ma
door martina60 Oct 8, 2015 om 14:37
Huishouden & energie

Dierenbescherming en testament

Ik denk erover om de zorg van mijn huisdieren na mijn overlijden bij de Dierenbescherming onder te brengen. Heeft iemand misschien meer informatie voor mij of de Dierenbescherming haar beloofde taken inderdaad netjes uitvoert?

786 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2015 om 14:40
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het lijkt mij dat u dit met een notaris / testament / vooraf overleg met het dierenasiel zal moeten kunnen regelen. Of en hoe de dierenbescherming dit doet zal per asiel afhankelijk (kunnen) zijn.

gerbera
door gerbera - Oct 8, 2015 om 15:07
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Voor meer informatie klik

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2015 om 15:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat info: klik (maar dat zul je wel al weten, denk ik).

redfloor
door redfloor - Oct 8, 2015 om 19:16
166 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 8 okt 2015, 15:11]Wat info: klik (maar dat zul je wel al weten, denk ik).

Dat gaat over je geld nalaten aan de Dierenbescherming. TS wil de huisdieren nalaten...

diumenge
door diumenge - Oct 8, 2015 om 19:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=redfloor schreef op donderdag 8 okt 2015, 19:16][quote=edrick3 schreef op donderdag 8 okt 2015, 15:11]Wat info: klik (maar dat zul je wel al weten, denk ik).

Dat gaat over je geld nalaten aan de Dierenbescherming. TS wil de huisdieren nalaten...
Dat begrijp ik er ook uit. En ik heb daar nog nooit van gehoord.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2015 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wilt u naast uw huisdieren dan ook nog geld nalaten aan de dierenbescherming? Want zomaar alleen die dieren zullen ze mijns inziens niet accepteren.

Ik weet. natuurlijk niet of het dringend is, maar kijk anders in uw omgeving of u daar iemand heeft aan wie u die zorg kunt toevertrouwen.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2015 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=redfloor schreef op donderdag 8 okt 2015, 19:16][quote=edrick3 schreef op donderdag 8 okt 2015, 15:11]Wat info: klik (maar dat zul je wel al weten, denk ik).

Dat gaat over je geld nalaten aan de Dierenbescherming. TS wil de huisdieren nalaten...

Er staat ook:
Ook kunnen we doorspreken of en hoe we de zorg voor je huisdier op ons zullen nemen en of het wenselijk is dat de Dierenbescherming het executeurschap verzorgt.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2015 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan wel inclusief geld.

ho
door hopetobehelping - Oct 8, 2015 om 20:40
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste martina60,

de eerste stap voor u hierin lijkt mij om contact op te nemen met de dierenbescherming.
Contact gegevens vind u hier.
Een garantie dat de dierenbescherming haar beloofde taken netjes uitvoert zal niemand u kunnen geven. Na een gesprek met de dierenbescherming zult u er zich wel een beter gevoel bij kunnen vormen verwacht ik. Aan de hand van of dat dan positief is of niet kunt u alsnog bepalen wat u gaat doen.