hehahi
door hehahi Sep 25, 2011 om 19:23
Auto & vervoer

Doffe plek auto

iemand, we noemen geen namen, heeft met een groen schuursponsje vlekken verwijderd van mijn auto. Nu zitten er 2 doffe plekken, weliswaar oppervlakkig maar wel goed te zien. Bestaat er een middel om dit mooi weg te werken?

30605 22 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2011 om 19:33
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je Turtle Wax geprobeerd? Helpt voor zeer oppervlakkige plekken goed. En laat me raden wie dat gedaan heeft.

bonecollector
door bonecollector - Sep 25, 2011 om 21:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

@ Tenormin Weer een antwoord waar TS niks aan heeft!! Lekker doorgaan zo!!

Met een wax haal je geen doffe plekken weg daar heb je polijst pasta (auto polish)voor.
Wax geeft alleen een beschermlaagje voor de lak.
In een automaterialen zaak (brezan ofzo) hebben ze produkten zat om zoiets te verhelpen.

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2011 om 22:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bonecollector schreef op zondag 25 sep 2011, 21:56]@ Tenormin Weer een antwoord waar TS niks aan heeft!! Lekker doorgaan zo!!

Met een wax haal je geen doffe plekken weg daar heb je polijst pasta (auto polish)voor.
Wax geeft alleen een beschermlaagje voor de lak.
In een automaterialen zaak (brezan ofzo) hebben ze produkten zat om zoiets te verhelpen.

Mag ik er op wijzen dat, als ik met het blik Turtle Wax in de weer ga, mijn poetsdoek wel de kleur van mijn auto eraf haal.. Ik heb het niet over de vloeibare vorm.

he
door hen.2 - Sep 25, 2011 om 22:19
66 Antwoorden / 1 Vragen

Kan je allen advieseren Commanddant 4, als dat niet helpt, laten bij spuiten.

f.weele
door f.weele - Sep 26, 2011 om 08:46
1085 Antwoorden / 27 Vragen

wat voor lak heb je? gewone lak,metallic lak, al dan niet voorzien van een
blanke (vernis) laag? Als je commandant gebruikt, daarna poetsen met b.v.
MER autowas.
m.vr.gr.

1paul
door 1paul - Sep 26, 2011 om 09:17
3134 Antwoorden / 0 Vragen

Auto poetsen met een auto cleaner en je hebt goede kans dat de doffe plek weg is, daarna in de was zetten...

hehahi
door hehahi - Sep 26, 2011 om 10:21
57 Antwoorden / 70 Vragen

Wanneer is lak metallic lak? Mijn auto is in elk geval zilvergrijs. Is Commandant ook een soort wax?

Kleur eraf met Turtle wax lijkt me niet echt goed, of juist wel....

f.weele
door f.weele - Sep 26, 2011 om 10:37
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste hehahi, als uw lak glinstert, licht wordt weerkaatst op minuscule kleine zilverdeeltjes in de lak, dan kan je spreken van metallic lak. Omdat je stelt dat de lak zilvergrijs is, zal dat waarschijnlijk ook zo zijn. Vraag is alleen, zit er een vernislaag (blanke lak) over heen. Zo niet, dan heeft commandant of turtle geen zin, sterker nog, het wordt er alleen maar erger van. Rijd zonodig naar een garage of spuiterij en vraag wat voor lak u heeft en wat u kunt doen om de vlekken weg te krijgen.
m.vr.gr

=hehahi schreef op maandag 26 sep 2011, 10:21: Wanneer is lak metallic lak? Mijn auto is in elk geval zilvergrijs. Is Commandant ook een soort wax?

Kleur eraf met Turtle wax lijkt me niet echt goed, of juist wel....

f.weele
door f.weele - Sep 26, 2011 om 10:39
1085 Antwoorden / 27 Vragen

n.b. commandant is géén wax maar een soort van polijstmiddel.
Wil je een goede wax gebruiken, neem dan wat ik eerder heb gemeld
(MER) of een soortgelijk produkt. (overigens niet goedkoop)

despuiter
door despuiter - Sep 26, 2011 om 11:26
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=f.weele schreef op maandag 26 sep 2011, 10:39]n.b. commandant is géén wax maar een soort van polijstmiddel.
Wil je een goede wax gebruiken, neem dan wat ik eerder heb gemeld
(MER) of een soortgelijk produkt. (overigens niet goedkoop)
Commandant 4 is een cleaner.
Commandant 5 is een polish.
Commandant7 is een WAX.

despuiter
door despuiter - Sep 26, 2011 om 11:44
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=f.weele schreef op maandag 26 sep 2011, 10:37]beste hehahi, als uw lak glinstert, licht wordt weerkaatst op minuscule kleine zilverdeeltjes in de lak, dan kan je spreken van metallic lak. Omdat je stelt dat de lak zilvergrijs is, zal dat waarschijnlijk ook zo zijn. Vraag is alleen, zit er een vernislaag (blanke lak) over heen. Zo niet, dan heeft commandant of turtle geen zin, sterker nog, het wordt er alleen maar erger van. Rijd zonodig naar een garage of spuiterij en vraag wat voor lak u heeft en wat u kunt doen om de vlekken weg te krijgen.
m.vr.gr.[quote=hehahi schreef op maandag 26 sep 2011, 10:21]Wanneer is lak metallic lak? Mijn auto is in elk geval zilvergrijs. Is Commandant ook een soort wax?

Kleur eraf met Turtle wax lijkt me niet echt goed, of juist wel....

