Dinsdag 17-03-2015
Mijn zorgverzekeraar VGZ wil mij verplichten buiten mijn DigiD ook nog een sms code aan te vragen.
Mogen ze dat zomaar, ik moet zo al zoveel code"s onthouden.
In mijn ogen is de DigiD toch veilig genoeg
ze zeggen dat ik anders niet meer kan inloggen.
dan moeten ze het maar per post sturen.
Ik ben hier ook helemaal niet blij mee.
Er zijn altijd nog mensen die geen mobiele telefoon hebben.
En ze proberen nu ook je mobiele nummer bij je los te peuteren, gaat ze geen bal aan.
Zie niet in waarom alleen een DigiD-account niet volstaat.
Wordt gebruikt voor alle belangrijke(re) zaken bij o.a. De Overheid dus waarom zou dat niet goed genoeg zijn?.
[quote=joentje1978 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 10:59]
Zie niet in waarom alleen een DigiD-account niet volstaat.
Wordt gebruikt voor alle belangrijke(re) zaken bij o.a. De Overheid dus waarom zou dat niet goed genoeg zijn?.
Ook de Gemeentelijke- en Overheidsinstellingen gaan hier gebruik van maken.
Nieuwe ontwikkelingen vragen nieuwe aanpassingen en daar zal iedereen, ongeacht zijn/haar leeftijd, in mee moeten, zo is het altijd geweest en zal het ook altijd blijven gaan.
En wie niet kan zal hulp van derden moeten inroepen, zoals nu ook al gebeurt.
[quote=mein33 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:07]
En wie niet kan zal hulp van derden moeten inroepen, zoals nu ook al gebeurt.
En die laatste regel is dan het ergste van alles: hulp inroepen. Weet je net hoe je met DigiD ergens in kan komen moet er weer iets bij. Kan helemaal niet sms ontvangen (heb het er al eerder over gehad) laat de Zorgverzekering dan maar zo'n mobiel kopen voor die mensen: ze zitten al in de miljarden winst.
bedankt voor de vele reacties.
nu is het mij een stuk duidelijker.
maar wel gek dat als je zelf geen mobieltje hebt ,dat je dan bij iemand anders een mobieltje moet vragen. is dat dan wel privacy. ik dacht het niet.
maar bedankt voor de vele reacties
Wilt/kunt u geen gebruik maken van de SMS-code dan gaat het waarschijnlijk inderdaad per post.Klik http://www.vgz.nl/klantenservice/contact
Als u zin heeft om meer meningen te lezen: Klik hier http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/inloggen-bij-zorgverzekeraar/cpagina/0/?vHash=c749c73j#1067054.
Hallo hennie1961-51,
Heb je de ontvangen mail wel goed gelezen?
Vanaf 20 maart hebt u naast uw DigiD-wachtwoord ook altijd een sms-code nodig als u inlogt op Mijn VGZ. Hebt u de sms-controle nog niet aangevraagd? Doe dit dan zo snel mogelijk. Het duurt een aantal dagen voordat u uw activeringscode ontvangt.
Sms-controle aanvragen
Log in op Mijn DigiD en kies bij inloggegevens 'Extra sms-controle aanvragen'.
Tip: Informeer gezinsleden op uw polis
Ook zij moeten de sms-controle aanvragen om straks zelf in te kunnen loggen.
Geen mobiel?
Wij adviseren om één mobiel nummer aan één DigiD-account te koppelen voor de sms-controle. Hebt u zelf geen mobiele telefoon? Dan kunt u de sms-controle aanvragen met het mobiele nummer van een gezinslid. U ontvangt de sms-code op dat nummer.
Is dit niet mogelijk? Neem dan contact met ons op. Wij kijken samen met u naar een passende oplossing.
Waarom inloggen met een sms-code?
In Mijn VGZ staan privacy-gevoelige gegevens, zoals declaraties van uw medische behandelingen. Als u op deze manier inlogt, weten wij zeker dat u degene bent die de gegevens mag inzien en zijn uw gegevens het best beveiligd. Alle zorgverzekeraars in Nederland gaan over op een extra beveiliging. Wij kiezen voor een extra sms-controle.
Met vr.gr.
Er is ooit een verandering geweest bij het inloggen d.m.v. DigiD, men moest toen een extra SMS-controle er bij activeren.
Bij veel instellingen moest dat, DigiD vereiste dat, ook bij mijn zorgverzekeraar ZK werd dat ineens vereist, trouwens bij alle zorgverzekeraars is of gaat dat gebeuren.
Na dat dat plaats gevonden had kan men de altijd extra sms-controle op DigiD weer uitschakelen.
Het is nu zo dat er een extra sms-controle plaats vind indien het vereist wordt, maar als het niet expliciet meer nodig is, men gewoon weer kan volstaan met inlognaam en het wachtwoord ingeven net als voor die tijd.
Ook bij "Mijn Overheid" kan men dan gewoon met inlognaam en wachtwoord inloggen, evenals bij de gemeente waar men woont, en bij alle verdere instantie's die met DigiD werken.
Die linken allemaal door naar DigiD, en daar is, of heb jij bepaalt hoe er verder afgehandeld gaat worden
Log maar in op je DigiD site en bekijk de gegevens maar.
Quote:
Mijn DigiD U kunt hier de instellingen van uw DigiD aanpassen.
Gebruikersnaam
xxxxxxxxx
Wachtwoord
XXXXXX Wachtwoord wijzigen
Extra sms-controle: Actief
U logt in met een extra controle via sms als dat vereist is.
Instellingen extra sms-controle:
[u]Altijd extra sms-controle: Niet actief
U logt niet altijd in met een extra sms-controle, maar alleen als dat vereist is.
[/u]
Mobiel telefoonnummer: 06 - 00000000
Gesproken sms: Niet actief
(voor blinden en slechtzienden)
Enz, enz.
Veder kun je op de inlogpagina van DigiD zelf nog aangeven hoe je daar gaat en wilt inloggen:
Inlogmethode*
Ik wil inloggen met alleen gebruikersnaam en wachtwoord *
Ik wil inloggen met een extra controle via sms
Het is de DigiD organisatie die heeft bepaalt dat er veranderde inlogmethodes toegepast moest worden.
[quote=tenormin schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:38][quote=mein33 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:07]
En wie niet kan zal hulp van derden moeten inroepen, zoals nu ook al gebeurt.
En die laatste regel is dan het ergste van alles: hulp inroepen. Weet je net hoe je met DigiD ergens in kan komen moet er weer iets bij. Kan helemaal niet sms ontvangen (heb het er al eerder over gehad) laat de Zorgverzekering dan maar zo'n mobiel kopen voor die mensen: ze zitten al in de miljarden winst.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer