re
door remy geldorp Sep 17, 2014 om 11:06
Elektronica & tv

Diefstal per sms

Recent ontdekte ik dat er geld werd afgeschreven van mijn mobieletelefoon. rekening., ik heb zo'n 4g abonnement voor een vaste prijs per maand.
Ineens ontving ik berichten van een nr. 5030?? Deze waren door mij niet aangevraagd en dus heb ik alles dat binnenkwam steeds geërgerd gewist, ik ben n.l. ziek en lag meestal al in bed als die troep binnenkwam op zaterdagavond.
Via KPN (mijn provider) heb ik een nr. gekregen van de verantwoordelijken!?!? 010-5119837......
Ik kreeg een dame aan de lijn die vertelde voor een firma genaamd Marble Research te werken en beweerde zelf Mariska Moorlander te heten, ook vertelde ze hier de tel. te beantwoorden voor wel 300 bedrijven...... Ik ben ziek en moet voor mijn 11 jarige zoon zorgen, heb een minimum inkomen en zie dat ik via mijn telefoon bestolen kan worden????? Als ik me niet opgaf voor die "dienst" dan moet mijn 11 jarige zoon dat hebben gedaan zonder door te hebben wat hij deed, kan dat zomaar???
Mag een bedrijf op stiekeme wijze kinderen zo in een val lokken?
Ik kon de datum van ingang achterhalen, dat was op 21 mei,.....dat is een week na mijn zoon zijn verjaardag, de kosten zover zijn reeds meer dan € 140.--...................
Ik noem dit diefstal per telefoon!!! Ik had hier zelf geen invloed op, laat staan dat ik begreep wat hier achter zou zitten.!!
Mijn abonnement zou alle sms en telefoonverkeer naar alle vaste en 06 nr's dekken, voor een vaste prijs!!! maar ik heb plotseling rekeningen die ver over de 80 € gaan!!! Ik heb dit laten blokkeren maar wil dit geld terug!!!! Ik voel me bestolen!!!

757 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2014 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daarvoor moet u bij de KPN zijn. Die moeten het herstellen.

Lees hier

mahadma
door mahadma - Sep 17, 2014 om 11:49
11539 Antwoorden / 51 Vragen

maar wil dit geld terug!!!!

Als iemand zich aangemeld heeft, bewust of onbewust, geef ik u geen kans dat u dit geld ooit terug ziet. Het is pas diefstal als u of iemand anders zich niet via uw tel heeft aangemeld. U moet zich wel afmelden voor dit soort "diensten". Maar dat schijnt de kpn al gedaan te hebben. Anders moet u dat echt zelf doen. Als de aanmelding door uw 11 jarige is gedaan, tja, ze zien niet aan de andere kant van de dienst hoe oud de aanmelder is.

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2014 om 12:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts veronderstelt slechts dat haar zoon dat dan gedaan moet hebben.

Die diensten moeten aan strenge voorwaarden voldoen. Als de Ts de berichten heeft gewist, heeft zij ze niet bevestigd.

En de aanmelding moet bevestigd worden volgens de reglementen.

Dien een klacht in. Wordt het niet vergoed, ga dan naar de geschillencommissie

Lees ook nog hier.

re
door remy geldorp - Oct 5, 2014 om 14:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 17 sep 2014, 11:33]Daarvoor moet u bij de KPN zijn. Die moeten het herstellen.

Lees hier

re
door remy geldorp - Oct 5, 2014 om 14:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 17 sep 2014, 11:33]Daarvoor moet u bij de KPN zijn. Die moeten het herstellen.

Lees hier

Ben net terug van een week lange opname in een ziekenhuis, mag me absoluut niet druk maken omdat dit voor mij dodelijk zou kunnen zijn...... het trachten dit op te lossen veroorzaakt stress........ m.a.w. deze vorm van diefstal wordt door mijn provider ondersteund, KPN dus in dit geval...... want ik heb wel degelijk telefonisch contact gehad met KPN hierover, het is wel geblokkeerd nu maar ZIJ dwingen mij gewoon om dit te betalen.
Ik heb NOOIT ook maar iets ontvangen wat mij duidelijk dan wel minder duidelijk heeft gevraagd dan wel vermeld of ik na te betalen sms-en wenste te ontvangen. Niet per mail en ook niet per standaard post........ Het geld lijk ik gewoon maar kwijt te zijn, nu ik zo ziek ben moet ik dit wel laten rusten.
Witte boorden criminelen diefstal dus. We betalen een hoge prijs voor het hebben van een Kleptocratische Regering, gekozen dieventuig die elkaar de hand boven de vieze tyfus koppen houdt!!!

pi
door pieterwolters - Oct 5, 2014 om 15:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kan dit draadje gesloten worden door de redactie? De kreten die worden gebruikt kunnen volgens echt niet door de beugel.

Ik geloof ook niet dat TS echt zo ziek als er zulke taal wordt gebruikt.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2014 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@remy

De KPN heeft niets met een kleptocratische regering van doen, maar is een commercieel bedrijf. Ik hoop niet dat u die ziekte tijdens uw opname hebt opgedaan.

Ik heb u al eerder bericht hoe u het geld kan/moet terughalen, maar als u het erbij laat zitten, prima.

re
door remy geldorp - Oct 6, 2014 om 12:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het spijt mij als de taal die ik uitsla iemand niet bevalt, maar wat hier gebeurt hoort niet en KPN is een commercieel bedrijf geworden omdat een aantal kleptocraten daar winst in zag en bovendien niet meer verantwoordelijk hoefden/wensten te zijn voor onwettige constructies, een vrijbrief tot stelen dus. Privatiseren genaamd.
Ik heb een grondwettelijk recht op mijn eigen mening en weiger de norm na te wauwelen, stelen is stelen en niet gewoon maar zaken doen.
Ik had meer dan eens contact met KPN hierover en wat ik aantrof in de link die verzonden werd door een beant-woorder (tijger1) maakt mij duidelijk dat dit dus niet mocht of mag, maar ik krijg mijn geld niet terug en voel me afgeperst, want als ik weiger te betalen verlies ik mijn mobiele nummer....... chantage dus.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2014 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar de geschillencommissie.