he
door hennie1961-51 Mar 17, 2015 om 10:43
Voeding & gezondheid

Dinsdag 17-03-2015

Mijn zorgverzekeraar VGZ wil mij verplichten buiten mijn DigiD ook nog een sms code aan te vragen.
Mogen ze dat zomaar, ik moet zo al zoveel code"s onthouden.
In mijn ogen is de DigiD toch veilig genoeg
ze zeggen dat ik anders niet meer kan inloggen.
dan moeten ze het maar per post sturen.

3790 37 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Mar 17, 2015 om 10:51
1459 Antwoorden / 23 Vragen

De SMS code hoeft u niet te onthouden. Deze wordt telkens als u wilt inloggen toegestuurd.
Steeds meer bedrijven gaan hiertoe over. Extra veiligheid.

jo
door joentje1978 - Mar 17, 2015 om 10:59
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben hier ook helemaal niet blij mee.

Er zijn altijd nog mensen die geen mobiele telefoon hebben.
En ze proberen nu ook je mobiele nummer bij je los te peuteren, gaat ze geen bal aan.

Zie niet in waarom alleen een DigiD-account niet volstaat.
Wordt gebruikt voor alle belangrijke(re) zaken bij o.a. De Overheid dus waarom zou dat niet goed genoeg zijn?.

me
door mein33 - Mar 17, 2015 om 11:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 10:59]
Zie niet in waarom alleen een DigiD-account niet volstaat.
Wordt gebruikt voor alle belangrijke(re) zaken bij o.a. De Overheid dus waarom zou dat niet goed genoeg zijn?.

Ook de Gemeentelijke- en Overheidsinstellingen gaan hier gebruik van maken.
Nieuwe ontwikkelingen vragen nieuwe aanpassingen en daar zal iedereen, ongeacht zijn/haar leeftijd, in mee moeten, zo is het altijd geweest en zal het ook altijd blijven gaan.
En wie niet kan zal hulp van derden moeten inroepen, zoals nu ook al gebeurt.

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2015 om 11:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mein33 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:07]
En wie niet kan zal hulp van derden moeten inroepen, zoals nu ook al gebeurt.

En die laatste regel is dan het ergste van alles: hulp inroepen. Weet je net hoe je met DigiD ergens in kan komen moet er weer iets bij. Kan helemaal niet sms ontvangen (heb het er al eerder over gehad) laat de Zorgverzekering dan maar zo'n mobiel kopen voor die mensen: ze zitten al in de miljarden winst.

he
door hennie1961-51 - Mar 17, 2015 om 11:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor de vele reacties.
nu is het mij een stuk duidelijker.
maar wel gek dat als je zelf geen mobieltje hebt ,dat je dan bij iemand anders een mobieltje moet vragen. is dat dan wel privacy. ik dacht het niet.

maar bedankt voor de vele reacties

reflecs
door reflecs - Mar 17, 2015 om 12:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wilt/kunt u geen gebruik maken van de SMS-code dan gaat het waarschijnlijk inderdaad per post.Klik http://www.vgz.nl/klantenservice/contact

Als u zin heeft om meer meningen te lezen: Klik hier http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/inloggen-bij-zorgverzekeraar/cpagina/0/?vHash=c749c73j#1067054.

mahadma
door mahadma - Mar 17, 2015 om 13:06
11537 Antwoorden / 51 Vragen

dan moeten ze het maar per post sturen.

Nee, dàt is veilig .........

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2015 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hennie1961-51,

Heb je de ontvangen mail wel goed gelezen?

Vanaf 20 maart hebt u naast uw DigiD-wachtwoord ook altijd een sms-code nodig als u inlogt op Mijn VGZ. Hebt u de sms-controle nog niet aangevraagd? Doe dit dan zo snel mogelijk. Het duurt een aantal dagen voordat u uw activeringscode ontvangt.

Sms-controle aanvragen
Log in op Mijn DigiD en kies bij inloggegevens 'Extra sms-controle aanvragen'.

Tip: Informeer gezinsleden op uw polis
Ook zij moeten de sms-controle aanvragen om straks zelf in te kunnen loggen.

