ca
door caviamax Apr 7, 2014 om 12:09
Computers & telefonie

Draadloos internet W8 en iPad

Beste experts,

Ik heb een probleem met draadloos internet op mijn HP 450 ProBook:

1. Thuis kan ik geen draadloze verbinding maken op de slaapkamer omdat het signaal te zwak is. Gek want met mijn oude laptop had ik altijd perfecte verbinding. Tevens heb ik laatst een extender gekocht en een nieuwe router, het mocht niet baten. Nu werk ik gedwongen op de kabel. Toch vind ik het gek, omdat mijn oude laptop het wel goed deed. Laatst zat ik in de woonkamer en lukte het ook niet om verbinding te maken. Soms verwijder ik de verbinding en configureer ik hem opnieuw, dat helpt zo nu en dan maar is wel een gedoe in W8 omdat die functie eruit is gehaald
2. Ik kan zowel op mijn laptop als iPad niet inloggen op UPCwifiSpots. Keurig de stappen doorlopen maar het systeem zegt dat het wachtwoord/gebruikersnaam niet goed is. Ik weet zeker dat dit niet het geval is omdat ik wel kan inloggen op Mijn UPC

Als er iemand een oplossing weet, graag!

Caviamax

826 9 Rapporteer

ph
door philip36 - Apr 7, 2014 om 12:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien moet je een ander kanaal kiezen.
Zie http://nl.hardware.info/reviews/4737/2/beter-bereik-optimaliseer-je-wifi-signaal-kanaal-veranderen

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 7, 2014 om 14:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=caviamax schreef op maandag 7 apr 2014, 12:09]Keurig de stappen doorlopen maar het systeem zegt dat het wachtwoord/gebruikersnaam niet goed is. Ik weet zeker dat dit niet het geval is omdat ik wel kan inloggen op Mijn UPC

U logt dus voor de wifi-spots in met uw UPC-account gegevens?

ja
door janf43 - Apr 7, 2014 om 14:26
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=caviamax schreef op maandag 7 apr 2014, 12:09]
Ik kan zowel op mijn laptop als iPad niet inloggen op UPCwifiSpots. Keurig de stappen doorlopen maar het systeem zegt dat het wachtwoord/gebruikersnaam niet goed is. Ik weet zeker dat dit niet het geval is omdat ik wel kan inloggen op Mijn UPC

Als het goed is, heb je je in Mijn UPC aangemeld voor UPC WifiSpots met een ander password dan dat je voor Mijn UPC gebruikt. Met de normale UPC-gebruikersnaam en dat nieuwe password zou je moeten kunnen aanmelden. Dit werkt echter niet op het signaal van de WifiSpot dat door je eigen modem/router wordt uitgezonden (al zijn daar ook wel andere berichten over). Je zult daarvoor naar een locatie moeten gaan waar een ander modem/router werkt. Dit aanmelden is eenmalig; het zou daarna altijd moeten werken als je binnen het bereik van zo'n WifiSpot bent.

crewmember
door crewmember - Apr 7, 2014 om 14:37
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je je router al eens gereset?

Stekker er uit, halve minuut wachten en dan weer inpluggen?

f.weele
door f.weele - Apr 7, 2014 om 21:55
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Het klopt dat er problemen zijn met het aanmaken/registreren van een wachtwoord voor UPC wifispots.
Vanmorgen hierover kontakt gehad met UPC en er wordt aan gewerkt.
m.vr.gr.

ca
door caviamax - May 17, 2014 om 10:56
231 Antwoorden / 126 Vragen

Excuus voor de late reactie!

Ik denk dat het komt omdat het mijn eigen netwerk is. Eerlijk gezegd heb ik er geen aandacht meer aan besteed, maar dit is wel een logisch antwoord.

Verder: ik word he-le-maal kriegel van mijn HP 450 Probook! Deze wil namelijk niet verbinding maken, draadloos, met het thuisnetwerk. De router is sterk genoeg (standaard UPC ding) en op school kan ik bijvoorbeeld wel verbinding maken. Meestal maakt hij helemaal geen verbinding, maar als dat wel lukt krijg ik de melding dat ik wel verbonden ben, maar krijg ik geen IP toegewezen. Ik heb al het netwerk vergeten en opnieuw toegevoegd, met drivers zitten pielen en het IP/TCP van mijn computer gereset. Allemaal zonder resultaat.

Iemand een oplossing? W8 en mijn netwerk is verborgen, mocht dat nog wat uitmaken.

ro
door ron530 - May 17, 2014 om 15:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wifi spots van UPC staan los van uw modem, u kunt in een thuisnetwerk ook niet inloggen op een wifi spot. Het modem zal zal de oorzaak niet zijn de HP dan weer wel. U zou alle wifi verbindingen kunnen verwijderen en de HP opnieuw laten zoeken.

aurora1
door aurora1 - May 17, 2014 om 16:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u misschien nog iets aan deze, klik hier instructies?

aurora1
door aurora1 - May 17, 2014 om 17:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u het werken met W8 minder handig vindt, lees dan eens de informatie over Classic Shell, klik hier eens door.
Als u bij 1.Classic Shell aanklikt belandt u op de site van de makers waar u het gratis programma kunt downloaden.