bu
door buldog180 Nov 2, 2015 om 09:42
Computers & telefonie

Dit is TV

ik heb 2 weken terug een kasje aangeschaft van dit is tv, ten eerste zegt men zodra je de doos heb opengemaakt ben je je garantie kwijt, ten 2de heb ik het aangesloten maar het werkt maar voor de helft, ben gaan bellen maar dat kost je zo al 80 cent per min en de kosten van het gebruik van je telefoon, vervolgens ben je beller nummer 1 en plots ben je beller 3 kosten 149 euro voor de telefoon. ik den gaan mailen daar krijg je helemaal geen gehoor zo zetten ze je in de wacht voor het beantwoorden van je vraag maar die krijgt je pas na een paar dagen en dan nog geen eens duidelijk. ik ben nu 2 weken bezig om mijn geld terug te krijgen maar krijgt geen gehoor omdat je de doos heeft opengemaakt.

3708 10 Rapporteer

sl
door slobberbone - Nov 2, 2015 om 10:02
508 Antwoorden / 2 Vragen

Voortaan eerst ff googlen voor je wat koopt, en dan weet je dat dit product niet deugt.

crewmember
door crewmember - Nov 2, 2015 om 10:04
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Bekend probleem hier. Zie ook hier:
http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=Dit+is+TV&id=153&vHash=c749c73j

Als je rechtsbijstand hebt meteen hun er op zetten,
Niet meer bellen of ook maar iets betalen, dit is onderdeel van hun verdien model. Je ben er mooi met 149€ ingestonken

Stuur een email met daarin de eis dat ze binnen 14 dagen met een oplossing komen (werkend product of uw geld terug). En ook de telefoonkosten terug boeken.

Hier reageren ze uiteraard niet op, en je kan na die 2 weken dus juridische stappen nemen en aangifte doen. De hoop is dat na genoeg aangifte's de politie hier eindelijk eens wat aan gaat doen.

Je hebt trouwens het recht om alles wat je via internet koopt 14 dagen zonder opgaaf van reden terug te sturen voor volledige teruggaaf van het aankoop bedrag. https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand Hierbij gaan ze er ook van uit dat je de kans moet krijgen het product te testen. Als hiervoor een zegel verbroken moet worden dan veranderd dit niks aan dit feit. En ook niet aan de garantie.

crewmember
door crewmember - Nov 2, 2015 om 10:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dat "apparaat" is trouwens gewoon een raspberry PI van 29€ met een plastic kastje van 50 cent en wat gratis software er op. (Linux XBMC met plugins). De functionaliteit van die plugins valt onder illegaal streamen.

pi
door pieterwolters - Nov 2, 2015 om 10:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

T.o.v. legale alternatieven is het ook geeneens goedkoop.

jo
door jorisw - Nov 2, 2015 om 10:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tsja, hoe kan je van een bedrijf dat het niet zo nauw neemt met wetgeving en andermans rechten verwachten dat ze netjes handelen?

Av
door Avi_S - Jul 31, 2016 om 11:02
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb een kastje meer dan 3 maanden geleden bij deze oplichters gekocht!!! Ik heb meer dan een maand moeten wacht tot ik het uiteindelijk binnen kreeg!! Toen kwam ik erachter dat ze de verkeerde kastje hadden opgestuurd!!!! Op mailtjes werd niet gereageerd!!! Ik moest toen bellen naar een 0900 nummer!!!! Dat heeft me totaal meer dan 30 euro gekost! Ik heb het kastje inmiddels meer dan een maand terug gestuurd maar tot de dag van vandaag heb ik mijn geld nog steeds niet ontvangen!!!! Op mailtjes wordt ook niet meer gereageerd!!!!! Op de website van hun staat ook geen adres waar ze gevestigd zitten anders had ik ze wel opgezocht!!! DUS MENSEN NIKS BIJ DEZE OPLICHTERS KOPEN!!!!!!

ja
door janf43 Aug 1, 2016 om 09:32
733 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site staat een postadres en het adres van het magazijn.

