hj
door hjmmulders Apr 24, 2015 om 09:15
Auto & vervoer

Diezel overhevelen

ik wil diesel overhevelen met een elektrisch waterpompje uit een oude caravan.
Kan dat straffeloos?

7002 18 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Apr 24, 2015 om 09:29
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als het geen vonkvrije waterpomp is moet u zorgen dat deze niet met de dieseldamp in aanraking komt en dus wat langere slangen gebruiken. Dit voorkomt dat de damp wordt ontstoken in een vlam.
Verder kunt u de pomp niet meer gebruiken voor water.

hj
door hjmmulders - Apr 24, 2015 om 09:49
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jantje7 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 09:29]Als het geen vonkvrije waterpomp is moet u zorgen dat deze niet met de dieseldamp in aanraking komt en dus wat langere slangen gebruiken. Dit voorkomt dat de damp wordt ontstoken in een vlam.
Verder kunt u de pomp niet meer gebruiken voor water.

hj
door hjmmulders - Apr 24, 2015 om 09:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jantje7 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 09:29]Als het geen vonkvrije waterpomp is moet u zorgen dat deze niet met de dieseldamp in aanraking komt en dus wat langere slangen gebruiken. Dit voorkomt dat de damp wordt ontstoken in een vlam.
Verder kunt u de pomp niet meer gebruiken voor water.

Hartelijk dank voor het antwoord
Het betrefft een dompelpompje dat je op de accu moet aansluiten.
het pompje zakt dus volledig in de vloeistof.
of er binnen de waterdichte behuizing vonkvorming is weet ik niet

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 24, 2015 om 10:38
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Benzine mag niet maar Diesel zou een vonkje geen probleem moeten zijn....

Maar... als ex sloperij werknemer weet ik dat het aftappen altijd oude drab mee komt!
Zowel Diesel als Benzine lieten we in grote oude olie vaten altijd een week of 2 staan als hij vol was.
Dan zakt alles uit....

We gebruikte alleen de bovenste 2/3 en de rest werd weer gevuld.
Als je de onderste toch gebruikte, verkochte we wel eens aan Polen.....
Dan haalde ze Polen niet omdat het brandstof filter wat normaal 50.000 km mee ging vol zat!

Voor een kachel op diesel maakt het nauwelijks uit maar in de auto hergebruiken van oude kachel voorraad?

hj
door hjmmulders - Apr 24, 2015 om 11:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hjmmulders schreef op vrijdag 24 apr 2015, 09:15]ik wil diesel overhevelen met een elektrisch waterpompje uit een oude caravan.
Kan dat straffeloos?

Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord.
In mij situatie gaat het over het vullen van een tank vanuit cherrycans

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2015 om 11:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wilt diesel overhevelen van jerrycans naar een tank? Als de tank lager staat dan die jerrycans, kunt u de slang in een jerrycan hangen, even aanzuigen, andere eind in tank en laten lopen.

Normaal gesproken zult u geen pompje door de opening van die jerrycan kunnen doen.

hj
door hjmmulders - Apr 24, 2015 om 11:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 11:15]U wilt diesel overhevelen van jerrycans naar een tank? Als de tank lager staat dan die jerrycans, kunt u de slang in een jerrycan hangen, even aanzuigen, andere eind in tank en laten lopen.

Normaal gesproken zult u geen pompje door de opening van die jerrycan kunnen doen.

SHITTTTT...daar zit wat in...dat controleerde ik tot nu toe niet eens....oeps

notorious
door notorious - Sep 16, 2015 om 16:49
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet hoe lang die diesel al in die tank staat maar weet wel als het er erg lang in zit dat de kwaliteit een stuk minder is

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 16, 2015 om 17:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 11:15]U wilt diesel overhevelen van jerrycans naar een tank? Als de tank lager staat dan die jerrycans, kunt u de slang in een jerrycan hangen, even aanzuigen, andere eind in tank en laten lopen.

Normaal gesproken zult u geen pompje door de opening van die jerrycan kunnen doen.

hjmmulders@: tja, zo eenvoudig kan het zijn, let alleen even op voor dieselsmaak in uw mond.

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2015 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@notorious, @gerritaltena,

Het zal na zo'n 5 maanden wel al opgelost zijn lijkt me. ;-)

ja
door janf43 - Sep 16, 2015 om 21:20
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hjmmulders schreef op vrijdag 24 apr 2015, 09:15]ik wil diesel overhevelen met een elektrisch waterpompje uit een oude caravan.
Kan dat straffeloos?
Dat hangt er vanaf van wie die diesel is.

eclipse
door eclipse Jan 10, 2016 om 09:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hjmmulders schreef op vrijdag 24 apr 2015, 09:15]ik wil diesel overhevelen met een elektrisch waterpompje uit een oude caravan.
Kan dat straffeloos?
Dat hangt er vanaf van wie die diesel is.    :-)  mooie

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2015 om 11:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=janf43 schreef op woensdag 16 sep 2015, 21:20][quote=hjmmulders schreef op vrijdag 24 apr 2015, 09:15]ik wil diesel overhevelen met een elektrisch waterpompje uit een oude caravan.
Kan dat straffeloos?
Dat hangt er vanaf van wie die diesel is.

OT
LOL

Ma
door Maxknowsit - Jan 7, 2016 om 12:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Let ook op dat diesel sommige plasticsoorten kan aantasten (smelten). Je hebt bij de Praxis ook pompjes voor een tienje voor het leegpompen van aquariums, vijvers, boten enz voor gebruik op een (accu)boormachine (Zelfaanzuigend) b.v. Wolfcraft 2202. Is van Polypropyleen en kan tegen diesel.

gerbera
door gerbera Jan 7, 2016 om 14:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De vraag was van April 2015 Denkt u niet dat de diesel niet allang is overgepompt?????

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2016 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

Dat komt omdat die vraag nu in de "NIEUWS"brief staat. Lekker actueel.

hansje klein
door hansje klein Jan 8, 2016 om 14:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad is de brandstof inmiddels allang verdampt, of TS zit zelfs achter de tralies wegens dieseldiefstal....hopelijk ligt hij niet op het kerkhof, omdat de gegeven TIP's tòch te gevaarlijk waren!

ho
door honza23 - Jan 8, 2016 om 14:29
261 Antwoorden / 3 Vragen

het antwoord van jantje7 klopt niet: diesel ontbrandt niet als er een vonk bij komt, zelfs niet als je er een brandende lucifer bij houdt !
Dat geldt alleen voor vluchtige brandstoffen als benzine.
Je kunt dit dus gewoon doen. Alleen zal je idd het pompje dan niet meer voor water kunnen gebruiken.

ma
door manwijf - Jan 9, 2016 om 08:39
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als het rode olie betreft, mag je het er wel uit halen, maar niet als brandstof voor je auto gebruiken natuurlijk :)

marita567
door marita567 - Jan 9, 2016 om 08:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

beste forumleden ,

dit is een topic van 24 april 2015 , om nu nog te reageren lijkt mij zinloos .

Met vr, gr.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2016 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

tijger1
DOOR MARITA567 - 09 JAN 2016 OM 08:55
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

beste forumleden ,

dit is een topic van 24 april 2015 , om nu nog te reageren lijkt mij zinloos .

Met vr, gr.

Nuttige reactie.:-)