Geen mobiel?
Wij adviseren om één mobiel nummer aan één DigiD-account te koppelen voor de sms-controle. Hebt u zelf geen mobiele telefoon? Dan kunt u de sms-controle aanvragen met het mobiele nummer van een gezinslid. U ontvangt de sms-code op dat nummer.

Is dit niet mogelijk? Neem dan contact met ons op. Wij kijken samen met u naar een passende oplossing.

Waarom inloggen met een sms-code?
In Mijn VGZ staan privacy-gevoelige gegevens, zoals declaraties van uw medische behandelingen. Als u op deze manier inlogt, weten wij zeker dat u degene bent die de gegevens mag inzien en zijn uw gegevens het best beveiligd. Alle zorgverzekeraars in Nederland gaan over op een extra beveiliging. Wij kiezen voor een extra sms-controle.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2015 om 13:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ooit een verandering geweest bij het inloggen d.m.v. DigiD, men moest toen een extra SMS-controle er bij activeren.
Bij veel instellingen moest dat, DigiD vereiste dat, ook bij mijn zorgverzekeraar ZK werd dat ineens vereist, trouwens bij alle zorgverzekeraars is of gaat dat gebeuren.

Na dat dat plaats gevonden had kan men de altijd extra sms-controle op DigiD weer uitschakelen.
Het is nu zo dat er een extra sms-controle plaats vind indien het vereist wordt, maar als het niet expliciet meer nodig is, men gewoon weer kan volstaan met inlognaam en het wachtwoord ingeven net als voor die tijd.

Ook bij "Mijn Overheid" kan men dan gewoon met inlognaam en wachtwoord inloggen, evenals bij de gemeente waar men woont, en bij alle verdere instantie's die met DigiD werken.
Die linken allemaal door naar DigiD, en daar is, of heb jij bepaalt hoe er verder afgehandeld gaat worden

Log maar in op je DigiD site en bekijk de gegevens maar.
Quote:

Mijn DigiD U kunt hier de instellingen van uw DigiD aanpassen.
Gebruikersnaam
xxxxxxxxx
Wachtwoord
XXXXXX Wachtwoord wijzigen

Extra sms-controle: Actief
U logt in met een extra controle via sms als dat vereist is.

Instellingen extra sms-controle:

[u]Altijd extra sms-controle: Niet actief

U logt niet altijd in met een extra sms-controle, maar alleen als dat vereist is.
[/u]
Mobiel telefoonnummer: 06 - 00000000

Gesproken sms: Niet actief
(voor blinden en slechtzienden)

Enz, enz.

Veder kun je op de inlogpagina van DigiD zelf nog aangeven hoe je daar gaat en wilt inloggen:

Inlogmethode*
Ik wil inloggen met alleen gebruikersnaam en wachtwoord *
Ik wil inloggen met een extra controle via sms

Het is de DigiD organisatie die heeft bepaalt dat er veranderde inlogmethodes toegepast moest worden.

me
door mein33 - Mar 17, 2015 om 13:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:38][quote=mein33 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:07]
En wie niet kan zal hulp van derden moeten inroepen, zoals nu ook al gebeurt.

En die laatste regel is dan het ergste van alles: hulp inroepen. Weet je net hoe je met DigiD ergens in kan komen moet er weer iets bij. Kan helemaal niet sms ontvangen (heb het er al eerder over gehad) laat de Zorgverzekering dan maar zo'n mobiel kopen voor die mensen: ze zitten al in de miljarden winst.

me
door mein33 - Mar 17, 2015 om 13:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:38][quote=mein33 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:07]
En wie niet kan zal hulp van derden moeten inroepen, zoals nu ook al gebeurt.

En die laatste regel is dan het ergste van alles: hulp inroepen. Weet je net hoe je met DigiD ergens in kan komen moet er weer iets bij. Kan helemaal niet sms ontvangen (heb het er al eerder over gehad) laat de Zorgverzekering dan maar zo'n mobiel kopen voor die mensen: ze zitten al in de miljarden winst.

