ma
door manic Nov 18, 2015 om 13:08
Geldzaken & recht

Digid combinatie bewuzt werkt niet door wisselend ip adres

Hallo
we wonen in hongarije maar hebben nog een woning in nederland en zolang die niet verkocht is verplicht verzekerd in nl
normaal gesproken gaat inloggen belasting dienst via mjn overheid uitstekend
maar voor mijn zorg verz mijn bewuzt moet ik via digid inloggen , aangezien we een wisselend ip adres hebben is inloggen niet meer mogelijk
dat houd in dat mijn bewuzt niet toegankelijk is en ik mijn verz daardoor niet meer kan verlengen en aanvragen bij ee andere zorgverz is dan ook niet meer mogelijk
doordat de overhed een nieuwe beveiliging in gebruik genomen die wisselende ip adressen uitbant in het digid systeem (gezegd in een telefonische reactie van helpdesk digid
bewuzt verz heeft inmiddels ook verplicht gesteld dat je een telefoonnummer moet koppelen aan je account ik heb een nl nummer abonnement genomen toen ik korte tijd even in nl was alleen voor dit soort zaken
nou komt het wrange je moet via digid inloggen om je telefoonnumer te kunnen koppelen aan digid maar dat gaat niet ivm het wisselende ip adres
en je moet bij bewuzt via een sms code die je dus aan moet vragen bij digid waar we niet inkomen ivm wisselend ip adres
en ik heb hier in hongarije al jaren een wisselend ip adres
omdat we afgelegen wonen en afhankelijk van een soort wifi verbinding
de dames van digid zeggen o dan ga je toch naar een winkelcentrum..? en probeer je het daar..?
precies hetzelfde soort verbinding
dit probleem komen we niet uit , met de dames van digid valt niet te praten via de telefoon die hebben nl altijd gelijk
bij digi mijn overheid kan ik probleemloos inloggen ook met een wisselend ip adres maar dan kom ik niet bij persoonlijke instellingen/ gevens om aanpassingen te kunnen doen
dit is een gebeld zonder eind
wat volgens mij eindigt in het uit de zorg verzekering verplicht gaan en daardoor strafbaar met als dank een boete die alleen maar oploopt omdat het illegaal is om geen zorg verz te hebben in nederland
daarnaast zijn de dames van bewuzt ook zeeer niet gewillig om het probleem uit de wereld te helpen

ben beperkt en kan niet alles bevatten en enige hulp is welkom maar dacht dat ik alle wegen bewandeld heb die mogelijk waren

4990 38 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook zonder Digid. Misschien kunt u op deze manier contact krijgen? Bij Online declareren zonder DiGid. Proberen kan misschien de moeite waard zijn?

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees hier een oproep voor fraude!

Ja, als je familie of vrienden jou Digid inlog laat doen, dan gaat het ook goed.

Net als er mensen waren die een schotel bij satelliet verkoper kochten met kaart en betaalde maar hem niet plaatste maar exporteerde naar familie elders die wilde kijken!

Ja, er zijn bepaalde families die voor hun ver weg mensen het regelen en het mag niet maar gaat
wel uitstekend.
Meestal is dan het IP adres tevens Postadres omdat hoewel we hier over Post NL klagen in sommige landen nog slechter.

Via E mail en scan alles doorgeven, mag niet maar gebeurde dus wel.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt die verzekering dan niet automatisch verlengd als u die niet opzegt/laat opzeggen?
Dat u geen andere zorgverzekering zou kunnen nemen begrijp ik niet zo goed. Kunt u niet vergelijken bij bijv. de Zorgvergelijker en dan uitzoeken bij de gewenste verzekering of u al dan niet daarvoor digid nodig heeft?
Als u dan de zorgverzekering bij een ander afsluit dan zegt die verzekering uw verzekering bij Bewuzt toch op (als u daarvoor kiest)?
Heeft u al eens per mail uw probleem bij Bewuzt voorgelegd?

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@manic, vergeet bij mijn link van 15:49 uur te schrijven: on line contact met uw klantnummer!!

