du
door dutchbird_1 Feb 15, 2007 om 14:33
Voeding & gezondheid

Dierenverzekering

Wie heeft goede ervaringen met welke dierenverzekeing ?

3693 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel gelezen dat Proteque dier en zorg een goede dierverzekering zou zijn.

Deze moet je in elk geval niet hebben; PicoBello, NHZ dierenverzekering.

Let wel goed op de polisvoorwaarden wat er wel en niet gedekt wordt.

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 15, 2007 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag dutchbird,

Je kunt ook even op RADAR kijken:

http://www2.trosradar.nl/

Gebruik de zoekfunctie en het sleutelwoord dierenverzekering. Daar vind je nog meer informatie over verzekeraars waar je niet mee in zee moet gaan. Stacey meldt er al 2 waarmee je géén zaken moet doen.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dutchbird

Een dierenverzekering bestond tot menig jaar geleden niet eens. Verzekeraars zien bij elke vorm van potentiële schade een markt om een nieuw verzekeringsproduct aan te bieden.

Als u uw dier gezond houdt dan kan ik mij niet indenken dat de premie voor de verzekering lager is dan de kosten voor de zorg van het dier.

Bedenk u eerst eens of u die extra premielast wel wilt dragen en wellicht meer opzij kunt zetten op een spaarrekening i.p.v. een dure polis te sluiten.

Bedenk tevens dat uw dier een keuring zal moeten ondergaan. Is uw dier kerngezond, waarom dan verzekeren?

We verzekeren al zoveel in NL. Wat meer eigen risico bespaart ons echt veel aan premie.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf ben al jaren verzekerd bij proteq en als je de rekening opstuurd met 14 dagen je geld al terug.

www.proteq.nl

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke het is niet goedkoop maar als het beestje wat krijgt en dat heb ik meegemaakt dat ze met haar teentjes vast kwam te zitten en dat heeft mij bijna 2000 euro gekost , en gebitskosten worden ook nog vergoed dus ik was blij dat ik verzekerd was en wat denk je van de mensen die het niet zo breed hebben in nederland..nou neem een verzekering zou ik zeggen want anders kan je het niet betalen die kosten.

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Dutchbird,

Ga naar de volgende link en je hebt alles bij de hand.

   Dier & Zorg    Deze heet nu Proteq

Natuurlijk zijn er meer maar deze heeft mijn voorkeur.
Hoe noemen ze dat: Snel en betrouwbaar, en ik hoop bij iedereen, het is tenslotte je kameraad(tje).

Maar maak wel de overweging of het inderdaad nodig is, zelf een potje maken kan al voldoende zijn.

Succes,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@canacampo: u kent de uitdrukking "wie weinig geld heeft moet zich goed verzekeren" zeker niet?

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

He dutchbird,

Mijn hond is al jaren verzekerd bij proteq en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.Mijn hond mankeerd nogal wat(11jaar) en je kunt dan nagaan dat er dan ook hoge rekeningen komen van de dierenarts. Ik stuur eerst de nota naar Proteq en betaal daarna pas de nota aan de dierenarts(nadat Proteq na ongeveer 3 weken hun vergoeding op mijn rekening hebben gestort) en ik kan je vertellen dat de nota's dan nog wel meevallen.

groetjes

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit soort nota's bedoel ik nou zoals ninc aangeeft.
Ik ben er dus ook een met weinig geld endus is dit voor mij ook de enige oplossing.
Die 75% maakt echt een heel groot verschil.
En natuurlijk ook de dierenarts die goed meewerkt( heb hem de polis voorwaarden gegeven en hij houd dan rekening met hoe hij dingen omschrijft om de maximalen vergoeding er uit te halen).

