johan1966
door johan1966 Jul 20, 2014 om 18:12
Geldzaken & recht

Diploma

Geachte Heer.

Graag u aandacht voor het volgende.
U zult vast wel gehoord hebben over Capabel onderwijs.
Ik heb hier een klacht over.
Ik ben afgestudeerd op 17 juni en mijn diploma gehaald .
Maar mijn diploma willen ze niet geven omdat hun zelf een administratie fout hebben gemaakt , Terwijl ik wel zwart op wit heb staan dat ik geslaagd ben. Goed ik hoop dat u geïnteresseerd bent in mijn verhaal .En dat u mij hierbij kan helpen om toch nog in het bezit te komen van mijn diploma.

Ik ben een wat oudere man van 48 jaar en heb mij laten omscholen voor een baan in de zorg op Mbo 2 niveau .In samen werking met het UWV.

Graag verneem ik van u.

[Edit redactie]

9224 32 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 20, 2014 om 18:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U geeft te weinig informatie. Wat was die administratieve fout?

johan1966
door johan1966 - Jul 20, 2014 om 18:24
10 Antwoorden / 4 Vragen

Aan zoekster.

De administratieve fout is dat ze mij te laat een verlenging hebben laten onder tekenen. Terwijl ze mij wel een brief al hebben gestuurd met dat ik binnen kort mij diploma in ontvangst zou kunnen nemen. En omdat ik mijn diploma behaald heb ik ook per 17 juni uit geschreven ben van deze opleiding. Ik heb wel Afgelopen week de verlenging getekend met zege dat ik dan als nog mijn diploma zou krijgen . Maar na tekenen werd er avonds naar mij gebeld en dat ik als nog mijn diploma niet krijg.

zoekster
door zoekster - Jul 20, 2014 om 18:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog steeds lastig dit te begrijpen. Wanneer bent u uitgeschreven en wanneer heeft u uw diploma behaald?

Betaalde het UWV de opleiding?

johan1966
door johan1966 - Jul 20, 2014 om 18:42
10 Antwoorden / 4 Vragen

Geachte zoekster

Ik ben eigenlijk timmerman in de bouw.
Maar omdat er maar mondjesmaat werk is en ik geen zin had om weken al dan niet maanden thuis te moeten zitten heb ik mij gemeld bij het UWV en die hebben mij geholpen met deze opleiding. Op u volgende vraag is de datum van afstuderen staat al in mijn eerste verhaal vermeld en dit is ook de eind datum 17-6-2014.

zoekster
door zoekster - Jul 20, 2014 om 18:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan verbaast me dit, omdat er in de algemene voorwaarden van Capabel het volgende staat

Deze overeenkomst, en daarmee de inschrijving van de student, eindigt:

Met het behalen van het diploma of een certificaat.

bron

Ik begrijp niet waarom u dan zou moeten verlengen als na het behalen van het diploma de overeenkomst eindigt.

Snapt u dat ik het niet snap?

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2014 om 18:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@johan1966,

..... Maar na tekenen werd er avonds naar mij gebeld en dat ik als nog mijn diploma niet krijg. ...
En wat voor reden wordt er dan aangegeven waarom je het diploma niet krijgt?

johan1966
door johan1966 - Jul 20, 2014 om 20:03
10 Antwoorden / 4 Vragen

johan1966
Ik heb twee maanden langer dan verwacht over mijn opleiding gedaan en hebben hun vergeten mij te laten tekenen voor verlenging. U begrijpt dat er hier mee veel fouten worden gemaakt .

Nu blijkt dat er vele allochtone mede cursisten die zich niet aan de regels houden bv alle bpv opdrachten dienen getypt te worden ( dit is een vereiste)en dat is niet bij alle mede cursisten gebeurt er zelfs mede cursisten gezakt zijn voor hun inburgering maar wel geslaagd zijn voor deze mbo opleiding terwijl ze de Nederlandse taal totaal niet machtig zijn. En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik denk er over als ik van de week mijn diploma nog niet heb dat het dan genoeg is geweest en van het 1 en ander aangifte ga doen . Wie o wie heeft advies.

zoekster
door zoekster - Jul 20, 2014 om 20:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Eindelijk geeft u opening van zaken. U bent dus eerder uitgeschreven dan wanneer u uw diploma heeft behaald. Dat is waar ik naar vroeg. Er is niet tijdig verlengd.

Zoals ik in de algemene voorwaarden lees, heeft u een voorblad (formulier) gekregen waarin de begin- en einddatum van de opleiding staan vermeld en waar met goedkeuring van bevoegd gezag kan worden verlengd.

