lekkerisdat
door lekkerisdat Apr 4, 2014 om 22:24
Computers & telefonie

Doorzichtigheid taakbalk Windows 8

Hoe kan ik de doorzichtigheid van de taakbalk in Windows 8 uitschakelen? Soms lastig om teksten over elkaar heen te zien.

Krijg het niet gevonden, waarschijnlijk weet ik gewoon niet de juiste zoekterm. Kom bijvoorbeeld hier op uit, maar de doorzichtigheid blijft.

10942 19 Rapporteer

frenja
door frenja - Apr 4, 2014 om 22:50
44 Antwoorden / 13 Vragen

Bij mij is het gelukt door rechts op de taakbalk te klikken en het vinkje weg halen bij taakbalk vergrendelen. Hij komt te voorschijn als je je muis onderaan zet. Je kan hem dan toch gebruiken. Hopelijk lukt het zo.

gompy2
door gompy2 - Apr 4, 2014 om 23:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Heb met Windows 8 geen ervaring, met Windows-7 ultimate als volgt, misschien werkt het wel hetzelfde, proberen waard.
Rechtsklik ergens op bureaublad.

Klik op "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen".
Klik op "Vensterkleur".
Vinkje weghalen bij " Transparantie inschakelen"
Klikken op "Wijzigingen opslaan".

Zo werkt het bij 7, bekijk het eens..
Als het werkt: Giro 1234567890
Suc6

gompy2
door gompy2 - Apr 4, 2014 om 23:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik zo rondkijk op Google denk ik niet dat wat ik aangaf gaat werken, helaas.
Toch suc6

driemaaldrie
door driemaaldrie - Apr 4, 2014 om 23:22
229 Antwoorden / 15 Vragen

Gompy, het ervaren van Windows 8 is geen feest en totaal anders dan Windows 7.
Niet eenvoudig voor de niet-swiper, totaal andere structuur.
Heb je ook een IBAN-nummer?

=gompy2 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 23:06: Heb met Windows 8 geen ervaring, met Windows-7 ultimate als volgt, misschien werkt het wel hetzelfde, proberen waard.
Rechtsklik ergens op bureaublad.

Klik op "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen".
Klik op "Vensterkleur".
Vinkje weghalen bij " Transparantie inschakelen"
Klikken op "Wijzigingen opslaan".

Zo werkt het bij 7, bekijk het eens..
Als het werkt: Giro 1234567890
Suc6

forever-nl
door forever-nl - Apr 4, 2014 om 23:37
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb even met de Engelse termen gezocht en kwam op het volgende: http://www.askvg.com/how-to-disable-aero-glass-transparency-in-windows-8-taskbar/

gompy2
door gompy2 - Apr 5, 2014 om 09:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=driemaaldrie schreef op vrijdag 4 apr 2014, 23:22]Gompy, het ervaren van Windows 8 is geen feest en totaal anders dan Windows 7.
Niet eenvoudig voor de niet-swiper, totaal andere structuur.
Heb je ook een IBAN-nummer?

Inderdaad, dat is wat veel mensen zo ervaren als ik het zo lees op internet.
Zoals ik al schreef heb ik geen ervaring met 8, dus was het maar een gok.
Tjaa, IBAN-nummer..,hm, ik heb niet de hoofdprijs gewonnen dus lekkerisdat moet de beloning maar naar een goed doel sturen lijkt me.. ;-)

Overigens zat bij de tip van forever-nl wel een manier om de doorzichtigheid van de taakbalk te elimineren, door het installeren van "Classic Shell".
Quote:

If you want to turn off Aero glass transparency in Windows 8 Taskbar, check out following simple steps:

1. First you need to download and install Classic Shell in your computer:

Download Classic Shell

2. After installing it, right-click on Start button and select Settings option. It'll open Classic Start Menu settings window.

3. Now go to "Start Button" tab and check "Disable taskbar transparency" option.

Customize_Classic_Start_Menu_Settings_Windows_8.png

4. That's it. Click on OK button and it'll immediately remove Taskbar transparency. If you want to make the Taskbar transparent again, uncheck the "Disable taskbar transparency" option and it'll restore default functionality.

