jo
door jongetje1982 Nov 4, 2009 om 16:39
Huishouden & energie

Douche kan niet meer kouder

Hoi allen,

Ik heb een klein dingetje met m'n douche, en voordat ik evt. een monteur laat komen wilde ik eerst even peilen of er op Kassa wellicht een oplossing te vinden is....

Het is als volgt: sinds een paar weken merk ik dat ik mijn douche niet meer kouder (of warmer) kan krijgen. Ik heb een thermostatische kraan, en hoeveel ik aan de temperatuurknop draai, het wordt maar niet kouder. Op zich wel wat jammer, want het water is nu vrij heet, nog maar net verdraaglijk om eerlijk te zijn... Ik heb de boiler al gereset, maar dat hielp niet. De waterdrukmeter staat overigens gewoon in het groen, voor het geval dat er iets te maken mee mocht hebben...

Wellicht heeft iemand suggesties?
Alvast bedankt!

87591 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jongetje, ik denk altijd aan kalkaanslag. leg hem is in snelontkalker 20 minuutjes, is te krijgen in de bouwmarkt,doe dat wel met plastiek handschoenen en de kranen open draaien,dat spul is erg agresief en moet je echt niet aan je handen hebben,daarna goed uitspoelen.Je kan ook schoonmaakazijn gebruiken maar dan ben je wel een nacht bezig. Die mengkraan kun je er zelf makkelijk afhalen met een passende steeksleutel.

Sukses ermee Nico

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is zitten er tussen u kraan en de muurplaat filters tussen dus als u de hoofdkraan dicht zet de koppelingen tussen kraan en muurplaat losmaakt dan kunt u de filters als er niet zitten dan moet snel zorgen dat ze er wel komen.
Sukset Valerius

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer u dit het type thermostaatkraan heeft wat op de foto is weergegeven dan moet u deze niet repareren,daar de reparatie waarschijnlijk duurder is dan een nieuwe.
de op de foto afgebeelde thermostaatkraan is een merkloos thermostaatkraan van een bouwmarkt die al verkocht worden voor rond de 40 euro.
dit betekent niet dat deze kranen slecht zijn echter de kosten van de reparatie gaan al snel boven de aanschaf prijs van zo'n "bouwmarkt"kraan

het enigste wat u kunt doen is controleren of de filters verstopt zitten indien deze aanwezig zijn, wanneer na demontage blijkt dat de filters niet dicht zitten dan is vervangen door een zelfde type van de bouwmarkt goedkoper.

ontkalken heeft geen zin tenzij de kraan volledig gedemonteerd wordt, de ontkalker komt nm. niet bij het onderdeel wat het probleem veroorzaakt, het zal er alleen in resulteren dat na 20 minuten de chroomlaag los laat.

mocht het een thermostaatkraan zijn van grohe of venlo dan is reiniging door een installateur zeker aan te raden en zal deze kraan weer probleemloos functioneren

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou maar eens eerst eens nalaten kijken..op welke temperatuur jouw boiler water is ingesteld...is geen werkje voor de de doe het zelver..maar door de vakman

ve
door verwijderd - Nov 4, 2009 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bekende probleem in badkamer bij ons. Ik demonteer de hele kraan en legt die in een bad van azijn. Af en toe ga ik tussendoor de thermosknop draaien (in tegenstelling dan die van u, zat die van ons vast) en na tijdloop ging alles weer super licht. Elke jaar doe ik een onderhoudt van azijn zodra wij merken dat er een verschil is van temperatuur of dat de knop niet meer soepel draait, en deze goedkopen kraan doe het uitstekend.Idd opletten met die filters!
m.v.g. Robert