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het wisselend IP adres werkelijk de reden? Ik heb Digid vanaf verschillende locaties gebruikt (thuis, op reis, kantoor) en nog nooit een probleem daarmee gehad.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij ook onzin van dat wisselende IP-adres. Ik zou het eerder zoeken in het feit dat u vanuit het buitenland probeert in te loggen, terwijl u volgens de DigiD niet in het buitenland woont. Maar zelfs dat is nog raar, want dat zou beteken dat Nederlanders op vakantie nooit kunnen inloggen via DigiD.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet iets heel anders aan de hand zijn, want je kunt op elke computer met wat voor Ip adres dan ook met je eigen digid inloggen.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2015 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

"de dames van digid zeggen o dan ga je toch naar een winkelcentrum" om een open wifi-punt te gebruiken? Hahahaha ze zouden zich daar moeten schamen met dit soort -onveilige- adviezen.

Niemand doet het dan doe ik het maar; Welke (fout)melding krijgt u exact bij het inloggen? (meest cruciale punt bent u dus vergeten in uw verhaal)

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot nu heb ik alleen maar een actieve vaste IP-adres van mijn provider.

Waarschijnlijk gaat het in Magyar anders met wisselende IP-adressen? Zou eigenlijk niks moeten uitmaken zolang uw DiGid gebruikt. Het kan zo zijn dat alhier de buitenlandse IP-adressen worden geweerd uit veiligheid, voor uw veiligheid.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 06:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook nog een idee om contact op te nemen met Logius, die beheren DigiD. [url=https://www.logius.nl/contact/]Klik [u]hier[/u] voor contact[/url].

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aurora1 misschien heb ik me vergist wat betreft het opzeggen
Bewuzt kan me niet verder helpen wat betreft digid zegt men , men heeft nu aangeboden de post rechtstreeks naar hongarije te sturen dus in principe kunnen we blijven
maar het digid probleem word niet opgelost
maar hier kan ik me ook in vinden

@tenormin zonder digid valt er niet online in te loggen

@pieterwolters ja dat is mij medegedeeld door de Digid Helpdesk meerdere malen
enige oplossing van de helpdesk was om een vast ip adres aan te vragen bij de provider
maar bij dit soort verbindingen (in hongarije normaal) is een vast ip adres niet mogelijk

@tijger1 volgends de helpdesk niet en is het wisselend ip adres dat de enige reden
sinds kort aangezien men een nieuwe beveiliging ingevoerd heeft die wisselende ip adressen schijnbaar blokt
raar verhaal vind ik persoonlijk

@1953 de digid helpdesk weet dat we in hongarije zitten en voorheen ging het altiijd goed

@diumenge is dit niet hetzelfde als de digid helpdesk ?

@akkerdistel foutmelding is uw sessie is verlopen

Zoals bij de eerste reactie al aangeven net Bewuzt stuurt de post nu naar hongarije toe hoef dus niet in te loggen we kunen iig blijven maar het blijft vreemd dat digid niet werk met bewuzt door het wisselende ip adres maar in mjn overheid is geen enkel probleem maar dan kan ik niet bewuzt komen

Dank voor al jullie reacties en een fijne avond verder Vanuit szentkiraly hongarije

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een andere browser. Het feit dat Mijn Overheid wel werkt is al het bewijs dat het niet aan het wisselende IP adres ligt, tenzij dat IP adres tijdens de sessie veranderd. Dat laatste lijkt mij sterk.

Ik weet niet of Logius hetzelfde is als de DigiD helpdesk, probeer het eens.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@diumenge

zowel met explorer, chrom en firefox
en op de laptop met de nieuwe browser van microsoft
allemaal hetzelfde probleem
de laatste weken is het 1x gebeurd dat ik kon inloggen
de helpdesk van digid zei daarop u heeft een ander ip adres daar komt het door , komt door de nieuwe beveiliging die sinds kort ingevoerd is
maar zal morgen logius bellen

dank voor uw reacties

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan wegens vaste IP nummers precies zien waar een vrachtwagen Chauffeur zit met gratis wifi verbinding contact maakte.

Van NL tot Italy en ook de route, hoewel begin en eindpunt vast staat zie ik wel 3 veel gebruikte routes afhankelijk file of dag van de week.

