gkelderman
door gkelderman Mar 30, 2014 om 10:56
Computers & telefonie

Downloadsnelheid laten testen

Hallo allemaal,

Wie van jullie heeft ook de Speedtest van kassa Vara per mail toegestuurd gekregen en ook uitgevoerd? Ik heb het laten testen, maar er klopt totaal niks van die meting. Bij die speedtest gaf hij aan dat ik een download snelheid had van 44.68 Mbps en bij Uploadsnelheid 4.46 Mbps . Daarna heb ik de test bij Ziggo zelf gedaan, en daar gaf de Downloadsnelheid 62.80 Mbps aan en de Uploadsnelheid 5.82 Mbps
Ook heb ik bij verschillende ander sites een Speedtest gedaan en daar zat ik ook ± download snelheid op 61.50 Mbps Ik heb bij ziggo het Alles in 1 Plus pakket en ik heb er nooit moeilijkheden mee, ook met films downloaden op Spotnet geeft hij ook een download snelheid aan van 60 ± 61 Mbps Hebben jullie het ook bij verschillende sites of bij jullie provider getest? Graag wil ik jullie oordeel horen, want volgens mij, omdat je na die test het formulier in moet vullen met je e-mail adres / naam en telefoonnummer, en of ze contact met je mogen opnemen het om een andere provider gaat die jou als nieuwe klant wil hebben. Ik heb aangegeven dat ik wel benaderd wil worden, dan kan ik hun meteen zeggen dat er totaal niks van klopt met die speedtest. Ik hoop iets van jullie ervaring te mogen horen.

bij voorbaat dank.
G.Kelderman

13012 28 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2014 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......omdat je na die test het formulier in moet vullen met je e-mail adres / naam en telefoonnummer......

Naam + telefoonnr. zijn niet verplicht om in te vullen (zou ik ook zeker niet doen, nergens voor nodig), alleen emailadres.

Speedtest bij mij klopt aardig.

ru
door rudolf_s - Mar 30, 2014 om 11:16
15 Antwoorden / 2 Vragen

Beste, ik heb ziggo alles in 1 extra met 150 mb. De speedtest word mede mogelijk gemaakt door speedtest.nl een onbetrouwbare bron om je snelheid te testen. Ziggo speedtest en speedtest.net zijn betrouwbare speedtest website welke overeenkomt met jou daadwerkelijke internet snelheden. Waarom vind ik dat? Zoals ik al aangaf hebik een 150 mb verbinding, een van de snelste kabelverbinding in Nederland. Draadloos haal ik zelfs 118mb tot 120 mb wat neer komt op omgerekend 15.000kb/s. Dus je mb delen door 8. Dat haal ik dus als ik een filmpje download. Speedtest.net en ziggo speedtest toont mijn daadwerkelijke snelheid ook. Maar speedtest.nl word er tot 12 mb getest. Er zit gewoon een limiet op. Ook rechtstreeks een speedtest gedaan op speedtest.nl waar ik ook een limiet op merk. Bovendien is hun test binnen enkele seconden afgerond. Hoe langer de test hoe beter je conclusie kunt trekken wat je snelheid word. Ik kan ook een testbestand download van 200kb een internet van minder dan 1mb heeft het in 1 seconde gedownload dus je kan niet volledig 120mb snelheid abbonement download daar is het testbestand te klein voor. Dus kassa doet een test op speedtest.nl? Hoe zo betrouwbaar? Ik ben overigens al sinds Casema dag 1 tot nu bij ziggo en altijd tevreden geweest. Altijd maximale beloofde snelheden behaald. KPN daar in tegen haald het snelheid helemaal niet vanwege een aantal factoren onder andere afstand tussen centrale en huis maar ook kwaliteit van koper.

ru
door rudolf_s - Mar 30, 2014 om 11:22
15 Antwoorden / 2 Vragen

Vergeten erbij te vermelden. Ik heb ervaring in ICT. Wij hebben dit uitgebreid getest met docenten samen met een onderzoek instituut die ook aangaf dat speedtest een onbetrouwbare website is. Sommige mensen kennen het verschil van mb en kb. Je moet de snelheid wel even omrekenen naar je internet abbo snelheid.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Mar 30, 2014 om 11:35
174 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon je snelheid testen op http://www.speedtest.net

hu
door hurk0987 - Mar 30, 2014 om 12:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb snelheid ook op Kassa site getest. Amper 45 MB. Heb Power pakket van UPC met o.a 120 MD download snelheid. Bij test UPC site 124 MB. Ook bij andere sites, o.a. OOKLA, The Global Broadband Speedtest dezelfde resultaten, n.l. ruim 120 MB download snelheid. Zet daarom een groot vraagteken bij de Kassa Sppeedtest. Ben overigens dik tevreden met UPC in het algemeen.

