pa
door paaj9 Aug 7, 2012 om 11:53
Garantie & verzekeringen

Diefstal uit bus

Als er gereedschap wordt gestolen uit een bestelbus van een zzp terwijl die op slot stond en op de oprit aan huis, wat wordt er dan vergoed bij een verzekering van interpolis wa beperkt casco

15013 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan wordt er niets vergoed van het gereedschap. Dat valt niet onder de dekking van de verzekering.

Bij inbraak en/of diefstal in/van een auto zijn er maar heel weinig niet autogebonden voorwerpen gedekt. Wat er gedekt is, verschilt ook nog eens per polis/verzekeringsmaatschappij.

Mogelijk zaken zijn: zonnebril, stratenboekje, kinderzitje, paraplu, radio, 5 max. 10 cd's etc. Losse navigatie-apparatuur is uitgesloten.

Op de bedrijfspolis moet je regelen dat gereedschap etc. in de bestelbus ook verzekerd is tegen diefstal.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval niet je gereedschap. Ik neem aan dat je daar op doelt.

Je verzekering is niet toereikend.

Verder wil ik niet lullig doen, maar gereedschap is één van de zaken die het meest gestolen wordt uit auto's. Het is meer werk, maar je kan het er beter uit halen, of zorgen voor een alarminstallatie en een betere verzekering.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman,

Verder wil ik niet lullig doen,........ maar je kan het er beter uit halen

Elke dag de hele inhoud van de bus in- en uitladen? De bus staat op de oprit bij huis. Alles in de gang zetten?

Leuk in theorie.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij heeft geen keus. Autoradio's en navigatie zijn tegenwoordig zo ingebouwd dat ze er moeilijker uit te krijgen zijn en slechter te verhandelen, dus autoinbrekers gaan nu voor het gereedschap. Hij zal zijn gereedschap weer aan moeten vullen en dan kan je er vergif op innemen dat het nog eens gaat gebeuren.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slechts sporadisch zijn auto-inbrekers gericht uit op andere zaken, dan die ze makkelijk (niet te groot, niet te zwaar) kunnen meenemen en snel kunnen verkopen. De meeste zijn gelegenheidsdieven en die zijn niet uit op (zwaar) gereedschap, dat ook nog eens niet snel te verhandelen is. Onzin dat ze daar nu op uit zijn. Ze rukken nog eerder radio's en navigatie-apparatuur uit het dashboard.

Een ander verhaal zijn natuurlijk de airbag bendes en stoelen gangs.

ve
door verwijderd - Aug 7, 2012 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op dinsdag 7 aug 2012, 14:34: Slechts sporadisch zijn auto-inbrekers gericht uit op andere zaken, dan die ze makkelijk (niet te groot, niet te zwaar) kunnen meenemen en snel kunnen verkopen.

Al jaren is het zo dat bestelbusjes, vooral van bouwvakkers en dergelijke, een bovenmatige belangstelling van het boevengilde genieten. Dit vanwege het feit dat de inhoud vaak een behoorlijke waarde vertegenwoordigt en makkelijk 'weg te zetten' is. Vandaar ook dat veel bouwvakkersbussen worden voorzien van extra sloten. Zelfs binnen parkeren heeft niet altijd zin. Een kennis heeft een eigen klusbedrijf, en is ondanks verschillende beveiligingsmaatregelen al diverse keren slachtoffer geweest van inbraak en al veel gereedschap op die manier kwijtgeraakt. Bovenstaande bewering snijdt (weer eens) weinig hout dus!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier had een eigen vervoersverzekering voor afgesloten moeten worden.
Voor plusminus € 100/€ 120 per jaar was het gereedschap dan verzekerd tot € 10.000 maximaal.
Wel bonnetjes bewaren ivm afschrijving van de gereedschappen!

op de autoverzekering is het in ieder geval een vergoeding van € 0

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

tino24 schreef op donderdag 9 aug 2012, 10:50: Hier had een eigen vervoersverzekering voor afgesloten moeten worden.
Voor plusminus € 100/€ 120 per jaar was het gereedschap dan verzekerd tot € 10.000 maximaal.
Wel bonnetjes bewaren ivm afschrijving van de gereedschappen!

op de autoverzekering is het in ieder geval een vergoeding van € 0

Dat is wat simpel gesteld. Want er worden in de voorwaarden van de vervoerverzekering wel eisen gesteld om een uitkering te kunnen krijgen. Een van die voorwaarden, die bijna altijd op de polis zit, is de "nachtclausule". De naam nachtclausule is verwarrend. De clausule geldt als de werkzaamheden zijn be-eindigd dus ook overdag.

De clausule bepaalt dat diefstal van de lading, na beëindiging van de dagelijkse werkzaamheden, alleen gedekt is als er braakschade is aan het pand, waarin de auto is gestald.