Ik zie dus of hij heen of terug gaat en hoe laat ik hem kan verwachten.
Wat heb je nu weer bij Saturn Duitsland gekocht was mijn vraag, maar ik zat fout...
Het was Hornbach er naast met zelfde locatie....

Niet voor bankzaken maar retour ritje of lekker kletsen prima.
Of de overheid zijn gedrag als hij Digid zou gebruiken op deze open Wifi route?

Ik weet als Online winkel wel dat 87% vaste IP nummer heeft, de overige 13% wisselende....
Maar dat zijn NL IP nummers.
Buitenlandse zijn ook bij mijn bekend en ik zie dat via Mc Donald dingen gekocht word en betaald via Ideal.
Wel stuur ik deze mensen een waarschuwing dat ze vermoedelijk een open Wifi gebruikte met risico voor fraude.
In tegenstelling tot de overheid kan ik geen klanten weigeren die zo bestellen maar wel waarschuwen.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

tl;dr

"foutmelding is uw sessie is verlopen" dat is gewoon een probleem met de cookies, heeft helemaal niets met jouw IP te maken.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2015 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn cookie instellingen staan goed

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een brief naar de zorgverzekering met uitleg van het probleem zou het kunnen oplossen.

Ik neem aan dat Hongerije de posterijen nog niet afgeschaft heeft.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreem verhaal allemaal, maar het zou kunnen dat ip adressen worden gecheckd. Maar dan vraag ik mij af of je dan ook niet met een smartphone kan inloggen via web of app van de zorgverzekeraar, als je gebruik maakt van mobiele netwerk. Dan krijg je sowiezo iedere keer een ander ip adres, zelfs in nederland. Dat zou dus betekenen dat je nooit mobiel kan inloggen bij deze diensten die met digid werken. Weet niet of dit inderdaad het geval is.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in het buitenland woont hoef je helemaal niet in NL verzekerd te zijn (als je tenminste in het buitenland bent ingeschreven). Dat heeft niets te maken of je huis al verkocht is of niet.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of ik iets nieuws kan toevoegen. Zou het ermee te maken kunnen hebben bij welke verz. men verzekerd is? Zelf zit ik bij IZA, die hebben iets nieuws: inloggen via Digid is geen enkel probleem. Dan willen ze echter voor de volgende keer dat je SMS ontvangt en stuurt. Dat weiger ik, doe ik nl. nooit. Toen werd ik verwezen naar buren, familie etc. die dat dan voor mij konden doen!!! Ik ben er nog niet uit hoe dat verder moet. In mijn omgeving hebben meerdere oudere mensen problemen met die SMS sommigen zelfs nog met Digid.
Driftkikker

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke discussie en wat een "vakkennis" bij de helpdesk van DigiD. Laat nu nagenoeg iedereen die een abonnement bij Ziggo heeft een variabel IP-adres hebben.... Ziggo kent wel vaste IP-adressen maar daar betaal je erg veel extra voor.. Oké het wisselt soms weinig en dan weer wat vaker, maar werd mij gegarandeerd, in elk geval een aantal keren per jaar. Juist om die reden, ik heb een permanent vast IP-adres nodig voor een totaal andere zaak, ben ik overgestapt naar XS4ALL omdat die voor elke abonnee op de glasvezel een vast IP-adres hebben. Kortom deels een non-discussie.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@driftkikker:

Volgens mij is de sms check een eenmalige actie, die moet worden gedaan. Zie niet in waarom dat een probleem zou zijn. Dit hoeft niet iedere keer bij aanloggen gebruikt te worden. Bovendien is het smsje dat je dan ontvangt gratis. Als je uit principe geen mobiel nummer wilt bezitten, dat kan, maar je creert dan wel een probleem voor jezelf. Een prepaid kaartje kost niet zoveel en er is toch altijd wel een familielid / kennis die een oud mobieltje aan jou beschikbaar wilt stellen.je hoeft dat nummer aan niemand bekend te maken en ook hoef je er zelf niet mee te bellen, maar je kunt dan toch de digid check doen. Je kunt ook een mobieltje even lenen, jouw eigen simkaart erin, activeren etc, en dan de digid check doen. Daarna kun je het mobieltje weer teruggeven aan de eigenaar. Probleem opgelost.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt het verhaal van dat wisselende IP adres ook een beetje twijfelachtig. Zou het niet gewoon zijn dat men alleen Nederlandse adressen toelaat?