Metallic lak zonder blanke lak is er niet tenzij het om een oldtimer gaat van min.30 jaar geleden ofzo!
Op een uni kleur is het normaal dat er kleur vanaf komt tijdens het poesten, tegenwoordig zit over de meeste kleuren blanke lak.
Commandant,Turtle wax,Valma, Poorboy's world, Meguiars ,3M, enz zijn allemaal merknamen en hebben verschillende goeie produkten om je auto te poetsen.
Kijk anders even bij www.Carclean.nl daar vind je alles.

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2011 om 12:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bonecollector schreef op zondag 25 sep 2011, 21:56]@ Tenormin Weer een antwoord waar TS niks aan heeft!! Lekker doorgaan zo!!

Met een wax haal je geen doffe plekken weg daar heb je polijst pasta (auto polish)voor.
Wax geeft alleen een beschermlaagje voor de lak.
In een automaterialen zaak (brezan ofzo) hebben ze produkten zat om zoiets te verhelpen.

Lees dan ook antwoord van despuiter van 11:44; TS heeft het over oppervlakkige krasjes. De produkten die hij noemt, waaronder thurtle wax, staat daar ook tussen. Met al die middelen komt er wel degelijk een laagje kleur af. Daarna gebruik ik de vloeibare turtle wax om de glans terug te krijgen en mij helpt het wel goed.

hehahi
door hehahi - Sep 26, 2011 om 12:35
57 Antwoorden / 70 Vragen

[quote=Commandant 4 is een cleaner.
Commandant 5 is een polish.
Commandant7 is een WAX.

beste de spuiter, wat is dan het meest geschikt van deze 3?

keessie1
door keessie1 - Sep 26, 2011 om 12:56
138 Antwoorden / 9 Vragen

Met de Poets van de Professional n.l. 3M

Kijk hier voor info

Niet goedkoop werkt super.
Liefst met polijst tol of poets machine aanbrengen, ook met de hand te gebruiken wel behoorlijk polijsten.

Groetjes keessie

keessie1
door keessie1 - Sep 26, 2011 om 12:59
138 Antwoorden / 9 Vragen

Nog een tip , rij even langs een poets bedrijf , deze polijsten de doffe plekken zo voor je weg , ben je voor een paar tientjes klaar.( 3 of 4 tientjes?)

Groetjes Keessie

despuiter
door despuiter - Sep 26, 2011 om 13:09
107 Antwoorden / 2 Vragen

Het beste is om ze alle 3 te gebruiken maar meestal gebruiken ze een cleaner en zetten ze het daarna in de wax.
Als je commandant koopt moet je het groene blikje hebben(kost ong 6 euro) dat is om met de hand te poetsen. Blauwe blik is voor de poetsmachine.

pk49
door pk49 - Sep 26, 2011 om 13:23
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb hetzelfde probleem gehad en na experimenteren met verschillende merken kreeg ik het beste resultaat met Shell Polish/Cleaner.Turtlewax gaf strepen die moeilijk weg te krijgen waren.Het kan natuurlijk aan de kwaliteit lak liggen.Met een boenmachine van Lidl heb ik de Alto van mijn moeder ook helemaal met Shell behandeld.En hij blinkte als nieuw.

despuiter
door despuiter - Sep 26, 2011 om 13:23
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=keessie1 schreef op maandag 26 sep 2011, 12:56]Met de Poets van de Professional n.l. 3M

Kijk hier voor info

Niet goedkoop werkt super.
Liefst met polijst tol of poets machine aanbrengen, ook met de hand te gebruiken wel behoorlijk polijsten.

Groetjes keessie

Als je hier goed mee wil werken dan heb je nog meer bussen nodig, 3M werkt ook met verschillende stappen . Ik gebruik het bijna dagelijks .

koekeloer
door koekeloer - Sep 26, 2011 om 13:25
562 Antwoorden / 18 Vragen

Laat het spuiten, dat is het mooiste resultaat.

ak
door aksr - Sep 26, 2011 om 13:53
15 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk vrij eenvoudig. Gewoon even naar een autospuiter gaan. Onder het genot van een kopje koffie wordt de wagen keurig netjes even gepoetst. Is voor de spuiter een fluitje van een cent. Hij heeft het gereedschap en de mensen.
Met een beetje geluk ben je voor een paar tientjes weer klaar.
Succes!
Anton

di
door dirk1035 - Sep 26, 2011 om 15:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn enige raad is.... Ga niet zelf aan het polijsten en poetsen.... dit kan meer problemen geven ... Ga voor een goed advies naar een cleaningservice.. Kijk hiervoor eens op < a1-carcleaning.nl >

Een heel mooie site om eens door te nemen, ook voor diegenen die niet tegen "schuurplekken" op hun auto aankijken.

lenyenfred
door lenyenfred - Sep 26, 2011 om 17:29
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste hehahi,
Heb ook iets dergelijks meegemaakt.
Ben toen naar spuiterij geweest en daar gevraagd, hoe het probleem op te lossen.
Antwoord was, met spuiten ziet u er helemaal niets meer van, maar ik (de spuiter) wil best even ons polijstmachientje er op zetten.
Binnen ca 3 minuten was het weg. (99,99%)
Op mijn vraag, wat kost het, was het antwoord Dit is ''gewoon'' service.
Wilde toen wat in de fooienpot doen, maar men had die niet, want voor een ''normale'' service werd daar geen fooienpot gebruikt.
Vraag het dus eens aan een spuiterij en zie, waar zij mee aan komen.
Kan ook bij u best meevallen.
Verder veel succes er mee.