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dutchbird,

Kassa heeft hier al eens aandacht aan besteed. Gelukkig is dit nog terug te vinden via de site:

Belbus: verzekering huisdieren

Waardeloze huisdierenverzekering van NHZ / Animas

Verlenging: huisdierenverzekering van NHZ / Animas

Doe er uw voordeel mee.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

reken maar op 1 maandje, mijn ervaring, maar toch..............

ve
door verwijderd - Feb 16, 2007 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf heb ik nu een pup gekocht en alle dierenziekenverzekeraars uitgepluisd.en als ik moest kiezen dan zoude ik nu voor petplan kiezen.die verzekerde meer als alle anderen.maar wij hebben gekozen dat wij jaarlijks 240 euro weg leggen.want het kost ongeveer 30 euro per maand en ik zeg maar zo als de hond jaren niks heeft dan heeft u ook weer voor niks betaald,en wij doen het gewoon op de spaar rekening zetten en dat is dan alleen voor de hond.maar petplan was goed betere voorwaarden als protec

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is dat als je weinig geld hebt je dus ook niet zoveel aande kant kúnt leggen endus een vast bedrag per maand voor verzekering dan toch beter is.
En het is echt geen 30 euro per maand want mijn poliskosten zijn 16,85 per maand en die polis is echt uitgebreid genoeg. Ben nu al 5 jaar bij Proteq verzekerd en al die jaren is gebleken dat deze polis goed is.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een keertje, ik kon er net geen reactie bijschrijven.

Wij hebben al (bijna) 8 jaar onze 2 katten vanaf het begin dat we ze kregen (6 weken jong) verzekerd bij het toenmalige Dier en Zorg; nu Proteq.
Het is ons tot op heden prima bevallen en hebben er ondertussen de kosten allang uit gehaald.
Wij hebben gekozen voor een ziektekosten en ongevallenverzekering, omdat de katten ook buiten lopen.
De katten zijn beiden wel eens ziek geweest (anti-biotica kuren etc.) en 1 kat heeft een ongeluk gehad, waarbij zij een gecompliceerde beenbreuk had (kosten totaal voor de beenbreuk: € 1400,=!!).
De teruggave verloopt snel en relatief zonder poes-pas.

Mijn advies:

Kies ook voor een huisdier voor een verzekering.

Kies Proteq.

Wanneer je niet verzekerd, goed nadenken over de eventuele kosten die je maakt als er wel iets aan de hand is. Kijk de kosten eens na voor een dierenarts bezoek, zij werken ook niet gratis!

Ook goed nadenken over de soort verzekering, als het beest absoluut niet buiten komt is een ongevallenverzekering misschien overbodig. Een collega van mij denkt daar anders over, want haar kat is eens een keer van het balkon gevallen en had beide poten gebroken en deze was niet verzekerd.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Dutchbird,

Wij zijn al 8 jaar bij  Dier & Zorg (nu dus Proteq)

En daar zijn we erg tevreden mee

Ongetwijfeld was een potje maken goedkoper geweest maar zoals Cyberbabe al zei: "wie weinig geld heeft moet zich goed verzekeren"

Het eerste jaar al hadden we een nota die we vergoed kregen waarvan we een jaar lang onze premie konden betalen!

Daarnaast zouden wij een operatie van laten we zeggen 2000 euro financieel niet aan kunnen, maar door de 75% vergoeding zouden we het dan wel overwegen.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo en een goede morgen,

De overweging waarbij ik aan een dierenverzekering denk is de volgende: Onze vorige hond had op een gegeven moment 3 hernia's die we bij een prive dierenkliniek wilden laten behandelen ivm met de goede prognose. Bij terugkomst bleek bij de fysiotherapeut echter dat het  dier ook een syndroom aan de voorpoten had, hetgeen niet aan ons bekend werd gemaakt. 4 dagen verblijf, medicatie, hulpmiddelen, onderzoek ca. euro 1200,-. Kosten eigen dierenarts ca.150 euro. Fysio, kosten 35 euro.  Kassa ! Uiteindelijk hebben we noodgedwongen het dier toch moeten laten inslapen. Bij een huisdier kun je, net als in ons geval, voor hoge kosten komen te staan die geheel of gedeeltelijk vergoed zouden zijn bij een verzekering.