@tenormin,

Denkelijk velen met mij zijn het helemaal met u eens, alleen de ontwikkelingen gaan steeds maar door, daar is geen tegenhouden aan.
Iedereen zal op de e.o.a. manier mee moeten in deze maalstroom en daar, met of zonder hulp, zijn/haar weg in moeten vinden of men dat nu leuk vindt of niet.
En een enkele keer moet daarvoor een hulpmiddel worden aangeschaft.
Zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd blijven, de "vooruitgang" of hoe dit fenomeen ook te benoemen, zal niet stoppen voor de problemen van een individu.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zullen nog maar heel weinig mensen zijn die geen mobiel hebben. Ook al gebruiken ze die amper om te bellen, maar voor de zekerheid onderweg of zo.

@gompy2

Uiteraard kan je die extra beveiliging weer uitzetten, maar dan kan je, waar je moet inloggen met die extra code via sms, echt niet meer inloggen.

Dus het is niet even regelen en daarna weer opheffen.

ltmvz
door ltmvz - Mar 17, 2015 om 20:50
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 13:08]
Hebt u zelf geen mobiele telefoon? Dan kunt u de sms-controle aanvragen met het mobiele nummer van een gezinslid. U ontvangt de sms-code op dat nummer.

Is dit niet mogelijk? Neem dan contact met ons op. Wij kijken samen met u naar een passende oplossing.
Dat doen zij dus duidelijk niet.

Ik heb eerst aan VGZ gemeld dat ik bewust geen mobiele telefoon heb of wil omdat ik meer dan voldoende bereikbaar ben en toen antwoordden zij dat ik het apparaat van een familielid kon gebruiken. (Je moet er maar op komen).

Nadat ik had laten weten dat ik geen familieleden met mobiele telefoons in mijn omgeving heb, kreeg ik het volgende antwoord:

..."Je kunt zonder sms-controle binnenkort geen gebruik meer maken van Mijn Bewuzt. Ik vind het vervelend dat ik je geen positiever nieuws kan brengen.
Uiteraard kun je met al je vragen en verzoeken bij onze klantenservice terecht. Heb je een vraag over je zorgverbruik of wil je een wijziging doorvoeren? Laat het ons dan weten, we helpen je graag.

Verder geef je aan dat de antwoordlink niet werkt. Dit is een bekend probleem. Je hebt de mogelijkheid via de website een nieuwe e-mail te sturen.
"...

Samengevat: zoek het lekker zelf uit!

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet u dus alles gewoon schriftelijk doen.

ltmvz
door ltmvz - Mar 17, 2015 om 21:04
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 20:56]
Dan moet u dus alles gewoon schriftelijk doen.

De slogan van Bewuzt luidt: "We doen zoveel mogelijk online".

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan mailt u toch?

ltmvz
door ltmvz - Mar 17, 2015 om 21:23
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 21:08]
Dan mailt u toch?

Dat zal ik zeker doen. Dank voor de tip.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2015 om 21:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 20:24]
@gompy2

Uiteraard kan je die extra beveiliging weer uitzetten, maar dan kan je, waar je moet inloggen met die extra code via sms, echt niet meer inloggen.
Dus het is niet even regelen en daarna weer opheffen.
Jawel, log maar in op jouw "Mijn DigiD" en volg het maar.

Je laat de eerste altijd actief, de extra SMS-controle.
Die zegt:
Actief U logt in met een extra controle via sms als dat vereist is.
Die laat je altijd op Actief staan.

Daaronder, op de tweede laag staat: (bij mij, omdat ik die in-actief heb gemaakt)

Instellingen extra sms-controle
Altijd extra sms-controle: Niet actief
U logt niet altijd in met een extra sms-controle, maar alleen als dat vereist is.

Wat er gebeurd is, is dat ik na de verandering waarbij ik ooit in heb moeten loggen met een extra SMS- verifiëring, die heb ik in de tweede laag verder "niet actief" gemaakt, en vanaf die tijd kan ik bij elke instantie weer inloggen met inlognaam en wachtwoord, zoals het voor die tijd was.