Nu is het natuurlijk de vraag wie er verantwoordelijk is voor het tijdige verlengen. Meestal is degene die zich aanmeldt verantwoordelijk voor de verlenging. Maar u zegt dat het door een administratieve fout kwam. Hebben ze dat ook toegegeven, of is dat uw mening?

Verder zegt u dat er een toezegging is geweest dat met een nieuwe verlenging u alsnog het diploma zou kunnen bemachtigen. Hebben zij nu nog een oplossing aangeboden voor het probleem met het diploma? En waarom trekken ze die toezegging (als die is gedaan) in?

johan1966
door johan1966 - Jul 20, 2014 om 21:59
10 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry ik stop met beantwoorden dit is de laatste keer heb het idee dat jullie alles willen weten maar zelf ook geen oplossing hebben althans ik heb er geen 1 gehoord of gezien., Het feit is er dat er Deze school de verlenging door de cursist een verlenging op tijd moet laten onder tekenen en ze dat hebben nagelaten en daar van ik nu de dupe ben . Het is ook nog eens zo dat dit diploma een rijks erkend diploma is dus een rijks document op naam gesteld . En het volgens mij binnen afzieder tijd ik dacht binnen 20 werk dagen moet worden overhandigt In alle gevallen blijven ze in gebreken terwijl het diploma is al uit geschreven maar ze weigeren dit te overhandigen.zo liggen de feiten niets meer en niets minder.

ph
door philip36 - Jul 20, 2014 om 22:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft examen kunnen doen en was toen dus blijkbaar nog ingeschreven.
Het kan toch niet zo zijn dat door een administratieve fout, aan wie dat ook ligt, u geen diploma krijgt.
Heeft men aangegeven wat u moet doen om alsnog het diploma te krijgen?
Ik zou even langs het Juridisch Loket gaan om te vragen naar de beste aanpak, want wat dat opleidingsinstituut doet kan natuurlijk niet.
U laat zich omscholen en zo'n instituut beslist maar even dat u geen diploma krijgt en dus geen sollicitaties kunt doen.

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2014 om 22:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@johan1966, gezien de vele misverstanden, want daar gaat het wel op lijken, kan de UWV niet "bemiddelen" in deze vreemde situatie? Omdat u i.s.m. het UWV deze omscholing hebt gevolgd. Kan me uw frustratie in deze helemaal voorstellen. U doet van alle kanten uw best om aan het werk te blijven, d.w.z. om ander werk te genereren en dan krijg je dit. Hoop dat het Juridisch Loket u wat meer op weg kan helpen, toch, zoals gezegd, zou ik info inwinnen bij UWV.

johan1966
door johan1966 - Jul 20, 2014 om 23:01
10 Antwoorden / 4 Vragen

Als je klachten indient dien je dit volgens div. stappen te doen ik heb dit gedaan.
Eerst een klacht sturen naar capabel . Die nemen de klacht pas 21Augustus in behandeling.
Tweede klacht gedaan bij het UWV , Mijn consulent is boos geworden en heeft contact opgenomen met capabel.
Ik weet van het UWV dat er meerdere klachten zijn.
Derde klacht neer gelegd bij het ministerie van onderwijs.
Mijn vierde klacht zal zijn A.S woensdag op het politie bureau.

Voor de gene die wel met oplossingen komen bedankt vast.

Mvg. Johan V

tenormin
door tenormin - Jul 20, 2014 om 23:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=johan1966 schreef op zondag 20 jul 2014, 23:01]
Mijn vierde klacht zal zijn A.S woensdag op het politie bureau.

Voor de gene die wel met oplossingen komen bedankt vast.

Mvg. Johan V

Politiebureau? Is u dat ook aangeraden? Ik zie niet direct hoe men u daar wil/kan helpen. Tja, u woont (door uw adres te vermelden) dicht in 'mijn buurt'; kan me niet voorstellen dat ze daar iets gaan opnemen.

Cookies
door Cookies - Jul 20, 2014 om 23:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Mijn vierde klacht zal zijn A.S woensdag op het politie bureau.........

De politie doet hier niks mee, daar hoef je dus niet naar toe te gaan. Je consulent v/h UWV is er al mee bezig, even geduld hebben dus.

sy
door sylgin - Jul 21, 2014 om 09:23
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johan1966 schreef op zondag 20 jul 2014, 23:01]Als je klachten indient dien je dit volgens div. stappen te doen ik heb dit gedaan.
Eerst een klacht sturen naar capabel . Die nemen de klacht pas 21Augustus in behandeling.
Tweede klacht gedaan bij het UWV , Mijn consulent is boos geworden en heeft contact opgenomen met capabel.
Ik weet van het UWV dat er meerdere klachten zijn.
Derde klacht neer gelegd bij het ministerie van onderwijs.
Mijn vierde klacht zal zijn A.S woensdag op het politie bureau.

