duif2
door duif2 Jan 11, 2012 om 20:56
Vrije tijd & tuin

Djokja zilver collier?

Ik heb een collier, is ooit van mijn grootmoeder geweest.
Ik heb altijd gehoord dat zij dat als jonge vrouw heeft gekregen (zij was van 1898).
Ook is mij verteld dat het djokja zilver is, het zijn een soort medaillons met wajangdansers er op.
Nu ben ik erg nieuwsgierig wat het nu echt is, hoe kan ik daar achter komen?
Ik heb me al suf gegoogled maar kan niets vinden.
Iemand een idee hoe ik aan meer info kom?

1395 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2012 om 21:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo duif2,

Ga er eens mee langs een antiekhandelaar.
Of informeer eens bij een veilinghuis voor sieraden.

Suc6

duif2
door duif2 - Jan 11, 2012 om 21:14
371 Antwoorden / 116 Vragen

Daar heb ik al aan gedacht maar ik wil niet (veel) betalen en dat zal daar toch moeten?
Ik wil het in ieder geval niet verkopen,hoop eigenlijk dat er op internet een site is waar ik e.e.a kan bekijken

vladja
door vladja - Jan 11, 2012 om 21:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het Tropenmuseum in Amsterdam heeft de grootste en meest volledige collectie Djokja zilver van Nederland. Misschien kunnen ze je daar verder helpen.

Vladja

duif2
door duif2 - Jan 11, 2012 om 21:23
371 Antwoorden / 116 Vragen

@Vladja,
Goed idee, is sowieso een leuk museum om te kijken.
Ik zal er binnenkort eens heen gaan en mijn ketting meenemen.

gr
door grootvader_1 - Jan 11, 2012 om 21:31
153 Antwoorden / 44 Vragen

Dit vind ik toevallig iets voor Tussen Kunst & Kitsch.
27 februari a.s. in hotel Spaander te Volendam.

Deze Vrije Vogel gaat daar waarschijnlijk ook naar toe.

duif2
door duif2 - Jan 11, 2012 om 21:39
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik heb daar ook net naar gekeken, daardoor kwam ik op het idee om achter de herkomst van mijn ketting aan te gaan.
Maar helaas, ik moet die dag werken en ook wanneer het in Workum is kan ik niet, dus helaas.

freya
door freya - Jan 11, 2012 om 21:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@duif2:

Mocht je naar 'Tussen Kunst & Kitsch' willen, dan moet je volgens mij wel lid zijn van de AVRO.....

Freya

mahadma
door mahadma - Jan 11, 2012 om 21:56
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Kan je zelf of door iemand anders een paar goede foto's laten maken en die naar het Tropenmuseum of bel ze eerst of dat kan ter beoordeling?

duif2
door duif2 - Jan 11, 2012 om 22:07
371 Antwoorden / 116 Vragen

@freya, je kan gewoon kaarten kopen, wordt je wel (gratis) lid.
Maar ik kan die dagen helaas niet.

@mahadma, ik ga er gewoon zelf naar toe en zie daar wel hoe het loopt

vladja
door vladja - Jan 12, 2012 om 08:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Duif,

Ter info: Delft is misschien ook een mogelijkheid..

Ik vind het wel een gok om daar zomaar naar toe te gaan als je van ver komt. Het is wel een specialisme.

Vladja