hu
door hurk0987 - Mar 30, 2014 om 12:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gkelderman schreef op zondag 30 mrt 2014, 10:56]Hallo allemaal,

Wie van jullie heeft ook de Speedtest van kassa Vara per mail toegestuurd gekregen en ook uitgevoerd? Ik heb het laten testen, maar er klopt totaal niks van die meting. Bij die speedtest gaf hij aan dat ik een download snelheid had van 44.68 Mbps en bij Uploadsnelheid 4.46 Mbps . Daarna heb ik de test bij Ziggo zelf gedaan, en daar gaf de Downloadsnelheid 62.80 Mbps aan en de Uploadsnelheid 5.82 Mbps
Ook heb ik bij verschillende ander sites een Speedtest gedaan en daar zat ik ook ± download snelheid op 61.50 Mbps Ik heb bij ziggo het Alles in 1 Plus pakket en ik heb er nooit moeilijkheden mee, ook met films downloaden op Spotnet geeft hij ook een download snelheid aan van 60 ± 61 Mbps Hebben jullie het ook bij verschillende sites of bij jullie provider getest? Graag wil ik jullie oordeel horen, want volgens mij, omdat je na die test het formulier in moet vullen met je e-mail adres / naam en telefoonnummer, en of ze contact met je mogen opnemen het om een andere provider gaat die jou als nieuwe klant wil hebben. Ik heb aangegeven dat ik wel benaderd wil worden, dan kan ik hun meteen zeggen dat er totaal niks van klopt met die speedtest. Ik hoop iets van jullie ervaring te mogen horen.

bij voorbaat dank.
G.Kelderman

gkelderman
door gkelderman - Mar 30, 2014 om 13:52
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Rudolf,

Welke provider hebben jullie op school? Ook Unilogic?
Ik ben namelijk werkzaam bij Innovo als schoolassistent , daar hebben wij UNILOGIC als provider.
Bij welke scholen gemeenschap werkt u dan? als ik vragen mag ? ( U hoeft mij geen antwoord te geven als u dat niet op prijs stelt.

m.v.gr. Geert

ro
door ron530 - Mar 30, 2014 om 14:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De speedtest op varakassa niet objectief, doe ik de zelfde test op speedtest.nl krijg ik info waar ik niets mee kan tenzij ik wiskundige ben en het verschil tussen bits en bytes uit kan rekenen. Wat wel helder is dat ADSL zijn tijd gehad heeft, maar daar was ik in 2002 al achter gekomen.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Mar 30, 2014 om 14:10
174 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou de test niet kunnen kloppen. De snelheidstest is een momentopname.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2014 om 15:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Films downloaden op/met Spotnet dat kan helemaal niet.

ru
door rudolf_s - Mar 30, 2014 om 15:55
15 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gkelderman schreef op zondag 30 mrt 2014, 13:52]Hallo Rudolf,

Welke provider hebben jullie op school? Ook Unilogic?
Ik ben namelijk werkzaam bij Innovo als schoolassistent , daar hebben wij UNILOGIC als provider.
Bij welke scholen gemeenschap werkt u dan? als ik vragen mag ? ( U hoeft mij geen antwoord te geven als u dat niet op prijs stelt.

m.v.gr. Geert

Wij hadden tijdens mijn ICT opleiding samen met docenten bij een bedrijf in Friesland geweest die een cursus gaf over wat er gebeurd als je iets down of upload. Verschillende speedtest site kwam ook aanbod. Het bedrijf vertelde waarom de resultaten op speedtest.nl niet klopt. Ook op tweakers.net was er een artikel waar dat uitgebreid in staat. Welke bedrijf het was dat weet ik zo niet uit het hoofd. Het was ongeveer 5 jaar geleden toen ik nog niet met pensioen was.

gkelderman
door gkelderman - Mar 30, 2014 om 16:11
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo lekkerisdat,

Volgens mij weet u helemaal niet wat spotnet inhoud.
Dat is een betaalde site om muziek, films, spellen, software, enz,enz...te downloaden.
Je moet eerst het programma SPOTNET downloaden, dan ga je naar de site van EWEKA, daar kunt u kiezen voor b.v. een maand abonnement van € 7,50 per maand, dan krijgt u nadat u betaald heeft via internetbankieren een mail van EWEKA met de gegevens voor 8 lijnen, u inlog gegevens voor bij spotnet te kunnen downloaden.