Op die tweede laag zie je ook staan aan de rechterkant:
Altijd extra sms-controle activeren

Als je daar op klikt lees je:

Altijd extra sms-controle

U kunt ervoor kiezen om altijd in te loggen met een extra sms-controle, ook wanneer alleen gebruikersnaam en wachtwoord vereist zijn. U heeft dus altijd uw mobiele telefoon nodig. Dit maakt uw DigiD veiliger.
Ik wil altijd inloggen met een extra sms-code
Ik wil niet altijd inloggen met een extra sms-code

Klik je op altijd inloggen met extra SMS-code op de tweede laag dan lees je:
Actief.
U logt altijd in met een extra controle via sms, ook als dit niet vereist is. Dit maakt uw DigiD veiliger.

Op dat moment ga je altijd een extra SMS-inlog verificatie krijgen op het moment dat je bij een instantie wil inloggen.
Het is DigiD die dat allemaal bepaalt, niet de instantie's, door die wordt je naar DigiD geleidt, en die geven een goedkeuring terug dat alles correct is.

Dus resumerend:
Tweede laag Niet actief maken, en je kunt overal weer inloggen met inlognaam en wachtwoord zoals eerder.
Tweede laag Actief maken, en je moet bij elke instantie die meedoet met DigiD verifiëren met een extra SMS als je daar wilt inloggen.

Probeer het uit en je weet het Tijger1 ;-)
Doen hoor, ik heb het wel 10 keer uitgeprobeerd.

Wie er allemaal mee doen met het spelletje kan men hier lezen:

Klik-> Wie doen mee?

Klik op de desbetreffende onderdelen en dan wordt het verder uitgeklapt.

ltmvz
door ltmvz - Mar 17, 2015 om 21:42
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo gompy2, klinkt goed, een bladwijzer waardig.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Ik weet dat je bij DUO van begin af aan met die extra sms moet inloggen. Ik zou geen andere instantie weten waar dat al verplicht is.

Afgezien dan nu bij verschillende zorgverzekeraars. Ik heb overigens van de mijne nog niets gehoord.

Maar ik heb al jaren geen studiefinanciering, dus ik zal mijn kleinzoon eens vragen te doen wat u adviseert om te kijken of je dan toch kunt inloggen.

pi
door pieterwolters - Mar 17, 2015 om 21:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 10:59]
Zie niet in waarom alleen een DigiD-account niet volstaat.
Wordt gebruikt voor alle belangrijke(re) zaken bij o.a. De Overheid dus waarom zou dat niet goed genoeg zijn?.

Het is algemeen bekend dat eentraps-authenticatie niet veilig is. Dat is al diverse malen gekraakt. Alle systemen die enigszins beveiligd moeten worden stappen over (of zijn al overgestapt) op tweetraps-authenticatie.

M.b.t. Digid zou de discussie eigenlijk moeten zijn waarom ze nu pas tweetraps authenticatie gaan invoeren.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2015 om 21:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tijger1 ik zou graag willen dat wat ik in mijn vorige reactie geschreven heb eens uit probeert en dan even weergeeft of het wel of niet lukt.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 21:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Noemt u dan eens een instantie waarbij je verplicht zou zijn in te loggen met die extra sms code.

Want het is niet van toepassing op Mijnoverheid, niet bij de belastingdienst, niet bij de SVB, niet bij de gemeente Rotterdam, niet bij de RDW.

Dus ik ben benieuwd.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2015 om 21:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ltmvz schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 21:42]Hallo gompy2, klinkt goed, een bladwijzer waardig.
Uitgeprobeerd?
Gewoon eens doen.
Inloggen op DigiD, tweede laag op Niet actief zetten en je kunt bij alle instantie's waar het voor geldt gewoon inloggen met inlognaam en wachtwoord.

Dus voor degene die geen telefoon met SMS mogelijkheid hebben, of niet steeds dat gedoe willen, even éénmalig met de telefoon van een ander de eenmlige SMS-inlogcode opvragen, inloggen bij "Mijn DigiD", de tweede laag veranderen in Niet Actief en het is weer zoals het was.

ltmvz
door ltmvz - Mar 17, 2015 om 21:54
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 21:45]
Het is algemeen bekend dat eentraps-authenticatie niet veilig is.
Wat is dat nu voor argument? Fietsen is ook niet veilig.

ltmvz
door ltmvz - Mar 17, 2015 om 21:58
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 21:53]
Uitgeprobeerd? Gewoon eens doen.

