pp
door pparker Sep 22, 2012 om 14:18
Geldzaken & recht

Dolcis handelt klacht niet goed af

Een tijdje terug heb ik bij de Dolcis leren schoenen gekocht. Ze zagen er leuk uit en de prijs was ook niet verkeerd. De jongen die me geholpen heeft raadde me aan om ze in te spuiten met hun eigen merk trendspray. Gelukkig had mijn vriendin nog een bus staan, dus spoot ik de schoenen ermee in. Tot mijn schrik veranderden de mooie lichtbruine schoenen in schoenen met allemaal zwarte vlekken. Mijn vriendin zei dat dit niet goed was, maar in mijn koppigheid zei ik alleen dat het nog moest drogen en dat het wel goed zou komen. Het heeft toen een week geduurd voordat het een beetje ingetrokken was. De eerste keer dat ik de schoenen mee had naar het werk regende het en de druppels die op de schoenen vielen bleven de hele dag zitten. Zelfs nu zijn die druppels nog zichtbaar.

Vandaag ben ik naar de Dolcis winkel gegaan waar ik de schoenen gekocht had. Ik ging er van uit dat ik na de uitleg mijn geld terug kon krijgen of een tegoedbon voor nieuwe schoenen. De jongedame achter de kassa kon me echter niet tegemoet komen voordat ik de spray van huis zou ophalen. Ik probeerde haar uit te leggen dat de spray van dolcis zelf is en dat als zij zich om zou draaien zij de juiste spray al had, maar het mocht niet baten ik moest eerst de spray weer ophalen. Ik was toen al behoorlijk opgewonden over het feit dat ik eerst terug moest om de spray te halen, maar dacht achteraf dat het wel goed zou komen. Toen ik een uur later terug kwam met de spray ging de dolcis medewerkster met de spray naar achteren en kwam na een paar minuten terug en zei; ik zie niets de spray werkt goed ( dit had natuurlijk niets te maken met het feit dat de vlekken nog steeds op schoenen zaten, maar goed ). Toen ik haar vroeg om het voor mijn neus te doen gaf ze aan dat de vloer in de winkel dan te glad zou worden en dat ze dit niet kon doen. Vervolgens zei ze; ik kan u niet helpen en gaf daarmee een ‘einde gesprek’ aan. Ik uitte mijn frustratie door te zeggen dat ik dit geen normale gang van zaken vond en vroeg om haar naam omdat ik van plan was om contact op te nemen met Dolcis klantenservice. Ze zei dat ik gewoon Dolcis Groningen kon noemen. Hier nam ik echter geen genoegen mee omdat wanneer ik iemand van klantenservice wil spreken ik aan kan geven met wie ik gesproken heb. De medewerkster gaf toen met tegenzin haar achternaam en ik heb toen afscheid genomen.

Vervolgens belde ik naar het klantenservice-nummer van Dolcis 0900-4636365, € 0.20 p/m!! Gelukkig werd er door een ingesproken bericht verzekerd dat de kosten nooit meer zouden worden dan 10 euro. Ik heb tien minuten in de wacht gestaan (met een verkrachting van het nummer pokerface die heel schel klonk) en toen heb ik maar opgehangen om die 10 euro in ieder geval te omzeilen en mijn gezonde verstand niet te verliezen.

Ik heb nu een kort bericht naar Dolcis kunnen sturen en hopelijk staan ze me spoedig te woord over dit probleem. Het enige wat ik wil is een compensatie voor de schoenen en een verontschuldiging over hun gevoerd beleid. De medewerkster was niet onvriendelijk, maar in mijn ogen toch zeker niet zeer competent in het omgaan met klachten. Ik zal in ieder geval mensen in mijn directe omgeving aanraden om daar geen schoenen te kopen! Hoe kan ik dit oplossen om toch mijn geld terug te krijgen?

9864 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo zou de vloer te glad worden? Je had de schoenen aan toen je naar Dolcis ging. Dan had je die toch uit kunnen trekken? Ik begrijp het niet helemaal. Waarom zou de medewerkster bukken voor iets wat zij gewoon in haar hand zou kunnen houden? Ze had er gewoon om kunnen vragen. Maar de vlekken kunnen eventueel ontstaan zijn door de spray te dicht op de schoen te gebruiken.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

... het is overigens niet erg slim om iets wat je wilt reclameren voor de ogen van de verkoper te dragen.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had de schoenen niet aan maar in een tas meegenomen, dus inderdaad heel vreemd dat ze het niet gewoon voor mijn ogen wou inspuiten. Maar dat was niet eens het punt natuurlijk, de vlekken zaten er in en dat lag dan aan de kwaliteit van de schoenen. Ik heb zelfs nog het antwoord gekregen dat het normaal is dat regendruppels in die schoenen trekken vanwege de zuurgraad en dat, dat geen productiefout was.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moeilijk verhaal hoor. Dan zou ik ervoor kiezen de klantenservice een brief hierover te schrijven.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja heel lastig, maar de klantenservice heeft niet op mijn tweede bericht gereageerd. Dus dan moet ik waarschijnlijk overstappen op aangetekende brieven...

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

*als er niet op een normale reclamatie gereageerd wordt, dan blijft er weinig anders over dan het versturen van een aangetekende brief*

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekker slim. Die trendspary raden ze standaard aan en dan ga jij je schoenen sprayen met een bus "die je vriendin nog had staan". Hoelang stond die bus al? Als je bij hun een bus had gekocht had je een punt. Nu heb je je schoenen gewoon zelf verpest.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2012 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er niet op de bus staat hoelang de spray houdbaar is zie ik er geen probleem in dat hij de bus van zijn vriendin heeft gebruikt.
Moet je dan bij ieder paar schoenen een nieuwe bus kopen, lijkt mij niet.

De verkoopster heeft zelf ook gezegd dat het niet aan de spray lag.

Recht op geld terug of een tegoedbon zou je trouwens alleen maar hebben als de winkel niet eenzelfde paar zou kunnen leveren.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op zaterdag 22 sep 2012, 22:57: Als er niet op de bus staat hoelang de spray houdbaar is zie ik er geen probleem in dat hij de bus van zijn vriendin heeft gebruikt.
Moet je dan bij ieder paar schoenen een nieuwe bus kopen, lijkt mij niet.

De verkoopster heeft zelf ook gezegd dat het niet aan de spray lag.

Recht op geld terug of een tegoedbon zou je trouwens alleen maar hebben als de winkel niet eenzelfde paar zou kunnen leveren.

Wat een verkoopster zegt kan ik nu niet echt betrouwbare informatie vinden.

Je spuit zelf chemische rotzooi op je schoenen. Wie wil je daar dan nog voor aansprakelijk stellen?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op advies van de winkelier, dus heel simpel, de winkelier.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op zondag 23 sep 2012, 13:44: Op advies van de winkelier, dus heel simpel, de winkelier.

Aantoonbaar?

En hoe bewijs jij dat je goed volgens voorschrift die schoenen ingespoten hebt?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste: ik werk niet voor Dolcis en heb ook geen aandelen in trendspray.

Maar ik heb heb hier wel trendspray van de Pro. Er staat geen houdbaarheidsdatum op.

Gebruiksaanwijzing: Meerdere malen vanaf ca. 20cm gelijkmatig inspuiten en laten drogen.

Ik heb net de proef op de som genomen en mijn oude leren laarsjes onregelmatig van op 1cm t/m 20cm ingespoten.
Resultaat: donkere vlekken; daar waar ik het leer van dichtbij heb bespoten...