Voor de gene die wel met oplossingen komen bedankt vast.

Mvg. Johan V

De scholen hebben vakantie dus het logisch dat er pas 21 augustus wat gedaan gaat worden.
Een UWV consulent die boos wordt...natuurlijk maar goed de UWV consulent zal een gesprek aangaan maar meer zal die ook niet kunnen doen en dat gesprek zal ook na de vakantie zijn dus ook rond de 21ste
Het ministerie van onderwijs gooit je brief in de prullenbak omdat ze er niets meekunnen en je maar alleen bent.
De politie gaat niets doen omdat dit niet een zaak voor hun is,dus dat is energie verspilling.

De vraag is natuurlijk of je daadwerkelijk kan bewijzen of hun fout zijn of dat jij de voorwaarden voor de opleiding niet goed hebt gelezen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 21, 2014 om 11:55
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Johan1966,
kunt u niet beter een schrijven richten aan onderstaand adres?

Privacy en klachten reglement

Capabel Onderwijs Groep heeft een privacy- en klachtenreglement dat op verzoek aan de student ter beschikking kan worden gesteld. Klachten kunnen te allen tijde schriftelijk worden gericht aan: Directie Capabel Onderwijs Groep, Postbus 405, 5201 AK Den Bosch.

Vr. Gr. sjoppie.

johan1966
door johan1966 - Jul 21, 2014 om 12:01
10 Antwoorden / 4 Vragen

Geachte sjoppie

Niet kwaad bedoeld maar ik kom niet uit een ei. Ik heb in div beschrijvingen de stappen uit gelegd wat ik al gedaan heb .
Zo is als eerste een klacht gegaan naar de project directeur capabel vvs.
Deze heeft de klacht door gestuurd naar de beklag commissie.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 21, 2014 om 12:24
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Johan1966,
nog even dit omdat uw probleem me nog niet loslaat:
Het vervaardigen van een diploma duurt 6 tot 8 weken.
Dan kunt het in augustus verwachten.

johan1966
door johan1966 - Jul 21, 2014 om 13:12
10 Antwoorden / 4 Vragen

Geachte sylgin

Wat ik dan weer niet begrijp is dat er al enkele cursisten wel al in het bezit zijn van hun diploma. Dit is meten met twee maten.

sy
door sylgin - Jul 21, 2014 om 16:42
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johan1966 schreef op maandag 21 jul 2014, 13:12]Geachte sylgin

Wat ik dan weer niet begrijp is dat er al enkele cursisten wel al in het bezit zijn van hun diploma. Dit is meten met twee maten.
Zo raar is dat niet.
Jij hebt een conflict met ze,dus als ze wel dat diploma opsturen erkennen ze dat ze fout zijn.
Ik zag dat ze via de branche vereniging ook lid zijn van de geschillencomissie,je zou daar een klacht neer kunnen leggen.
[

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2014 om 17:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als toevoeging op @sylgin

de geschillencommissie vindt u klik HIER

Er is wel klachtengeld €102,50.
Dat krijgt u terug als u het geschil wint. (men noemt het klachtengeld goedkoop, daar kun je van mening over verschillen). U moet dus wel heel zeker zijn van uw gelijk, mocht u hier gebruik van willen maken.

Let ook op de termijn. U moet binnen 3 maanden nadat u de klacht bij de onderwijsinstelling heeft ingediend de klacht indienen bij de GC.

klik HIER voor de brochure.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 21, 2014 om 17:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik neem aan dat het UWV de opleiding heeft betaald.
Om Johan aan een andere baan te helpen.
En dan kan ik mij voorstellen dat het UWV zich inspant om Johan aan zijn diploma te helpen.
Johan schreef het al : de consulent werd boos.
Ik denk dat Johan te ongeduldig is, laat die consulent maar de zaak oplossen.

johan1966
door johan1966 - Jul 21, 2014 om 18:02
10 Antwoorden / 4 Vragen

Geachte heer wimmi20
Ten eerste vind ik u nog al denigrerend over komen met constant het herhalen van mijn naam.
Ik ben daar als iemand van achtenveertig niet van gediend.
En nee ik ben 5 weken geleden afgestudeerd en ja gelukkig heb ik daar bewijzen van zwart op wit .

En het denigrerende toontje van dat heeft het UWV vast wel betaald . sommige mensen hoeven niet gedwongen te worden die vragen er zelf om . Ik had een bouw bedrijf dat failliet is gegaan net als duizenden andere bouw bedrijven.
En nee ik ben niet ongeduldig maar ik laat niet over me heen lopen door fouten van een ander.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat het UWV iets betaald zou hebben, is niets denigrerends aan. U bent nogal gauw boos.

tenormin
door tenormin - Jul 21, 2014 om 19:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 21 jul 2014, 18:12]Dat het UWV iets betaald zou hebben, is niets denigrerends aan. U bent nogal gauw boos.

Misschien niet denigrerend, maar kan me toch wel voorstellen dat johan1966 zich aangesproken voelt. Er zijn in dit land enorm veel mensen die geen zaak/baan meer hebben en, wees eerlijk, de doorsnee Nederlander die wel werk heeft zegt al snel: die eet van mijn geld. Volledig onterecht. Deze meneer johan1966 doet zijn uiterste best om niet uit de staatsruif te moeten eten. Kan me voorstellen dat hij dat diploma in handen wil hebben, linksom of rechtsom.

sy
door sylgin - Jul 21, 2014 om 19:15
44 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Zoekster! Dat was ik vergeten.
En wat meneer Johan betreft,ik heb altijd geleerd van mijn ouders dat geduld een schone zaak is.
Je kan heel veel willen,feit is dat het momenteel vakantie periode is en dus een heleboel stil ligt.
Dan kan je lopen schreeuwen en heel boos worden,daar bereik je helemaal niets mee.
Het UWV werkt er aan maar ook die hebben te maken met vakantie.

Ik hoop echt dat je meer geduld hebt als je in de zorg werkt want anders zie ik er heel somber voor je in.

johan1966
door johan1966 - Jul 21, 2014 om 19:30
10 Antwoorden / 4 Vragen

Geachte sylgin

Zou u , uw commentaar op mijn persoon voor u willen houden. U kent mij verder niet . Wie bent u om te oordelen over een ander.

Ik ben een zeer professioneel persoon . Ik heb inmiddels net negen maanden gewerkt in de zorg naar alle tevredenheid. Dus graag je eigen persoonlijke mening over mijn persoon graag voor je houden.en graag feitelijk ingaan op de vraag.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Waarom zou het denigrerend zijn als het UWV die cursus betaalde? De Ts heeft het toch zelf over het UWV. In samenwerking met het UWV nog wel.

Hij is zelf nogal denigrerend over allochtonen die in zijn optiek zomaar dat diploma kregen. Had niets met de kwestie te maken.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@johan1966

U hebt dan wel uw diploma gehaald in de zorg, maar het kont mij voor dat u daar helemaal niet geschikt voor bent. U hebt een heel kort lontje en bent denigrerend tegen allochtonen en mensen die u proberen advies te geven.

Mijn indruk is dat u afgunstig bent op uw mede cursisten, die in uw ogen helemaal niet voldeden en uzelf natuurlijk wel.

U bent qua leeftijd geen broekje, maar u gedraagt zich wel als een opgewonden standje.

sy
door sylgin - Jul 21, 2014 om 20:33
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johan1966 schreef op maandag 21 jul 2014, 19:30]Geachte sylgin

Zou u , uw commentaar op mijn persoon voor u willen houden. U kent mij verder niet . Wie bent u om te oordelen over een ander.

Ik ben een zeer professioneel persoon . Ik heb inmiddels net negen maanden gewerkt in de zorg naar alle tevredenheid. Dus graag je eigen persoonlijke mening over mijn persoon graag voor je houden.en graag feitelijk ingaan op de vraag.
Helaas voor jou maar dat doe ik dus niet. Dan moet je maar niet op een openbaar forum posten.
Je werkt in de zorg,dan zal je er ook aan moeten wennen dat onbekende mensen je beoordelen.
Feitelijk heb ik je al genoeg aanwijzingen gegeven maar jij blijft hangen in ongeduld en boosheid.
Je kan wel willen dat het sneller gaat maar dat gaat in de vakantie periode niet gebeuren.Als je je hersens gebruikt kan je dat weten.
Het UWV zal dat gesprek aangaan en meer niet maar het UWV gaat ook bekijken of jij je wel aan de regels hebt gehouden.

Het is wel opvallend dat je mede cursisten wel hun diploma gewoon gehad hebben maar dat jij zoveel problemen hebt.

zi
door zijderveld - Jul 23, 2014 om 20:18
50 Antwoorden / 20 Vragen

Ik denk dat u het snelste het juiste resultaat verkrijgt door contact op te nemen met het UWV, zij hebben tenslotte ook de opleiding betaald.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 23, 2014 om 20:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Zijderveld,
dit moet wel het juiste advies zijn, het is al vijf keer eerder gegeven.
En dat het UVW de opleiding zou hebben betaald : daar wil Johan niets over horen
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

=zijderveld schreef op woensdag 23 jul 2014, 20:18: Ik denk dat u het snelste het juiste resultaat verkrijgt door contact op te nemen met het UWV, zij hebben tenslotte ook de opleiding betaald.