c_
door c_p Oct 6, 2014 om 14:34
Geldzaken & recht

Dominos pizza veroorzaakt letselschade, verzekeraar wilt niet vergoeden

Maart 2014 heb ik een verwonding aan mijn keel opgelopen door het eten van een Dominos pizza. Sinsdien heb ik getracht om met de verzekeraar van Dominos tot een overeenkomst te komen waarbij ze mijn schade vergoeden (eigen risico, gemiste werkdagen etc).
Na 7 maanden lang en netjes wachten op antwoorden zegt de verzekeraar (Reaal) niet aansprakelijk te zijn voor de veroorzaakte schade en dat ze dus niks vergoeden tot dat ik heb bewezen dat er iets in de pizza zat wat niet thuis hoorde. Behalve 5 getuigen, heb ik verder niets om aan te tonen dat er iets in de pizza zat.
Kan ik nog iets doen om toch nog mijn gelijk te halen en mijn schade vergoedt te krijgen?

1949 9 Rapporteer

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 6, 2014 om 14:54
174 Antwoorden / 1 Vragen

U zult zelf moeten aantonen wat de verwonding aan uw keel heeft veroorzaakt. Wat heeft er volgens u dan in de pizza gezeten? Wat hebben de getuigen gezien? Zal een hele lastige zaak worden want wie eist, die bewijst.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2014 om 14:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wie eist, bewijst. U zou contact op kunnen nemen met een letseschade advocaat, die werken vaak op no cure-no pay basis.

En wat zat er dan in die pizza wat niet hoorde?

c_
door c_p - Oct 6, 2014 om 15:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb al contact opgenomen met een letselschade advocaat, die zegt niet veel meer te kunnen voor mij dan wat ik zelf tot nu toe heb gedaan. Maar misschien moet ik een andere advocaat overwegen...

en wat er op de pizza zat.. geen idee. het zat toevallig net in die ene hap die ik nam en niet in de rest van de pizza. ik ben meteen gaan stikken in die hap en gaan braken (met als gevolg een gezicht vol bloeduitstortingen de volgende dag, hiervan heb ik foto's).
ik kon nog net op tijd naar de wc lopen en daar is het bewijsmateriaal waarschijnlijk in verdwenen.

de getuigen hebben alles gezien: moment van pizza bezorging, pizzadoos openen, een hap nemen en dat ik meteen stikte en ging braken.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2014 om 15:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@c p, jammer dat u niet vermeld waardoor de schade is ontstaan. En waren (zijn) de 5 getuigen familie/vrienden word het inderdaad moeilijker te bewijzen. Maar ik neem aan dat u het bewijs bewaard hebt?

c_
door c_p - Oct 6, 2014 om 15:54
3 Antwoorden / 2 Vragen

De getuigen waren inderdaad vrienden (1 persoon was een via via vriend, zelf geen direct contact mee).

De pizza hadden we in eerste instantie bewaard een paar weken, maar omdat we niks hoorden van de verzekeraar gedurende 2-3 maanden hebben we de pizza uiteindelijk weg gegooid (7maanden in je koelkast bewaren lijkt me ook wat overdreven).

gompy2
door gompy2 - Oct 6, 2014 om 16:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=c_p schreef op maandag 6 okt 2014, 15:25]Ik heb al contact opgenomen met een letselschade advocaat, die zegt niet veel meer te kunnen voor mij dan wat ik zelf tot nu toe heb gedaan. Maar misschien moet ik een andere advocaat overwegen...

en wat er op de pizza zat.. geen idee. het zat toevallig net in die ene hap die ik nam en niet in de rest van de pizza. ik ben meteen gaan stikken in die hap en gaan braken (met als gevolg een gezicht vol bloeduitstortingen de volgende dag, hiervan heb ik foto's).
ik kon nog net op tijd naar de wc lopen en daar is het bewijsmateriaal waarschijnlijk in verdwenen.

de getuigen hebben alles gezien: moment van pizza bezorging, pizzadoos openen, een hap nemen en dat ik meteen stikte en ging braken.

Het is niet mijn bedoeling je van je dromen te beroven van de gedachte een flinke schadeclaim te kunnen incasseren, maar veel realiteitszin heb je niet echt.
Er is geen enkel bewijs, je hebt totaal niets wat er toe zou kunnen leiden dat iets wat op die pizza lag de "dader" zou kunnen zijn.
Ja het verhaal van je vrienden, en die hebben ook niet daadwerkelijk iets gezien
Je hebt nog geluk dat je geen claim van Reaal hebt gekregen wegens het opzettelijk veroorzaken van een ernstige "buikschudding" bij een medewerker van hun.

Een ernstige buikschudding wordt veroorzaakt als mensen spontaan in zo'n hevige lachbui uitbarsten dat de buik, met de daarin behorende onderdelen, dermate schokkende bewegingen maken dat het slachtoffer er wel dagen leed van kan ondervinden...
Ik vermoed dat er dat gebeurd is ten men jouw claim onder ogen kreeg...

Heb je toevallige enige rancune tegen het bedrijf Domino's Pizza??

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2014 om 16:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2, daar gaat het wel op lijken: antwoord op wat er dan in de pizza zat, krijgt men niet van c_p. En bewaren in een vriezer was wel degelijk mogelijk, zelfs jaren. Ga er maar van uit nu dat het een fake verhaal is.

c_
door c_p - Oct 6, 2014 om 16:56
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste gompy en tenormin,

dank voor jullie antwoorden.

ik had geen dikke schadeclaim verwacht, hoogstens een onkostenvergoeding.
ik heb geen rancune tegen het bedrijf Dominos, en het is geen nep verhaal.

jammer dat jullie er zo over nadenken en een onvriendelijk antwoord geven, ik vroeg alleen advies of er nog iets mogelijk was om mijn gelijk te bewijzen.

tenormin, als je de pagina wat omhoog scrollt, dan zie je dat ik geantwoord heb dat ik niet wist wat er in de pizza zat.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 6, 2014 om 19:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"en niet in de rest van de pizza"
Hoe heeft u dit geconstateerd?