Dat wilde ik nu juist zeggen, dat ik het eens ga uitproberen met een geleende mobiele telefoon. Vandaar die bladwijzer.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 21:46]Tijger1 ik zou graag willen dat wat ik in mijn vorige reactie geschreven heb eens uit probeert en dan even weergeeft of het wel of niet lukt.

Dat wil ik best doen als u mij verteld bij welke instantie ik dan moet inloggen.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2015 om 22:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 21:49]@gompy2

Noemt u dan eens een instantie waarbij je verplicht zou zijn in te loggen met die extra sms code.

Want het is niet van toepassing op Mijnoverheid, niet bij de belastingdienst, niet bij de SVB, niet bij de gemeente Rotterdam, niet bij de RDW.

Dus ik ben benieuwd.
Veel mensen zijn ineens geconfronteerd met een verplichte SMS inlog procedure bij het inloggen bij een zorgverzekeraar en ook bij "Mijn Overheid", ik ook.
Ik kon nergens meer inkomen zonder extra SMS.
Heb gebeld en gevraagd waarom en toen zei men mij dat dat een extra zekerheid was en veiliger als alleen inlognaam en wachtwoord, het was een drie-traps beveiliging, inloggen, wachtwoord + SMS
Maar ik kon het wel uitschakelen, en daarom mijn verhaal nu.
Schijnbaar heb jij daar (nog) geen last van.

Tijger1, verander de tweede laag in Actief bij jouw "Mijn DigiD", en kijk of je dan nog in kunt loggen met alleen inlognaam en wachtwoord, en zonder SMS bij de organistatie's die je noemde.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 22:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Ik kan bij Mijnoverheid gewoon inloggen met mijn Digid. Heb dus nooit die sms kwestie geactiveerd.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ gompy2

Nog een keer als voorbeeld.

Bij DUO moet je dus van begin af aan inloggen met digid en sms. Maar diegene die dat geactiveerd heeft, hoeft helemaal niets te doen als hij bijvoorbeeld wil inloggen bij de belastingdienst. Dan is digd voldoende.

Dus het gaat er om of als je MOET inloggen met digid en sms je na uw handelingen kunt volstaan met digid.

Ik ken dus geen instantie waar ik zou moeten inloggen met digid en sms dus ik kan het niet uitproberen.

gompy2
door gompy2 - Mar 18, 2015 om 00:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1,
22:28uur.
Ik had die extra SMS inlogprocedure ook nooit geactiveerd, ik werd er ineens mee geconfronteerd bij Mijnbelastingdienst, MijnToeslagen, Mijnoverheid en Mijn Zilveren Kruis.
Ik moest dus ineens buiten de gewone inlognaaam en wachtwoord procedure, een code toevoegen die via de SMS toegestuurd werd.
"Vul de code in die u op uw telefoon heeft ontvangen.*"

=tijger1 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 22:33:
Bij DUO moet je dus van begin af aan inloggen met digid en sms. Maar diegene die dat geactiveerd heeft, hoeft helemaal niets te doen als hij bijvoorbeeld wil inloggen bij de belastingdienst. Dan is digd voldoende.

Dus het gaat er om of als je MOET inloggen met digid en sms je na uw handelingen kunt volstaan met digid.

Die extra code via SMS hoef je dus niet meer te doen als je de tweede laag " Niet Actief" maakt.

En wat ik met tweede laag bedoel kun je zien als je op -> Hier klikt.
De rode rechthoek.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2015 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Volgens mij bent u in de war.

U moest dus ineens bij uw zorgverzekeraar die sms code activeren. En dat hebt u gedaan. Als gevolg daarvan moest u voortdurend die code benutten. Door uw handelingen zoals beschreven, hoeft u nu bij instanties waarbij die sms NIET verplicht is, die sms niet meer te gebruiken.