E.O.Q

Dan moet forever-nl maar zijn bank of giro nummer doorgeven, toch?

pi
door pieterwolters - Apr 5, 2014 om 12:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 23:06]
Als het werkt: Giro 1234567890
Suc6

Dat is geen geldig gironummer :-)

gompy2
door gompy2 - Apr 5, 2014 om 16:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 5 apr 2014, 12:17][quote=gompy2 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 23:06]
Als het werkt: Giro 1234567890
Suc6

Dat is geen geldig gironummer :-)

Tjaa, nou kan ik wel het echte nummer gaan geven maar dan stroomt het geld zo hard binnen en dan worden we zo snel rijk, dat is ook de bedoeling niet, krijg ik weer van alles aan de deur en zo... ;-)

Ik heb trouwens dat Classic Shell tooltje eens geïnstalleerd wat in die link van forever-nl wordt aangegeven, en ook uitgeprobeerd, echt een aanrader voor iedereen die met de nieuwe look van Win-7, 8 of 8-1 in de knoop zit als men jarenlang XP gewent is geweest.
Makkelijk te installeren en te verwijderen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 5, 2014 om 16:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn hartelijke dank voor alle antwoorden! Ben gerustgesteld, je gaat toch aan jezelf twijfelen als je zo iets simpels niet voor elkaar/gevonden krijgt :-). Conclusie; het is in Windows 8 gewoon helemaal niet in te stellen, eigenlijk best wel heel vreemd dat ze bij Microsoft zoiets eenvoudigs 'vergeten'.

Ik wacht even de update van aankomende dinsdag af, moet het dan nog niet kunnen (wat ik overigens verwacht) dan wordt het toch maar software van derde installeren, zoals te vinden in de linkje van forever-nl. Daarmee is het zo te zien wel in 2 klikken mogelijk, bedankt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 6, 2014 om 20:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Classic Shell werkt inderdaad voortreffelijk. (mocht de taal Nederlands niet direct werken, geen paniek een reboot doet wonderen)

Echt bekoren kan het mij nog niet dat Windows 8 (nu ik er 'langere tijd' mee werk). Meest lastige is nog dat de muis niet sneller wil, sleep mij het apelazarus om ergens op te klikken, zou een tandje sneller mogen, helaas gaat dat schuifje niet verder.

Ik ga het gewoon een aantal weken geven, ben er bang voor dat 't toch weer numero 7 gaat worden :-).

blackjes
door blackjes - Apr 7, 2014 om 13:51
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 4 apr 2014, 23:06].

Zo werkt het bij 7, bekijk het eens..
Als het werkt: Giro 1234567890
Suc6

Helaas heb ik niks aan dit gironummer. We werken tegenwoordig met IBAN-nummers

audb
door audb - Apr 7, 2014 om 14:18
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Even een dag geduld zou ik zeggen 8 april wordt er een servicepack uitgebracht en wie weet zit daar de oplossing tussen.

costnix
door costnix - Apr 7, 2014 om 17:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een oplossing voor het gesleep met de muis is een beeldscherm met een aanraakscherm. Dan heb je het beste uit twee werelden.

bestespellen
door bestespellen - Apr 7, 2014 om 17:50
46 Antwoorden / 13 Vragen

http://winaero.com/comment.php?comment.news.199

jo
door johannes 59 - Apr 8, 2014 om 01:05
21 Antwoorden / 0 Vragen

wat doen jullie toch allemaal moeilijk, het is zo eenvoudig als wat!
Klik met je muis aan de rechter bovenhoek van je scherm,
je krijgt dan een aantal iconen aan rechterkant van je scherm,
klik op instellingen, en klik dan aan rechterkant op persoonlijke instellingen,
klik dan op hoog contrast en kies een kleur uit.
klaar.

je muis sneller maken! haal de overbodige apps van je scherm,
dan gebruikt de pc minder geheugen,
hoe? klik met je linkermuisknop op een app,
onderaan in groene balk staat losmaken van start,
klik hierop!
nog iets! met meerdere schermen werken,
grijp met je rechtermuisknop bovenaan je bureaublad,
en trek dit omlaag, verschuif het dan naar links of rechts, en laat los, zie je hebt meerdere schermen.

du
door dumpygladd - Apr 8, 2014 om 06:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals eerder in deze rubriek vermeld,installeer

http://www.classicshell.net/ ---- en je bent van alle ellende af.

jo
door johannes 59 - Apr 8, 2014 om 07:45
21 Antwoorden / 0 Vragen

lees mijn oplossing, hoef je niets te downloaden, het zit gewoon in Windows 8 zelf, kijk Johannes 59.

labren
door labren - Apr 8, 2014 om 11:05
862 Antwoorden / 0 Vragen

je loopt met je com. naar de eerste verdieping en zet het raam open en gooit je com. naar buiten, ben je overal vanaf

Cookies
door Cookies - Apr 8, 2014 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 8 apr 2014, 11:05]je loopt met je com. naar de eerste verdieping en zet het raam open en gooit je com. naar buiten, ben je overal vanaf

Goed plan! Als jij dat nou als 1e doet, zijn we van de achterlijke antwoorden van jou af!