Dus dat kan helemaal wél

m.v.g. G. Kelderman

ru
door rudolf_s - Mar 30, 2014 om 17:10
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp niet waar die spotnet vandaan komt? Waarom zou ik spotnet nemen als ik via torrent gratis kan downloaden op volle snelheid?

dobby
door dobby - Mar 30, 2014 om 17:30
749 Antwoorden / 1 Vragen

Even voor alle duidelijheid: het is eigenlijk zo goed als zeker dat de speedtest van je eigen provider, of meer specifiek een speedtest die binnen het eigen netwerk van je provider blijft, een betere snelheid geeft dan een externe.. Dat is hier met een ziggo AIO-extra bijvoorbeeld ook heel duidelijk:

op de ziggo speedtest haal ik meestal gemiddeld iets als van 13.8 Mbps / 153 Mbps up/down (wired, that is.. draadloos wisselender, maar nog steeds acceptabel.. maar ik woon in een flat met veel wifi modems in de buurt)

Vergeet niet: die 15/150 Mbps (in dit geval) snelheid is wat naar jouw kant toe komt.. jouw eind van de internet pijp zeg maar.. als de speedtest in een ander netwerk zit, en (om even een extreem voorbeeld te noemen) op een home servertje met een 10 Mbps netwerk kaart draait.. dan zal je nooit en te nimmer jouw maximale snelheid halen.. de zwakste schakel is dan in dat geval niet jouw kant, maar de andere kant.

Een snelheids test binnen het netwerk van je provider, gehost door je provider, zal de maximale snelheid meestal (makkelijk) halen,, pas de connecties tussen de netwerken, en de uiteindelijke servers zijn meestal beperkend.. en die zijn binnen het eigen netwerk meestal geen probleem.

Dus je kan nog zo'n snelle verbinding hebben.. als "de andere kant" traag is schiet je daar niets mee op... Of wat sommige mensen ook wel eens vergeten.. als ze zelf een IPv6 tunnel geregeld hebben omdat Ziggo/Upc "daar niet echt nog mee komen" dan moet je natuurlijk niet de snelheid van je tunnel testen.. die is, zeker bij gratis tunnels, niet te vergelijken met je raw speed..

Overigens: speedtest.net is wel een van de meer serieuze (en betrouwbare) testsites.. die geeft meestal wel representatieve waardes.

gkelderman
door gkelderman - Mar 30, 2014 om 17:33
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Rudolf,

Met deze betaalde site van Spotnet download je geen rotzooi en ik kan bij spotnet ook op volle snelheid ( wat ik dan heb is 60 Mbps download ik een film in 4 minuten ) via torrent heb ik ook wel eens een film gedownload maar af en toe haperde een film wel eens en zat er een keer eens een virus in, zodoende ben ik over gegaan naar een betaalde site Spotnet via Eweka voor € 7,50 per maand en dan kan ik de hele maand 24 uur per dag films- muziek-spellen-software downloaden, dat is toch geen geld, en ik vindt het een overzichtelijke en veilige site.

m.v.g. G. Kelderman

gkelderman
door gkelderman - Mar 30, 2014 om 17:52
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Dobby.

