komsja
door komsja Sep 30, 2014 om 16:06
Elektronica & tv

Door telefoon gaat mijn deurbel aan

Heb een draadloze (balkon)deurbel en af en toe gaat die bel terwijl er niemand aan de deur staat nou kwam ik er vanmiddag toevallig achter dat als m,n buurman van 5 deuren verder voorbij loopt terwijl hij met zijn mobiele telefoon bezig is mijn bel aan gaat wie weet hoe dat kan??

1277 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2014 om 16:10
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Een zender heeft een frequentie en een aantal harmonische frequenties. Als de telefoon nu een frequentie uitzend en de draadloze bel dit als een voor de bel gevoelige frequentie is, gaat je deurbel. Toeval waarschijnlijk.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2014 om 16:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo komsja,

Dan reageert je bel (ontvanger) blijkbaar op een signaal van die telefoon (frequentie).
Je zou het eens kunnen testen, maar als je een 'grappige' buurman hebt maak je wellicht slapende honden wakker. ;-)

Met vr.gr.

komsja
door komsja - Sep 30, 2014 om 16:31
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
Die buurman is er niet eentje die voor de lol dat gaat lopen doen maar denk dat ik voor die (5.99 euri)een andere bel gaat kopen want had al gekeken of ik de bel op een andere stand kon zetten maar die mogelijkheid is er niet(maar ja voor die paar euro mag je niet teveel noten op den zang hebben) maar dank voor je antwoord

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2014 om 16:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer anders eerst eens of het nog gebeurt als u de batterij er een paar minuten uit verwijdert.
Of een nieuwe bel het probleem oplost is nog maar de vraag.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2014 om 17:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Gek, dat heb ik de laatste week ook, alleen, ik zie niemand op de galerij, is ook geen "belletje trekken". Te oude bewoners. Misschien inderdaad knoopbatterij de oorzaak? Of uiteraard de frequentie.

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2014 om 18:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij mij gaat de led lamp regelmatig aan als ik de AB van de t.v. gebruik.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2014 om 19:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 sep 2014, 18:48]Bij mij gaat de led lamp regelmatig aan als ik de AB van de t.v. gebruik.

Gaan er nog meer lampjes branden: Soms, bij één van de AB- en, gaat de radio aan, zou dan regelmatig moeten gaan of...Wil ik nieuws horen (krijg ik ook) maar dan met vrolijke muziek van de radio boxen. Raar eigenlijk. En niet regelmatig. Een medium raadplegen misschien. ;-)

komsja
door komsja - Sep 30, 2014 om 20:23
1064 Antwoorden / 218 Vragen

begint allemaal wel heel erg spoekie te worden hoor denk dat ik helemaal geen nieuwe (balkon)bel ga aanschaffen

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2014 om 20:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@komsja, morgen ga ik, met de bel van de deur rukkend en de belontvanger naar "mijn meneertje" die er kaas van heeft gegeten. Misschien heeft hij een uitleg over een en ander, want 't is en blijft raar. Spooky? Daar lijkt 't wel op. Want je schrijft wel (balkon) bel maar dat ding van jou moet dan net zo verplaatsbaar zijn als de mijne. 'k Heb er alleen een beetje meer voor betaald 3 jaar geleden: €25,00; alleen, denk dat 'de klusjesman' me toen een oor aangenaaid heeft. Nou ja, al doende leert men.

me
door mein33 - Oct 1, 2014 om 15:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=komsja schreef op dinsdag 30 sep 2014, 16:06]Heb een draadloze (balkon)deurbel en af en toe gaat die bel terwijl er niemand aan de deur staat nou kwam ik er vanmiddag toevallig achter dat als m,n buurman van 5 deuren verder voorbij loopt terwijl hij met zijn mobiele telefoon bezig is mijn bel aan gaat wie weet hoe dat kan??

@komsja,

Uw vraag en alle reacties gelezen hebbende heb ik het idee dat uw deurbel niet afgaat door de telefoon van de buurman, maar dat dit eerder berust op toeval omdat de bel ging terwijl uw buurman net voorbij liep.
U zou twee zaken kunnen proberen.
1/ vraag uw buurman om het e.e.a. uit te willen proberen, zoals @edrick3 ook adviseert.
2/ het drukknopje op de galerij is aan weersomstandigheden onderhevig en het drukknopje komt misschien niet geheel meer naar buiten waardoor de contacten mogelijk net vrijkomen en bij een bepaalde trilling contact maken.
Controleer even de werking van de drukknop.

Mocht dat niet helpen en u zou een andere bel willen kopen neem er dan één van een ander merk zodat u er een heeft met een andere frequentie.

komsja
door komsja - Oct 1, 2014 om 17:33
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@mein33
u steld dat mijn deurbel niet afgaat door de mobiel van de langs lopende buurman maar dat is wel zo want de keren dat mijn bel ging en ik de deur open deed zag ik niemand behalve elke keer die buurman want ik kan vanuit mijn keuken zien wie er op de lift staat te wachten en als de bel ging stond heel toevallig alleen maar die buurman daar.
En heb de knop van de deurbel menigmaal gecontroleerd op het eventueel blijven hangen maar das ook niet het geval.