pa
door patrizia Aug 10, 2008 om 09:49
Huishouden & energie

Dierenverzekering Pico Bello klacht

Ik heb problemen met uitkering ivm declaraties van dierenverzekering Pico Bello. Er wordt niet gereageerd op vragen die ik hun stel per mail, ben bang dat ik naar me geld kan fluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand wat ik nu kan doen of terecht kan?

3554 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 10, 2008 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag patrizia,

Dat ziet er dus niet best uit en het zou best eens een voorloper van een faillissement kunnen zijn. Wikkel vanaf nu alles schriftelijk af:

Adres Pico Bello:

Pico Bello Onderlinge Huisdierenverzekeringmaatschappij B.A. te Losser:
Postbus 229 - 7580 AE Losser

Tel.: 065 - 351 82 82

Fax.: 053 - 538 75 05

info@dierenverzekering.nl

www.dierenverzekering.nl

Sukses, groeten, Read3.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2008 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst kijken in hun A.V. of de declaraties niet uitgesloten zijn. Als dit niet het geval is dient u schriftelijk en aangetekend het verzoek in alsnog tot betaling van de kosten over te gaan binnen een termijn van 4 weken. U geeft ook aan dat mocht Pico Bello hier niet mee accoord gaan u dit geschil voorlegt aan, zie:
"Artikel 12. Klachten / Geschillen en Rechtsbescherming.

12.1
Indien verzekeringsnemer het niet eens is met de door de maatschappij
genomen beslissing/afwijzing of tegemoetkoming in de kosten van gegeven
geneeskundige behandeling moet hij/zij de maatschappij binnen 20
werkdagen schriftelijk en aangetekend zijn bedenkingen/bezwaar kenbaar
maken. De maatschappij neemt binnen 20 werkdagen na ontvangst van de
bedenkingen/bezwaar een besluit. .
12.2 Indien verzekeringsnemer en
de maatschappij een conflict blijven houden over niet op te lossen
problemen of u vindt de uitkomst van door u ingediende
bedenkingen/bezwaar niet bevredigend dan kunt u het geschil voorleggen
aan de bevoegde rechter.

12.3 Op de verzekeringsoveréénkomst is het Nederlands recht van toepassing.

12.4 Klachten en geschillen die betrekking hebben op de totstandkoming
en uitvoering van deze verzekeringsoveréénkomst kunnen worden
voorgelegd aan Pico Bello Ziekenfonds voor Huisdieren, Postbus 229,
7580 AE te Losser.
Hier word ik niet vrolijk van, maar ik lees ook dat u naar de rechter kunt.
A.V. staan hier:
http://www.dierenverzekering.nl/polisvoorwaarden.php

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi patrizia

Ik heb even wat gegevens voor je opgezocht, het bedrijf Pico Bello heeft meerdere bedrijfsnamen in Nederland. Oorsprokelijk zit het bedrijf in Duitsland gevestigt:

Pico Bello
Losserstrasse 140
48599 Gronau
Germany

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg Personal

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou dit niet weten maar wij zijn bij proteq verzekert nooit geen problemen en niet duur 12 euro per maand

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

uuuuhhhhmmm Pico Bello is toch een sexclub ergens in limburg .
als ik me niet vergis in well

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

patrizia,
Geen idee waar je terecht kunt!
Wel ervaring met een dergelijksoort verzekering voor mijn St.Bernard Honden,maar is al een hele tijd geleden.
Het was steeds wat anders,dan ontbrak er dit als ik het had opgestuurd was er weer wat anders ze proberen er altijd onderuit te komen.
Ik heb de verzekering opgezegd en ik denk dat ik nu per saldo goedkoper uit ben dan met een verzekring.
En geloof mij een St.Bernard gaat echt letterlijk per Kg!!!(ik had er 4) nu helaas nog maar één .
Logisch als je bedenkt dat wij er een hadden die 97 kg woog en die was niet tevreden met 1 pilletje,maar meer met een stuk of 10.
Maar je komt ook niet elke week bij de dierenarts,en vaak is het nog zo dat heel veel dingen niet onder de verzekering vallen.
Hoe het nu verder moet zou ik geen antwoord op durven te geven,wel zou ik de verzekering opzeggen.
Je bent aan het einde van de rit veel goedkoper uit.
Heel veel succes.
groetjes
A.F.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pico Bello Huisdierenverzekering is medio vorig jaar faiiliet verklaard. Ook ik wacht op een reactie op de door mij ingediende declaraties.

Adri.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze is niet gestopt

Pico Bello Onderlinge Huisdieren Verzekeringsmaatschappij B.A.

Vestigingsadres:Losserstrasse  140
Vestigingsplaats:D-48599 Gronau
KvK-nummer:06083971  0000
Soort Inschrijving:Hoofdvestiging

ve
door verwijderd - Aug 11, 2008 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pico bello Nederland en Duitsland zijn een bedrijf.

Als je geen antwoord krijgt van de Nederlandse firma probeer dan eens een brief te schrijven aan Pico bello Duitsland, zij reageren wel.

alles is na te zoeken op www.kvk.nl

mvg Personal

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ze zegt toch wel degelijk dierenverzekering.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe kan jij zo weinig hoeft te betalen,ik wou er een afsluiten en moest 34 euro betalen ,voor een heel klein hondje per maand

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet op de site alex kijken dan kan je het goede adres vinden .groetjes succes

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al vanaf juni 2007 met deze oplichters aan het werk en ga morgen aangifte doen wegens oplichting omdat ze zonder toestemming premie hebben afgeschreven, terwijl ze in 2007 opgaven dat de verzekering per maart 2007 zou zijn stop gezet en ik vandaag hoorde dat deze verzekering per 1/8/2007 was stopgezet.

Ze konden ook eigenlijk niet anders want in 2006 was de premie tot 1/8/2007 betaald.

Hier moet echt iets tegen gedaan worden en ik zoek dus mensen die samen met mij die actie willen voeren en ook aangifte willen doen wegen oplichting en het niet nakomen van hun eigen polisvoorwaarden.

Doe je mee, reageer dan even op deze site.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een wel zeer vervelende ervaring met deze verzekering.Onze hond had een huidprobleem gekregen, de dierenarts is door ons betaald en Pico Bello zei dat de hond al huidproblemen had voor ze maar verzekerd was.Hoe komen ze erop?
Er was alleen sprake van eenzijdige briefwisseling,mijn brieven werden niet beantwoord nadat zij de "diagnose" stelden.

Wegggegooid geld dus.wat ben ik blij met deze aandacht van Kassa.

Loes

pico bello zorgt alleen pico bello voor zichzelf, belooft veel,maar doet niets.

loes

ve
door verwijderd - Jan 29, 2009 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem. Krijg geen gehoor op mijn mail en Pico Bello is telefonisch niet bereikbaar. Wat moet ik doen?