Ik dat geval zou een (gratis) VPN de oplossing zijn.
Installeer bijvoorbeeld onder Google Chrome de HOLA plug-in en stel in "Surfen vanuit Nederland."

Hola vindt je hier: https://hola.org/

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het verhaal van dat wisselende IP adres ook een beetje twijfelachtig. Zou het niet gewoon zijn dat men alleen Nederlandse adressen toelaat?

Ik dat geval zou een (gratis) VPN de oplossing zijn.
Installeer bijvoorbeeld onder Google Chrome de HOLA plug-in en stel in: "Surfen vanuit Nederland."

Hola vindt je hier: https://hola.org/

ve
door verwijderd - Nov 20, 2015 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang u een huis heeft in Nederland bent u verplicht verzekerd in Nederland? Daarmee heeft het helemaal niets van doen. Zolang u in Nederland bent ingeschreven bent u verplicht in Nederland verzekerd. Zodra u zich in Hongarije inschrifjft moet u zich in Hongarije laten verzekeren tegen de daar geldende wet en regelgeving en bent u van de verzekering in Nederland af.
U bent dan ingezetene van Hongarije en moet aan de lokale wetgeving gehoor geben anders bent u daar strafbaar.

Alleen als u daarbij nog in Nederland werkt en in Nederland dus inkomen uit werk ontvangt kan het zijn dat u zich nog verplicht moet verzekeren. Het gaat in dat geval dan alleen om een basisverzekering. De aanvullende verzekering vergoedt geen kosten wanneer u ingeschreven staat op een buitenlands adres. Hooguit als u op vakantie bent, maar dan zou u nog in NL ingeschreven staan.

Ik heb jaren in Duitsland gewerkt en gewoond, en ook een deel daarvan in Duitsland gewoond en in Nederland gewerkt.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

manic schreef op donderdag 19 nov 2015, 23:38: mijn cookie instellingen staan goed

Verwijder eens alle cookies met bijvoorbeeld CCleaner, wel de browser eerst afsluiten en hierna even rebooten.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het aanzetten van een sms functie zelf is wel eenmalig actie. Je krijgt een brief thuis met daarop de activatie code.
Als je dit is ingesteld ontvang je elke keer als je wil inloggen een sms en die moet je dan ook ingeven bij het inloggen.

Dus helaas moet je dan altijd wel een telefoon bij de hand hebben en niet gebruik maken van de telefoon van de buren zoals eerder werd weer gegeven.

Een wisselend tipnummer lijkt me ook onwaarschijnlijk want ik log via verschillende tipnummers wel eens in (of vanaf werk of thuis).

ve
door verwijderd - Nov 21, 2015 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die sms functie is maar éénmalig, dat kunt u zelf kiezen.dus u hebt maar één keer de telefoon van de buurman nodig.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

DigiD wil toegang weigeren zodra je over de grens bent. Met een vast telefoonnr. zijn de problemen direct groter. Dit lijkt wel een rem op contact.
Bewuzt is in noodgevallen te bereiken per telefoon via een nr. op de website.
Advies, nu is het tijd om overtestappen op een zorgverz. met klantnr., wachtwoord, telefonische hulpdesk, alarmservice ed.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 15:25: Die sms functie is maar éénmalig, dat kunt u zelf kiezen.dus u hebt maar één keer de telefoon van de buurman nodig.

Hoe bedoel je dat? Krijg je dan niet iedere keer een code via sms als je met digid inlogt?
Ik heb wel digid maar (nog) geen sms erbij, dus nog nooit meegemaakt.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2015 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@viejo

Digid weigert helemaal geen toegang als je over de grens bent. Ook Nederlanders die in het buitenland wonen kunnen, met enige moeite, een digid aanvragen en gebruiken,

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zondag 22 nov 2015, 23:30:
tijger1 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 15:25: Die sms functie is maar éénmalig, dat kunt u zelf kiezen.dus u hebt maar één keer de telefoon van de buurman nodig.

