ging met het downloaden van een app, lijkt me dat niet bepaald via de eigen gedragscodes en zeker niet volgens de Nederlandse wet. Consumenten moeten beschermd worden tegen deze truuks, ik wilde deze dienst niet en ben er niet willens en wetens mee akkoord gegaan. Daarbij heb ik dus ook geen gebruik gemaakt van deze dienst. Mag ik alsjeblieft zelf bepalen hoevaak en waarom ik op mijn rekeningen kijk? Ik heb volgens de wet 5 jaar de tijd om onterechte kosten terug te halen. En over aangifte doen, nee ik pak ze wel civiel aan.
U hoeft echt niet zo moeilijk te doen.
U kunt gewoon naar de geschillencommissie en dan krijgt u uw geld terug. Geld spenderen aan een advocaat is overbodig.
Klik hier.
Natuurlijk mag u zelf bepalen wanneer u uw rekeningen controleert, maar dat regelmatig doen maakt het verhelpen van onjuiste rekeningen wel wat makkelijker.
Niemand komt het uit zichzelf bij u brengen.
Payinfo is een tussenhandelaar die geld overmaakt naar derden. In uw geval de eigenaar van de dienst waarvan u op akkoord heeft geklikt. Dus het is niet heel vreemd dat zij niks kunnen doen en het is ook geen diefstal.
Dit soort praktijken waar er een onduidelijke akkoord knop is of andere ongein, bestaan al jaren. En heel internet hangt vol met dit soort "scams". Ja het is niet netjes maar het is niet KPN zijn schuld.
Het zou mooi zijn als kpn/Payinfo/Whatever alleen reputable diensten aan zou nemen maar helaas, dat doen ze niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer