su
door superjeltje Sep 15, 2014 om 21:43
Auto & vervoer

Distributieriem Ford Ka

Ik heb een Ford ka van 3 1/2 jaar oud en 28500 km erop. Er zit verlengde garantie op van 4 jaar. Vorige week heb ik m weg moeten brengen naar de garage omdat ik een ratelend geluid hoorde. Conclusie garage; probleem versnellingsbak en geluid bij distributieriem. Met veel pijn en moeite wordt het versnellingsbak probleem nu onder garantie gerepareerd. Maar nu geeft de garage aan dat ik de reparatie aan de distributieriem waarschijnlijk zelf zal moeten betalen onder het mom van slijtage gevoelig onderdeel. De levensverwachting van een distributieriem voor deze auto, is 5 jaar of 100.000 km. Kan Ford dit me deze kosten nu zomaar door de neus boren?

33563 3 Rapporteer

da
door daan19786 - Sep 21, 2014 om 10:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zo ver ik weet heeft een ford ka meestal een distributieketting en hoeft deze niet vervangen te worden. Ford ka 1.3 vanaf 1996 en de Ford ka 1.6 Street hebben iig een ketting. Heb helaas geen antwoord ivm geen garantie willen geven hierop. Zou ze wel netjes staan

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 10:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het zal niet onder de garantie vallen als dit normale slijtage was, of slijtage die u toe te rekenen is (uw rijgedrag bijv). Alleen stellen dat dit een slijtagegevoelig onderdeel is, is niet genoeg. Het schijnt dat de distributieriem eerder kan uitdrogen als je erg weinig rijdt. En bij stadskilometers slijt hij ook sneller. (ik ben geen kenner, maar Mr. Google heeft me dat verteld).
En waarom doen ze zo moeilijk over de garantie op de versnellingsbak?

Ik vraag me het volgende af, geldt die garantie voor alle onderdelen van de auto? Is daar iets over te vinden op het garantiebewijs of in de garantievoorwaarden?

he
door henry1942 - Oct 3, 2014 om 00:36
100 Antwoorden / 28 Vragen

geluid bij distributieriem zal een spanningsrol zijn en normaal gesproken moet ook deze makkelijk 100.000km meegan en heeft geen invloed op uitdrogen zoals een riem de normaal gesproken ook makkelijk een jaar of acht mee kan gaan
dus niet te snel akkord gaan met GEEN garantie,.
Is het een BOVAG garage ?? neem dan ook kontkt op met die organisatie , succes