el
door elien123 Feb 26, 2015 om 12:33
Computers & telefonie

Diensten uit het verleden

Hallo, een jaar of 8 geleden heeft iemand mij geholpen met mijn PC. Dat is keurig gedaan, daar niet van! Destijds heeft hij zijn zakelijke creditkaart gebruikt om Clone DVD voor mij er op te zetten. Nu krijg ik een belletje, dat ik nog 6 jaar de jaarlijkse verlenging moet betalen. Moet ik dit betalen? Wat is de termijn voor zo iets? Mag ik termijn betaling, bijvoorbeeld in 8 termijnen eisen? Het is in een keer zo veel geld. Wat mag en of is wettelijk?

565 9 Rapporteer

ph
door philip36 - Feb 26, 2015 om 12:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Van wie krijgt u dat belletje?

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2015 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik op Google kijk, is Clonedvd gratis. Dus van wie krijgt u dat belletje? Nooit een mailtje gehad dat u moet verlengen?

Volgens mij wordt u in de naling genomen.

el
door elien123 - Feb 26, 2015 om 12:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb de originele versie via http://www.slysoft.com/nl/clonedvd.html
dat wilde ik zelf ook zo, ik gebruik de betaalde versie van CloneCD al jaren.
vroeger bestond er geen jaarlijkse verlenging, inmiddels wel
dit wist ik ook

en ik heb en wil dus niet de gratis versie via bijvoorbeeld: http://clonedvd.nl.softonic.com/

het computerbedrijf heeft me netjes en gewoon de creditkaart gegevens laten zien
ik heb ook met slysoft gebeld, dus dat deel klopt wel

de initiƫle vraag is, of er een wettelijke termijn is, waarover ik nog nota's mag ontvangen ... dus eigenlijk ... kan deze erkende computerreparateur nog wel een nota maken voor over 6 jaar ... ik ben best bereid om bijvoorbeeld 4 jaar te betalen

dus niet hoe het computerbedrijf heet,
en dat het programma ook gratis te downloaden is

Mijn vraag is dus:

maar of het computerbedrijf een nota mag sturen over de afgelopen zes jaar
nu dat ze er achter kwamen, dat ik dat nog moet betalen.

el
door elien123 - Feb 26, 2015 om 12:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik ken het computerbedrijf en dat bedrijf is okee!

el
door elien123 - Feb 26, 2015 om 12:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je aurora1

Het antwoord zit hier in!
Ik ben tevreden en weet nu hoe het zit.

Nogmaals thanks.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2015 om 13:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan, succes ermee.

ph
door philip36 - Feb 26, 2015 om 13:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Slysoft is dacht ik gevestigd in Antigua.
Ze verkopen illegale software en zijn vanuit Europa uitgeweken naar een land waar ze dat ongestoord kunnen doen.
Lijkt me dat u die rekening gewoon in de prullenbak kunt gooien.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2015 om 13:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat u niet(s) via Softonic downloadt is erg verstandig dan krijgt u ook geen malware van ze op de pc want daar zijn ze erg goed in.

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2015 om 13:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een vreemd verhaal. Wie heeft u gebeld en hoe komt men aan uw telefoonnummer? Ik zou e.e.a. eerst maar eens goed uitzoeken via internet, niet terug bellen, en als ze u opnieuw bellen geen gegevens verstrekken.
Lees ook eens klik hier over verjaring.