Het geen wat u zegt als b.v. als "de andere kant" traag is schiet je daar niets mee op
heeft u daar volkomen gelijk in, maar als ik bij Spotnet een film download geeft hij ook de download snelheid van ± 60 Mbps aan, maar als ik op een andere site wat download dan kan het wel veel trager gaan als ik zou willen, dat klopt exact.

gr.G.Kelderman

diumenge
door diumenge - Mar 30, 2014 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GKelderman, je zegt wel dat lekkerisdat niet zou weten wat Spotnet inhoudt. Maar hij heeft formeel wel gelijk dat je niet via Spotnet kan downloaden, en eigenlijk zegt je dat zelf al. Want je geeft zelf aan dat je een abonnement bij Eweka hebt genomen. En het downloaden doe je dus via Eweka, Spotnet wijst je alleen de weg naar de bestanden. Maar je hebt nog altijd een (pay) newsserver nodig voor het downloaden.

gkelderman
door gkelderman - Mar 30, 2014 om 18:21
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Diumenge,

Inderdaad moet je eerst een abonnement bij Eweka afsluiten, dan moet je het programma Spotnet downloaden, en bij het programma Spotnet moet jij je aanmelden welke newsserver je heb, en voordat je kunt downloaden moet je de gegevens wat je per mail van Eweka krijgt eerst activeren voordat je kunt downloaden, maar de films of software download je met het programma Spotnet en niet met Eweka. als ik naar de site van eweka ga kan ik daar niks downloaden daar kan ik alleen maar betalen voor het downloaden in het programma Spotnet. Download ik niet het programma Spotnet, dan kan ik ook niets downloaden.

gr. G. Kelderman

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2014 om 18:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@gkelderman
Je hebt je 'n trucje aangeleerd om te downloaden, maar uit je tekst op te maken heb je geen idee hoe het werkelijk in elkaar zit. Downloaden met Spotnet kan niet en is helemaal gratis etc. Zou je het advies mee willen geven om je eigen er toch eens in te verdiepen leuk om te weten waar je mee bezig bent en bij problemen kun je het zelf oplossen.

diumenge
door diumenge - Mar 30, 2014 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik kan prima downloaden van de newsservers zonder spotnet, je hebt het dus niet noodzakelijk nodig om te downloaden uit de newsgroepen. Spotnet is alleen maar een programma dat je de bestanden helpt te vinden. Overigens hoef je ook niet noodzakelijk een abonnement bij Eweka af te sluiten, er zijn zat andere aanbieders van newsservers. Hoewel er met Eweka verder niets mis is.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2014 om 18:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gkelderman schreef op zondag 30 mrt 2014, 18:21]Download ik niet het programma Spotnet, dan kan ik ook niets downloaden.
Onjuist, met enkel 'n newsreader kun je ook downloaden (in Spotnet zit deze ingebouwd, met Spotnet zelf download je niet). Spotnet is alleen handig, wat diumenge ook al zegt.

Wat mijn punt nu is; dat het gewoon zonde is dat je niet weet hoe Usenet nu precies werkt. An sich niet erg, maar bijvoorbeeld wanneer er iets misgaat, een download lukt niet etc. heb je geen idee waar het aan ligt.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2014 om 18:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 30 mrt 2014, 18:34]Ik kan prima downloaden van de newsservers zonder spotnet
Het headeren van bijvoorbeeld muziek groepen blijft leuk, gewoon in de wilde weg aanklikken en luisteren maar.
En aangezien vele niet meer headeren gaat dat tegenwoordig ook nog eens lekker snel. Dat was voor de NZB's wel anders.

Het ergste is nog altijd het einde van FTD meest geweldige stukje software ever :'-(.

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2014 om 18:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 30 mrt 2014, 18:48]
Het headeren van bijvoorbeeld muziek groepen blijft leuk, gewoon in de wilde weg aanklikken en luisteren maar.
En aangezien vele niet meer headeren gaat dat tegenwoordig ook nog eens lekker snel. Dat was voor de NZB's wel anders.

Het ergste is nog altijd het einde van FTD meest geweldige stukje software ever :'-(.
Headeren is iets uit de Romeinse tijd Lekkerisdat.
Al vele jaren bestaat er Altbinz, daarmee kun je door de, bij Eweka, 109.000 nieuwsgroepen browsen als je wilt, en dat is seconden-werk...
Verdiep je en probeer het.

dobby
door dobby - Mar 30, 2014 om 18:58
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gkelderman schreef op zondag 30 mrt 2014, 18:21]als ik naar de site van eweka ga kan ik daar niks downloaden daar kan ik alleen maar betalen voor het downloaden in het programma Spotnet. Download ik niet het programma Spotnet, dan kan ik ook niets downloaden.
gr. G. Kelderman*long*

Erm.. I beg to differ... zonder spotnet kan je uitstekend downloaden.. als je wilt kan het zelfs met een normale news-reader (al zal je daar niet vrolijk van worden, met de hand converteren / aan elkaar plakken / repareren.. een leuke oefening voor een regenachtige zondagmiddag) (not today)..