Compleet logisch.

Het gaat er om, kunt u nu bij uw zorgverzekering, waarbij dus die sms verplicht is, na uw handelingen zonder sms inloggen.

Als het goed is, is dat niet het geval.

Maar zoals gezegd, ik heb (nog) geen bericht gehad van mijn zorgverzekeraar, dus ik ben nog nergens verplicht met sms in te loggen, dus ik kan het niet controleren.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2015 om 00:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En uit uw link blijkt het al.

Er staat: u logt in met sms controle als dat VEREIST is. En blijkbaar is het bij uw zorgverzekeraar nu vereist.

Dus als u daar weer wilt inloggen hebt u de sms nodig.

jantje7
door jantje7 - Mar 18, 2015 om 08:04
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Van de SVB Site:

Wijzigen rekeningnummer is niet mogelijk

DigiD met sms-controle nodig
U bent ingelogd met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Om uw rekeningnummer te wijzigen is een extra controle via sms verplicht.

Zelfs hier is voortaan een telefoon met SMS berichten nodig...

Ook voor Binckbank handelingen moet voortaan de ge-SMS-te code worden gebruikt.

ma
door marnix1 - Mar 18, 2015 om 08:32
256 Antwoorden / 22 Vragen

Als ik iets wil opzoeken in mijn dossier in het ziekenhuis (UMC Utrecht) is de sms ook verplicht.

gompy2
door gompy2 - Mar 18, 2015 om 09:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 00:17]En uit uw link blijkt het al.

Er staat: u logt in met sms controle als dat VEREIST is. En blijkbaar is het bij uw zorgverzekeraar nu vereist.

Dus als u daar weer wilt inloggen hebt u de sms nodig.
Ik denk niet dat je me kunt volgen.

Het was bij mij altijd zo dat als ik iets wilde bij:
Mijnbelastingdienst, MijnToeslagen, Mijnoverheid en Mijn Zilveren Kruis, mijn SVB, MijnGemeente en alle organisaties die ik ooit bezocht heb, sinds de veranderingen altijd de extra SMS-inlog procedure uit heb moeten voeren, hoe en bij wie dan ook.
Misschien bij jou niet, bij mij dus wel.
Sinds ik de tweede laag, zie het plaatje, heb veranderd in Niet Actief, hoef ik bij al die instantie nooit meer in te loggen met een extra SMS-inlog procedure.

Mijn telefoonnummer was eerder nooit bekend bij DigiD toen ik die jaren geleden aangevraagd heb, omdat ik dat niet wilde, die heb ik dus toen op moeten geven i.v.m. de veranderde veiligheidsregels, en eer dat geactiveerd kon worden kreeg ik een brief thuis met verdere inlogprocedures.

Je had het over de Duo.
Daar moet je ten alle tijden met de extra SMS verificatie inloggen, anders kom je er niet eens binnen, ook al staat de tweede laag op Niet Actief, heb het uitgeprobeerd.
Heb ook de eerst laag op Niet Actief gezet om te kijken of het dan wel lukte, dus geen enkele SMS verificatie, maar dan kom je nergens meer binnen, nier eerder als dat de SMS-verificatie op zich weer geactiveerd is geworden (laag 1)
Dat opnieuw de eerste laag activeren lukt niet zo maar, ik krijg nu opnieuw een brief toegestuurd met inlogcodes, was dus niet handig van mij, maar goed, dat komt wel weer in orde.

Goed, ik wil het hier verder bij laten.
Suc6

gompy2
door gompy2 - Mar 18, 2015 om 10:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schreef:

Heb ook de eerst laag op Niet Actief gezet om te kijken of het dan wel lukte, dus geen enkele SMS verificatie, maar dan kom je nergens meer binnen, nier eerder als dat de SMS-verificatie op zich weer geactiveerd is geworden (laag 1)

Niet correct.
Je komt overal wel weer binnen, behoudens bij de Duo, maar SMS handelingen werken niet eerder als dat ik de nieuwe inlog-gegevens toegestuurd heb gekregen en ingevuld heb.