Hoe bedoel je dat? Krijg je dan niet iedere keer een code via sms als je met digid inlogt?
Ik heb wel digid maar (nog) geen sms erbij, dus nog nooit meegemaakt.

Nee, die code, die je ontvangt met een sms, hoeft bij de zorgverzekeraar maar één keer ingevoerd te worden.

Vandaar dat ze ook soms adviseren, als iemand geen mobiel heeft, leen even bij de buren.

Volgens mij moet je alleen bij DUO altijd met ook nog een code inloggen, daar heb je geen keuze.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 23 nov 2015, 09:06:
zoekster schreef op zondag 22 nov 2015, 23:30:
tijger1 schreef op zaterdag 21 nov 2015, 15:25: Die sms functie is maar éénmalig, dat kunt u zelf kiezen.dus u hebt maar één keer de telefoon van de buurman nodig.

Hoe bedoel je dat? Krijg je dan niet iedere keer een code via sms als je met digid inlogt?
Ik heb wel digid maar (nog) geen sms erbij, dus nog nooit meegemaakt.

Nee, die code, die je ontvangt met een sms, hoeft bij de zorgverzekeraar maar één keer ingevoerd te worden.

Dat klopt niet, ik moet iedere x inloggen met sms code bij mijn zorgverzekeraar: U moet voor deze dienst inloggen met een extra controle via sms. Hiervoor moet u de 'extra sms-controle' hebben geactiveerd in Mijn DigiD.'

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling: Bij DigiD staat 'Altijd extra sms-controle' op niet-actief. En toch dus altijd met sms controle inloggen bij FBTO/DigiD.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@carola.83

Over FBTO kan ik niet oordelen, want dat heb ik niet, maar bij Anderzorg hoef je dus maar éénmaal die sms code in te voeren.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 23 nov 2015, 09:32: @carola.83

Over FBTO kan ik niet oordelen, want dat heb ik niet, maar bij Anderzorg hoef je dus maar éénmaal die sms code in te voeren.

Kamervragen
Vraag 2
Eisen alle zorgverzekeraars sinds kort een DigiD met SMS notificatie? Welke
zorgverzekeraars wel en welke zorgverzekeraars niet?

Antwoord op vraag 2
Zorgverzekeraars hebben gezamenlijk afgesproken dat zij per 1 april 2015
vergelijkbare authenticatie-eisen hanteren voor de beveiliging van hun
internetapplicaties. Deze afspraak hebben zorgverzekeraars gemaakt om de
persoonsgegevens, waaronder medische gegevens, van hun verzekerden nog
beter te beveiligen. Iedere zorgverzekeraar bepaalt zelf welk specifiek
toegangsinstrument hiervoor wordt gebruikt. Ik beschik niet over een overzicht
van de authenticatie-eisen die zorgverzekeraars hanteren. Zorgverzekeraars
Nederland heeft mij laten weten dat door zorgverzekeraars overwegend is
gekozen voor DigiD met sms notificatie.

Kamervragen signalen problemen met digid met sms

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 23 nov 2015, 09:32: @carola.83

Over FBTO kan ik niet oordelen, want dat heb ik niet, maar bij Anderzorg hoef je dus maar éénmaal die sms code in te voeren.

Dan is onderstaand antwoord van je erg onduidelijk, want je antwoord lijkt te slaan op ALLE zorgverzekeraars, wat dus niet het geval is
....Nee, die code, die je ontvangt met een sms, hoeft bij de zorgverzekeraar maar één keer ingevoerd te worden......

ve
door verwijderd - Nov 23, 2015 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@carola.83

Uiteraard heb ik geen kennis van de werkwijze bij alle zorgverzekeraars. Excuses als ik die indruk gaf.:-)

Maar even gecontroleerd, bij het ZK is zelfs die één keer sms nog niet nodig, dat kon ik controleren. En bij Independer lees ik dat je zelfs bij FBTO niet eens per se met digid hoeft in te loggen.

Dus het kan wel afgesproken zijn, maar men houdt zich er blijkbaar nog niet asn.