Maar Eweka is alleen maar een kudde nieuwsservers waar je toegang op koopt... je kan ook de servers van Ziggo gebruiken (supersnel, gratis in meer of mindere mate bij je ziggo abo inbegrepen, alleen: de desbetreffende berichten worden niet lang bewaard.. dus kwestie van snel erbij zijn...)

globaal: "iemand" post iets (dat dat nou toevallig een anagram van 'spot' is, is een detail).. dat zal dan in allemaal kleine tekst berichten omgezet worden, en dan "Via Het Internet" (eigenlijk usenet, The Real Thing) berspreid worden..

2 problemen: hoe weet je wat er gepost is, en hoe krijg je het binnen.

de eerste is makkelijk: gewoon zelf de nieuwsgroepen lezen.. denk aan vroeger (hehe LOL, opeens is "vroeger" een extreem relatief begrip geworden) b.v. aan Yahoo! groups, MSN groups... (of hell, het idee van fidonet, of zelfs gewoon usenet..) - allemaal text berichtjes over allerlei onderwerpen.. in jouw geval, binary data downloaden, moet je wel de juiste berichtjes zien te vinden.. je kan ook _gewoon_ met de hand "alle" msgs in een group doorbladeren, en de relevante selecteren, lezen, opslaan, aan elkaar plakken, "naar 8 bits binary converteren", repareren. enz.. maar daar zit men meestal niet op te wachten.. vandaar dus dingen als spotnet/spotlite/whatever...

die houden grofweg alleen maar bij over welke berichten welke bestanden verspreis staan.. je zoekt niet meer op een bericht, maar op een bestand.. en die index geeft je "een pakje" met daarin de link naar alle berichten die je moet hebben om iets te downloaden (een nzb'tje)..

Nu komt de taak aan een tweede programma: haal alles (...) op wat in die NZB staat, en maak daar iets leuks van..

Waar je nu voor betaalt is *niet* dat tweede deel, het programma wat alles regelt, maar voor de mogelijkheid om die losse berichten op te halen.. toegang tot een server waar niet alles wegens ruimtegebrek na *X* dagen wel weggegooit gaat worden..

Waar je ook voor kan betalen zijn "slimme" search engines.. in die zoek machines typ jij de naam van een film/ programma / distributie / spelletje / whatever, en die zoekmachine zorgt dat jij een zo relevant mogelijke link krijgt met info...

Wat jij in 'spotnet' ziet is alleen maar een user community.. een los bulletinboard waar mensen zeggen "ik heb dat en dat gezien of gepost, onder die en die naam".. het echte zoeken zal extern gebeuren, maar hier is wel de added advantage van een community.. "dit programma werkt voor geen meter".. "dat is een goede film".. "dit werkt niet onder oude kernels" enz enz... commentaar.. toegevoegde waarde (of niet)..

Natuurlijk heb je dag verdere complicaties.. het juridische vlak (wat mag je wel en niet downloaden in welke landen van welke servers), en wat doet zo'n news-server-hoster als iemand klaagt dat dit-en-dat bestand niet op hun servers mag staan.. en welke news providers hebben al dan niet direct banden met amerika (qua privacy e.d.).. maar dat doet aan het principe niets af..

Dit is overigens wel iets te simpel voorgesteld, maar het geeft wel het idee weer.. waar mensen voor betalen is meestal servers die dingen lang bewaren (de retentie), en indexes om het zoeken makkelijker te maken..

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2014 om 19:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gkelderman schreef op zondag 30 mrt 2014, 17:33]Hallo Rudolf,

Met deze betaalde site van Spotnet download je geen rotzooi en ik kan bij spotnet ook op volle snelheid ( wat ik dan heb is 60 Mbps download ik een film in 4 minuten ) via torrent heb ik ook wel eens een film gedownload maar af en toe haperde een film wel eens en zat er een keer eens een virus in, zodoende ben ik over gegaan naar een betaalde site Spotnet via Eweka voor € 7,50 per maand en dan kan ik de hele maand 24 uur per dag films- muziek-spellen-software downloaden, dat is toch geen geld, en ik vindt het een overzichtelijke en veilige site.
m.v.g. G. Kelderman
Beste Kelderman.
Ik ben bang dat je wat dingen door elkaar haalt, en ook een aantal dingen niet begrijpt, daarom een uitleg.
Spotnet, net zoals Spotlite zijn gewoon programma's die gebruik maken van een drietal nieuwsgroepen op internet, die jij mede kan benaderen omdat je aan abonnement hebt op, in jouw geval Eweka, een betaalde usenet-server, maar er zijn er veel meer.