Met vriendelijke groet,

Johan S.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2007 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine aanvulling...

we betalen voor onze kat (nu 10 jaar) ca 10 euro per maand

en daarmee hebben we een uitgebreide dekking

ve
door verwijderd - Feb 18, 2007 om 23:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb slechte ervaringen, met NHZ Enschede/Animas, is nu gelukkig failliet, ik hoop dat dat nog steeds zo is.

Als ik u was zou ik gewoon geld apart zetten voor onvoorziene dierenartskosten.

U kunt hier de poll volgen op ons forum, daar komen hopelijk ook nog wat goede namen uitrollen. ;-)

http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl/viewtopic.php?t=2718

ve
door verwijderd - Feb 19, 2007 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben al zolang als ik deze hond heb en dat is 9 jaar verzekerd bij Proteq. Nooit problemen, goede afwikkeling van de financieele zaken.

groetjes

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond was ik bij de dierenarts en daar lag een folder van een voor mij nieuwe dierenzerzekering. www.petplan.nl

Deze verzekering komt van de maatschappij Unigarant en dat is een bekende maatschappij dus deze verzekering lijkt mij ook veilig en goed. Op het eerste gezicht lijkt deze wel duurder als Dier&zorg.

succes

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik ben al tijdje verzekerd bij protec(voorheen dier&zorg)was tot op heden erg tevreden. maar de polis is fors duurder geworden(volgens protec te wijten aan dure dierenartstarieven). zowat dubbele. ze vergoeden dan per jaar wel 3500 ongeveer heb ik begrepen aan de telefoon. maar ze sluiten heel veel uit. heupen prefentieve middelen en vaccinaties ect. verder vergoeden ze 80 % vd rekening.Ik wordt niet terug gebeld zoals ze beloofden, dus kan je zelf bellen voor 0,10 cent per minuut....... Nu had mijn hond vorige maand een giardia infectie opgelopen. (ik ontworm hem zelf al 4x perjaar wat niet vergoed wordt.) giardia bleek resistent tegen anti biotica dus kreeg mijn hond Panacur voor geschreven. en laat dat nou net onder preventie vallen.....29,75 aan pillen , niet vergoed omdat het tegen paraciet is. Hond doodziek, poepte puur bloed anti biotica helpt niet voldoende. en dan het middel dat wel helpt, valt dan onder preventieve middelen....? heupen ect en bij buldoggen ook huidproblemen uitgesloten. vraag je je af wat je hond dan moet gaan mankeren om je premie er nog een beetje uit  te halen. mijn dieren arts adviseerd hierom dus om een rekening te openen bij de bank en daar elke maand geld op te storten net als dat je zou doen als je een polis afsluit. dan ben je niet afhankelijk van of het wel of niet vergoed wordt, je hebt dan gewoon een potje voor onvoorziene uitgaven! groetjes

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dierenverzekeringen zijn onzin. De paar keer dat je er aanspraak op kan en mag doen, wegen niet op tegen de maandelijkse kosten. Je kunt beter zelf elke maand geld opzij leggen voor de onvoorziene uitgaven.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@akw

als je de vraag beter gelezen had

had je gezien dat jou 'antwoord' niks met de vraag te maken heeft

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag on-topic blijven!

M.v.g.
Kassa internetredactie

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een goede dierenverzekering,die kan ik u best aanraden,dat is proteq.nl uit alkmaar.Ik heb met de pasen een probleem gehad met m'n kat 3 dagen moest hij in een dierenkliniek opgenomen worden,die grap heeft mij 600 euro gekost,en ik heb 518 euro terug gekregen,en hij moest meteen op dieet en dat blijft zo.Alleen dat dieet voer kreeg ik dan niet vergoed,maar alle medicijnen die mijn kat had gekregen,allemaal.

Met vriendelijke groet,

Anneke Winkels,

j.winkels@live.nl