Vladja

ve
door verwijderd - Jul 17, 2013 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op donderdag 9 aug 2012, 11:27:
tino24 schreef op donderdag 9 aug 2012, 10:50: Hier had een eigen vervoersverzekering voor afgesloten moeten worden.
Voor plusminus € 100/€ 120 per jaar was het gereedschap dan verzekerd tot € 10.000 maximaal.
Wel bonnetjes bewaren ivm afschrijving van de gereedschappen!

op de autoverzekering is het in ieder geval een vergoeding van € 0

Dat is wat simpel gesteld. Want er worden in de voorwaarden van de vervoerverzekering wel eisen gesteld om een uitkering te kunnen krijgen. Een van die voorwaarden, die bijna altijd op de polis zit, is de "nachtclausule". De naam nachtclausule is verwarrend. De clausule geldt als de werkzaamheden zijn be-eindigd dus ook overdag.

De clausule bepaalt dat diefstal van de lading, na beëindiging van de dagelijkse werkzaamheden, alleen gedekt is als er braakschade is aan het pand, waarin de auto is gestald.

Vladja

Dit is een te algemeen antwoord. Er bestaan eigen vervoersdekkingen die dag en nacht de lading verzekeren. Bij een hoge verzekerde som wordt wel vaak een alarm van tenminste klasse III geëist. En er moet sprake zijn van braak.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2013 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

poliscounter schreef op woensdag 17 jul 2013, 17:10:
Dit is een te algemeen antwoord. Er bestaan eigen vervoersdekkingen die dag en nacht de lading verzekeren. Bij een hoge verzekerde som wordt wel vaak een alarm van tenminste klasse III geëist. En er moet sprake zijn van braak.

Als men als "nieuweling" een reactie geeft op een bepaalt topic, wil het nog wel eens gebeuren dat er niet op de datum wordt gelet wanneer een reactie geplaatst is, zoals in jouw geval nu.
Degene op wie jij nu reageert is "in het hiernamaals" zoals men dat wel eens uitdrukt, Vladja is 13 januari jongstleden overleden.
Je reageert op een reactie van bijna een jaar geleden!
Voortaan even opletten.
Quote:
Op 13 januari jongstleden is Vladja overleden. Zij was één van de experts van het eerste uur op de Kassasite en kenmerkte zich door een grote inzet. Velen kennen haar no nonsense aanpak. Je moest er even aan wennen. Ze had een geheel eigen aanpak en had het land aan off topic discussies. Wellicht niet altijd even tactisch, maar met een groot sociaal hart. Vladja liet maar liefst 14.879 vaak zeer bruikbare bijdragen achter. Vladja's inzet was bewogen, gedreven, sociaal en belangeloos. Wij zullen haar missen en haar herdenken met grote waardering en respect. Kassa internetredactie

Klik-> Hier

ve
door verwijderd - Aug 3, 2013 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Paaj9,

Onlangs hebben ze bij kij ook me bus opengemaakt en me gereedschap eruit gestolen. Als zelfstandige timmerman een beste klap in je gezicht. Het zijn tenslotte de spullen waar ik me eten mee moet verdienen. Maar betaal me krom aan verzekeringen dus dacht ik krijg het wel vergoed. Niks was minder waar. ABN Amro had inderdaad in de kleine letters staan dat er een zgn 'scm klasse 2' alarm op de bus had moeten zitten. En ik zal je een stukje citeren uit de mail van ABN amro. Zelfs al zat er een alarm op de bus, zijn er geen braaksporen dus heeft er geen diefstal plaatsgevonden.
En daar moet je het maar mee doen. Gelukkig had ik ook wat enkele nieuwe festool machine's hier zit bij aanschaf drie jaar lang een gratis diefstalverzekering op. Deze geloofde gekukkig wel echt dat het gestolen was en gaven mij ook zonder verdere vragen twee nieuwe machine's. Weliswaar met €100,- eigen risico per machine. Maar dat is een schrijntje in vergelijking met de nieuwwaarde.

Moraal van dit verhaal:
Als je bus wordt opengebroken en je wilt het vergoed hebben. Regel een alarm certificaat. (Kan je downloaden of namaken) en zorg in vredesnaam dat je je bus met koevoet bewerkt alvorens de schade te melden. Op deze manier voldoe je aan de polisvoorwaarden en weet de verzekering dat je de boel niet oplicht.
Ik heb geprobeerd eerlijk te vertellen wat er was gebeurd maar dat werkt niet. Je moet fraude plegen om de verzekering te laten denken dat je geen fraude pleegt, snap je. Want zo lees ik tussen de regels van de polisvoorwaarden: eerlijke mensen bestaan niet, en criminelen moeten braaksporen maken anders komen ze niet in een auto.
Iedereen kan op youtube een manier vinden om een auto zonder braaksporen open te krijgen ben ik achter gekomen.