In het verleden was er hier in Nederland FTD, een programma dat toebehoorde aan aan de gelijknamige community, waarin mensen elkaar lieten weten wat waar en wanneer op Usenet gepost is (dit heet spotten)
Dit FTD is door Brein tot sluiten gedwongen omdat de verwijzing naar NZB,s, een footprint van de inhoud van een geplaatst iets, via de server liep van FTD, en dat mocht dus niet volgens de rechter.
Er was toen een slimmerik die een programma bedacht, Spotnet geheten, waarmee iemand die iets te posten had, (illegaal in Nederland), dat in een bepaalde nieuwsgroep deed op "usenet" , in de nieuwsgroepen dus.
Usenet is van niemand en van iedereen, van de gehele wereld dus, dus niemand kan direct aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van berichten, ook niet van binaire berichten, als men de poster niet kan achterhalen.
Usenet is ook over de gehele wereld met elkaar verbonden en er vind forwarding van inhoud plaats, en is ook in feite door niemand te stoppen, niemand.
Het programma Spotnet, en ook Spotlite, hetzelfde principe, maakt gebruik van 3 essentiële nieuwsgroepen voor de tekstinhoud.
Dat zijn:
Free.pt voor de beschrijving van een posting.
Free.usenet voor de reactie's die op een bepaalde post worden gegeven.
Free.willey waar de beoordeling van bepaalde spots worden gedaan, dus of het troep is, of er rotzooi in zit of als er iets niet werk, dat soort dingen.
De eigenlijke binaire inhoud worden in vele binaire nieuwsgroepen geplaatst en daar komt in jouw geval Eweka om de hoek kijken.
Eweka, maar ook een tiental andere betaalde usenet-servers als ook een enkel reguliere provider, verleend iemand toegang tot die nieuwsgroepen na betaling van een bepaald bedrag.

Het eigenlijke usenet is vele vele malen groter als wat men in Nederland "Spotnet" noemt, het aantal gebruikers loopt dus wereldwijd in de vele honderden miljoenen en niet de tienduizenden die alleen in Nederland gebruik maken van Spotnet en waarvan in Nederland gedacht wordt door onwetenden dat dat de gehele wereld is.
Hoop dat je het hebt kunnen volgen....

gkelderman
door gkelderman - Mar 30, 2014 om 19:32
49 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo allemaal

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken, ik heb hier toch nog wat van geleerd.
Ik ben nu gratis aan het downloaden, bij spotnet heb ik als newsserver ZIGGO ingegeven toen mijn e-mailadres en wachtwoord en op verbinden geklikt en oeps het werk als een tierelier

Van mijn kant uit wil ik sorry tegen iedereen zeggen.
Ik wens jullie nog een leuke avond toe en nogmaals bedankt voor de goed tips

m.v.g. G. Kelderman

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2014 om 19:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 30 mrt 2014, 18:48]
Het headeren van bijvoorbeeld muziek groepen blijft leuk, gewoon in de wilde weg aanklikken en luisteren maar.
En aangezien vele niet meer headeren gaat dat tegenwoordig ook nog eens lekker snel. Dat was voor de NZB's wel anders.

Ik schreef al dat headeren (Xpat) iets uit een ver grijs verleden is.

In 2007 heb ik voor Altbinz een deel van de wiki voor Altbinz geschreven over hoe te zoeken, te browsen en te downloaden met Altbinz.
Het is in het Engels, veel van de zoekmachines zijn veranderd, maar het principe blijft allemaal het zelfde.
Doe er je voordeel mee indien geïnteresseerd...

Klik -> Altbinz "Using the search engines".

costnix
door costnix - Mar 31, 2014 om 09:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het test van de internetsnelheid heeft alleen zin, als u de test op de server van uw provider doet. Elke andere test wordt beïnvloed door elk ander verkeer. Verder mag er geen enkel ander programma op uw draaien, die internet benodigd..