diumenge
door diumenge - Jul 31, 2016 om 11:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus... je koopt een product om illegaal films en televisie te kijken en dan beschuldig je de verkoper ervan een oplichter te zijn. Dat is min of meer hetzelfde als een heler ervan te beschuldigen een oplichter te zijn.

newmikey
door newmikey - Jul 31, 2016 om 22:46
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, voortaan eerst nadenken en dan pas op de bestelknop klikken. Hier zijn al zo veel klachten over dat ik denk dat u uw geld gewoon kwijt bent. Ik heb nog nergens gezien dat deze webshop ook maar iemand heeft geholpen.

Het is hier al vaker gezegd maar deze webshop profiteert van het gebrek aan kennis om een kastje wat misschien €40 waard is met daarop volledig gratis open-source software voor veel geld te verkopen.

Even trouwens voor alle duidelijkheid: de kastjes zijn niet illegaal, de software ook al niet en over het kijken naar gestreamde content is het Europees Hof van Justitie héél duidelijk geweest: zolang er géén content wordt opgeslagen is dit volkomen legaal. Het aanbieden van de content door de providers echter niet!

ch
door chantalv2012 - Sep 12, 2016 om 08:05
2 Antwoorden / Vragen

Als de EU zegt dat het niet illegaal is, dan wil het nog niet zeggen dat het moreel juist is. Maar dat is iets tussen jou en je geweten. Echter, streaming is ook downloaden, technisch gezien. Er worden tijdelijke bestanden gedownload en tijdelijk opgeslagen die ervoor zorgen dat de film of aflevering niet gaat haperen als de internetverbinding even niet optimaal is. Dat heet bufferen. Hieruit blijkt maar weer dat er nogal wat digibeten ons vertegenwoordigen in de EU.

ph
door philip36 Sep 12, 2016 om 08:39
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Technisch gezien maar er is natuurlijk wel degelijk verschil tussen streamen en downloaden.
Dat weten die digibeten van de EU en u ook wel.
De filmindustrie zal er mee moeten leven.
U hoeft er geen medelijden mee te hebben.

ch
door chantalv2012 Sep 28, 2016 om 09:46
2 Antwoorden / Vragen

Tja, er is ook een verschil in het meenemen van een dvd uit een winkel zonder te betalen ("lenen") en hem weer terug te brengen wanneer je hem gekeken hebt, ipv de dvd kopen en hem te houden. Ik denk toch dat de winkelier de eerste optie niet zo leuk vind en er uiteindelijk aan failliet gaat als teveel mensen dat doen.

ph
door philip36 Sep 28, 2016 om 10:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom denkt u dat de filmindustrie omzet misloopt door dat streamen?
Veel van die streamers hebben gewoon het geld niet om die dure DVD's te kopen.
Zoeken dus naar een manier om goedkoop films te kijken.
Misschien een idee voor de filmindustrie om van die 'dit is tv' kastjes te gaan verkopen.

newmikey
door newmikey Sep 28, 2016 om 10:21
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wel leuk trouwens dat mensen zoals ChantalV2012 het Europees Hof van Justitie lijken te verwarren met de EU of met de mensen die "ons vertegenwoordigen in de EU" m.a.w. het EP en ook dan maar voetstoots aannemen dat de beslissing genomen is door "digibeten". De klok horen luiden maar waar de klepel zou moeten zijn...géén idee dus. Triest eigenlijk.

Cookies
door Cookies Sep 28, 2016 om 10:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@philip36: Is veel meer een kwestie van 'het geld er niet voor over hebben'. En als een dvd echt te duur voor iemand zou zijn, jammer dan. Is bepaald geen 1e levensbehoefte een filmpje kijken.

ph
door philip36 Sep 28, 2016 om 11:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83
Dat kan ook, in beide gevallen loopt de filmindustrie geen omzet mis.

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 28, 2016 om 10:41
641 Antwoorden / 77 Vragen

Vergeet het maar. Dit is een vorm van legale oplichting. De politie doet hier niets aan.